*Titania

Ihmiskoe hiustenkasvatuksessa: toimiiko ravintolisä?

42 viestiä aiheessa

te jotaka syötte jotain eläinten bioriinii, niin sanon vaa huhhuh, siinä on eläimelle hyviä vitamiinejä eikä ihmisille, olette pihejä ja huomaatte sen käytöksessänne ja ulkonäössänne kun pihtaatte 10 15 e. siitä saatte semmosia aineita mitkä on tarkoitettu eläimille ja se myös tulee muuttamaan teitä ulkonäöllisesti , vaikka ette heti sitä huomaa. jos jokin on eläimille tarkoitettu eiköhän se ole eläimen käyttöön.

uskomatonta, ei ihme että nykyään jotkut ihminen metrossakin jopa näyttää oudolta. hei halooo. ei voi muuta kun nauraa, katsokaa itteenne peiliin.

Huoh. Kun samaa biotiinia se eläin käyttää kuin ihminenkin. Biotiinihan omaa siis ihan tietyn molekyylirakenteen, eikä siksi ole mitään muuta eroa kuin määrässä otatko sitä eläimille tarkoitetusta purkista vai jostain ihmisten vitamiinisekoitushärpäkkeestä. Käytetäänhän sitä nyt kaikenmaailman linimenttejä sunmuitakin ristiin, "ihmisille tarkoitettu" vaan myydään pienemmästä purkista puolet kalliimmalla hinnalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä kaunis_naisen kommentista kovin kannata suuttua, niin huonosti kirjoitettu tekstikin että varmasti on trolli ;)

Itse ajattelin kanssa kokeilla tuota biotiini fortea kun ei sillä hintaa ole pahasti, kertoilkaapa taas tänne palstalle lisää onnistumisa/epäonnistumisia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä aineksista nää biotiini tabletit on tehty? Aattelin allergioiden kannalta, että kannattaako hankkia.

Eivät saisi ainakaan sisältää kananmunaa, herneitä tai kiivejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

poisto

Muokattu: , käyttäjä: Pelargonia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä popsin purkillisen marketin biotiini + oiskohan ollut piimaa -tabuja, hiuksissa en huomannut eroa, mutta kynsissä kyllä. Olin ostanut aiemmin apteekista jonkun pienen ja kalliin erityisesti kynsille suunnatun paketin ja siitä ei kyllä ollut mihinkään! Pidän suht pitkistä ja lakatuista kynsistä ja se aiheuttaa kynnenpään liuskottumista/lohkeilua. Tabut kovettivat kynsiä ja ne näyttivät paljon paremmilta! Pitänee ruveta myös koeihmiseksi ja testata "kunnon" biotiinivalmisteet, jos vaikka hiukset vahvistuisivat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla hiukset harvenivat ja menivät erittäin huonoon kuntoon mm. kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi - Eivät tosin kovin kaksiset olleet aikaisemminkaan. Sisuskumi paistoi juuresta ja sai tarkkaan miettiä kuinka jakauksen asettaa, ettei ihan kaljulta näytä. Olen yli viiskymppinen.

Nyt olen syönyt yli vuoden ajan eläinten Biotiini fortea päivittäin yhden napin vitamiininappien yms. kasan mukana. Hiukseni ovat tuuheat, joustavat ja kiiltävät ja paremmassa kunnossa kuin koskaan. Vuodessa on pojan tukkani kasvanut hartioille ja taidanpa kokeilla kuinka paljon vielä suostuu kasvamaan.

Vaihdevuodet ovat loppusuoralla, joten ikääntyminen ei ole vaihtanut suuntaa, mutta peilistä katsoo ihan eri ihminen kuin vaikkapa pari vuotta sitten. Iho on myös paremmassa kunnossa ja, kun vertaan kuviani muutama vuosi sitten, niin ainakin kymmenen vuotta on karissut...

Ei ole ilmaantunut tarvetta haukkumiseen tai naukumiseen, mutta säärikarvoja joutuu taas ajelemaan vähän useammin eli turkki voi hyvin.

Olen kilpirauhasen vajaatoiminnalle ominaisesti ylipainoinen, mutta syön perusterveellisesti, kasviksia, lihaa, kalaa, siemeniä, pähkinöitä, suklaata, jugurttia... pullaa, leipää, pastaa ja riisiä satunnaisesti, herkutteluun. Eivät kuulu päivittäiseen ruokavalioon. Liikun laiskasti, mutta säännöllisesti= fillaroin kymmenen kilometrin työmatkani sulan aikana ... suunnittelin elää vielä pitkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käyttänyt pari kuukautta Vogelin Hair&Nail poweria. Hinta muistaakseni 16-18 euroa purkki, joka kestää kuukauden. Hiukset ovat olleet nyt kieltämättä aika terveennäköiset. Kampaajalta täytyy syyskuussa kysyä mielipidettä onko uusia hiusjuuria tavallista enemmän. Ainakin kuula paistaa huomattavasti vähemmän hiusten alta (mulla oli jokin aika sitten tosi iso ongelma hiustenlähdön kanssa). Muuten tuuheutta ei vielä huomaa kun hiukset kasvaa vain sen sentin verran kuukaudessa. Ja kynnet pysyy ehjänä paljon pidemmäksi asti :)

Eli en kyllä näiden nappuloiden syömistä lopeta vähään aikaan. Olen syönyt myös piitä, muistaakseni Hübnerin silica tabletteja enkä niistä huomannt mitään eroa. Vogel on oikeastaan ainut luontaistuote/lisäravinnemerkki jonka tuotteisiin luotan.

Mutta hiusravinteiden lisäksi pitää tietysti huolehtia muustakin, omega 3:et oikeassa muodossa (e-epa ja se toinen, dha?) ja d-vitamiinin otan myös purkista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös hiustenkasvatus ensi kesää varten käynnissä, mutta en kyllä itse meinaa lähteä ravintolisälinjalle.

Panostan sen sijaan hiusten huoltoon entista enemmän, etteivät hiukset pääse kuivumaan. Ilmeisesti lievää latvojen kuivumista oli päässyt aikaisemmin tänä vuonna tapahtumaan, sillä kampaajani suositteli Redgenin All Soft Argan öljyä. Ostin öljyn, sekä lisäksi Redgenin All soft shampoon kuiville hiuksille, ja toimii! Nyt latvatkin on pysyneet hyvässä kunnossa, joten seuraavan vuoden aikana ei tarvitse pituutta kuivuuden takia ottaa pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekkin olen syönyt tuota eläinten biotiinia, mutta en osaa sanoa onko siitä sitten apua ollut..sellaista haituvaa on kyllä tullut runsaasti (uutta hiusta ehkä?). Tuon rinnalla olen ottanut vehnänalkio öljyä kun sitä joku suositteli sen kanssa.

Lisäksi Oriflamen Wellnes pack- lisäravinnetta olen syönyt jo pitkään. Se vahvisti kynsiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen vedellyt nyt vuodenpäivät Biotiini Strongia ja välillä myös foolihappoa, ja ainakin kampaaja kehuu että on paljon terveemmän ja paksumman tuntuiset hiukset. Menin alunperin ostamaan niitä eläimille tarkoitettuja nappuloita mutta markkinoille olikin juuri tullut uusi valmiste jossa oli se 5mg biotiinia. Hinta ~15e/60kpl, välillä olen pihiyksissäni ottanut biotiinit Lidlin monivitamiini-poretableteista, mutta ei tuo toinenkaan budjettia kaada (: Mulle ainakin kerrottiin että vähintään puoli vuotta tulee niitä syödä että tulokset alkavat näkyä.

 

Eihän näissä vieläkään kovin paljoa pituutta ole, varsinkin kun latvoja leikattiin vaalennusrumban päätteeksi mutta kyllä näistä jonkun rennon kiharakampauksen saa aikaiseksi ;) Ärsyynnyt hiuslisäkkeisiin jo tunnissa niin ei viitsi sellaisia koko päiväksi päähän lykätä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi ravintolisien voimin hiuksia kasvatteleva ilmoittautuu mukaan kokeeseen! Olin tosi skeptinen jonkun Priorinin suhteen, mutta niin ne vaan lähestyvät häät pistää pään sekaisin... Tarina siitä, kuinka sorruin: Mulla on ollu aina melko hyvät kynnet, mistä on saanu omasta takaa kasvatettua kivasti pituutta juhlia varten. Nyt kesän kynsilakkauksien jäljiltä kynnet liuskottui ihan hirveesti ja olivat suorastaan sairaan näköiset! Aloin googlettamaan, mitä lisäravinnetta pitäisi syödä kynsien kasvatteluun, ja itse asiassa tämä kyseinen naikkarien topic pompahti hakutuloksista. Tässä ketjussahan muutamilla on tosi positiivisia kokemuksia varsinkin hiuspehkon parantelusta ravintolisin. Kelasin sitten, että onhan mullakin ohentunut hiukset parin vuoden sisään, ja vaikka Priorin on hintavaa, niin sehän on vaan euron päivässä... Lisäksi havaitsin saman mitä FelineStripe, että nykyään ei tarvitse syödä edes sitä koirien turkinkasvatukseen tarkoitettua Biotiinia, vaan sama valmiste löytyy ihmispuolen hiushyllystä samaan hintaan.

No, nyt on skeptikolla pari viikkoa takana Priorin + Biotin fortea säännöllisesti. Eilen istuin sohvalla ja hipelöin päänahkaani, ja havaitsin pitkästä aikaa niitä uusia pieniä "sänkiä" päässäni. Kommentoin siinä miehelle, että "täällä on tämmösiä karvoja", tämä vastasi, että "ne on hiuksia". Revettiin molemmat nauramaan, kun oltiin niinku tästä Kummelin sketsistä:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse käytin keväällä kolmisen kuukautta apteekin eläinhyllystä ostettua biotiinia ja kyllä sillä oli vaikutusta ihan selvästi hiusten kasvuun ja kuntoon. Itselläni on tosi ohuet hiukset ja tuon kuurin aikana uutta lyhyttä hiusta tuli tosi paljon, koko tukka oli terveemmän ja apksumman oloinen. Myös iho oli tosi hyvässä kunnossa kun tabletit sisälsi sinkkiä. Nyt aloitin taas uuden kuurin, tarkoitus olisi saada tukkaa kasvamaan ensi kesää ajatellen..

Muokattu: , käyttäjä: watershine

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki! Biotiini on ok, mutta lisäksi kannattaa ottaa EHDOTTOMASTI MSM jauhe. Se on aivan huippua hiusten kannalta - olen nyt syönyt 2kk ja vauvahiusta puskee hirveää vauhtia. Samalla hiusten kasvuvaihti on 1,5 senttiä kuussa vanhan 1 sentin sijaan. eli sitruunaveteen msm jauhetta ja juodaan joka aamu.

 

Varoituksen sana tosin: karvankasvu ei valitettavasti kohdistu vain kaulasta ylöspäin eli saa sitten sheivailla ihan urakalla kaikkia muita paikkoja.

 

Kokeilkaa ihmeessä, MSM:llä on paljon muitakin terveysvaikutuksia, joten hukkaan se ei ainakaan mene. Sen pitäisi myös lisätä aineenvaihduntaa ja edesauttaa laihduttamista :) Cocovin jauhe on mielestäni paras.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen syönyt nyt kuukauden ajan biotiiniä, ja väittäisin kyllä että vaikutukset näkyy. Hiukset tuntuu tuuheammilta, vauvahiuksia hiusrajassa on tullut lisää ja ne on kasvaneet pituutta. Tuo oli 2kk kuuri 1 pilleri päivässä, ja maksoi jotain 15e luokkaa.

 

Taidan seuraavaksi kokeilla myös tuota MSM:ää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä yksi ohuthiuksinen joka tapellut koko ikänsä hiusten kasvatuksen kanssa. Kokeiltu on Prioriinit sun muut apteekkien ja kampaajien tuotteet. Ei mitään vaikutusta. Biotin Strongia syöty vuoden verran, aavistuksen ehkä vahvemman oloiset, voi olla että kuvittelen? Sitten siirryin Evoniaan. Sitä löytyy kahta: kasvatukseen ja vahvistukseen ja syön molempia. Ensimmäistä kertaa huomaan hiusteni kasvavan ja vahvistuvan selvästi. Yleensä mulla kasvaa hiukset noin 5cm/v ja kuolevat latvoista kun saavuttavat olkapäämitan. Nyt mennään jo yli olkapäiden reippaasti ja tuntuu että vaan vahvistuvat päivä päivältä. Itse myös vältän hiilareita aina mahdollisuuden mukaan vaikken millään dieetillä tai atkinsilla olekaan. Venhää en syö lainkaan. Mutta siis hyvin proteiinipitoinen on minunkin ruokavalioni ja ollut sitä jo vuosia. Tämä ei omasta mielestäni ole vaikuttanut hiuksiini millään lailla. Käytän taas Label. M-merkkistä proteiinisuihketta hiuksiini koska hiukseni ovat niin hentoiset ja huokoiset, niin imeytyy sitä kautta paremmin hiuksiin ja sulkee hiussuomuja. Ollut mielestäni ihan pätevä tuote vaikken normaalisti mitään hiustuotteita käytäkään (esim ponnekaasullisia lakkoja tms). Toki pitää muistaa, että mikä toimii toisella ei toimi toisella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Itse myös vältän hiilareita aina mahdollisuuden mukaan vaikken millään dieetillä tai atkinsilla olekaan. Venhää en syö lainkaan. Mutta siis hyvin proteiinipitoinen on minunkin ruokavalioni ja ollut sitä jo vuosia. Tämä ei omasta mielestäni ole vaikuttanut hiuksiini millään lailla.

 

Itse asiassa tiukalla karppausdieetillä hiukset lähtee päästä (vaikka sellaisestahan Natten tapauksessa ei ollutkaan kyse), että ei pelkällä proteiinin syömisellä hiukset kasva. Ylipäätään nykyään popsitaan protskua turhaan ylimääriä, koska sen, mitä keho ei käytä elimistön rakennusaineena, kroppa polttaa energiaksi. Että eiköhän hiusten kannalta parasta ole ihan vaan monipuolinen normaali ruokavalio (mitä nyt tässä ketjussa yritetään vähän lisäravinteilla doupata hiustekasvua...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silloin kun ruokavalioon kuului omega-kapselit, lesitiini ja oliiviöljy niin huomasin että iho ainakin voi todella hyvin. Kuvittelisin, että sillä voisi olla hiusten kasvuunkin suotuisia vaikutuksia, mutten osaa varmaksi sanoa kun näitä ruokavalio-ohjeita noudatin vain 3kk. Pitäisi varmaan alkaa taas sitä oliiviöljyä juomaan, kun ei näemmä muuten tule pehmeitä rasvoja riittävästi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään