Jump to content
Naimisiin.info

Huijausta markkinoilla!


MaryLou

Recommended Posts

Kerron nyt oman varoittavan tarinani.

Ostin tältä palstalta käyttäjältä "mimmaz" , hänen kauppaamansa murattiköynnökset. Ilmoitus löytyy vieläkin markkinoilta. Sovimme maksettavan hinnan sisältävän myös postikulut. Itse olisin halunnut tuotteet postiennakolla, mutta silloin olisi myyjän mielestä pitänyt maksaa kymppi enemmän, kuluihin. Valitettavasti suostuin normaaliin postipakettiin ja maksoin summan hänen tililleen vielä samaisena tiistai iltana. Tuli viesti että rahat on tilillä ja postipaketti lähtee huomenissa.

Viikon päästä maanantaina kyselin ostosteni perään ensimmäisen kerran kun paketin olisi pitänyt tulla jo monta päivää sitten. Olivat kuulemma sairastuneet perjantaina(!) mahatautiin. No sitähän sattuu ja sovimme "mimmazin" kanssa että parantuvat ensin ja laittaa paketin sitten postiin. Seuraavan kerran kyselin paketin tai rahojen palauttamisen perään n. viikon kuluttua viimeisestä viestittelystä, kun lupasi laittaa viestiä kun paketti on postissa. Vastauksessaan lupasi laittaa rahat takaisin kun kerran paketti ei ole saapunut.

Homma on jatkunut siten että "mimmaz" on väittänyt jo KAKSI erillistä kertaa laittaneensa rahat tililleni! Ja nyt on kulunut n. viisi ja puoli viikkoa tapahtumien alusta eikä vieläkään ole rahoja tililläni näkynyt! Ja kaiken huipuksi "mimmaz" ei vastaa viesteihinkään enää!

Muistuttaisin siis tällä viestilläni että valitettavasti näitä mätiäkin myyjiä on. Ennen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia kauppojen kanssa joten onneksi teitä ihania rehellisiä ihmisiä löytyy!

Ja "mimmaz", jollet viikonlopun aikana ota yhteyttä marssin maanantaina poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen!

Link to comment
Share on other sites

^ Kyselin samaa itsekin, mutta oli kuulemma laittanut tulemaan maksikirjeenä. Mitä epäilen murattien määrän ja koon vuoksi.

Link to comment
Share on other sites

Törmäsin tässä samanmoiseen niminerkillä minskut->murattia möi sekä tässä osoitteessa sekä kaksplus sivuilla ja paljon viestien määrästä oli karhuavia. Tuli mieleen, ettei olisi vaan sama tyyppi kun ei ole paljoa eroa nimimerkillä???

Itse sain rikospoliisille ilmoittamisella rahat takaisin 6 vk huopaamisen jälkeen. Ikäviä tollaiset huijarit. Toivottavasti saat rahasi takaisin.

Muokattu: , käyttäjä: salsa13
Link to comment
Share on other sites

Itse tein kauppaa murateista minskut nimimerkin kanssa. Ensin sairastuivat vatsatautiin ja sitten posti hukkasi paketit. Sain kuitenkin rahani takaisin noin kolmen-neljän viikon kuluttua siitä kun olin itse maksanut. Ei onneksi tarvinnut asioida poliisin kanssa, mutta kyllä rahojen perään sain minäkin kysellä.

Link to comment
Share on other sites

Syvä huokaus :girl_impossible: ! Joku näyttää kehittäneen itselleen melkoisen tuottavan bisneksen sillä muratit on erittäin haluttua tavaraa hääsomistuksessa! Kiitos ylläoleville "salapoliiseille", kuvauksenne kuulostaa liiankin tutulta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moikat!

Täällä sivuilla oli myös nuija kultaisen koristehiekan myyjä. Sain kyselyyni vastauksen häneltä (Krista J) 20.5. ja sain myös tilinumeron, johon siirsin heti 7 e. Myyjä alkoi selittelemään jonkun ajan päästä, kun hiekkaani kyselin, että oli vahingossa laittanut väärän osoitteen ja posti oli palauttanut hiekat hänelle, pyysi sitten uudestaan osoitteeni (joka näkyi kuitenkin viestiketjussamme).

Hiekkaa ei kuulunut senkään jälkeen ja seuraava selitys oli, että hän oli muutaman päivän vatsataudissa ja sitten pyysi tilinumeroni, johon palauttaisi maksamani summan, koska ei kuulemma sittenkään hänen kannattanut laittaa postiin, kun postikulut olivatkin yllättäen isommat, kuin hän mulle ilmoitti. Vastasin hänelle että kaikki ok ja annoin myös tilinumeroni 3.6. ja vieläkään palautusta ei näy tililläni ja sähköposteihini tyyppi ei tietenkään vastaa.

Eipä tää 7 euroa mun taloutta kaada, mutta ärsyttää silti tällaiset epärehelliset ääliöt, jotka pilaa koko myyntijutut. Olen mä maksanut 50-60 euron ostoksiakin etukäteen joillekin myyjille, mutta tää oli eka ja viimeinen, joka tällaisen oharin teki.

Toivottavasti Krista-Maria olet tyytyväinen toimintaasi! Osta itselles vaikka ripulilääkettä tällä mun 7 eurolla! :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Koristehiekan myyjä laittoi mulle juuri äsken viestiä ja kertoi laittaneensa hiekat kuitenkin mulle postipakettina tänään, odottelen nyt kuinka tällä kertaa käy :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itse tein kauppaa Jenna nimisen tytön kanssa jolla oli myynnissä mustaa helminauhaa. Siirsin sopimamme rahat (5 euroa) hänen tililleen ja hän lupasi postittaa helminauhan vielä samalla viikolla. Tämä oli joskus toukokuussa.

Helminauhoja ei näkynyt. Myyjä ei vastannut sähköposteihin. Hänen puhelinnumero ei toiminut. Facebookissa sähköpostihaun kautta löysin samaisen Jennan johon olin ollut yhteydessä. Tämä oli kesäkuun lopussa. Laitoin viestiä hänelle ja hän pyyteli anteeksi ja kertoi ettei itsestään johtumattomista syistä ollut päässyt postittamaan helminauhaa. Niin varmasti, tällöin oli mennyt yli kuukausi siitä että maksoin rahat hänen tililleen.

Viime viikolla ilmoitin hänelle että jos pakettia ei ala kuulumaan eikä hän maksa rahojani takaisin tämän viikon aikana niin teen ensi viikolla hänestä rikosilmoituksen. Onhan minulla tiedossa hänen oikea nimi, osoite ja tilinumero. Eli varoitin että ei tarvitse ihmetellä jos poliisi on häneen yhteydessä. Ei vastausta.

No eipä ole mitään helminauhaa näkynyt joten ensi viikolla lähtee sitten rikosilmoitus kehiin. Kyse on pienestä summasta mutta en voi sietää tuollaista epärehellisyyttä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kannattaa kyllä ottaa poliisiin yhteyttä, vaikka olisi pienistäkin summista kyse. Itse olen kerran jo rikosilmoituksen käynyt tekemässä eikä minun asiaani ainakaan kukaan vähätellyt ja saatiin asia selvitettyä. Tsemppiä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tulenpa minäkin tänne kirjoittelemaan.. Olin varannut yhdeltä myyjältä (en muista nimimerkkiä mutta mailissa lukee heinakuunrouva) tuikkukipot 30kpletta (joissa kukkakuvio) jotka lupasi myydäkkin minulle 15€+postikulut vaan olen odotellut ja odotellut koska tämä myyjä laittaa minulle tuikkukipoista tiedot ja tilinumeronsa.. joulun alla sain sentään kuvan noista mutta muuten ei ole myyjästä mitään kuulunut. Hieman alkanut tässä epäilyttää moinen myyjä että onko hällä edes kyseistä kaupankaan. Enään en kyllä odottele jos ei hänestä ala todellakaan mitään kuulua.. Eiköhän palstalta luotettavampiakin kauppakumppaneita löydy. :girl_mad: Viimeeksi kun kyselin kippojen perään niin sanoi olevansa joulu lomalla. Olimme myös ennen joulua menossa hakemaan näitä kippoja häneltä jyväskylästä vaan reissumme peruuntui mieheni töiden takia joten päädyimme tähän postitus ratkaisuun ja tämän jälkeen myyjästä ei ole kuulunut tuon taivaallista... :girl_mad: Myyjällä on myös puhelin numeroni vaan ei ole koskaan edes vistiä laittanut taikka soittanut.. joten alkaa hiukka kuulostamaan että noinkohan edes kippojani tulen saamaan. :girl_mad:

Muokattu: , käyttäjä: jemina_86
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Petoksinahan nuo menee poliisille! Vaikka pieni summa (jota ei luultavasti saa edes takaisin) myyjä joutuu poliisiputkaan kuulusteluun ja saa sakot B) jos oppis häpeästä ja vastedes olis huijaamatta muita!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Onneks täällä on rehellisiäkin ihmisiä niin saa tavaran sit silleen miten se on sovittu :girl_smile:

Niimpä :) itse juuri ostin kalevala koruja ja kaikki meni hyvin ja niinkuin sovittiin! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Voi elämä.... Huijatuksi taisin tulla minäkin.. :-( Hääkirppiksestä innostuneena olen ostanut paljon häätarvikkeita ja jokusen asusteenkin näiltä sivuilta. Kun ensimmäiset kaupat ovat olleet myönteinen kokemus, olen maksanut tuotteesta myyjän tilille ennen, kuin tuote on postitettu. Tuntuu olevan vallitseva toivomus myyjillä. Nyt olen tilannut sydänkoristeita pöytiin - hinta 4 euroa (onneksi ei enemäpää!).Maksoin maksun myyjän tilille viime viikolla. Tarjosi meille vielä suurempaa erää tuplahinnalla, josta kieltäydyin. Tämän jälkeen en saanut yhteyttä myyjään, enkä sydämiäkään. Vaikka kysymys on jokusesta eurosta, kurja fiilis tästä jää! :-(

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tulenpa minäkin tänne avautumaan nimimerkista ande900. "Ostin" häneltä häälehtiä, joiden hinnaksi tuli postikulujen kanssa yli 20e. 6.8 olen jo maksanut lehdet hänen tililleen, mutta eipä lehtiä vieläkään näy ja kuukausi alkaa olla mennyt eli ei postikaan tietääkseni näin hidas ole. En meinannut saada häntä kiinni sähköpostitse tai yksityisviestilläkään. No lopulta hän vastasi ja ensimmäinen selitys viivästymiseen oli sairastuminen, mutta nyt alkaa jo tuntua todellakin siltä, että huijausta on ollut :girl_mad: Täytyy varmaan kävellä Sorinkadulle ja tehdä rikosilmoitus, kunhan näen hänen käyneen foorumilla ja lukeneen vielä viestini ja jos ei mitään tapahdu niin poliisilaitos kutsuu ihan vain periaatteesta!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Varokaa nimimerkkiä Maisivu (e-mail: [email protected]). Hän lupasi ostaa minulla myynnissä olleet hääkengät. Minä tyhmä menin lähettämään kengät ennen kuin sain maksun ja sitähän ei ole kuulunut vaikka Maisivu on luvannut maksaa ne jo 11.2.2014. Älkää siis postittako hänelle mitään, ennen kuin saatte maksun. Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen, mutta ajattelin että kannattaa varoittaa myös täällä.

Päivitetty 10.3.2014: Maksu kengistä saatu poliisisedän yhteydenoton jälkeen. Loppu hyvin, kaikki hyvin! :) Suosittelisin silti varovaisuuteen hänen kanssaan...

Muokattu: , käyttäjä: Annuska6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hui 0.0

 

voiko joku kertoa miten saisin tehtyä myynti ilmoituksen häätavaroilleni? =) 

Muokattu: , käyttäjä: YasminVatanen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...