tähtikello

Sulhasen meikki?

36 viestiä aiheessa

Itse toivoisin, että saisin sulhon suostumaan puuteriin, kun ei ole kiva, että naama kiiltää virallisissa kuvissa. Mutta miten suostutella mies meikkiin, kun ei ole kauhean innoissaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mä perustelin omalleni että kun on kuuma (niin kuin juhlatamineissa usein on vuodenajasta riippumatta), niin naama käy kiiltämään ja se tiedetään että se näyttää ikävältä kuvissa, varsinkin kun minä aion meikata häihin. Vakuutin ja vannoin myös että kukaan vieraista ei tule huomaamaan, että avon naamassa on mitään ylimääräistä. :D Suostui, ja saan laittaa peitepuikkoakin. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Juuri noin mäkin perustelin ja läpi meni. Tärkeintä on just painottaa että se ei suoranaisesti ole meikkaamista. Miehet kun kammoaa sitä sanaa. Sanoo vaikka että se on pohjustamista ja pienten virheiden peittelyä. Ja painottaa sitä just että ei kukaan todellakaan sitä huomaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies taisi aika automaattisesti suostua puuteriin, kun oon sitä joskus nopeasti lupaa kysymättä tuputtanut hänen naamalleen vähän - ennen juhlia tietysti :) Mutta jos olisi ongelmia suostuttelussa, niin toteuttaisin kyllä tässä ketjussa olleen idean saunomisesta :D Lämmöt päälle ja saunaan, morsian meikissä ja sulho ilman. Sen jälkeen voikin sitten ottaa digikameralla kuvan ja oikein koneelta katsella suurta kuvaa, että onkos se kiiltävä iho kovinkin nätti :D

Lisäksi meillä on molemmilla kulmakarvaongelma. Nyppimistä kaipaavat rehottavat kulmat, mutta monessa paikassa kulmani nypitään liian viivoiksi vaikka siitä aina sanonkin. Mitäköhän ne tekee miehen kulmille :huh: Onneksi on aikaa etsiä vielä hyvää nyppijää ja opetella vähän itseki :)

Muokattu: , käyttäjä: Eagle_87

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun mieheltä kysyin, että kai sille saa laittaa jotain puuteria tms (en nyt lähtenyt tekniseksi tässä asiassa) saa laittaa kuvia varten ettei kiillä, niin suostuihan se. Ja kävin itse asiassa ostamassa tuota Diorin jo mainittua transparent-voidetta, joka nimenomaan poistaa kiiltoa. Kokeilin jo itse viime bileissä ja oli kyllä todella hyvä tuote mielestäni. Iho tuntuu ihanalta, ei kiiltänyt koko iltana (ja mulla on taipumusta kiiltää ja hikoilla kasvoista). Miehelle en saanut vielä kokeilla, mut ehkäpä jos väittäisin, et se on jotain kasvorasvaa vain *hykertelyä*.

Ja niin, Diorin tuote maksoi Sokoksella 47,70€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häistä on nyt vierähtänyt jo tovi ja nyt palasin kertomaan mitenkä meille kävi; Emmittiin ja mietittiin ja sitten loppujen lopuksi kävi niin, että jäi se aika varaamatta sinne "ehostukseen". Kuvaamossa sitten oltiin ja niinhän se valokuvaaja alkoi kysellä, että onko mitään puuteria mitä sulhon kasvoihin voisi tupsauttaa; meillä kun sattui hääpäiväksi yksi kesän helteisempiä päiviä -ja oli kuuma! Eipä ollut varauduttu, oma puuterini oli hyvin vaaleaa sävyltään, eikä siis käynyt miehelleni. Kuvaajalta itseltään löytyi onneksi tummempaa sävyä ja sitä sitten hieman kasvoihin sipaistiin.

Kuvista tuli hyvät, eivätkä kasvot kiiltäneet, mutta näin jälkiviisaana kehoittaisin varaamaan ainakin oikeansävyisen puuterin siltä varalta, että kasvot sattuvat kiiltämään kuvissa, niin saisi kiillon peitettyä. Lisäksi jos on esim. atooppista ihottumaa, kuten miehelläni, niin kannattaa aloittaa kasvojen hoito jo hyvissä ajoin ennen hääpäivää; säännölliset rasvaukset, jotta iho olisi mahdollisimman tasainen, eikä näkyisi punaisia läikkiä kasvoilla -tämä asia onneksi otettiin huomioon hyvissä ajoin, iho oli oikein hyväkuntoinen sitten hääpäivänä.

Summasummarum, riippuu niin miehestä ja ihosta, mutta ehkä kuitenkin olen sillä kannalla, että ei se ehostus/kasvojen pohjustus mataksi ole pahasta. Ja niinkuin kerroin, niin meillekkin oli tarpeen se pieni tupsautus puuteria..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mein sulkulle tuskin tulee meikkiä, itse olen sitä vastaan, ellei se sitten valvo koko yötä, mutta tuskinpa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä laitan miehelle kanssa tota Diorin "väritöntä meikkivoidetta" ja varmaan vähän valokynää silmien alle...

se vaan ei vielä tiedä sitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko oma sulhaseni hassu, mutta hän käyttää kevyttä meikkiä aika usein. Olen ostanut hänelle sellaisen peitevoidepaletin ja neuvonut sen käytössä tosi tarkkaan (olen erinomainen meikkaaja, vaikka itse sanonkin, joten osaan kyllä neuvoa sellaisen huomaamattoman meikin). Sillä hän peittää lähes päivittäin tummat silmänaluset, jos sellaiset on ja tasoittaa kirjavia, satunnaisia kohtia kasvoissaan (kärsii atooppisesta ihosta, eli sellaisia tulee aika herkästi). Joskus tuo ihana oikein pyytää, että laita valokynääkin, jooko. :-X

Eli ilman muuta sulhaselle kevyt meikki häihimme elokuussa. Teen sen hänelle itse, kuten oman meikkinikin, sillä edelleen, olen hyvä meikkaaja ja minulla on oikeanlaiset välineet, eikä sulho viitsi maksaa samasta lopputuloksesta muualla. Varmaan ohuen ohut meikkivoide otsaan ja nenään, kirjavat kohdat kevyesti peittoon peitevoiteella ja sipaus puuteria. Muistelisin myös, että YSL:llä on miehille Touché Eclatin kaltainen valokynä, eli sen saatan hänelle ostaa vielä ennen loppukesää. Sanoin myös, että voitaisiin viettää kesällä kunnolla aikaa rannalla, että saisi kivan rusketuksen pintaan.

Muokattu: , käyttäjä: Auringonkukka_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ikinä tuu saamaan miestäni suostumaan edes puuterin sipaisuun! :D Haluaisin kyllä, koska mieheni hikoilee paljon ja sillä on AINA kuuma (joten punottaa). Itselleni tulee vahva meikki, joten pelkään miten kuvien käy.

Pakotin kerran mieheni siihen et nypin sen kulmat, niin se suuttu mulle oikeesti ihan hirveesti ja huusi kivusta ja hyvä ku ei kihlasormukset lennelly! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehelläni on niin punertava iho, että pyysimme maskeeraajalta että hän laittaisi hieman puuteria myös hänen poskiin. Suosittelen kevyttä puuteroimista jos iho punertaa. Lähinnä kuvauksessa on ikävä jos miehen iho näyttää ihan punaiselta. Aluksi mies oli vähän tätä vastaan, mutta meni sitten kuitenkin... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään