Jump to content
Naimisiin.info

Buffet tarjoilusta kysyttävää?


michie

Recommended Posts

Häät ei ole mitkään isot että maksimissaan 55 henkilöä.

...eikä niin väliä onko sillä ihmisellä osaamista vai ei koska työ on todella helppo että jokainen osaisi sen ja lisäksi jäisi paljon istuskelu aikaa.

Vertailun vuoksi sanottakoon, että meidän häissämme oli 50 vierasta ja 4 tarjoilijaa - eivätkä tarjoilijat todellakaan istuskelleet tai edes seisoskelleet hetkeäkään, vaikka meilläkin oli ihan seisova pöytä ja siihen päälle kakkukahvit.

Link to comment
Share on other sites

Siisi sanoin vain että jopa minulta hoitusi tuo homma en missään vaiheessa tarkoittanut että minä tekisin sitä koska olen jo päätynyt siihen että palkaan jotain halpaa apua (cateringin ulkopuolelta). En ole myöskään sanonut että laitan buffet pöydän kuntoon missä vaiheessa sen saa tehdä "palveluväki"

Ihmiset voisivat lukea kaikki viestit ennen kuin taas tulevat moittimaan minua :girl_mad:

ja itse muistelisin että ainakin kaverini häissä alkupalat ja pääruoka oli samaan aikaa esillä, kakku juttua en muista miten se oli järkätty. Lisäksi meille ei suunilleen edes tule mitään alkupaljoja muutakuin kanasalatti ja kylmä tai lämmin savulohi. Meille on tulossa hyvin yksinkertainen pieni menu. Eli vaihtoehtoja ei tule olemaan paljon vain sellaista mistä pidämme. Elikkä meidän menun kyllä ihan hyvin voi tarjota samaan aikaan koska ei tule olemaan niin paljon erikseen kylmää ja kuumaa. Paitsi sen kakun voi tuoda sitten "palveluväki".

Link to comment
Share on other sites

Jos haluat säästää tarjoilijoissa, niin kysy ravintola-alojen oppilaitoksista. Meillä oli aikoinaan omissa häissä sieltä 5 vai 6 opiskelijaa, hoitivat homman (valmiiden ruokien esillepano, kattaus, astioiden keruu ja tiskaus, kahvitukset, iltapalat...) ihan hienosti. Maksoimme heille jonkun nimellisen summan ja saivat tietysti syödä ja viedä vielä mukanaankin ruuanjämiä.

Muistan vain, kun puhuimme häitä suunnitellessa keittiöväen tarpeesta, ja minä väitin kivenkovaan, että yksi tyyppi keittiöön riittää!! Onneksi taivuin äitini tahtoon (mitä ei yleensä tapahdu...) ja otimme sen 5 tyyppiä. Ilman heitä oltais oltu ns. kusessa ja päivä pilalla. (häissämme oli n. 80 vierasta)

Eli tämä todellakin on asia josta ei kannata säästää.

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee olemaan n. 160 vierasta ja ruoka tarjoillaan seisovasta pöydästä. Näin ollen tarvitsemme 7 työntekijää, jotta homma oikeasti toimii.

"Lisäksi meille ei suunilleen edes tule mitään alkupaljoja muutakuin kanasalatti ja kylmä tai lämmin savulohi. Meille on tulossa hyvin yksinkertainen pieni menu. Eli vaihtoehtoja ei tule olemaan paljon vain sellaista mistä pidämme. Elikkä meidän menun kyllä ihan hyvin voi tarjota samaan aikaan koska ei tule olemaan niin paljon erikseen kylmää ja kuumaa."

Kaikki eri vaihtoehdot voi toki laittaa kerralla esille, mutta ei missään nimessä ruokaa 55 henkilölle! Johan ne ehtivät jäähtyäkin, ja siinä tapauksessa tarvittaisiin melkoiset tarjoiluastiat. Eivät myöskään nuo elintarvikehygienian vaatimukset täyty, jolloin saatatte tietämättänne altistaa vieraanne ruokamyrkytykselle... Kakkuja ei myöskään voi laittaa esille ennen kuin on niiden tarjoiluaika, sillä kakussa käytetyt maitotaloustuotteet eivät kovin kauaa kestä huoneenlämpöä. Pitopalvelun töihin kuuluu yllättävän monta asiaa. He ovat kuitenkin niin ammattitaitoisia, ettei kaikkia työvaiheita näe vaan ne hoituvat ns. itsekseen.

Link to comment
Share on other sites

Ei tule kyllä mitään juhlista nauttimisesta jos täytyy itse hoidella ruuat ja astiat. Meillä oli n. 60 vierasta meidän häissä ja tarjoilijoita oli buffet-tarjoilussa yhteensä 4. Ja silti jouduttiin välillä odottamaan että saatiin seuraava satsi esille (ruuan jälkeen kakku ja kahvit).

Mikset usko, kun monet, jo omissa häissä olleet suosittelevat lämpimästi ottamaan sen tarjoilijan tai pari? Jos ei budjetti riitä niin karsi jostain tai lykkää häitä. Kuten moni on jo sanonut, sulla menee päivä ihan väärissä puuhissa jos itse alat säätämään tarjoilun kanssa. Haluatko, että se on sulla päällimmäisenä muistona hääpäivästäsi?

Muokattu: , käyttäjä: Brassi
Link to comment
Share on other sites

Buffessa koko menu voi olla esillä samaan aikaan, usein näin onkin. Vaikka ruokalajeja olisi paljon, niin vieraat kuitenkin haluavat syödä erikseen alku- ja pääruuan eri lautasilta. Jos söisin alkupalaksi kalaa, niin todellakin haluaisin pääruualle eri lautasen, koska muuten koko ruoka maistuisi ihan kalalta. Ei ole kiva jos kukaan ei kävisi korjaamassa alkuruokalautasta pois pöydästä.

Link to comment
Share on other sites

Huoh ku en ole myöskään sanonut että kaikki ruoka 55 henkilölle olisi kerralla esillä vaan tarkoitin että kaikki vaihtoehdot ovat samaan aikaan esillä ja sitten tarpeen tullen "palveluväki" lisää sitä ruokaa... ja ystäväni häissä toimi ihan hyvin että kaikki vaihtoehdot olivat samaan aikaa esillä...

Kun uskon uskon jo ja monesti sanonut että palkkaan jotain apua juuri jotain opiskelija porukkaa tms. Miksette itse jo usko että olen ottamassa apua vaan jaksatte kokoajan sano asiasta ja mitään häitä kyllä lykkää. Enkä ole laittamassa niitä kakkuja samaan aikaa esille en ole sellaistakaan sanonut missään vaiheessa vaan kysyin vain asiasta johan jo aikasemmassa viestissä kirjotin että "palveluväki" voi sitten sen kakun tuoda esille kun on sen aika.. Mä vaan enää jaksa kuulla näitä samoja asioita eri ihmisten suusta ja kaikenlisäksi nämä on minun (ja sulhasen) häät ja mä ite päätän loppupelissä että miten ruokailut ym hoituu.

Parempi että jätän tän keskustelun nyt pois mun täällä käymisestä tai muuten saattaa mennäättää mun hermot jos luen taas samaa minkä oon jo kuulut ja sit en oikeesti palkaa enää ketään. Nytkin oli lähellä mennä hermot ku tulin käymään täällä ja sain lukea jo samaa vanhaa ja sit sellasia asioita mitä en oo koskaan sanonut tai mut vaan väärinymmäretään kuten aina tai ihmiset jätttää lukematta viestit ja päättävät taas sanoa samaa.

Anteeks tästä viestistä.

Muokattu: , käyttäjä: michie
Link to comment
Share on other sites

Täällä ihmiset yrittävät neuvoa sinua parhaan tietonsa ja kokemuksensa mukaan, jotta välttäisit epäonnistuneen ruokailun häissänne. Itse kysyit ja sait fiksuja vastauksia, joten miksi edes kysyä jos vastaukset eivät kuitenkaan miellytä? Toki, toki, sun häät, ja sinä päätät, mutta edelleen: miksi kysyä neuvoa, jos annetuista neuvoista hermostuu?

Link to comment
Share on other sites

^^ Tulipas muuten tuosta ed. sivun kysymyksestä (lautasista) mieleen, että monet pitopalvelut vievät astiat likaisena mukanaan. (Tai multa meni kyllä ohi, että onko juhlat kotona vai muualla, mutta joka tapauksessa. Kannattaa kysyä pitopalvelulta.)

Jos sut ymmärretään väärin, niin kannattaa selventää, niin kuin oletkin tehnyt. Jos se jatkuu, niin ei auta, kuin selventää uudestaan. Ja tää siis kaikella rakkaudella. Lisäksi sulla on onneksi pitkä aika miettiä kaikkia asioita, ehkä käyt jonkun muun häissäkin, tai muissa juhlissa, ja saat sieltä lisää hyviä vinkkejä ja ideoita!

Link to comment
Share on other sites

Olen itse ollut miehen sukulaisen juhlissa (vieraita noin 65, joista kymmenkunta lapsia) lisäapuna. Keittiöpuolesta huolehti yksi ammattilaiskokki. Minun lisäkseni oli myös monia muita sukulaisia auttamassa ruoan esillelaitossa ja kahvin kaadossa, astioiden tiskauksessa suurkeittiökoneella jne. Ja täytyypä sanoa, että aika lailla työllistetty olin siihen saakka, kunnes kahvit ja kakut oli tarjoiltu. Jo ruokien esille laittamiseen täytyi kahden hengen varata aikaa pari tuntia aikaa. Lisäksi minä ja kokki laitoimme koko ajan lisää ruokia tarjoilupöytään, koska tosiaan kylmiä ruokia ei voi säilyttää kauaa pöydässä, kuten ei lämpimiäkään. Onneksi tiskariväki oli erikseen, joten ei tarvinnut suoraan kahvinkaadosta siirtyä tiskaushommiin. Auttelimme toki kaikki tiskaus- ja raivaushommissa myöhemmin. Juhlasankari totesi jälkikäteen, että olisi ehdottomasti pitänyt ottaa ulkopuolista apua juhlan ajaksi.

Link to comment
Share on other sites

Mä ymmärsin, että Michie ottaa ulkopuolista apua.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

^ Kyllä, niin hän keskustelun kuluessa on kertonut. Kuitenkin täällä naikkareissa, kuten muissakin keskusteluissa, voi samasta aiheesta kertoa mielipiteensä moni henkilö. Joskus kysymys saattaa herättää paljonkin mielenkiintoa ja vilkasta keskustelua. Ei kenenkään tarkoitus ole aiheuttaa mielipahaa, vaan kertoa vinkkejä ja tarinoita siitä, miten kyseinen asia oli omissa häissä järjestetty.

Link to comment
Share on other sites

Häät ei ole mitkään isot että maksimissaan 55 henkilöä. Tietenkin astiat keittiöön. On sellainen sanonta että oma apu on paras apu ja mua ei ainkaan haittais viedä astioita pois, mut pitää kyllä vielä miettiä asiaa ehkä jonkun opiskelijan voisi palkata koska kun sain yhdestä cateringistä tarjouksen niin niiden tarjoilijoiden tuntitaksa oli 27 euroa :girl_impossible: niin johan on huh huh... Ajattelin että voisin jollekin maksaa hommasta 10 euroa per tunti + ruokailu, eikä niin väliä onko sillä ihmisellä osaamista vai ei koska työ on todella helppo että jokainen osaisi sen ja lisäksi jäisi paljon istuskelu aikaa.
Ei, ei ja ei, hääpari ei siivoa eivätkä vieraat vie lautasiaan keittiöön :)

Ja sitäpaitsi 55 on aika iso määrä, ajattele nyt, jos semmoinen määrä tungeksii keittiössä likaiset

lautaset kädessä...siinä on yhden jos toisenkin vaatteet soosissa.

Kuka laittaa ruoat tarjolle, vaihtaa tarjoiluastioita jos ruoka vähenee, kerää likaiset lautaset ja lasit, laittaa ruoat pois, kattaa kahvit ja kakun, kaataa kahvit kuppiin, kerää sitten ne kaikki pois. Ei tätä hommaa voi hoitaa kaaso tai sinä itse. Tämä on täysiaikainen homma ja sen pitää toimia koko ajan. Ei ole kivaa, jos vieraat joutuvat istumaan likainen lautanen nenän alla kovin kauaa.

Onko teillä lisäksi kaksi kattausta vai yksi? Milloin ruoat tulevat, silloinhan kylmät täytyy pitää kylmänä ja lämpimät lämpimänä tarjoiluhetkeen saakka.

Onko teillä juomatarjouilua, miten se hoituu?

Se on sama kenet palkkaat, mutta jonkun ulkopuolisen sen on ehdottomasti oltava. Hommaa kyllä kertyy paljon. Eriasia, jos vierasmäärä olisi 10-15, sitten voisi harkita sun vaihtoehtoja.

Mutta sinä olet illan päätähti miehesi kanssa, etkä tee mitään hommia, piste :D

Yleensä vuokra-astioita ei tarvitse tiskata, vaan ne nostetetaan niihin kuljetuslaatikoihin, mutta kannattaa toki kysyä.

55 on siis maksimäärä joten en usko että ihan niin paljon vieraita tulee koska tohon määrään on laskettu lapset ym. ketä ei välttämättä tule.

Kyseessä on edelleenkin buffet tarjoilu joten kahvin ajattelin tarjota sellasista kannuista mistä voi painaa ja pysyy lämpimänä sellanen termari kannu vai mikä nyt on. Me noudamme itse ruoat cateringista ettei tarvi mitään kuljetus maksuja maksaa koska muutama euro diesel autol noutoon menee kun muuten olisi 20 euroa suunta ainakin yhdesä cateringissä näin.

Eli siis yksi kattaus periaatteessa vaan kun kaikki tulee olemaan buffet pöydässä.

Juomatarjoilu on booliastioista, ja muut mehut ym kannuissa joihin voisi laittaa jotain coolereita.

Joo no kyl mä luulen et varmaan ihan jotain ulkopuolista apua palkkaan kun kaikki on sitä mieltäkin että niin on parempi :) ja uskon että niin on sitten parempi kun sanotte niin :)

Siis ku periatteessa ei tarvita tarjoilijoita kun on se buffet... hommana olisi keittää tarvittaessa kahvia lisää, kaataa kannuihin mehua lisää, lisää ruokaa tarvittaessa buffettiin, kerätä likaiset astiat pois ja huuhdella ne pikaisesti. Hyvin yksinkertainen homma ja jopa minä onnistuisin siinä vaikka ei ole mitään tarjoilijan kokemusta.

Asiasta toiseen tuli taas mieleen kysymys sitten kakuista joilla on ollu buffet pöytä. Onko kakut ollu koko ajan esillä pöydässä tai toisessa niin sanotussa kakku pöydässä vai onko kakut tuotu kakku/buffet pöytään myöhemmin esille? Kiinostaa vaan tietää että miten kakut pysvät hyvinä kuitenkin ovat olleet buffetin ajan esillä ihmiset kuitenkin syövät yleensä buffet ruokailussa noin tunnin ajan kunnes siisrtyvät kakkuun vai kannaatko pitää jääkapissa ruokailun loppuun ja siinä lopussa tuoda vasta esille?

Ajattelin että meille tulisi ainakin joku ihana suklaa kakku ja varmaanki yksi juusto kakkukukin katsoo nyt mitä kaikkee mä innostun leipomaan ku tekee mieli ainakin joku suklaa, mango tms leippoo ja passion juustokakku (leipominen tapahtuu edellisenä päivänä tottakai :) )

Täytyy sanoa, että mä olen täällä ollut erittäin pöyristyneyt aiheen aloittajan ideasta. Hei haloo! Onneksi otat joitain apuvoimia häihisi (muita kuin sukulaisia) ja näin sekä hääpari että vieraat saavat nauttia häistä. Kyllä täällä suunnalla on ammatti-ihmisellä savu noussut korvista tälläisen säästöajatuksen takia. Jätän kiukkuiset sanani sanomatta, kun ne muut täällä jo ovat sanoneet ja toivon aloittajan häistä tulevan onnistuneet "palvelusväen" voimin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli alle 30 hengen häissä buffet-tarjoilu. Käytännön työt hoitamaan tuli kaksi kotitalousopettajaopiskelijaa, jotka lämmittivät ruoat, keittivät kahvit ja hoitivat astiat. Hyvin riitti tämä väki pariksi tunniksi, itse siivosimme sitten viimeiset kahviastiat ja "iltapalan" jäljet. Hintaa en valitettavasti muista, mutta koko häiden kulut taisivat olla n. 1300 euroa joten tuskin noihin palkollisiin satasta enempää upposi :)

Muokattu: , käyttäjä: Miinanen
Link to comment
Share on other sites

hauska muuten huomata, miten kaikkien vastaajien ehdotuksissa hääväen ja tarjoilijoiden määrä korreloi aika yksi-yhteen. Onneksi kuuntelin äitiäni, enkä pitänyt omaa päätäni siinä "yksi tarjoilija hoitaa 80 vierasta"... :)

Link to comment
Share on other sites

^Muistaakseni meillä oli 95 hengelle tuo 5 tarjoilijaa + kokki eivätkä todellakaan istuneet tyhjänpanttina. Meillä oli buffetpöytä ja kahvit.

Catering kertoo yleensä itse, kuinka montaa tarjoilijaa he suosittelevat. Jos et ole cateringiä ottamassa, kannattaa silti kysyä muutama tarjous heiltä ja saat tietoosi sopivan tarjoilijamäärän. :)

Mä olen itse ollut monta kertaa keittiössä hoitamassa tarjoiluja sellaisissa 50 hengen juhlissa ja kyllä siinä saa juosta hikihatussa, jotta homma toimii. Avuksi kannattaa palkata riittävästi ihmisiä aina.

Link to comment
Share on other sites

^^Mä sanoisin ettei riitä. Vähintään kaksi tarvitaan jo keittiöön, ja lisäksi salin puolelle monta ihmistä.

Meidän häissä oli 75 vierasta ja henkilökuntaa 3. Kiire heillä oli koko ajan, yksi lisää olisi ollut hyvä. Mutta kyllä se tarjoiluhenkilökunnan kokemuskin vaikuttaa, jos palkaat amiskalta niin kannattaa ottaa mieluummin enemmän kuin vähemmän porukkaa. Jos taas palkkaa ammattilaisia osaavat he itse arvioida, että montako tarvitaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jos minä kerron kuinka me kaveripiirissä ollaan tämä tarjoilu hoidettu.. ennenkuin edes luen ketjua loppuun :girl_wink:

Minä olin auttamass kaverini siskon häissä talvella. (Sisko on myös kaverini nyt, mutta oltiin tunnettu vähän niinkuin hänen siskon kautta) Viime talven morsian oli auttamassa toisen kaverin häissä, joka oli minun kanssani talvella auttamassa keittiössä. Nyt kun on omat häät kyseessä, talven morsian tulee auttamaan miehensä kanssa meidän häihimme.

Tämä toimii meilläpäin hienosti! :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
En meinannut meinasin että jokainen voisi itse viedä sitten lautaset pois ku on syönyt...koska niin kaikkien kotona tehdään...tai sit mä hoidan itse vaik onkin hieno puku päällä, ei se likaanu jos lautaset siirtää vaan ja sitten sunnuntaina tiskaa tai palkkaan jonkun ulkopuolisen joka ei ole cateringpalvelun kautta jolle ei tarvis maksaa niin paljon koska tarjoilijan tunti taksat on niin kovat että en kyllä cateringpalvelun kautta meinaa ostaa.... Meillä ei kuitenkaan sitä hommaa kerry niin paljon, ettei ole järkeä ottaa kallista tarjoilijala

Et taida kyllä yhtään ymmärtää miten juhlat järjestetään ja mitä se maksaa. 25 euroa tunnilta tarjoilijan työstä ei ole paljon ja huomaamaton ulkopuolinen apu saa juhlat tuntumaan juhlalta, ei se että kaikki tekevät samat hommat juhlissa kuin kotona...

Ärsyttää muutenkin nämä ketjut joissa alitetaan kaikkien aikojen minimibudjetit ja sitten ilmeisesti kuitenkin odotetaan että tulee kunnon lahjat vierailta, jotka saavat ruuaksi kesäkeittoa ja vielä jälkiruoaksi tiskata lautasensa... voi jeesus, miettikää nyt ihmiset vähän!

JOS EI OLE RAHAA, EI KANNATA JÄRJESTÄÄ JUHLIAKAAN. Maistraatti ja Mäkkäri -juhlat sitte, jos ei satsaaminen kiinnosta.

Olin viime kesänä upeimmissa häissä ikinä. Häävieraita oli 35 ja kaikki oli viimisen päälle. Alkupalat kauniisti katettuna, pääruoka pöytiin tarjoiluna, juomat shampanjasta likööreihin, ihana jälkiruoka... Ravintolassa syötiin ja juotiin. Tarjoajana normipariskunta, mutta ei silti mitään 150:lle hengelle hernekeittoa ja lättyjä ja rahat voi laittaa sitten hääparin tilille...

Link to comment
Share on other sites

Häät ei ole mitkään isot että maksimissaan 55 henkilöä. Tietenkin astiat keittiöön. On sellainen sanonta että oma apu on paras apu ja mua ei ainkaan haittais viedä astioita pois, mut pitää kyllä vielä miettiä asiaa ehkä jonkun opiskelijan voisi palkata koska kun sain yhdestä cateringistä tarjouksen niin niiden tarjoilijoiden tuntitaksa oli 27 euroa :girl_impossible: niin johan on huh huh... Ajattelin että voisin jollekin maksaa hommasta 10 euroa per tunti + ruokailu, eikä niin väliä onko sillä ihmisellä osaamista vai ei koska työ on todella helppo että jokainen osaisi sen ja lisäksi jäisi paljon istuskelu aikaa.

Tää juttu on kyllä ihan uskomaton! Ei ole väliä onko osaamista vai ei... olen 'entinen' pitokokki ja tehnyt muutamille ystävilleni heidän juhliaan tolla palkalla (kymmenen vuotta sitten) jotta taidot pysyy tallella.

Olen ammattilainen, mutta en pystyisi silti yksin hoitamaan 55 hlön seisovaa pöytää muuten kuin niin, että juoksen 10 tuntia ennen ja monta tuntia jälkeen juhlien ja KOKO AJAN JUHLIEN KESTÄESSÄ. ISTUSKELUAIKAA EI JÄÄ, IKÄVÄ KYLLÄ.

Normisuositus on että yksi tarjoilija 15-20 henkeä kohden, niin tarjoilijat ehtii pitää myös juhlapaikan siistinä, lisätä juomia pöytiin, ketärä astioita jne.

Yksissä häissä jouduin hoitamaan 65 hengen häät yhden apulaisen kanssa, mutta ne olivat kyllä todella nolot häät ja tyyli oli: kauhean hienoa pitäisi olla, mutta mikään ei saa maksaa mitään. Hääparin kavereita piti tulla auttamaan ja kuorimaan perunoita, mutta ketään ei näkynyt, juhlat alkoivat, mutta apulaisia ei näkynyt, juhlat loppuivat, mutta ketään ei näkynyt....

Yksi häävieras tuli sitten avukseni ja hän oli siis myös ammattilainen. Silti häävieraat joutuivat keräilemään itse lautasiaan ja siivoamaan pöytiä ja se ei todellakaan kuulu juhliin. Nämä kadonneet apulaiset olivat lupautuneet juuri tällaisiin hommiin. Tosin sekin vaatii ammattitaitoa että saa ahtaissa tiloissa ne lautaset ja lasit ehjänä pesuun...

Ap:lle vaan hyvää onnea juhlien järjestämiseen, sellaiset kun pystyy järjestämään kuka tahansa, ammattilaisille ei missään tapauksessa kannata maksaa. HUOH.

Suosittelen siltiettä jätät tolla asenteella juhlat järjestämättä ja sinne Mäkkäriin vaan sen miehen kanssa.

Mutta tule ihmeessä kertomaan, miten sait juhlat onnistumaan tolla konseptilla. Minua todella kiinnostaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Päätin viimein tulla katsomaan sadon tästä polttavasta aiheesta ja ei voi muutakuin taas ihmetellä ihmisiä että ovatko jotkut sokeita, no onneks oon tällä hetkellä niin väsynnyt etten välitä pitokokin sokeudesta

Täällä ihmiset yrittävät neuvoa sinua parhaan tietonsa ja kokemuksensa mukaan, jotta välttäisit epäonnistuneen ruokailun häissänne. Itse kysyit ja sait fiksuja vastauksia, joten miksi edes kysyä jos vastaukset eivät kuitenkaan miellytä? Toki, toki, sun häät, ja sinä päätät, mutta edelleen: miksi kysyä neuvoa, jos annetuista neuvoista hermostuu?

Ensinäkin pahoitteluni, että hermoistuin asiasta. En mä annetuista neuvoista hermostunut vaan siitä että ihmiset sanoivat asioita joistakin vanhoista viesteistäni eivätkä nähtävsti olleet viitsinneet lukea uusimpia viestejä vaan lainaavat jostain vanhasta viestistä sanoja ja sitten jaksavat toistaa melkeinpä vähän vihasestikin vaikka olin jo kirjoittanut asioita mitkä kumosi ne vanhat asiani - jos tämä yhtään selvens asiaa.

^^ Tulipas muuten tuosta ed. sivun kysymyksestä (lautasista) mieleen, että monet pitopalvelut vievät astiat likaisena mukanaan. (Tai multa meni kyllä ohi, että onko juhlat kotona vai muualla, mutta joka tapauksessa. Kannattaa kysyä pitopalvelulta.)

Jos sut ymmärretään väärin, niin kannattaa selventää, niin kuin oletkin tehnyt. Jos se jatkuu, niin ei auta, kuin selventää uudestaan. Ja tää siis kaikella rakkaudella. Lisäksi sulla on onneksi pitkä aika miettiä kaikkia asioita, ehkä käyt jonkun muun häissäkin, tai muissa juhlissa, ja saat sieltä lisää hyviä vinkkejä ja ideoita!

No nähtävästi pitää itsekin toistaa asioita että tulee selväksi joillekin ihmisille :) viestisi jotenkin toi hyvän mielen minulle joten kiitos sinulle Malssi09 :)

Et taida kyllä yhtään ymmärtää miten juhlat järjestetään ja mitä se maksaa. 25 euroa tunnilta tarjoilijan työstä ei ole paljon ja huomaamaton ulkopuolinen apu saa juhlat tuntumaan juhlalta, ei se että kaikki tekevät samat hommat juhlissa kuin kotona...

Ärsyttää muutenkin nämä ketjut joissa alitetaan kaikkien aikojen minimibudjetit ja sitten ilmeisesti kuitenkin odotetaan että tulee kunnon lahjat vierailta, jotka saavat ruuaksi kesäkeittoa ja vielä jälkiruoaksi tiskata lautasensa... voi jeesus, miettikää nyt ihmiset vähän!

JOS EI OLE RAHAA, EI KANNATA JÄRJESTÄÄ JUHLIAKAAN. Maistraatti ja Mäkkäri -juhlat sitte, jos ei satsaaminen kiinnosta.

Olen ammattilainen, mutta en pystyisi silti yksin hoitamaan 55 hlön seisovaa pöytää muuten kuin niin, että juoksen 10 tuntia ennen ja monta tuntia jälkeen juhlien

Pitokokki voi olla oikeen ystävällinen ja voisi lukea viimeisimmät viestini eikä tarvi tulla jostain vanhoista viesteistä vihaisesti kirjottamaan mulle :huh: . Selvennyksen vuoksi herra/rouva tai neiti Pitokokille, että palveluväkeä olen palkkaamassa jostain oppilaitoksesta tms muutaman (<ja tuonkin voi jo lukea yhdestä aikaisemmasta viestistäni) (koska en ole missään veiheessa sanonnut palkkaavani vain yhtä tarjoilijaa) miettin sitä määrää sitten myöhemmin ja lisäksi olenko jossain vaiheessa sanonnut tarjoavani jotain kesäkeittoa :girl_haha: siis oikeesti mitä sä oikeen kuvittelet vihaan kesäkeittoo ainuu keitto mitä syön on kanakeitto (joo oon nirso eikä haiuttaa vaik sanoisitki nirsoks kaikki ei voi vaan tykkää kaikist asioist) Missään vaiheessa en ole kertonut menuani täällä, mutta ihan kunnollinen menu se on.

Mäki sit suosittelen vastapalveluksena sulle Pitokokki opettelemaan lukemaan kaikki muutki mun viestit ennen kun tuut mulle sanoo tollasii ikävii asioita...ei oo nimitäin kauheen mukava kuulla tollasia suositteluja

Muokattu: , käyttäjä: michie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...