Jump to content
Naimisiin.info

Kutsussa tilinumero???


Amiliini

Recommended Posts

Meille tuli kutsu, missä oli tilinumero laitettuna kutsuun. Se oli sijoitettu hyvin kauniisti, ei liian tyrkyttävästi. Itseasiassa lahjan laitoimme nimenomaan sinne tilille emmekä mitään shekkejä liitelleet mukaan korttiin. Emmekä pitäneet sitä lainkaan tökerönä.

Muoks: ilmaisin itseni epäselvästi tässä.. Kutsu oli siis meille osoitettu, ystäväpariskunnan häihin.

Muokattu: , käyttäjä: Kisu74
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yleismaailmallisena huomiona, meille saapuneista kutsuista kaksi sisälsi suuren yrityksen lahjalistasta ilmoittavan käyntikortin ja molempien kohdalla kyseinen lappunen oli lähellä mennä kuoren mukana autuaammille metsästysmaille. Kaikki eivät osaa vilkuilla kuoren sisustaa varsinaisen kutsun ollessa jo käpälässä...

Link to comment
Share on other sites

Minä en laittaisi tilinumeroa itse kutsuun, infoliite on oikeampi paikka jos tilinumero halutaan kutsussa kertoa.

Yksi vaihtoehto on, että kaaso/bestman tmv. kertoo lahjatoiveista ja esim. tilinumeron (jos kerätään esim. matkakassaa lahjaksi) - tässä on se hyvä puoli ettei kutsussa tarvitse "kerjätä" rahaa vaan ainoastaan kertoa kuka vastaa lahjatiedusteluihin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä lähtee kutsun mukana juhlaohjesääntö, jossa on osoite meidän hääsivuille, josta taas löytyy lahjalista.

Lahjalistalla on jotain tavaroita ja sitten lahjoitus häämatka/huonekalu kassaan ja tilinumero. Meille tämä oli paras vaihtoehto.

Ja en usko meidän suvun siitä loukkaantuvan, koska he tietävät, että tavaraa meillä kyllä on yllinkyllin ja häämatkalle halutaan ja ostaa uusi sänky.

Link to comment
Share on other sites

En laittanut tilinumeroa kutsuun, enkä myöskään infokirjeeseen.

Kirjeessä oli vain maininta, että maailmaa avaraa tahdottaisiin katsomaan.

Tosin suurin osa vieraista tietää kyllä tilinumeromme, loput taitaa tuoda kirjekuoria tai tiedustella vanhemmilta tms tilinumeroa.

Jotenkin se tilin laittaminen siihen kirjeeseen tuntui tökeröltä, tai ei ainakaan sopinut siihen meidän kirjeseen. Ei sitten millään. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hääkutsun mukana tulevaan hääinfoon voi laittaa hyvin tilinumeron kohtaan "lahjukset". Me mainittiin, että muistaa voi häämatkasäästöpossua jonka numero on xxxx. Otettiin huumorilla vastaan. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä lukee kutsussa "häälahjatilinumero". Teemme hääjuhlaan vielä laatikon korteille ja kuorille, jonne voi käteiset laittaa, jos ei tilille ole laittanut. Toki pienimuotoinen lahjalista tehdään anopeille ja saavat sieltä sitten kertoa vieraalle, mitä listalla on, jos ei rahaa halua antaa.

Link to comment
Share on other sites

Minä en itse häiriintyisi, jos kutsussa olisi tilinumero. Mekin toivotaan rahalahjaa häämatkaa varten, mutta ajateltiin hoitaa se niin, että viedään lahjapöytään laatikko, jonne ihmiset voivat mahdollisen rahallisen lahjoituksensa laittaa. Ei tule sitten kellekkään sellainen olo, että ei kehtaa laittaa pienempää summaa, kun tililtä näkyy, kuka sen on sinne laittanut. Laatikkoon voi halutessaan sitten laittaa rahan ihan nimettömänä tai nimellä. Varmaan tehdään sitten lisäksi lyhyt tavaralista, kun kaikki eivät varmasti sitä rahaa halua kuitenkaan lahjoittaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meidän kutsuihin tulee häämatkatilinumero ja pieni runo tms. kertomaan mihin meinataan rahat käyttää. Mun mielestä ei ole hölmöä toivoa rahaa, tai ainakaan itse en ole hölmistynyt vaikka monissa juhlissa olen ollut missä lahjan sijaan on toivottu rahaa ja kerrottu, mihin raha tullaa käyttämään. Yleensähän sitä toivotaan matkaa varten.

Link to comment
Share on other sites

Mekin ajattelimme laittaa tilinumeron kutsuun. Suvuissamme on ollut tapana antaa rahaa lahjaksi muutenkin, niin en usko että siitä mieltään pahoittavat. Tekstissä annamme kuitenkin ymmärtää että tärkeintä on että saapuvat paikallle, emmekä varsinaisesti odota mitään, mutta halutessaan voivat laittaa matkaa varten avustusta:)

Link to comment
Share on other sites

Me laitoimme tilinumeron lahjalistaan. Ja kuten monet muutkin, toivoimme avustusta häämatkaan, joka nielaisee melkein yhtä paljon rahaa kuin kaikki muut hääjärjestelyt yhteensä. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meillä tulee pienen itsekeksityn runon siivittämänä häämatkaavustuspyyntö ja häämatkatilin tilinumero infolehtiseen ja juhlapaikalle tulee sisustuslintuhäkki, joka laitetaan parilla pienellä lukolla kiinni ja sinne sopii sitten hyvin onnittelukuoret. Itse asiassa siihen häkkiin kiinnitetäänkin lappunen, jossa lukee "Onnittelukuoret". Näillä mennään.. :)

Link to comment
Share on other sites

Kutsut on vielä tekemättä, mutta sinne kutsuun aion sen tilinumeron laittaa. Itse tykkään kun kaikki info on kutsussa. Kutsuista tuskin tulee niin "glamourit" että tilinumero kutsun ilmettä jotenkin pilaisi :grin:.

Link to comment
Share on other sites

Me mennään aika asialinjalla, eikä runoilla mitään sen ihmeempiä. Ajattelin info-lappuseen kirjoittaa, että mahdolliset muistamiset toivomme hääamatkatilillemme 111111-22222. Tosin suunnittelemme ostavamme ihan kunnon sängynkin, joten ehkäpä käytämme ainakin osan lahjarahoista siihen. Sängyn hinta on siis monta tonnia, jos sen mittojen mukaan tilaa.

Tosin olisi oikea kahviastiokin tarpeellinen, Arabiaa tai Pentikiä. Kuulostaa mun mielestä kuitenkin tosi ahneelta, jos kutsussa lukee, että voitte:

-Laittaa rahaa häämatkaamme

-Laittaa rahaa uuteen sänkyymme

-Ostaa meille kahviastiaston

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Luultavasti laitamme tilinumeron erilliseen info-lappuun. Ajattelin jotenkin muotoilla, että lahja voi olla rahaa, tavara tai jokin esitys tms hääjuhlan aikana. Ja mukaan myös bestmanin yhteystiedot, jolle juhlassa tapahtuvasta numerosta voi ilmoittaa. Ajattelin, että tällä tavalla saadaan samalla myös hauskoja ohjelmanumeroita eikä niitä tarvitse niin paljon erikseen suunnitella :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ei minusta ole mitenkään noloa laittaa tilinumeroa....

Olen sen itsekkin monesti kutsussa nähnyt, enkä tosiaan loukkaannu siitä :)

Sehän helpottaa vain lahjan antamista, kyllä minäkin sen tilinumeron muotoilen myös kutsuuni :)

Link to comment
Share on other sites

Me pyydämme häälahjaksi ainoastaan matkakassan kerrytystä, ja laitamme hääinfoon tilinumeron. Mieluummin rahat tilille kuin käteisenä, mielestäni helpompaa :)

Link to comment
Share on other sites

Me ainakin laitettiin jo itse hääkutsuun tilinumero. Mitä sitä turhia kiertelemään :D Nettisivuille sitten laitoimme että kaikki kaapit ja nurkat ovat niin täynnä, että toivomme pelkästään rahaa.

Link to comment
Share on other sites

Meidän kutsut lähti viikko sitten, ja laitettiin kutsuun (ei siis liitteeseen) tilinumero tekstillä "häämuistamiset toivomme suunnattavan tilillemme xxxxxxxxxxx".

Nyt jo vähän harnittaa, kun oltiin noin lyhytsanaisia. Että kun siinä ei ole mitään selitystä, käytännössä raha kerryttää matkakassaamme. Mutta meni mikä meni.

Lisäksi nyt jo on tullut hieman kierrellen kyselyitä tavaralahjoista. Mekin ollaan asuttu kimpassa jo muutama vuosi, ja molemmilla oli yhteenmuutettaessa riittävästi roinaa. Ainoa mikä keksittiin, oli shamppanjalasit. Oman sukuni tuntien, voi olla että tässä jonkinlaista listaa vielä joudutaan miettimään, vaikka sitten äitini/anoppini eteenpäin välitettäväksi. Koska ne luultavasti on nimenomaan niitä vanhempia sukulaisia, jotka tavaraa tahtovat antaa. Luulisin, että meille nuorelle polvelle (itse ollaan 29v) tää rahalahja ei ole mikään ongelma...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Me laitettiin hääinfoon tiedoksi tilinumero. Uskoisin, että aika monet vieraat pitävät tätä tapaa tehokkaana ja olen muissakin häissä jo törmännyt tällaiseen tapaan. Ehkä joku vanhempi vieras voi tuoda jotain tavaraa silti. Kuulemma mun isoäiti oli jo kyselly et onko meillä kakkulapio... Luulen, että mun isä taisi suostutella hänetkin antamaan vaan mieluummin rahaa. Meillä kun on jo kaikki kakkulapiot ja muutkin tavarat, mitä kotona tarvitaan.

 

Ja kappas, meillä onkin Jenni Elisan kanssa sama hääpäivä. :)

Link to comment
Share on other sites

Me emme ajatelleet ruveta väkertämään erillistä juhlainfoa vain siksi, että voimme siihen etiketin mukaisesti laittaa tilinumeron, koska kaikki muu informaatio mahtuu helposti kutsuun. Mielestäni olen lahjatoiveen fiksuun muotoon ja jos joku kutsuttu haluaa pahoittaa mielensä tilinumerosta, niin go ahead. Emme tokikaan kiellä tavaralahjojen tuomista ja sitä varten ajattelimme jättää kaasolle ja bestmanille listan muutamista esineistä, jotka todennäköisesti itsekin hommaisimme myöhemmin. Arvostan myös ajatuksella itsetehtyjä lahjoja, jollaisen jo tiedän saavamme hyvältä ystäväpariskunnalta, joten kyllä vieraille vaihtoehtoja jää. Itse annan mieluiten rahaa ystävillekin, jos he sitä erikseen pyytävät. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä oli juhlainfossa, että tavaraa emme tarvitse - kippoja ja kuppeja on riittämiin - mutta jos haluatte meitä muistaa, voitte kartuttaa matkatiliääme XXX. Suurinosa olikin näin tehnyt, vain 8 rahakirjekuorta saimme ja 2 pullolahjaa  :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli hääinfossa muiden tiedotettavien asioiden lisäksi linkki netissä sijaitsevaan lahjatoivelistaan. Yhtenä lahjavaihtoehtona oli sitten laittaa rahaa tilille häämatkaamme varten. Ihan mukavasti vieraat olivat toimineet sen mukaan, en ole kuullut paheksuntaa asiasta :) Myös itse vieraana minusta helpointa on antaa rahaa tilille. Ei tarvitse stressata kaupassa eikä raahata paketteja.

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee ihan kutsuun tilinumero ja teksti: "vapaaehtoinen lahjoitus häämatkan kassaan". Me kun emme tarvitse mitään ylimääräistä tavaraa ja mielellään matkustellaan mahdollisimman paljon. Häihin on kutsuttu suurimmaksi osaksi kavereita sekä ihan muutama sukulainen (lähipiiri), että en usko tuon aiheuttavan närää vieraissa... Noh, sen näkee tai kuulee sitten kun kutsut on saatu maailmalle! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...