Guest Marru85

Kokemuksia allianssi sormuksista !

13 viestiä aiheessa

Heippa kaikille!

Kaipaisin siis kokemuksia allianssi sormuksen omistajilta, että millainen se on hoitaa kun timantteja on niin paljon, onko ajan saatossa joutunut huoltamaan paljon, onko timantteja irronnut yms. ?!

Olen siis lähinnä huolissani/kiinnostunut että miten sormus kestää kun timantteja kertää sormen alapuolellaki.

Kaikenlainen tieto on tervetullutta :)

Kiitos. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on ollut allianssi viime kesästä saakka, enkä ole havainnut mitään ongelmia. Salilla ja mm. rankempia siivoushommia tehdessäni otan sormukset pois, jotten kolhi niitä.

Sormukseni on kolmisen milliä leveä ja istutukset ovat matalahkot, jolloin timantit eivät hankaa esim. sormen sivuihin. Puhdistan sormuksia Hagertyn puhdistusaineella siten, että jätän sormukset likoamaan hetkeksi ja kuuraan ne aineen mukana tulleella pikkuharjalla.

Vuositarkastukset allianssissa (kuten kaikissa timanttisormuksissa) tulee teettää, jotta mahdolliset kolhut huomataan ennen kuin timantti pääsee irtoamaan.

Itse arvoin puoliallianssin ja allianssin välillä, nyt en enää vaihtaisi puoliallianssiin. :-X

Muokattu: , käyttäjä: Mumm

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos laajasta vastauksestasi :) Kuulostaa hyvälle!! :girl_smile:

Olisiko ihmisillä vielä lisää kokemuksia kerrottavana? *odottaa innolla*

Myös hyviä merkkejä saa suositella^^

:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Merkeistä en osaa sanoa kun oma sormukseni on teetetty laajan netistä etsityn kuvakirjon ja omien suunnitelmien mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omaa kihlaa etsiessäni, katsoin myös paljon allianssi sormuksia kun ovat niin mielettömän kauniita :-X , mutta yllättävän monessa liikkeessä eivät suositelleet sitä ostamaan kun tulisi päivittäiseen käyttöön; kuulemma kuluisi nopeasti ja voisi vaatia paljonkin huoltoa, pelottelivat myös timanttien irtoamisella..

:girl_sad:

Mutta kiva kuulla että Mumm:illa on hyviä kokemuksia!! :) rupesi taas hieman itseäkin hotsittamaan...

Taidankin harkita jos joskus mieheltä pyytäis lahjaksi myöhemmin, muuten vaan :) !!

:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kihlana täysallianssi ja se on aivan ihana :-X . Kuten Mumm, en minäkään vaihtaisi mihinkään.

En ole huomannut mitään kulumisia ja tai irtoamisia, mutta otan sormuksen pois salille mennessä ja kun rasvaan käsiä, leivon, siivoan tms. Huollatan sormuksen silloin tällöin koruliikkeessä eli sormus puhdistetaan ja timanttien istutukset varmistetaan.

Ainoa asia mitä kannattaa varoa on sormuksen pienikin vääntyminen, mutta normaali em. huolellisuus on ainakin minulla riittänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokoallianssi on ollut sormessa joka päivä kahdeksan vuoden ajan ja ei mitään ongelmia. Sormus tehtiin mittojen mukaan ja maksoi silloin 4000€. Ei voi kuin suositella, se säihkyy todella kauniisti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä nyt oon törkeä ja pukkaan tätä ketjua ylöspäin, mutta en nyt keksi mistä muualtakaan kysyisin  :girl_sigh:

 

Eli, minä justiinsa havahduin että nyt kun painoa on nätisti tippunut lähes 15kg, niin eihän tuo kihlasormus enään pysy niin paikallaan, ja siittä päästiinkin sitten tulevaan vihkiin. Se kun on teetätetty ja sitä kokoa valitessa vensklattiin vähän, eli se on öö.. Onko kokoa vai puolta pienempi kun kihla. Sillon viimeisellä sovituksella kun testailin sitä raakilesormusta, niin jäin miettiin sitä kokoa kun vähän kinnasi, että pitääkö pyytää puoli kokoa isompi. Onneksi en mennyt! Mutta mitenkäs nyt sitten jos tästä sormet vielä kapenee, niin jos tuo vihki jää sitten vähän isoksi  :girl_impossible:

Kyseessä ei ole ihan täys-allianssi eikä puolikas allianssi, vaan siltä väliltä, niin pystyykö tommosta pienentään?! Kun en yhtään muista mitä kultaseppä silloin sanoi, puhui kyllä jotain pienentämisestä ja suurentamisesta mutta en yhtään muista että kuinka päin se oli, kaikella järjellähän tuommosta helpommin pystyy kuitenkin pienentään kun isontaan? 

Tässä vielä kuva tuosta raakilesormuksesta, että kuinka paljon siihen jää tuota tilaa ilman kiviä. 

 

yXGr.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole kultaseppä, mutta mun silmään näyttää siltä, että pystyy pienentämään tuosta kultaosasta. Mutta käy kysymässä!

Toinen vaihtoehtohan on ostaa vielä yksi, pienempi sormus, joka pitää tuota paikallaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole kultaseppä, mutta mun silmään näyttää siltä, että pystyy pienentämään tuosta kultaosasta. Mutta käy kysymässä!

Toinen vaihtoehtohan on ostaa vielä yksi, pienempi sormus, joka pitää tuota paikallaan. ;)

Ei kyllä tähän konkurssiin ainakaan toista sormusta osteta ihan heti  :girl_haha:

Joo toki tuon kysyn sitten joskus kun päästään sormus hakeen, mutta kunhan tästä nyt revin päivän bridezilla-hetken  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

En ole kultaseppä, mutta mun silmään näyttää siltä, että pystyy pienentämään tuosta kultaosasta. Mutta käy kysymässä!

Toinen vaihtoehtohan on ostaa vielä yksi, pienempi sormus, joka pitää tuota paikallaan. ;)

Ei kyllä tähän konkurssiin ainakaan toista sormusta osteta ihan heti  :girl_haha:

Joo toki tuon kysyn sitten joskus kun päästään sormus hakeen, mutta kunhan tästä nyt revin päivän bridezilla-hetken  :girl_haha:

 

Jos ei oo vielä asiaan tullut varmuutta, niin kyllä pystyy tuollaista pienentämään, kun siinä on paljon "ei-istutuksellista tilaa" :)

Mulla on muuten nyt kihlalla stopperisormus kunnes vihki tulee, 15 € taisi maksaa netistä ;) Ja on siis ihan ohut ja kullattu, jotta ei näy eikä maksa paljoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

 

En ole kultaseppä, mutta mun silmään näyttää siltä, että pystyy pienentämään tuosta kultaosasta. Mutta käy kysymässä!

Toinen vaihtoehtohan on ostaa vielä yksi, pienempi sormus, joka pitää tuota paikallaan. ;)

Ei kyllä tähän konkurssiin ainakaan toista sormusta osteta ihan heti  :girl_haha:

Joo toki tuon kysyn sitten joskus kun päästään sormus hakeen, mutta kunhan tästä nyt revin päivän bridezilla-hetken  :girl_haha:

 

Jos ei oo vielä asiaan tullut varmuutta, niin kyllä pystyy tuollaista pienentämään, kun siinä on paljon "ei-istutuksellista tilaa" :)

Mulla on muuten nyt kihlalla stopperisormus kunnes vihki tulee, 15 € taisi maksaa netistä  ;) Ja on siis ihan ohut ja kullattu, jotta ei näy eikä maksa paljoa.

 

Joo ei oo varmentunu asia... Jos olis tänään vasta menty Trellä käymään (piti eilen jo mennä) niin oltais haettu rinkula kotiin kun M:llä tilipäivä, mutta jää nyt sitten... Katsoo jos tässä kuitenkin kohtajoskus :D

Miksei joo joku halpa stopperiksi, mutta kun pitäis sitten olla joku kiva ja miullahan ei oo niin tavallinen maku, niin löytäisikö sitten halvalla kivaa.. Mutta katsotaan nyt miten käy :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku millä nimellä suomeksi kutsutaan allianssisormusta, jossa on "shared prong" tai "single prong"? Englanniksi noiden nimitysten lisäksi floating diamond, bubble eternity, bubble and breath... https://www.pavejewelers.com/image/cache/catalog/products/weddingbands/pave-wb-420-.05-cts-2.3mm-each-single-prong-diamond-eternity-band-white-gold-platinum - 4-1000x1000.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään