Hensku87

"Taustamusiikki" häissä

55 viestiä aiheessa

Heipsan!

Minä musiikkia rakastavana ihmisenä haluan että meidän hääjuhlassa soi taustalla musiikkia koko ajan (ei siis tietenkään leikkien tms aikana) ja nyt siis kysyisin että minkä bändien musiikkia teidän häissä on soinut?

Ajattelin itse että aluksi sois sellaista tavan rakkaushömppää (ulkomaista) ainakin ruokailun loppuun asti ja sitten siirryttäs suomalaiseenkin musiikkiin (yö, Ismo Alanko..?). Jossain vaiheessa iltaa Isoveljeni esiintyvät bändinsä pienoiskokoonpanolla ja voisin luulla että soittavat omia biisejään eli hmm.. sellaista vähän melankolista rokkia. Tämän jälkeen ajattelin että sitten vois laittaa soimaan kaikkea vähän menevämpää, ainakin leevi and the leavingsia (varmaan ainut bändi josta molemmat tosissaan tykkää:)) ja elvistä.

Mutta auttakaas nyt kun pää lyö tyhjää että minkä bändien musiikkia sitä vois soittaa? Mitä teidän häissä on soinut?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellähän voi soida ihan kaikkea teidän lempparimusiikkia. Me esimerkiksi tehdään itse taustamusiikkilevyt sellaisista kappaleista joista tykätään ja jotka sopivat hiljaa taustalla soimaan. Sinne tulee sekaisin kotimaista ja ulkolaista, hitaita kappaleita, kauniita lauluja, myös ehkä klassista musikkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee taustamusiikiksi tunnelmallista bluesia, rockballadeja ja muuta tunnelmallista ja rauhallista mistä tykätään. Periaatteessa ajattelen, että taustamusiikki kannattaisi olla ulkomaista, itse ainakin musiikin harrastajana alan tosi helposti kuunnella sanoja enkä sit pysty keskittymään mihinkään muuhun kunnolla :D . Joten ehkä ulkomaista ei niin helposti ala niin tosissaan kuuntelemaan.

Esimerkiksi ruokailun ajaksi meille tulee muun muassa Gary Moorea, Joe Cockeria, Jeff Healya, erinäistä naisten laulamaa bluesia, Amy Winehousea, Santanaa, Norah Jonesia jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musiikin valitseminen riippuu mun mielestä siitä, minkälaiset juhlat haluaa. Meillä soi 70-luvun disco, 80-luvun hitit, uusimmat listahitit ja vähän vanhemman väen mieliksi iskelmääkin molemmilla kotimaisilla kielillä. Soitetaan sitä mistä ite tykätään ja mistä tulee hyvä fiilis. Oletetaan, että 70-luvun disco saa viimeistään porukan rentoutuneeksi ja tanssijalan vipattamaan :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan edellisiä, eli oma maku ja/tai juhlan teema ratkaiskoot. Mä olen lainaillut kirjastosta nyt kasapäin 1920-1950-lukujen suomalaisia iskelmälevyjä, joista olisi tarkoitus kasata pari kokoelmalevyä ruokailun taustalle soimaan. Me ei mun miehen kanssa olla mitenkään iskelmähenkisiä, enemmänkin poppari-rokkareita, eikä meidän häissä mitään varsinaista teemaakaan ole, mutta mun mekko on fiftarityylinen ja sitä kautta päädyttiin tällaiseen musaan ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kattelin joku aika sitten tollasen leffan ja ihastuin täysin tohon musiikkiin! Aattelin että siinä häitten alussa ja syömisten lomassa vois taustalla kuulua tollasta musiikkia :) Haluan myös kaikki What is lovet ja Kikat ja Hit the road Jackit ja semmoset soimaan. Sitte ku vanhukset lähtee ni kunnon jytä päälle :)

Muoks, vois laittaa sen linkin vielä :D

Muokattu: , käyttäjä: Niimu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä kattelin joku aika sitten tollasen leffan ja ihastuin täysin tohon musiikkiin! Aattelin että siinä häitten alussa ja syömisten lomassa vois taustalla kuulua tollasta musiikkia :) Haluan myös kaikki What is lovet ja Kikat ja Hit the road Jackit ja semmoset soimaan. Sitte ku vanhukset lähtee ni kunnon jytä päälle :)

Muoks, vois laittaa sen linkin vielä :D

Valittiin vinkkisi perusteella sama musa ruokailuun :girl_smile: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Frank Sinatra, tunnelmallisia rakkauslauluja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee ruokailun ja kahvittelun ajaksi taustalle lattarimusiikkia ja keskiaikaista musiikkia.

Loppuillasta on karaokea, sing staria, tanssimattopelejä ja guitar heroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suvi Teräsniskaa ruokailun ja kaffien aikaan :girl_haha:

Ja myöhemmin illalla menevämpää... mm. Muutama Lauri Tähkän, Yön ja Popedan kipale on pakko saada :girl_blum: ja sitten vähän Hurriganesia, Elvistä yms...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

HolaChica, oih :) Kiva että vinkki kelpas! Mun pitää viel odottaa ton kaks kuukautta että saan ottaa ton musan ns. käyttöön :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä sovittiin djn kanssa, että kun vieraat saapuvat juhlapaikalle, siitä lähtien ruokailun loppuun asti soitetaan merengeä ja kuubalaista (on tehnyt mulle levyn kuunneltavaksi). väliohjelman jälkeen kakkukahvien aikana soitetaan ricky martinin ja jennifer lopezin espanjan kielisiltä levyiltä hitaita :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä saa myös soida musiikki alusta loppuun, ja tietenkin meidän lempparibiisejämme mistä tahansa genrestä. Kunhan jotenkin teemaan sopivat, edes meidän mielestämme :) Illalla sitten ainakin "meidän biisit" eli ne tärkeimmät yhteisten hetkien ja muistojen tunnelmoinnit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meilläkin tulee soimaan musiikki koko ajan, pidän musiikin luomasta pienestä taustahälystä. toki hiukka kysennalaista on se, että musiikkimakumme (siis sekä minun että sulhon) on äärimmäisen.. voisi sanoa että kornia. kuuntelemme hyvin raskasta musiikkia, ikisuosikkini ovat rammstein ja marilyn manson. myös tanssimusiikki toimii hyvin ja iPod:ssa soikin joka aamu iloisesti dj valentino-suck my dick. eli, ihan lempparimusiikki ei olekaan välttämättä kaikkien korville sopivaa. täytyneekö katsella jotain neutraalimpaa musiikkia? en voi mitenkään sietää rakkauslauluja ja romanttisia lässytyksiä kun en itsekään ole lainkaan sen tyyppinen ihminen. kuten ei sulhokaan (siksi luultavasti rakastammekin toisiamme niin kovasti :-X )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee niitä perinteisempiä rakkaushömpötysbiisejä taustalle koneelta tai jos saadaan hyvään hintaan niin livepianisti soittaan sopivaa jazzia, rakkauslauluja ym. ruokailun ja kaffen ajaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverini häissä ei ollut laisinkaan taustamusiikkia, ja se oli mielestäni huono juttu. Aina kun keskustelu pöydssä keskeytyi, niin tuli hieman vaivaitunut olo. Sen sijaan kun musiikki on taustalla, niin lyhyet hiljaiset hetket eivät vaivaa ketään. Sen takia halusin EHDOTTOMASTI omiin häihini taustamuusiikkia, joka soi hiljaa taustalla.

Meillä oli rauhallisia biisivalintoja, tyyliin Sade, Sting ja Eric Clapton. Välillä tuli jotain vauhdikkaampaa, kuten Ultra Bra:ta... Kaikkea kivaa meidän vuosien varrelta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olis tarkoitus kerätä oma kokoelmalevy, joka sisältää meidänlaista musiikkia. Vanhempia vieraita ja iltaa ajatellen, mukaan laitetaan myös iskelmää, mutta niistäkin meidän makuun olevaa iskelmää. Ajatuksena tehdä monipuolinen paketti eri esittäjiltä kotimaista ja ulkomaista. Ihan kuin olis radio kokoajan taustalla ilman juontoja. Äänenvoimakkuus pitää vaan laittaa kohilleen, ettei taustamusiikki häiritse seurustelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälaisia soittovehkeitä teidän juhlapaikoissanne on ollut/olette sinne hommanneet? Kun meillä syömingit on eri paikassa kuin tanssit ja kuitenkin olisi kiva saada taustamusiikkia syömäpuolellekin. Bändihän varmaankin tuo omat soittokamansa tanssitalliin, mutta pitäis kehitellä jotkin laitteet tuonne toisellekin puolelle... Kun pelkkä mankkari ei taida riittää :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä saa myös soida musiikki alusta loppuun, ja tietenkin meidän lempparibiisejämme mistä tahansa genrestä. Kunhan jotenkin teemaan sopivat, edes meidän mielestämme :) Illalla sitten ainakin "meidän biisit" eli ne tärkeimmät yhteisten hetkien ja muistojen tunnelmoinnit.

Näin myös meillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä jos taustalla soi hiljaa vähän raskaampi rokki?? äiden teema ei kuitenkaan ole mikään hevi tms vaan tykkäämme vain kuunnella vähän raskaampaa musiikkia. Sekaan tietysti mahtuu mysö rockia ja popia sekä iskelmää ja bändi soittaa tanssimusan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä jos taustalla soi hiljaa vähän raskaampi rokki?? äiden teema ei kuitenkaan ole mikään hevi tms vaan tykkäämme vain kuunnella vähän raskaampaa musiikkia. Sekaan tietysti mahtuu mysö rockia ja popia sekä iskelmää ja bändi soittaa tanssimusan.

meillä oli mm. metallicaa (rauhallisempia biisejä, mm. niitä joita soittivat silloin sen erään sinfonia-orkesterin kanssa), myös volbeat soi ja välillä marilyn mansonia sekä tietysti ikisuosikkiani rammsteinia. kannattaa testata miten lujalla musiikkia voi soittaa, meillä ruokailun ja kakkukahvien ajan soi hiljaisella, illemmalla sitten kovempaa. musiikki ei häirinnyt, loi tunnelmaa ja erillistä ohjelmaa ei ollut. kaikilla silti hyvä fiilis ja ehdottomasti onnistunut päivä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kekkerit viikonloppuna ja paikalle oli tilattu pianisti soittamaan taustamusiikkia mm. ruokailun ajaksi. Ensinnäkin meidän aikataulutus ei ihan toiminut, oltiin paljon nopeampia kaikessa. Siispä pianisti ei ehtinyt edes tulla kun oltiin jo ruokailemassa. Siispä meidän kaveri soitteli siihen asti taustamusiikkia koneelta. Tykättiin kovasti kaverin biisivalinnoista, oli just oikeanlaista tunnelmaa. Sitten kun pianisti aloitti pimputuksensa niin tajusin ekan kappaleen aikana että se oli vika tikki. Pianisti soitti liian kovaa ja usein kuuntelin myös ettei ihan tainneet sormet osua aina oikeille koskettimille. Jos olisin yhtään ajatellut asiaa etukäteen, olisin jättänyt koko pianistin pois. Kaverin soittama taustamusiikki toimi tilanteessa paljon paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Harmillista jos taustamusiikkisuunnitelmat menivät pieleen. Pitää vaan sen verran kommentoida, että jos taustamusiikin soittaja ei ennestään tunne tilaa niin on erittäin vaikea arvioida musan sopivaa volyymia pianoa soittaessa. Tulevaisuutta varten kannattaa muistaa, että pianistille voi ilman muuta mennä sanomaan josko hän voisi soittaa vähän hiljempaa. Soittaja ei siitä loukkaannu vaan on päinvastoin kiitollinen, hänen kun tosiaan saattaa olla vaikeaa arvioida miten kovalta/hiljaiselta soitto kuulostaa kauemmas.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tykätään molemmat tosi raskaasta musasta, vieraistakin lähes kaikki. Ruokailun ja kahvien aikana taustalla soi mm. Type O Negative, Devin Townsend, Katatonia, Paradise Lost. Myöhemmin illalla ajateltiin vielä raskaampaa metallia, hard trancee ja vastaavaa tanssimusaa niin tulee biletettyä kunnolla ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään