Tia Dalma

Ei kaasoa eikä/tai bestmania

25 viestiä aiheessa

Ongelma on seuraavanlainen, miehellä ei ole sopivaa kaveria jota pyytää bestmaniksi(tai olisi yksi,mutta ei ole sopiva tehtävään), niin voiko minulla olla siitä huolimatta kaaso vai onko kohteliasta, että molemmat puuttuvat? Ystävät auttavat kyllä muuten hääjärjestelyissä.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysäisepä sulhaseltasi, olisiko hän vaivautunut, jos sinulla olisi kaaso, vaikka hänellä ei olisi bestmania :)

No, itse toimimme vastaavassa tilanteessa niin, että meillä oli virallisesti kaksi seremoniamestaria - joista toinen oli paras ystäväni ja käytännössä kaaso, vaikka titteli sellaisenaan ei käytössä ollutkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulipa vain mieleeni, että onko bestmanin pakko olla mies tai kaason nainen? Tarkoitan lähinnä sitä, että jos lähipiiristä löytyy joku hyvä kaveri joka nyt sattuu olemaan eri sukupuolta, niin voihan hän olla todellakin "vain" seremoniamestarina, aivan kuten Tammikuukin kertoi.

Mutta kannattaa tosiaan keskustella asiasta avoimesti, voihan olla että sulhanen tahtoo kuitenkin Sinulla olevan kaaso tai "kaaso". Ja mitä sitten vaikka mitään näistä ei olisi? Häät ovat teidän juhlanne ja te päätätte mikä on teille sopivaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole luultavimmin bestmania. Miehen bestman ehdokas muutti ulkomaille ja hän ei halua muita ystäviään tai veljeään bestmaniksi. Onko kukaan muu samassa tilanteessa tai kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Ovatko häät sujuneet hyvin ilman bestmaniakin? Emme halua bestmania, josta olisi enemmän haittaa, kuin hyötyä. Olemme lukeneet bestmanin tehtäviä toisesta ketjusta, mutta mikään ei ollut sellainen, mitä kukaan muu ei voisi hoitaa esim. hääkylttien paikoille laitto tai seremoniamestarina toimiminen.

 

edit. Ulkomaille muuttanut ystävä siis asuu toisella puolella maapalloa Australiassa, mistä lennot Suomeen maksavat maltaita. Hän palaa kuitenkin Suomeen vuoden päästä, joten tuskin olisi valmis makstamaan lentoja häidemme takia.

Muokattu: , käyttäjä: Air

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekään ei ole tulossa bestmania (eikä kaasoakaan sen puoleen) ja uskon, että pärjäämme vallan mainiosti ilmankin! :) Miehellä ei ole niin läheisiä ystäviä, että haluaisi heidät bestmanin rooliin, ja veljenkin kanssa on etäiset välit. Enpä usko, että häitä ei voisi juhlia kunnialla ilman bestmania. Itse koen, että bestmaniksi nimittäminen on vain yksi tapa delegoida tehtäviä ja eräänlainen "kunnianosoitus" ystävyydelle/veljeydelle/sukulaisuudelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekään ei varmaankaan ole tulossa bestmania, kun miehellä ei tunnu olevan niin läheisiä kavereita, joihin olisi pitänyt siinä määrin yhteyttä, että kehtaisi tai haluaisi pyytää bestmaniksi. Minulla on yksi kaaso, ja olen kyllä kysellyt mieheltä, että ei kai se häntä haittaa, ja kuulemma ei. Meillä ei sinänsä näitä kaasoja ja bestmaneja "tarvita" kovin paljoa mihinkään asioiden hoitamiseen ja tekemiseen, vaan lähinnä kyse on juurikin tuollaisesta kunnianosoituksesta ja henkisestä tuesta. Omasta mielestäni miehellä olisi kyllä yksi potentiaalinen kaveri bestmaniksi, nimenomaan henkisellä tasolla, kyseinen henkilö ei todellakaan ole mikään häiden juontaja/organisaattori -tyyppinen ihminen, mutta ei tarvitsekaan olla meidän häissä. No, itsepä mies päättää asian, minua ei asia haittaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me nyt ei olla vielä varmoja asiasta, mutta musta tuntuu että mies saattaa kyllä tätä menoa jäädä ilman bestmania... Hän ei oikein koe, että olisi kaveria (ei mies- eikä naispuolista), jonka haluaisi bestmaniksi, ainoa teoreettinen vaihtoehto olisi lankomiehensä, tätäkin miehelle ehdotti hänen siskonsa (eli langon kumppani), eikä ajatus tullut miehestä itsestään). Ei tosin mies ole edes tarkemmin miettinyt bestman-asiaa, saati sellaisen tarpeellisuutta... 

 

Olenko maailman itsekkäin jos torppaan tämän idean lankomiehestä bestmanina? Mun ja tuon miehen langon kemiat eivät kohtaa millään tapaa, enkä haluaisi saada itselleni (mulle se häiden suunnittelun päävastuu siis kääntyy) enää enempää stressiä siitä, että joutuisin toimimaan tämän kyseisen miekkosen kanssa yhtään enempää, saati päättämään meidän häihin liittyvistä asioista niin, että hän on osana pääsuunnittelutiimiä. Mua todella, siis todella paljon ahdistaa koko ajatus sellaisesta tilanteesta... :( Kyseessä ei ole mitkään selvittämättömät riidat tai mitkään, mutta meidän henkilökemiat eivät todellakaan kohtaa mitenkään päin. Ollaan niin eri planeetalta, että mä stressaisin sen kanssa toimimista paljon enemmän kuin koko hääsuunnittelua nyt yhteensä. Suoraan sanoen (ja ihan liioittelematta) suunnittelisin mieluummin vaikka koko häät alusta loppuun aivan yksin, jos vaihtoehtona olisi yhteistyö tämän henkilön kanssa. Toiseksi, en usko että tätä miestä edes kiinnostaisi juhlien suunnittelu, saati toteutus. Oma mieskin tosin on vähän sitä mieltä, että bestmanin tehtävä on lähinnä nimellinen, ei kuulemma itsekään serkulle tätä virkaa hoitaessa tehnyt muuta kuin järjesti polttarit. Itse taas olen sitä mieltä, että jos siitä avustajasta ei ole apua, niin sitä on ihan turha edes olla. Lupasin jo miehelle kaukojärkätä ne polttarit jos se siitä on kiinni :P Ainiin ja sekin vielä, että tämä lanko saa aika usein miehenkin hermot ratkeamaan. Tosin minun vielä useammin.

 

Tää voi jonkun korvaan kuulostaa lapselliselta, mutta en todella haluaisi enempää stressattavaa tähän. Oman kaasoni (mahdollisen "kakkoskaasonkin") olen jo valinnut, luotan että hän tehtävään suostuukin kysyttäessä... :)

Muokattu: , käyttäjä: Elflady

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni tuossa ei nyt ole sen kummempaa ongelmaa :) Eri asia olisi, jos sulhon valitsema BM ei olisi "mieleinen", mutta ilmeisesti lankomies ei ole sulhostakaan mikään "napakymppi"? Ja jos ehdotuksen on vielä tehnyt joku muu kuin lanko itse, niin ehkei hän itsekään ole ihan kamalan pettynyt, jos ei tule valituksi...? En itsekään olisi mielissäni, jos BM olisi "pakkovalittu" ja ei kemiat kohtaisi.

 

Jos BM:n tehtävä on teillä vain polttarit, niin ehkä sulhon serkku vaikka voisi tehdä ns. vastapalveluksen? Tai joku/jotkut muut kaverit. Yleensä miehillä nuo polttarijutut on muutenkin rennommat niin vieraslistan, järjestelyn kuin suunnittelunkin osalta... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Eipä ne serkunkaan kanssa ole juuri yhtään tekemisissä ja tästä serkusta mies jo sanoi suoraan, että ei sitä ainakaan... :D Ehkä mä turhaan hätiköin, katsellaan miten asia etenee... Kyllä tuo mies minun kantani tuntuu ymmärtävän ainakin ja yleensä on sopuun asioista päästy :) Kiitos vastauksesta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulho ei jostain syystä halunnut bestmania, ei kuulemma halua vaivata ketään moisella hommalla. Minulla on silti 2 kaasoa auttamassa häähommissa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule kumpaakaan, pienissä juhlissa tuntuisi jotenkin hassulta. Lisäksi en halua arvostaa ketään läheisistäni tuolla tittelillä toisen ohi. Sisarukseni järjestävät polttarini ja muita ystäviä pyydän avuksi tarpeen mukaan. Miehen apuna toiminee hänen siskonsa tarvittaessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei ole kaasoa eikä bestmania, nimenomaan siksi kun juhlat ovat pienet niin tuntuisi turhalta sellaisia pyytää. Ja toisaalta olen aina jostain syystä vierastanut ajatusta kaasosta, en sitten tiedä miksi. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole kaasoa eikä best mania. Tuntuu vähän turhalta ketään pyytää, koska meidän ystävät asuu sen verran kaukana etteivät pääse tulemaan meidän varsinaiseen vihkimiseen, vaikka hääjuhliin tulevatkin. Niinpä päätettiin, ettei nimetä ketään siihen asemaan. Toki pari kaveria ilmotti heti, että haluavat auttaa järjestelyissä ja tulevatkin jo edellisenä päivänä koristelemaan juhlatilaa ja järkkäämään musaa. En silti halua sälyttää heidän niskaansa vastuuta meille järkätä mitään polttareita tms. kun asuvat niin kaukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on niin pienet häät, ettei kaasoa tai bestmania ole. Ja kun meillä eivät ystävät edes ole tulossa vihkimistilaisuuteen (ainoastaan molempien perheet, ystäville järjestämme myöhemmin bileet) niin siksikin tuntuisi hassulta pyytää ketään kaasoksi.  Kuitenkin haluaisin, että ystävät järjestäisivät minulle polttarit ja niiden ajankohta ja sisältö olisi yllätys... mietityttää, että onko jotenkin tökeröä, jos kerron yhdelle ystävälleni (joka on hyvä organisoimaan ja pitämään langat käsissä) että toivoisin hänen ottavan vastuun polttareistani. Koska jos en pyydä tehtävään jotakuta tiettyä, käy helposti niin että isossa porukassa kukaan ei tule ottaneeksi vastuuta ja sitten koko polttareita ei tule tai ne lässähtävät. Kyllä, polttarit ovat minulle erittäin tärkeä asia :D 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse näkisin, että voit kyllä ihan vapaasti pyytää kaason siitä huolimatta :D Itselläni tulee varmaan olemaan sama ongelma: ainakaan vielä ei ole ketään, kenet kaasokseni haluaisin. Saatan toki tyytyä johonkin serkkuun tai puolituttuun, tai sitten mennä kokonaan ilman... Saa nähdä, tai sitten vaan yrittää tehdä ystäviä siihen mennessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on niin pienet häät, ettei kaasoa tai bestmania ole. Ja kun meillä eivät ystävät edes ole tulossa vihkimistilaisuuteen (ainoastaan molempien perheet, ystäville järjestämme myöhemmin bileet) niin siksikin tuntuisi hassulta pyytää ketään kaasoksi. Kuitenkin haluaisin, että ystävät järjestäisivät minulle polttarit ja niiden ajankohta ja sisältö olisi yllätys... mietityttää, että onko jotenkin tökeröä, jos kerron yhdelle ystävälleni (joka on hyvä organisoimaan ja pitämään langat käsissä) että toivoisin hänen ottavan vastuun polttareistani. Koska jos en pyydä tehtävään jotakuta tiettyä, käy helposti niin että isossa porukassa kukaan ei tule ottaneeksi vastuuta ja sitten koko polttareita ei tule tai ne lässähtävät. Kyllä, polttarit ovat minulle erittäin tärkeä asia :D

Muutoin sama, mutta en halua polttareita. Meillä on häät ainoastaan pienesti perhepiirissä ja niissä mielestäni kaasolle ja bestmanille ei ole "tarvetta".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En usko että pyydän ketään kaasokseni, paras ystäväni varmaan automaattisesti haluaa puuttua hääjärjestelyihini ja auttaa hääpäivänä, joten jos hän haluaa kokea olevansa kaaso, niin voin häntä siksi kutsua. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle ei todennäköisesti tule kaasoa, koska, noh, ex-tyttöystäväni todennäköisesti olettaisi automaattisesti sen roolin kuuluvan hänelle, enkä ole varma, miten hän tehtävän hoitaisi. Ei kuulemma ole edes vielä varma, kykeneekö osallistumaan koko häihin edes vieraana. (Mutkikas suhde ja hankala ihminen.)

Tuleva mieheni pyysi yhtä vanhimmista kavereistaan bestmaniksi, ja hän varmasti hoitaakin hommansa kunnialla. :) Paljon muuta ei hänenkään "tehtäviinsä" oikeasti kuulu kuin polttarien järjestäminen ja ehkä yhden tekstinpätkän lukeminen vihkimistilaisuuden aikana. Bestman kuitenkin innostui heti miettimään esim. musiikkia (paljon bändikytköksiä), puhetta ja muuta ylimääräistä. Mikä on ihan fine minusta, kunhan ei stressaa liikaa. :)

Nk. epäviralliseen työryhmään onkin sitten tarjoutunut jo moni kaveri, joten saadaan varmasti apua mm. koristeluihin, tarjoiluihin ja muuhun heiltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ymmärsin ex-tyttöystävän tarkoittavan entistä kumppania? Mä en kyllä tykkäisi, jos mun kumppanin kaasona/bestmäninä olisi sen eksä, varsinkin jos heillä on vielä "mutkikas" suhde, saati sitten että kysyinen henkilö on hankala (kaaso/BM on se tuki ja turva ja järjen ääni, jos vaikka tulee häästressi tai cold feet?). Ja en kyllä omaa eksääkään kaasoksi/bestmäniksi ottaisi. Enkä ole edes mustasukkaista tyyppiä. Jotenkin vain en oikein ymmärrä, miksi entinen kumppani, siis se kenet tämä aviokumppani on "korvannut" partnerina ja elämänkumppanina, osallistuisi niin suuressa ja merkittävässä roolissa häihini. Pidän myös outona, että joku näin olettaisi.

Tämä siis vain oma mielipiteeni, ei ole tarkoitus loukata :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tipsis: Nimenomaan, en haluaisi häntä kaasokseni, mutta hän voisi olettaa sen roolin hänelle kuuluvan, koska minä olen hänelle niin kovin tärkeä edelleen. Toki hänkin minulle, mutta olen edennyt elämässäni ja minulla on todella paljon parempi olla nykyisen kumppanini kanssa kuin aiemmin.

Näin ollen on parempi olla ottamatta kaasoa ollenkaan kuin aiheuttaa riitaa ja pahaa mieltä siitä, että se olisi joku muu kuin hän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Juh :) Mutta jossain vaiheessa kuitenkin joudut hänet "vieroittamaan" (hän ei ole sinun elämäsi ykkösihminen ja sinun ei kuuluisi olla hänen, ei hänkään muuten pääse eteenpäin). :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yritystä on, mutta hän on ahdistunut ja lamaantunut ihminen, jolle jouduin vuosia mukautumaan puolison lisäksi äidin ja hoitajan rooliin. Edelleen käytän häntä usein esim. kaupassa ja olen meidän entistä yhteistä kämppääkin joutunut siivoamaan, kun hän ei itse saa aikaiseksi. Muita kavereita hän ei juurikaan tapaa. Onneksi nyt mennään taas kevättä kohti ja asiat näyttävät vähän valoisammilta, mutta välillä minulla on ollut todella raskasta hänen seurassaan. Pointti on vain se, että en voi niin vain katkaista välejä, koska en tiedä miten hänem kävisi - enkä kyllä haluaisikaan, sillä hänessä on paljon hyvää; puolisoksi hänestä vain ei minulle ollut.

Tämä nyt kuitenkin menee jo ohi aiheen, joten eiköhän jätetä tämä keskustelu tähän. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Joo eipä asia mulle kuulu :)  Katsonut vain sivusta sellaista "roikottamista", jolloin toinen ei ole päässyt/halunnut eteenpäin, kun on toisaalta annettu pitää "ykkösihmisenä" ja toisaalta taas ei ole itse halunnutkaan jatkaa eteenpäin omilla jaloilla. Siinä alkoi sitten oireilla kaikki ihmissuhteet. Edit. siis en tarkoittanut, että teillä olisi tuollaista samaa, yritin vain avata oman kommentin taustaa.

Muokattu: , käyttäjä: Tipsis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole kaasoa eikä bestmania. Ne, jotka auttaa, ne auttaa, ja seremoniamestari nimettiin, mutta hänellä ei ole kovin paljon tehtäviä, lähinnä katsoa, että aikataulu pysyy ojennuksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehelle saattaa tulla bestman, mutta mulla ei ole kavereita joten kaasoa tuskin tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään