Severiina10

Palkattu seremoniamestari? (yhdistetty ketjuja)

22 viestiä aiheessa

Hei, olen uusi täällä. Häitämme vietämme 3.7.2010.

Asiat ovat muuten järjestyksessä, mutta mistä saisi seremoniamesterin häihin?

Olen yrittänyt netistä etsiä tuloksetta.

Meille on tulossa n. 100 hengen teemahäät ja esiintyjätkin on jo tilattu, mutta kun porukassa ei ole ketään sellaista joka voisi/pystyisi viemään sujuvasti läpi näinkin ison juhlan ja seremoniamestarin puute kyllä kaataa koko homman.

Olemme halukkaita korvaamaan seremoniamestarin kulut, kun pätevä heppu jostain löydetään...

niin ja minä haluan, että sen pitäisi olla mies

:girl_haha:

Jos jollain on tietoa "hyvästä tyypistä", joka tulisi juhlamme juontamaan, niin vinkkiä tännepäin. Kiitos.

Juhlat ovat Pirkanmaalla.

Ps) Muuten juhalväki on hyvinkin riehakasta...tai ehkä juuri siitä johtuen, ei seremoniamestariksi ole kelpuutettukaan. Ei haluttais homman menevän överiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa palstoille hääpäiväkaima :)

Meillä on hääpäivän lisäksi muutakin yhteistä, nimittäin toi ihan sama pulma seremoniamestarin puuttumisesta. Meillä on melkein puolet pienempi vierasmäärä mutta tuntuu että olisi se hyvä sellaisellekin joukolle olla joku "ohjaamassa/juontamassa" Kaaso pystyy kyllä organisoimaan juhlan kulkua varmaan vähän (ohjaamaan vieraita tms) mutta ei varmaan oikein tykkäisi juontaa tai olla hauskuuttajana. Bestman taas on aika "ujo" tapaus ja tuskin haluaa edes ohjata juhlan kulkua. KÄÄK! Suvussa eikä kaveripiirissä ole oikein ketään tarpeeksi suulasta huumorismiestä/-naista (vaikka minäkin miespuolisen mieluummin tähän tehtävään haluaisin). Kuka meidän leikitkin selostaa hääväelle...? Seremoniamestari olisi se ykkösjuttu rentouttamaan tunnelmaa. Ilman sitä häistä tulee varmaan jäykät ja epämääräiset kulultaan... :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kysyä ohjelmatoimistoilta, ne usein välittävät juontajia jos ei lähipiiristä löydy :girl_smile:

Pakko kommentoida ekaa viestiä, että tuskin kuitenkaan kukaan ulkopuolinen ja ammattilainen tai edes "hyvä tyyppi" ihan kulukorvauksilla eli kilsa/ruokapalkalla tulee töihin vieraan ihmisen häihin, joten täytyy olla valmis maksamaan ammattitaidosta. On hassua, että esiintymisen kaltaisen intohimoammatin ollessa kyseessä, odotetaan usein ihmisen tekevän sitä pelkästä omasta halustaan. Tuskin kukaan odottaisi esimerkiksi pitopalvelun henkilökunnalta samaa.. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko kommentoida Reeta-Leenalle, etten ilmaiseksi ajatellutkaan, en edes ruokapalkalla.Maksan rahalla, mutta en halunnut ENSIMMÄISESSÄ koko palsatelle kirjoittamassani viestissä tuoda esille sitä, millä budjetilla häitämme olemme järjestämässä.

Mielestäni raha-asiat ja rahankäyttö yleensäkin, on niin henkilökohtaista, etten halua sitä tuoda tälläisellä foorumilla esille, mutta Reeta-Leenalle tiedoksi, maksamme kyllä, ihan oikeilla euroilla ja vatsansakin saa syödä täyteen ja sen lisäksi saa vielä korvauksen kilometreistä, joten ollos huoleton.

Kysymykseni oli tarkoitettu siihen, että jos jollain olisi ollut samanlainen pulma ja tietäisi suositella jotakuta henkilöä, niin mielelläni lähestyisin sellaista "tunnettua" osaajaa. Mitään julkkista en häihimme halua juontamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häälehdissä ja muissa hääjulkaisuissa aina kovasti hehkutetaan, että kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen häitä suunnitellessa ja toteuttaessa. Siispä tuli mieleen, onko kukaan palkannut seremoniamestaria tai hänen kaltaistaan ohjelman vetäjää oman suvun ja kaveripiirin ulkopuolelta? Meidän tuttavapiiriin ei kuulu oikein ketään sellaista henkilöä, jolle tuon tehtävän voisi huoletta antaa. Kaaso ja bestman ovat myös sen luontoisia, etten ihan täysin uskalla luottaa heidän kykyynsä vetää ohjelmaa hauskasti ja samalla mukaansatempaavasti... Meidän häissä vieraiden ikähaitari tulee olemaan suuri ja vieraita noin sata eli tuntuisi kivalta, jos olisi joku henkilö pitämässä ohjelman langat käsissään. Onko teillä hyviä vinkkejä tilanteeseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vähän sama ongelma. Kenelläkään vinkkejä tähän ratkaisuksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun veljeni on tehnyt paljon stand up- ja juontokeikkaa ja hän oli seremoniamestarina ensin meidän häissä ja sen jälkeen muutaman muunkin tutun häissä sillä ajatuksella, että hän pitää ohjelman ja aikataulut käsissään, tunnelman rentona ja saa yleisön nauramaan. Monet on kehuneet jälkikäteen hyväksi valinnaksi. Ja hyvä myös morsiusparin kannalta, etenkin jos kaasot ja vestmanit eivät nauti esiintymisestä - onpahan yksi huoli vähemmän.

Suosittelisinkin, että katsotte löytyisikö tuttavapiiristä ja kavereiden kautta ketää rutinoitunutta esiintyjää, joka voisi vetää homman. Tai kenties paikallisen amatööriteatterin tms. kautta löytyy joku, joka tulee esiintymään sopuhinnalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt alustavasti olen ajatellut kaiken kuuleman ja näkemäni perusteella, että olisi hyvä, jos olisi ulkopuolinen/ puolituttu/ ei kutsu vieras olisi seremoniamestarina. Ei kylläkään mitään ideaa kuka hän olisi mutta...

Syyt/ perustelut:

1. Haluan kaikkien vieraiden viihtyvän ja haluan ohjelmanumeroiden menevän ryhdikkäästi eteenpäin,niin että kaikki tietäisi kuka ohjaa ohjelmaa ja kuka ohjeistaa kulkemiset ja seuraavat ohjelmat yms yms.. Ohjeistaisi juhlan aluksi "yhteiset pelisäännöt". :girl_haha:

2. En halua vaivata kaasoja tai BM:jä enään juhlapäivänä. He ovat varmasti osuutensa tehneet vihkimiseen asti. Olen yksissä häissä törmännyt stressaantuneeseen kaasoon, joka ei oikein osannut nauttia tai ottaa paljoa skumppaa, ettei pilaisi ystävänsä häitä ettei ole jotain osannut tehdä oikein, tai on ollut liian kännissä tms. Nimenomaan tahdon lähimpien vieraiden nauttivan päivästä yhtä paljon muiden vieraiden kanssa, ilman mitään esiintymispaineita tai stressiä siitä mitä pitäisi seuraavaksi tehdä...

3. Uskoisin, ettei meidän kaasot ja BM:t ole mitään innokkaita esiintyjiä, niin miksi aiheuttaa lisäpaineita :girl_impossible:

4. tämä stand up koomikko oli hyvä idea =)

Mutta mietitään kuka se voisi olla... (ilman että palkkakuitti olisi kallis, kohtuullinen korvaus kai ok...?)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Onko kellään kokemuksia ulkopuolisesta seremoniamestarista? Tarkoitan siis erikseen palkattua ns "ammattilais" juontajaa/seremoniamestaria.

Meillä ei ole lähipiirissä oikein ketään kuka voisi hoitaa seremoniamestarin/juontajan tehtäviä häissä! Olen yrittäny netistä etsiä, mutta suurimmaksi osaksi vastaan tulee vain julkkis-juontajia, keitä emme haluaisi käyttää.

Onko siis kukaan ottanut häihinsä ulkopuolista ihmistä näihin tehtäviin? Jos on niin kaipaisin suosituksia! :)

Kiitos Paljon jo etukäteen!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa juontaja, joka tosin on puolituttu (vetänyt mm. kummitätini häät parikymmentä vuotta sitten). On myös orkesterille tuttu, kenties muutenkin kannattaa alueen orkestereilta tai muilta tapahtumien järjestäjiltä kysellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee ulkopuolinen seremoniamestari. Löysimme hänet opintojen kautta eräistä sitseistä (!), joissa olimme sulhaseni kanssa. Kyseinen tyyppi toimi seremoniamestarina juhlissa, ja me molemmat sanoimme juhlien jälkeen että vitsi jos tuon saisi meille seremoniamestariksi häihin :).

Joten päädyttiin sitten yhteydenottoon, ja hän oli hyvinkin suostuvainen, ja sanoi jopa tehneensä hääkeikkoja jo aiemminkin. Esiintyjä luonnostaan, ja osaa varmasti asiansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmeisesti/todennäköisesti juhlapaikan isäntä toimii eräänlaisena seremoniamestarina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko lisää kokemuksia aiheesta? Mistä tällaista henkilöä voisi kysellä? Kuinka kalliiksi tuli? (Tosin hyvä seremoniamestari on varmasti sen arvoinen, että kannattaa palkata.)

Pitääkö ohjelma suunnitella täysin itse vai auttaako seremoniamestari suunnittelussa? Vai vetääkö vaan juonnot?

Kiva olisi lukea kokemuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin seremoniamestariksi tulee pitkäaikainen kaverini, jonka uskon sopivan tehtävään kun on niin huumorintajuinen ja sosiaalinen, ja alkaa usein heittää läppää ventovieraille ihmisillekin esim. kaupungilla. Tosin tämä kaveri on väittänyt, että esiintymistilanteissa häntä jännittää, mitä en kyllä oikein usko. Meillä seremoniamestari pitää puheen ystävänäni ja vetää juonnot. Muitten erillisten ohjelmien juonnoista hänet on vapautettu niin saa itsekin nauttia vieraana olemisesta. Kaverilleni tapahtuu silloin tällöin sanallisia kömmähdyksiä (kuten ilmoittautuessaan häihin äidilleni hän ei muistanut tyttöystävänsä nimeä ja sanoi ensin väärän nimen), joten kaikki tuskin menee putkeen... Todennäköisesti saadaan monia hauskoja muistoja hänen juonnoistaankin. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aluksi tämä ongelma, että kuka toimii seremoniamestarina. Sulho ehdotti ensin kaikkia (tunnettujakin) stand-up-koomiikkoja, mutta ihan niin kuin meillä olisi varaa yhteenkään heistä... :D Lopuksi asia järjestyi niin että miehen bestman toimii myös seremoniamestarina. Kyseinen henkilö on ollut bestmanina jo kolme kertaa ja tietääkseni aikalailla hänen vastuullaan on ollut myös aiemmilla kerroilla seremoniamestarin rooli. Itse en ole ollut tekemisissä hänen kanssaan, mutta sulholtani olen kuullut, että sanavalmis heppu on kyseessä. Lisäksi hän vielä itse tarjoutui seremoniamestariksi, joten kaipa hän osaa hommansa. Ja halvaksi tulee, kun ei tarvitse palkata ulkopuolista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät on kesällä  eikä  sulho halua bestmaniä enkä minä halua kaasoa, mutta seremonian mestaria kyllä tarvittaisiin, mutta ketään ei se homma kiinnosta, olen jo monelta kysynyt, Mitä tehdä?????

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä voisiko jostain saada palkattua seremoniamestarin?

 

Oikeastiko joku "kehtaa" kieltäytyä hommasta? Onpa surullista. :( Toki vastuutahan siinä on, että päivä sujuu hienosti.

Mitä tehtäviä olette ajatelleet seremoniamestarin hommiksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät on kesällä  eikä  sulho halua bestmaniä enkä minä halua kaasoa, mutta seremonian mestaria kyllä tarvittaisiin, mutta ketään ei se homma kiinnosta, olen jo monelta kysynyt, Mitä tehdä?????

 

Miten ja millaisia ihmisiä olet pyytänyt? Mitä vaaditte seremoniamestarilta? Ja oletko sen kertonut kysyessäsi?

Joku saattaa kieltäytyä ihan jo siksi, ettei tiedä kykenevänsä/pelkää (perussuomalainen "enhän minä osaa") Vähimmillään seremoniamestari kuuluttaa vieraat sisään ja käskee ruokapöytään tms., joten ei olisi paha rasti mielestäni. Yksi vaihtoehto on pyytää kahta ihmisistä hommaan, yhdessä jännittää vähemmän ja enemmän tukea ja hommia on vähemmän per nenä.

 

Tässä ketjussa ehdotuksina on ainakin mainittu palkattu seremoniamestari sekä juhlapaikan isäntä/emäntä. Muita yleisiä vaihtohtoja ovat kaaso/BM, sisarukset, vanhemmat. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on pienet häät tulossa, joten ei ole tarvetta - ellei orjapalkkalaisia lasketa ;) Me olemme sopineet, että kaaso hoitaa ne tehtävät. Olin aistivinani bestmanin taholta pientä pettymystä, kun kerroimme asiasta. Jotenkin oletimme, ettei häntä niin kiinnostaisi... Käytännössä menee sitten varmaankin niin, että kaaso ja bm hoitavat hommat yhdessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pitopalvelun kautta baarimikko joka hoitaa samalla seremoniamestarin työtä. :) Hän on todella mukava ja eloisa. Näin hänet viime kesänä häissä,  ja osasi asiansa että jäi mieleen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä juonsin siskoni häät pari vuotta sitten. Ei se nyt sen kummempi homma ollut, vähän piti vain huudella, että "nyt ois ruoka katettu, mennään katsomaan kun morsiuspari leikkaa kakun, nyt olisi sitten vuorossa tietovisa" yms. Isämme toivotti vieraat tervetulleeksi ja puhui, kun ryöstettiin sulhanen, muuten minä olin äänessä. Suurin työ tuossa juontohommassa oli se kun pidin vieraille tietovisan, joka koski morsiusparia. Tuo tietovisa vaati vähän lämmittelyä, mutta parin kysymyksen jälkeen pääsin vauhtiin ja hoidin homman kuin paraskin TV-visailun juontaja (sain paljon kehuja siitä).

 

Kannattaa siis kysellä bestmania tai kaasoa hommaan. Riippuu ihan siitä kuinka paljon ohjelmaa häissä on tiedossa, että millainen sen juonnon pitää olla. En ole koskaan ollut häissä, jossa olisi ollut ulkopuolinen seremoniamestari. Tietty jos omat tutut ovat ujoja, eivätkä halua, niin sitten kannattaa hankkia juontaja erikseen. Pointtini on lähinnä se, ettei tuo seremoniamestarin homma välttämättä paljoa vaadi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään