Sesilia88

Ohje: Kuvan pienennys

11 viestiä aiheessa

Olen huomannut, että täällä on monella ongelmia kuvien kanssa. Oma sähköpostini on mennyt monta kertaa tukkoon, kun sinne on lähetetty "liian isoja kuvia". Itse käytän kuva suhdetta 480 x 640, se ei ole liian pieni eikä liian suuri.

Koska itselläni ei ole kuvanmuokkaus ohjelmaa, teen sen näin:

--> menen paint- ohjelmaan ( pitäisi löytyä kaikista windows systeemeistä)

--> avaan haluamani kuvan (Tiedosto -> Avaa)

--> katson valokuvan varsinaisesta kansiosta kuvan koon (esim. 2304 x 3072) , ja jaan 480: 2304= 0,20833..

eli kuva täytyy pienentää 21 prosenttia (100% =1,0). Jaoin siis pienen kuvan lyhyen sivun ison kuvan lyhyellä sivulla

--> kuvan saa pienennettyä: Kuva -> Muuta kokoa tai viistota

--> kun painaa 'Muuta kokoa tai viistota' avautuu pienempi ikkuna, jossa syötetään laskun prosenttitulos kahteen ylimmäiseen laatikkoon

sadan prosentin tilalle ja sitten painetaan OK

--> jotta tekemäsi työ näkyy myös kansiossa, tiedosto tulee tallentaa näin: Tiedosto -> Tallenna

Toivottavasti neuvoni auttaa jotakuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vielä helpommalla pääsee kun lataa tuolta ilmaisen irfanview-kuvankäsittelyohjelman: http://www.irfanview.com/ (download the current version, irfanview-linkki) ja pienentää näin:

avaa irfanview

avaa kuvatiedosto tai pasteta (liitä) muualta kopioitu kuva

ota Image/Resize

valitse kuvakoko, eli esim jos haluat max 640 pikseliä per sivu (oli sitten vaaka tai pysty) eli aseta 640 sekä width että height-kohtiin (tarkista että preserve aspect ratio -ruksi on päällä, tarkoittaa että kuvasuhde pysyy hyvänä eikä ihmiset laihdu tai lihoa..)

paina ok

File Save..

todella näppärä kuvan koon muuttamiseen. olen käyttänyt tätä jo yli 5 vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en jostain syystä saanut liitettyä ees ton 480x640 kokoista kuvaa... ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voiko joku kertoa miten saan oman kuvan lisättyä ilmoitukseen. tai mikä on kuvan url-osoite? eikä se halua liittääkkään sitä!

-kiitos-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama ongelma! En saa kuvaa ollenkaan liitettyä. Mikä url-osoite?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten saan kuvan liitettyä? Viestin tiedoissa lukee, että kuvan koko voi olla 2,09 K!! Miten niin pienen kuvan saa muka näkyviin? Mistä johtuu, ettei minulla on mahdollisuutta siirtää isompaa kuvaa. Katsoin monien muiden ilmoituksissa olevan jopa 30K:n kuvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvan lisäämisestä kyselin minäkin, kun  luulin, että lisäämäni kuva ei näy. Itseasiassa se näkyy, kun ensin kirjautuu sisään foorumille. 

 

Eli ongelma on ratkennut.   :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Minttumaari*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten sen kuvan nyt saa lisättyä ?? vaatii jotain url-osoitetta, niin mikä se on ??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmettelin aluksi samaa kuin Tiinde, että miten onnistun lisäämään niin pienen kuvan (18,17 K), minkä sivusto sallii, niin että siitä vielä näkee jotain. Olin uusimassa jo poistettua ilmoitustani ja tajusinkin, että nämä vanhan ilmoituksen kuvat olivat tallennettuna omaan profiiliini, ja nämä kuvat veivät lähes kokonaan sallitun kuvatilan (500 K). Jäljellä oli siis enää tuo 18,17K. Kun poistin vanhat kuvat profiilista, niin pystyin jälleen liittämään uusia suurempia kuvia. Kannattaa siis käydä tsekkaamassa oma profiili -> asetukset -> hallitse liitteitä.

 

URL -osoitetta ihmetteleville; käsittääkseni kuvia ei voi lisätä käyttämällä noita työkalurivin ikoneita tekstikentän yllä, vaan tekstikentän alla on "liitä tiedostoja" kohta, josta itse olen onnistunut kuvat lisäämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään