tähtikello

Sulhasen meikki?

36 viestiä aiheessa

Kuinka monella hääpareista sulhanen käy meikattavana? Minulle tämä oli ihan uusi asia, mutta olen kuullut suosituksia siitä, jotta esim hääkuvat onnistuisivat paremmin... Me olemme siitä puhuneet, mutta vielä ei ole päätetty, mitä tehdä. Mieheni ei todellakaan halua näyttää meikatulta, ja kyselisin myös, että jos joku on käynyt meikissä, onko tulos ollut huomaamaton??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhaselle ei tule mitään meikkiä, mutta kyllä mä varmaankin pyydän, että saisin laittaa hänelle vähän puuteria naamaan kuvausta varten. Ja varmaan hän siihen suostuukin. :) On nimittäin kesähäiden ollessa kyseessä mahdollista, että päivä on tosi kuuma ja sen tähden nassu kiiltää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oman miehen naamaa hieman laitoin, kun oltiin viime kesänä kaasona ja bm:nä häissä. Eli magnesiumvoidetta pohjalle poistamaan kiiltoa otsasta, nenästä ja poskipäiltä, vähän mahdollisia "värivirheitä" peittoon ja päälle väritöntä puuteria. Kaikki tarvikkeet siis Grimasin (joita saa esim. www.punanaamio.comista tai Punanaamio-kaupoista). Eihän me juhlien pääosassa oltu, mut juontajina jne., ja hääpari oli halunnut videokuvauksen, joten oli ihan hyvä juttu, ihan edustuskelpoisilta näytetään. (Itse nyt ei ole naamaansa ikinä täysin tyytyväinen, tosin nyt se johtui siitä, että piti kattoo itteensä "livenä", aargh...) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

taa oli itse asiassa meilla just tanaan puheena, tai siis on ollu jo aikasemminkin, mut tuli taas esille.. eli siis kaasoni on sita mielta et sulhanen ehdottomasti meikkiin, sulhanen on vastaan henkeen ja vereen, kun ei koskaan ennenkaan ole meikkia kayttanyt, miksi sitten haapaivana..

mika on ihan ymmarrettavaa..

sulhanen myoskin pohtii etta jos on kovin kuuma paiva (haat heinakuussa) niin jos hanhikoilee ja meikit on pisin naamaa...

onko muilla vastaavai kommentteja sulhasilta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhanen "meikataan" samassa paikassa kuin morsiankin. Sulhasen meikkiin tulee siis vaan kevyt pohjustus, ettei kiillä kuvissa. Kuvaus on heti meikkauksen jälkeen (ennen vihkimistä) ja jos sulhasesta tuntuu ahdistavalta lähtee häihin meikattuna, ni pesköön sitten pois, kunhan kuvissa näyttää kauniin matalta :)

Ei vaan, eipä meillä mitään protestia tosta meikkaamisesta ees tullu, ihan hyvin otettiin vastaan, vaikkei meikkiä oo koskaan ennen käyttänytkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, tosiaan meilläkin hääpäivä menee siten, että ennen vihkimistä on kuvaus.. Joten meikinhän voi tosiaan pesaista pois, jos olo tuntuu kummalliselta :girl_wink:

Mies vaikutti vähäsen jo myöntyväiseltä, mutta sanoi, että jos siellä ripsaria tarjotaan, niin häipyy kyllä paikalta ja pikaisesti :girl_haha:

No, katsotaan nyt mihin lopputulokseen tässä päädytään.

Morsiamet ja rouvat ja kaikki muutkin, jos teillä on kokemuksia siitä miltä miehen meikki näyttää, onko se huomaamaton, laittakaa viestiä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitäs jos itse kokeilisitte joskus (vaikka ennen saunaan menoa) laittaa miehen naamaa vähän? Siis ehkä vähän meikkivoidetta ja päälle puuteri. Sillai näkee itsekin vähän, että miltä se naama sen "meikin" jälkeen näyttää. Jos sulho on oikein kauhuissaan, niin ehkä voisitte vakuutella, ettei siellä mitään ripsaria laiteta, todellakaan. :girl_haha: Jos olisin kauhistunut sulho, kokisin myös helpottavana sen, jos morsian sanoisi, että "jos ne sulle alkaa ripsaria laittaan, niin mä vien sut sieltä jo itte pois!" :lol:

Voiskos mies tulla koemeikkipäivänä kans käymään mukana? Nehän vois nopeasti kertoa sille, mitä naamaan tulee, ja ehkä kokeillakin sen. Pyydätte vaan samaan hintaan, se ei oo iso juttu muutenkaan, eikä vie kuin muutaman hetken.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Diorilla on kuulemma sellainen "läpinäkyvä" meikkivoide, joka tekee ihon mataksi. Se voisi olla miehille omiaan, mutta itse en ehkä raaskisi maksaa paljon meikkivoiteesta, jota ei kuitenkaan tulisi käytettyä loppuun, itse kun tarvitsen peittoakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Diorilla on kuulemma sellainen "läpinäkyvä" meikkivoide, joka tekee ihon mataksi. Se voisi olla miehille omiaan, mutta itse en ehkä raaskisi maksaa paljon meikkivoiteesta, jota ei kuitenkaan tulisi käytettyä loppuun, itse kun tarvitsen peittoakin :)

Minä olen hankkinut tuon Diorin meikkivoiteen miestä varten, mutta ajattelin käyttää sitä itsekin esimerkiksi kesällä, kun kasvot ovat ruskettuneet.

Ei tuote mitään ihmeitä saa aikaan, mutta on iho selvästi mattaisempi ja tasaisemman värinen kuin ilman mitään, ja kestääkin ihan hyvin. Puuterin kanssa ei ole tullut vielä testattua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mun meikkaukseen kuului myös sulhaselle meikkivoide ja puuterointi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee kans sulholle puuterointi, se kuuluu oman meikkini hintaankin.Sulho ymmärsi kyllä heti, että puuterointi tulee tarpeeseen jotta saadaan kunnon kuvia ja ettei naamat kummallakaan punottaisi, kun muuten niin herkästi käy. Ei ole hänkään ikinä meikkiä käyttänyt, mutta hyvin suhtautui asiaan. Oletan, että tuohan se miehellekin luottamusta ja varmuutta siihen ,että näyttää hyvältä ja edustavalta, kun on vähän puuterilla ym tehty mattapintaa niin ettei tarttee pelätä naaman hohtavan hikisenä ja punaisena koko päivää.. Kyllä se ulkonäkö on miehillekin tärkeää! Toki pitää sulhoa lohdutella, ettei se sulhon meikki sisällä mitään ripsareita sun muita ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Diorilla on kuulemma sellainen "läpinäkyvä" meikkivoide, joka tekee ihon mataksi. Se voisi olla miehille omiaan, mutta itse en ehkä raaskisi maksaa paljon meikkivoiteesta, jota ei kuitenkaan tulisi käytettyä loppuun, itse kun tarvitsen peittoakin :)

Minkä niminen tuote mahtaa tarkalleen olla? En ole erityisemmin meikkivoiteiden ystävä, mutta tuollaista voisin kuvitella käyttäväni oikein hyvin. Kun vaan tietäisi minkänimisen tuubin menen ostamaan, kun en minä niistä mitään kuitenkaan älyä... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi mie sitä kyllä muista, mutta muistaisikohan theBride kun on sen ostanutkin? Toivottavasti löydät oikean. Myös myyjiltä voi kysyä apua, he varmasti tietävät mistä tuotteesta on kyse kun selittää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Diorilla on kuulemma sellainen "läpinäkyvä" meikkivoide, joka tekee ihon mataksi. Se voisi olla miehille omiaan, mutta itse en ehkä raaskisi maksaa paljon meikkivoiteesta, jota ei kuitenkaan tulisi käytettyä loppuun, itse kun tarvitsen peittoakin :)

Minkä niminen tuote mahtaa tarkalleen olla? En ole erityisemmin meikkivoiteiden ystävä, mutta tuollaista voisin kuvitella käyttäväni oikein hyvin. Kun vaan tietäisi minkänimisen tuubin menen ostamaan, kun en minä niistä mitään kuitenkaan älyä... :rolleyes:

Diorskin Icône Photo Perfect Creme to Powder Makeup

http://beauty.dior.com/uk/en/base.html#/en...e-to-po-10.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ammatiltani meikkaaja, ja mielestäni sulhaselle pitäisi ehdottomasti aina tehdä luonnollinen meikkipohja.

Esimerkiksi juuri valokuvissa voi näyttää melko hassulta, jos morsian on viimeisen päälle laitettu ja meikattu, ja sulhasen naama kiiltelee laikukkaana :D

Yleensä ne meikkivoiteet jota häämeikessä käytetään ovat vedenkestäviä, eivätkä ala valumaan kesken päivän jos mies vähän hikoilee.

Kuitenkin miehen meikistä tehdään todella luonnollinen, se on siis huomaamaton ja tehdään ainoastaan valokuvia varten.

Meikkaamaton naama kun kiiltelee niin herkästi salamavaloissa.

Nyt kaikki sulhaset rohkeasti meikattavaksi :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko vielä lisätä että itse en ole edes kysynyt mieheltä koko asiaa! On itsestäänselvyys että meikkiin mennään :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos miehelle laittaa vain pohjustuksen ja puuteria niin mitä puuteria se sitten on? Irtopuuteria? Ja korjailu kivipuuterilla?

Entäpä tietääköhän kukaan toimiiko "väritön" puuteri myös mustilla ihmisillä? Siis ettei muuttaisi ihon väriä vaan ehkäisisi vain kiiltoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Meillä oli käytössä just irtopuuteri. En sit tiedä, mitä muut meikkaajat käyttää, mun värit oli teatterin maskeerausvärit. Noita läpinäkyviä puutereita on eri sävyisiä, joten tummalla iholla ihan vaalea transparent voi saada aikaan enemmän tai vähemmän "kalkitun" vaikutelman. Puuteri pitäisi saada leviämään todella hyvin. Voisitteko ehkä ostaa jonkun tummansävyisen puuterin, esim. aurinkopuuterin (ja tarvittaessa jonkun kiillonestoaineen) ja käyttää sitä? Suomessa ei varsinaisesti tummalle iholle taida paljonkaan tarjontaa olla, mutta saa niitä ainakin tilattua, jos ei muuta. Itse (omia meikkejä) kokeilemalla varmaan keksitte ratkaisun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei se itse olisi mennyt, mutta äitinsä pakotti :D. Käski ensin sulhon itsensä soittaa ajan "hiusten pöyhennykseen" ja ilmoitti sen jälkeen, mihin aikaan pitää olla meikissä. Tehokas anoppi minulla. Olin kyllä tyytyväinen, kun kävi molemmissa, mutta ei se minun käskemänäni olisi mennyt :P.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillähän ei ole sulhasta ollenkaan vaan kaksi morsianta, mutta tuo toinen puolikkaani on ulkoisesti enemmän sulhasen oloinen. :girl_haha: hänelle en voisi kuvitellakaan sen kummempaa meikkiä, mutta varasin kuitenkin hänen omasta pyynnöstään myös hänelle "meikkaus"ajan. eli laitetaan jonkinlainen pohja ja varmaankin ripsiväriä. juttelimme tuosta kampauksen ja meikkauksen varaamisepisodista (oli vähän mutkia matkassa...) eräälle kaveripariskunnalle, joka menivät kaksi vuotta sitten naimisiin, niin heistä myös mies oli käynyt "meikissä". sain tietää sen siis vasta nyt, mutta en kyllä häissä huomannut miehen ihossa mitään erilaista. eli siis hyvinkin huomaamaton on miehen "meikki".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on tottunut näytellessään käyttämään meikkiä ja näytelmiä varten hänelle menee mustaa ripsariakin käherrettyihin ripsiin, joita sulhanen sitten ylpeänä esittelee! :girl_haha: Hänellä onkin niin ihanat pitkät ripset että kaikki naiset ovat sitten kateellisia :girl_impossible:

Häämeikkiä ei ole hänelle vielä varattu, mutta varmaan jotain tulee. Hän oli jo huolissaan että saahan hänkin sitten kampausajan, pitääkin kysyä haluaako meikin myös! Kuvauspäivänä tehdään mulle koekampaus mutta meikin teen mullekin silloin itse, niin varmaan meikkaan sulhonkin - siitä mulla onkin jo kokemusta näytelmäajoilta! Tällä kertaa tosin jää se ripsari pois...

Niin ja kommentoinpa tuota miesten "meikkiä" vielä näytelmän maskeeraajan kokemuksella: meikin saa hyvin huomaamattomaksi ja sen tarkoitus on vain peittää virheet, tehdä ihosta matta ja luonnollisen näköinen valokuvissa. Jos kuvattaessa (esim studio, auringonvalo) on paljon valoa, meikitön iho näyttää kauhealta varsinkin morsiamen vieressä. Myös varjostukset kuuluvat asiaan (vaikka ei ehkä nenävarjoja kuten näytelmämeikeissä, hih). Tästä saakin hyvin "teknisluonteisia" perusteluita sulhasta varten.

Ja itse ainakin maskeeraatessani miehet ovat olleet meikistä ihan innoissaan kunhan ovat vauhtiin päässeet, ja kun annoin heidän itse maskeerata niin vaikeutena oli saada heidät lopettamaan (vrt teinitytöt äidin meikkien kanssa), joten kokeilkaa toki sulhastenne kanssa miltä meikkaus tuntuu ja näyttää niin sulhot voivat hyvinkin päästä juonesta kiinni!

Muokattu: , käyttäjä: maikkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ihan itsenäisesti varannut sulhaselle meikkausajan, ja toki sen hiuksetkin laitetaan. Mulle ei pieneen mieleenikään tullut kysyä sitä sulhaselta, koska ajattelin automaattisesti, että todellakin sille tehdään kunnon pohjustus! Mies ei siis tällä hetkellä ole Suomessa, joten en ole tullut maininneeksi koko asiasta. Jos asia on jonkinlainen ongelma miehelle, niin kuittaan sen sanomalla, että taitaa se olla aika epävarma miehuudestaan, jos ei pientä määrää meikkiä kestä. Toi on kyllä sellainen asia, josta ei neuvotella kikka sentään! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhanen kävi meikissä ennen häitä. Oli laitettu jotain pohjustukseen, meikkivoidetta, peitepuikkoa, peitetty tummat silmänaluset ja puuteria. Ja jopa kulmat oli nypitty. Olihan tuo vähän kauhuissaan ajatuksesta mutta eihän sitä kukaan huomannut että hänellä jotain oli kasvoissa. Enkä kyllä joutunut "pakottamaan" sinne. Oli kyllä kuvat hienon näköisiä kun molempien kasvot oli meikattu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulho käynee jossain paikassa laitattamassa hiukset ja kasvot kuntoon. Ei kestä kauaa eikä maksa paljoakaan (verrattuna omaan täyshoitoon ;) ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sulhaseni ei käynyt meikissä, mutta ei hän todellakaan näyttänyt "laikukkaalta" tai "rasvaiselta" tai "kauhealta morsiamen vieressä", niin kuin täällä monissa viesteissä sanotaan! Voihan joillakin miehillä olla huonokuntoinen tai muuten fiksausta vaativa iho, mutta kyllä mun sulhaseni terveelle naamalle riitti ihan normaali pesu ja vähän mattamaisen pinnan tekevä kasvovoide, jota hän siis käyttää muutenkin :)

Olen muuten sitä mieltä, että näitä "pakko tehdä tai on ihan yök" -juttuja on aivan liikaa, siis myös morsiamille: esim. itse kieltäydyin ehdottomasti solariumista, rakennekynsistä ja hiustenpidennyksistä, vaikka nämäkin tuntuivat kuuluvan ehdottomien/välttämättömien toimenpiteiden listalle (eivät vain olleet mua itseäni sen enempää kuin meikki mun miestäni :rolleyes: )... Kukin toki tekee ihan niin kuin parhaaksi näkee, mutta miksi ihmeessä sulhasen pitäisi väkisin hääpäivänä meikata, jos hän ei koskaan missään olosuhteissa sitä muuten tee (arkenakin mä meikkaan ja mieheni ei ilman että sitä kukaan kauhistelee ;) )?

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään