Fröken Strand

Kun kaaso peruu (yhdistetty ketjuja)

53 viestiä aiheessa

Minulla on kolme kaasoa, kaksi naispuoleista ja yksi mies. Tämä mies on työkaverini, joka oli aivan innoissaan kun pyysin häntä "kaasoksi". Hänen tehtävänsä rajoittuisivat siis vain pöytien kantamiseen häitä edeltävänä päivänä ja muihin "miestenhommiin" ( :D ). Hän itse tarjoutui ajamaan hääautoa ja tarjosi siihen tarkoitukseen vielä omaa autoaan. Me emme ottaneetkaan koko asiaa esille. Vähäiset askartelut olen hoitanut itse tai kahden naiskaasoni kanssa. Eli mihinkään en ole tätä miestä velvoittanut. Hän on itse kysellyt järjestelyiden etenemisestä oma-aloitteisesti.

Mutta, mutta...

Nyt kun juhlat lähestyvät, niin tämä mieskaaso ei ole vielä ilmoittautunut. Soitin hänelle naureskellen, että "oletkos tulossa juhliimme", niin hän alkoikin selitellä, että katsotaan nyt. Ja siinä ei ollut mitään huumoria mukana.

Kuulemma voi olla, että joutuu olemaan töissä... Ei ehkä saa päivää vapaaksi... Aina samat selitykset. Ja valitettavasti tiedän, että tuo ei ole totta.

Ei myöskään mennyt mieheni polttareihin, vaan vetosi jälleen työkiireisiin. Ja on ystävä siis myös mieheni kanssa.

En voi käsittää, mikä ihme nyt on tullut, tosiaan mitään velvoitteita en ole esittänyt eikä hänen miehisyytensäkään ole tämän kaasoilun takia ollut missään vaiheessa vaakalaudalla.

Nyt sitten ihmetellään, mistä saamme kyydin kampaajalle, valokuvaamoon, kirkkoon, juhlapaikalle yms. Kun siis itse meille kyyditykset lupasi. Ei kyllä voi enää laskea tämän henkilön varaan. :angry:

Muokattu: , käyttäjä: Fröken Strand

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotenkin kuulostaa siltä että kaasoasi on alkanut jännittää/mietityttää/askarruttaa jne. kaasona oleminen. Voihan olla että suostuessaan ei ajatellut asiaa ns. "loppuun asti" ja nyt kaduttaa. Kuitenkaan minusta hän ei saa perua niitä hommia mitä olette jo sopineet, joten suosittelen että kysyt häneltä asiaa ihan suoraan. Voittehan ehdottaa että jos se kaasona olo on se ongelma, ei ne hommat niin antakaa hänelle toinen "titteli" tai olkoonsa vaan teidän auttava ystävä häissänne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hän ei ole kulkenut nimellä kaaso muuta kuin vain naureskellessamme. Koko ajan on ollut puhe "virallisesta avustajasta" tms.

Ja tosiaan muuta tehtävää hänellä ei ole ollut kuin tuo kuljettaminen, johon itse tarjoutui. Pöytiä kantamaan on kyllä tarpeeksi muutakin porukkaa ja viime aikoina onkin puhuttu vain tuosta kuskin roolista. Eli siinä mielessä tuo kaaso on ehkä virheellinen ilmaisu käyttää nyt tässä kirjoituksessa. Laitoin sen nyt tähän näin, kun kyse on minun pyytämästäni avustajasta eikä vaikkapa meidän molempien.

Tänään mieheni puhui hänen kanssaan, edelleen selittelee ettei tiedä pääseekö. Mies jo hieman painosti, että tarvitsemme pitopalvelua varten varman tiedon, mutta edelleen välttelee vastausta.

Täytyy suunnitella kuljetukset jonkun muun kanssa varmaan, koska olisi ikävä yllätys odottaa turhaan kyytiä kampaajalle juhla-aamuna. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pälkähtipä päähäni sellainenkin vaihtoehto, että mitä jos tämä mies olisikin haluunut olla askarteluissa ym. kaasoiluissa mukana, muttei myönnä sitä ja nyt jättäytyy pois kun tuntee itsensä ulkopuoliseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä jos kysyisit häneltä ihan suoraan, että mikä vaivaa? Koska onhan tuo nyt ihan outoa, että ensin lupaa olla apuna vaikka missä ja sitten yhtäkkiä vaan kiertelee ja kaartelee koko häihintuloasiaa. :o

Minä sinuna kysyisin ihan suoraan, ei tarttis turhaan stressata ja kaikkea uudestaan suunnitella, jos hänellä onkin joku syy miksi on vaikka mielensä pahoittanut niin siinähän se jutellessa ehkä selviäisi ja saisitte asiat kenties vielä järjestymään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen sain ikävän tekstiviestin parhaalta ystävältäni, joka oli lupautanut toiseksi kaasokseni. Hän kysyy, että voiko vetäytyä tehtävästä, koska kokee, että hänellä ei ole voimavaroja tällä hetkellä tehtävään. Mitäs siihen sitten voi sanoa.. En tietenkään halua, että kukaan kokee tehtäväänsä taakkana. Häihin on aikaa 4kk, ja mulla on toinen kaaso myös, koska tiesin alunperin, että toisen kaason osallistuminen on rajallista. Mutta kehtaako sitä enää pyytää ketään tässä vaiheessa kaasoksi? Toisaalta olis kiva, että toisen kaason ei tarvi kaikkea hoitaa yksin. Bestmaneja on myös kaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä sun pitäis jutella nyt tämän jäljelle jääneen kaason kanssa, mitä mieltä hän on. Selviääkö yksin tehtävistä mitä olitte hänelle miettineet? Voisiko joitain kaason tehtäviä siirtää bestmanille tai tehdä itse? Jos esim. polttarit on suunnittelematta, niin uskon että polttarit saadaan kasaan polttariväen kanssa ettei kaason harteille kaikki toteuttaminen kaadu.

Toki tässä suurin kysymys on, että miten paljon ylipäätään työllistätte kaasoa. Jos tehtäviä on paljon ja sinulla joku jota pyytää kaasoksi, tee se ihmeessä! Mutta juttele ekana kaason kanssa! Onneksi sentään olit jo alun perin pyytänyt kahta kaasoksi niin et ole nyt siinä tilanteessa ettei ole kaasoa ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei olla kaasoja tähän astikaan työllistetty vielä, että tarkotus ei ole ylivoimaisesti ketään työllistää. Mutta toisaalta itsellä olis mukavampi olo, että kaikki ei jää yhden kaason niskaan. Mutta ilmeisesti toinen kaaso oli jo varautunut tekemään melkein kaiken yksin, kun tiedettiin, että tämä perunut kaaso ei pysty paljoa tekemään. Että jäljellä olevan kaason mielestä hän selviää yksinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi niin, että oma kaasoni perui kolme viikkoa häistä. Ja hänet olin varannut ainoaksi kaasokseni.

Syy:

Olen hänelle ystävän ominaisuudessa kertonut avoimesti ja luottamuksella myös ongelmista ja konflikteista, joita minulla ja sulhasellani on ollut.

Olemme sulhaseni kanssa seurustelleet kymmenen vuotta ja yli pari vuotta on näitä häitä suunniteltu.

Syyksi kaaso ilmoitti, että hänen mielestään sulhaseni ei ole minulle se oikea mies.

Että hän ei kykene osallistumaan hääpäivämme ja olemaan siellä iloisena ja hymyileväisenä alttarilla.

Sen perusteella, mitä olen hänelle kertonut suhteeestamme hän ei kykenisi toimimaan kaasona häissämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla kävi niin, että oma kaasoni perui kolme viikkoa häistä. Ja hänet olin varannut ainoaksi kaasokseni.

Syy:

Olen hänelle ystävän ominaisuudessa kertonut avoimesti ja luottamuksella myös ongelmista ja konflikteista, joita minulla ja sulhasellani on ollut.

Olemme sulhaseni kanssa seurustelleet kymmenen vuotta ja yli pari vuotta on näitä häitä suunniteltu.

Syyksi kaaso ilmoitti, että hänen mielestään sulhaseni ei ole minulle se oikea mies.

Että hän ei kykene osallistumaan hääpäivämme ja olemaan siellä iloisena ja hymyileväisenä alttarilla.

Sen perusteella, mitä olen hänelle kertonut suhteeestamme hän ei kykenisi toimimaan kaasona häissämme.

Voi luoja! Siis hyvää päivää mitä käytöstä, ei tässä muuta voi sanoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla kävi niin, että oma kaasoni perui kolme viikkoa häistä. Ja hänet olin varannut ainoaksi kaasokseni.

Syy:

Olen hänelle ystävän ominaisuudessa kertonut avoimesti ja luottamuksella myös ongelmista ja konflikteista, joita minulla ja sulhasellani on ollut.

Olemme sulhaseni kanssa seurustelleet kymmenen vuotta ja yli pari vuotta on näitä häitä suunniteltu.

Syyksi kaaso ilmoitti, että hänen mielestään sulhaseni ei ole minulle se oikea mies.

Että hän ei kykene osallistumaan hääpäivämme ja olemaan siellä iloisena ja hymyileväisenä alttarilla.

Sen perusteella, mitä olen hänelle kertonut suhteeestamme hän ei kykenisi toimimaan kaasona häissämme.

Voi luoja! Siis hyvää päivää mitä käytöstä, ei tässä muuta voi sanoa...

Olisko sitten pitänyt vaan tekohymyillä ja esittää jotain, mitä ei oikeasti tunne? Eikö ole hyvä, että kertoo oman mielipiteensä? Eikö kaaso ole kertonut mielipidettään aiemmin ja halusitko hänet siitä huolimatta kuitenkin kaasoksi? Ihme vaan, että ei voinut aikaisemmin sanoa mitään. Tuskin häät peruuntuu, vaikka kaaso ei osallistukaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No hei haloo ?!?!?! Ei varmasti ole tarkoitus, että kenenkään tarvitsisi mitään esittää, mutta onhan tuo nyt todella epäreilua ja kohtuutonta morsianta kohtaan, että kaaso ilmoittaa 3 VIIKKOA ennen häitä vetäytyvänsä tehtävästä. Kyllä kai kaasolla on tämä mielipiteensä sulhasesta ollut jo aikaisemmin - olisi voinut kyllä tuoda sen ilmi.

Kaasot ja bestmanit ovat kuitenkin useimmiten aika tärkeässä asemassa ja suuressa roolissa hääjuhlassa - toimivat seremoniamestareina ja pitävät langat käsissä sen suhteen, että juhlatilaisuus etenee jne...

Itse olisin kyllä valtaisan pettynyt, jos oma kaasoni ja rakas ystäväni tekisi noin minulle. Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää ystävää noin pulaan, vaikkei hääjuhla varsinaisesti tuohon kaatuisikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohana, tarkoitin juuri tuota mitä Janelle sanoikin. Ei tarvitsee tekohymyillä ja esittää, mutta jos hommaan menee lupautumaan, niin kolme viikkoa aiemmin ei kyllä todellakaan enää aleta perua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on häät 4 kuukauden päästä.Pyysin hyvää kaveriani kaasoksi ja hän suostui.Hän alkoi myös suunnitella häitä kovalla innolla.Seuraavana päivänä hän peruu koko homman.Kaasona ei ainakaan ole ja voi olla,että ei tuu koko häihin lastenhoito-ongelmien vuoksi.Mitäs siinä,nyt sitten vaan uutta kaasoa kerjäämään vähän kaukaisemmista kavereista.Sellasista joita ei oo nähny aikoihin.Tämä oharit tehnyt kaveri on vuosia kysellyt,että koska häät on ja kun en oo osannu kertoa,niin olen kuitenkin luvannut,että kyllä hän kutsun saa.Senpä takia minulle ja sulhaselleni oli täysin selvää,että hän puolisoineen ei jäisi mistään hinnasta pois meidän häistä,joten kuvittelin.että kaason homma sujuisi siinä ohessa.Varsinkaan,kun etukäteen työtä ei olisi oikeastaan lainkaan(hän olisi saanut käteensä valmiin hääohjelman,eli hänen ei olisi sitä tarvinnut tehdä)ainoastaan muutaman hääleikin ohjaus,jossa pääosassa olisi HÄÄPARI.Lisäksi hänellä olisi ollut todennäköisesti toinen kaaso apuna ja bestman.Eli nyt ei siis ole yhtäkään kaaso tällä hetkellä.Pointti tässä kaikessa oli se,että olisitteko itse vielä ystäviä tälläsen jälkeen???Mulle tää oli henkilökohtasesti sen verran suuri järkytys,että vaikka saisin uuden kaason ja häät onnistuisivat täydellisesti,niin vaikea uskoa,että ystävyys olisi enää koskaan ennallaan.Mitä mieltä ootte?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso perutti päivää ennen häitä tulonsa tekstiviestillä eikä vastannut soittoihin. Häiden jälkeen ei yrittänyt edes paikata tätä, itse asiassa sain seuraavan kerran kiinni puolen vuoden päästä kun kysyi onko vauva tullut. Eli jos kaverisi näyttää että on pahoillaan ja haluaa olla yhteydessä niin kyl must ystävyys voisi jatkua. Mutta millaiset lastnhoito ongelmat on, tiedätkö?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne lastenhoito-ongelmat on ainakin osittain todellisia,mut hän oli esim.kysynyt siskoonsa,että voisko ottaa lapset.Tuskin voi kun hänen miesystävänsä äiti on vakavasti sairas.Sairaus on sen verran vakava,että henkilö ei oo enää välttämättä hengissäkään,kun häät on.Tai jos on hengissä niin ei kai siellä tämän mun ex-kaason siskon tarvi koko aikaa päivystää.Tää on siis mun mielipiteeni.Meille tuli sellanen fiilis,et tän kaiken takana saattaa olla kaverin mies.He eivät tunne häistä ketään ja sinä aikana,kun kaveri ois hoitanu kaason tehtäviä,mies olisi joutunut istumaan yksin.Mutta kuten sanottu niitä tehtäviä ei olisi ollut juuri mitään ja ainahan mies voisi tutustua edes alkoholin voimalla muihin ihmisiin..Lisäksi kaveri ei osoittanu mitään merkkejä,että epäilis suoriutumistaan tehtävästä ja seuraavana päivänä hän oli tyyliin maailman ujoin ihminen.Itse pidän itseäni ujompana kuin kaveriani,mutta silti uskoisin selviytyväni vastaavasta tehtävästä.Lisäksi hänestä olisi jotenkin teennäistä (niinkuin hän itse asian ilmaisi)(Hän haki jotain muuta sanaa teennäisen tilalle,mutta ei keksinyt,mikä olisi paremmin kuvaillut)puhua ihmisille joita hän ei ole aikaisemmin tavannut.Mun mielestä aika erikoista,koska harvemmin sitä kaveriensa sukulaisia tuntee.Hän koki asian näin.Tiedä sitten,mikä näistä oli todellista ja mikä ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä mies joka ei tule häihin koska ei tunne sieltä ketään saa jäädä kotiin lapsenvahdiksi :girl_haha: Mutta jos ei löydy sukulaisia niin ainahan voi palkata lapsenvahdin päiväksi.. Vaikka kaaso oli oma sisko (kuten mulla) niin ei silti tunne kaikkia vieraita, enhän mäkään tuntenut omissa häissä kaikkia (miehen sukulaisia). Onneks sulla kuitenkin on aikaa järkätä uusi kaaso/kaasoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hetkinen, en nyt oikein ymmärtänyt, sotkeutuivatko kaason lastenhoitosuunnitelmat hänen miesystävänsä äidin (eli anoppinsa) vaiko siskon miesystävän äidin sairauden takia. Ensimmäisessä tapauksessa ymmärtäisin erittäin hyvin, ettei kaaso välttämättä juhlamielellä olisi. Toisessa tapauksessa kysyisin ihan suoraan, onko muunlaista lastenhoitovaihtoehtoa tarjolla, niinkuin Krista07 ehdotti. Esim. omiin häihini olen ajatellut hankkia lastenhoitajan (hoitunee miehen työpaikan kautta), jotta äidit pääsevät rentoutumaan ja nauttimaan ohjelmasta ainakin hetkeksi. Ei tee todellakaan isoa lovea hääbudjettiin muihin "palkattuihin" avustajiin verrattuna.

Ja jos todellakaan kaasolle ei ollut mitenkään hirveästi tehtäviä "nakitettu" kuin hääpäivälle - kaiketi kyseessä on myös henkilö, joka pitää esiintymisestä muutenkin ? -, en näe mitään syytä siihenkään, mikset voisi selvitä ihan täysin ilman virallista kaasoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli siis sairaana on kaason siskon avomiehen äiti.Sen takia sisko ei ole luvannut olla lapsenvahtina.Lisäksi itse olemme päättäneet,että häihimme ei lapsia kutsuta ja vaikka kutsuttaisiinkin,niin kaasoni ei kuitenkaan ottaisi lapsiaan mukaan.Eli lapsenvahti ongelma on edelleen..kaason äiti on kyseisenä päivänä töissä,isä ei pärjää kuin vanhemman kanssa,toiselle kummille ei voi antaa kumpaakaan,toinen kummi ottaa avioeroo,toinen mummu ja pappa pärjää myöskin vain vanhemman kanssa...et kaikki on käyty läpi.Ja vaikka lastenhoitaja jostain ilmaantuisi,kaaso ei suostu millään tavalla osallistumaan järjestelyihin.Sitäkin oli mietitty,että isä jäisi lasten kanssa kotiin,mutta epäilen että hän ei halua päästää vaimoonsa "viihteelle" ilman häntä.Kuten sanottu kaasolla ei paljoo oo tehtäviä,mutta joku siihen tarvitaan,ettei ainakaan ihan täysin ilman voi vetää juhlia läpi.Ei tää kaaso mitään esiintyjätyyppiä oo,mutta ei myöskään mikään paniikkihäiriöinen.Että kyllä hän olisi mielestäni ihan täysin selvinnyt tehtävästään.En ois ees pyytäny,jos oisin hetkeäkään epäilly.Lisäksi hänellä olisi toinen kaaso ja bestman apuna.Heti alkoi suunnitteleen ja kyseleen kauheesti,et miten tehdään ja mietti jo sellasiakin yksityiskohtia,mitkä ei mulle itelleni ollu tullu ees mieleen,vaikka oon tienny melkein vuoden näistä häistä.Ja tosiaan seuraavana päivänä aivan eri ihminen,mikään ei enää käynyt mitenkään päin.Kyllä tästä jää huonot fiilikset meidän ystävyyden suhteen.Tuntuu,et ite oon aina ollu valmis auttaan missä asiassa vaan,mut sit kun kerran pyytää itse apua ja vielä mukavassa asiassa,niin sit kieltäydytään.Ei tää asia muuksi muutu,mutta se mua kiinnostaa olisitteko itse edelleen yhtä hyviä kavereita? Ja kun vielä tuntuu,et tää kaikki johtuu miehestä ja noi selittelyt on tekosyitä.PS.Kaverini ei varmasti halua palkata täysin vierasta lastenhoitajaa esim.Mannerheimin lastensuojeluliitosta.Lisäksi lapset pitäisi saada hoitoon hoitajan kotiin,että vanhemmat voi tulla nukkuun päänsä selväksi ja seuraavana päivänä lähtee hakeen sitten lapsia kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heikolta vaikuttaa ystävyys kun kerran olet siitä luopumassa saati edes ajattelet asiaa vain siksi ettei ystäväsi häihin pääsisikään. En ymmärrä kuinka muuten niin järkevät ihmiset (?) sekoavat kun kyseessä on Heidän häänsä. Onneksi itse en ole stressaajatyyppiä saati noin pikkumainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos kyseessä on todella läheinen ystävä (niinkuin ymmärsin kirjoituksestasi), niin en antaisi tälläisen pilata ystävyyttä. Voihan todella olla, että ex-kaasosi mies vaikuttaa asiaan, sellaisessa suhteessa voi olla vaikka mitä taustalla, eikä välttämättä tämä kaikki ole silloin lainkaan ex-kaasosi syytä.. Joten älä ystävyyttä tämän vuoksi laita poikki, vaikka inhoittava asia onkin, siinä minun mielipide :)

Mutta, sanoit että ex-kaasollasi olisi ollut toinen kaaso apuna -eikö tämä toinen kaaso vain voisikin nyt olla ainut kaaso ja homma sillä selvä? Ei tarvitsisi "vara" vaihtoehtoja ja kaukaisempia kavereita alkaa pyytelemään jos ei tunnu oikealta sellainen..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heikolta vaikuttaa ystävyys kun kerran olet siitä luopumassa saati edes ajattelet asiaa vain siksi ettei ystäväsi häihin pääsisikään. En ymmärrä kuinka muuten niin järkevät ihmiset (?) sekoavat kun kyseessä on Heidän häänsä. Onneksi itse en ole stressaajatyyppiä saati noin pikkumainen.

On sitä pienemmistäkin asioista laitettu ystävyys katkolle :) Ja ystäväni ymmärsi,jos en halua häntä edes vieraaksi (mikäli saisi lastenhoitajan)tai muutenkaan olla tekemisissä.Hän kyllä ymmärsi,vaikket sinä ymmärräkään.Ja kaverista sen verran vielä,että ei kukaan voi tietää,saako lastenhoitajaa 4 kuukauden päästä.Senpä takia siihen vetoominen on mielestäni epäilyttävää.Ilmeisesti hänellä on joku muu syy miksei halua tulla paikalle,mutta ei ole sitä minulle kertonut.Ei meidän ystävyys mun puolelta tähän asti ollut millään tavalla heikko,mut en anna kohdella itseäni ihan miten vaan.Ennemmminkin vois sanoo,et on heikko ystävyys hänen puoleltaan,kun ei yritä päästä edes paikalle.Mulla tää närkästys ei liity millään tavalla häihin,vaan vedän kyllä muutenkin herneet nenään huonosta kohtelusta.Jos mä nyt sit oon oikeesti pikkumainen,niin kai mullakin joskus on oikeus :)

Ei varmaan pitäis antaa tän vaikuttaa,mut nyt kun oon muutaman päivän tienny asiasta oon edelleen todella kiukkuinen asiasta.Niinpä en todellakaan tällä hetkellä vielä tiedä,mitä teen ystävyytemme suhteen.Jos mies vaikuttaa asiaan,niin on totta,ettei se oo kaverini vika,mutta mun mielestä hän ei saisi miehensä antaa vaikuttaa asiaan.Peruneen kaason kaverina olisi todennäköisesti juuri tälläinen kaukainen kaveri.Eli jos saan jonkun näistä kaukaisista suostuun,niin hän toimii yksin tai jonkun toisen kaukaisen kaverin kanssa kaasona.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Inhottava tilanne kyllä, ja ymmärrän hyvin, että olet loukkaantunut. Mielestäni ei kuitenkaan kannata tehdä selvää päätöstä, että nyt pistät tämän henkilön kanssa välit poikki, vaan antaa rauhassa ajan kulua, ja katsot, kuinka ex-kaasosi yrittää ystävyyttänne paikata (jos yrittää). Jos hän haluaa edelleen olla hyvä ystäväsi, ja hänen päätöksessään oli taustalla jotain hänestä riippumattomia asioita, niin hänen pitäisi tilannetta jollain tapaa yrittää paikata, ja ehkä sinäkin voit antaa hänelle anteeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täysin samaa mieltä! Kiitos Suspi :) Paitsi,että hän ei aio ottaa muhun mitään yhteyttä enää,vaan odottaa,että mä otan häneen yhteyttä.Hän itse sanoi näin,että odottaa mun yhteydenottoani.Sekin tässä aika karua,että hän ilmeisesti valmis myöskin siihen,et en ota enää yhteyttä.Eli tulee just et ei ystävyys tainnu merkata hänelle niin paljoo,kuin mulle.Se on just tässä,että mun pitäis olla se aloitteentekijä ystävyytemme suhteen ja sit vasta näkisin,että onko hänellä halua ystävyyttämme paikkailla.Mutta kiitos vielä sulle tuhannesti.Taidat ymmärtää mua parhaiten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kunnioittaisin ystävää, joka kieltäytyisi kaasontehtävästä päivän pohdinnan jälkeen, olisi syy mikä tahansa, eikä siinä mun mielestäni olisi hänen kohdiltaan mitään paikkailtavaa.

Tottakai kyse on luottamuksen ja kunnioituksen osoituksesta ystävää kohtaan ja sinällään varmasti hieman hätkäyttää, jollei toinen sitä otakaan vastaan. Mä näkisin asian kuitenkin niin, että kaasoilu vie paljon aikaa, mikäli siihen haluaa kunnolla paneutua ja jos jo kättelyssä tuntuu siltä, ettei kalenteriin moinen sidonnaisuus mahdu on ihailtavaa ja ystävyyttä vahvistavaa kertoa se heti, eikä vaan hissukseen häipyä taka-alalle, kun tulee muuta.

Mä olisin valmis antamaan välien jäähtyä, mikäli minua kaasoksi pyytävä ystävä peruuttaisi kutsun häihin ja pistäisi ystävyyden harikinta-ajalle, vain, koska mä kieltäytyisin lapseeni vedoten kaasoilusta. Minulle kuitenkin lapseni ja hänen hoitonsa menee ystävättäreni häiden yläpuolelle ja jollei ystäväni tätä ymmärrä niin en käsitä miksi hän minua kaasoksi pyytäisi alunperinkään.

Ymmärrän hyvin, että ystäväsi on luvannut pysytellä taka-alalla ja odottaa sinun siirtoasi. Jo se, että hän on sanonut tekevänsä niin kertoo, että hän kunnioittaa tunteitasi ja on valmis paitsi jatkaan ystävyyttänne, myös kunnioittamaan päätöstäsi jos vaihdat ystävyyden hääpäivään.

Mitä hänen pitäisi mielestäsi tehdä? Pyydellä anteeksi sitä, ettei ota vastaan tehtävää josta ei usko selviytyvänsä? Hyvitellä sinua jotenkin?

Suosittelen ottamaan ystävääsi yhteyttä ja kysymään, onko kieltäytymisen taustalla muitakin syitä ja jollei, niin voisitko olla avuksi vaikkapa yrittämällä etsiä sinäkin lastenhoitajaa paitsi hääpäiväksi myös häiden järkkäämis päiviksi.

Muokattu: , käyttäjä: Macilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään