Jump to content
Naimisiin.info

Rekkarointihetki/kaava


Rainbow72

Recommended Posts

Miten olette ajatelleet toimia rekisteröintihetkellä? Itsessään se juridinen ja pakollinen litania on tosi lyhyt, alle minuutin kestävä. Tuleeko teille mukaan siihen tilanteeseen jotain lisuketta? Sormusvala, runoa, tekstiä, puhetta, musiikkia tms? Itse lueskelin juuri sormusvalajuttuja. Mietin että mahtaako sitä kyetä edes paria sanaa sanomaan,,,,,,,,

Link to comment
Share on other sites

meillä ei varmaan tule mitään ylimääräistä. (kumpikaan tuskin pystyis mitään sanoon, saati ottaan vastaan toisten puheita!) meillä kun on juhla vasta rekkaamista seuraavana päivänä, niin itse rekkaukseen ei tule varmaan muita kuin vanhemmat, sisarukset, kummit ja kaasot + bestmanit. ja kun se kerta on se minuutin mittainen toimepide, niin minkä takia nyt jo tuntuu, että jännittää?! :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Me ollaan mietitty samaa kuin Rainbow72, parutaan luultavasti kuin vesiputoukset kumpikin, joten siinä voi olla vähän hankala sanoa mitään. :D Toisaalta olisi todella ihanaa, jos se toinen morsian sanoisi jotain kaunista, mutta kuulisiko siitä parultaan mitään.... :P

Link to comment
Share on other sites

Minä olen tietääkseni lukenut tuolta Ranneliike.net -sivustolta rekisteröinnissä yleisimmin käytetyn kaavan ja se oli, muistaakseni, ihan kaunis. Ehkä hieman karu, mutta mielestäni sitä voi kai vähän muutella.. Olisinpa laittanut linkkiä tänne, mutta kun ei tuo sivu toimi :hysteric:

Link to comment
Share on other sites

tietääkö joku millainen se rekkaushetki tarkalleen on? siis ilman mitään omia lisäyksiä. kysytäänkö siinä jotain "tahdotko"-juttuja? puolisoni väitti että kysytään ja minä tietenkin väitin vastaan...

Link to comment
Share on other sites

tietääkö joku millainen se rekkaushetki tarkalleen on? siis ilman mitään omia lisäyksiä. kysytäänkö siinä jotain "tahdotko"-juttuja? puolisoni väitti että kysytään ja minä tietenkin väitin vastaan...

Hyvinkään maistraatissa tällainen.. Mielestäni tämä on jopa kalsea!!

Hääkaava

Parisuhteen rekisteröinnin tarkoituksena on vahvistaa ja tukea kahden ihmisen onnellista suhdetta. Allekirjoittamalla lupauksen puolisot tekevät sekä toisilleen että yhteiskunnalle tiettäväksi suhteensa syvyyden.

(Näiden todistajien läsnäollessa) Kysyn Sinulta NN: Tahdotko ottaa tämän XX:n puolisoksesi rakastaaksesi häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?

Vastaus: Tahdon.

(Näiden todistajien läsnäollessa) Kysyn Sinulta XX: Tahdotko ottaa tämän NN:n puolisoksesi rakastaaksesi häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?

Vastaus: Tahdon.

Pyydän teitä nyt allekirjoittamaan asiakirjan, jolla sinetöitte antamanne lupauksen.

Allekirjoitukset (nimenselvennykset): Puolisot ja henkikirjoittaja

Olette vastanneet myöntävästi teille tehtyyn kysymykseen. Allekirjoitettuanne parisuhteen rekisteröintiasiakirjan, totean teidät puolisoiksi.

Parisuhteenne on nyt vahvistettu. Puolisoina olette keskenänne tasa-arvoiset. Osoittakaa suhteessanne toinen toisillenne rakkautta ja keskinäistä luottamusta ja toimikaa yhdessä suhteenne hyväksi.

Että en minä ainakaan omiin häihimme tuollaista kaavaa tahdo! :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

siinä siis kuitenkin kysytään tuo tahdotko. se on kiva. mutta muuten tuo on ehkä hieman kolkko... tietääkö joku, onko missään mitään "pidennettyä" kaavaa tuohon tilaisuuteen? en itse varmasti keksisi mitään jos pitäisi itse kirjoittaa, mutta olisi kiva jos siinä olisi edes hieman pidempi tuo rekkaajan puheen osuus. siis että esim tämän "Parisuhteenne on nyt vahvistettu. Puolisoina olette keskenänne tasa-arvoiset. Osoittakaa suhteessanne toinen toisillenne rakkautta ja keskinäistä luottamusta ja toimikaa yhdessä suhteenne hyväksi" yhteydessä sanottaisiin muutama lause enemmän.

Link to comment
Share on other sites

siinä siis kuitenkin kysytään tuo tahdotko. se on kiva. mutta muuten tuo on ehkä hieman kolkko... tietääkö joku, onko missään mitään "pidennettyä" kaavaa tuohon tilaisuuteen?

Minä en ainakaan löytänyt mistään. Mutta tuolla sivustolla luki, että tämän äsken postittamani kaavan voi muokata mieleisekseen :)

Link to comment
Share on other sites

Me saatiin se pakollinen maistraatin kaava. JOssakin hukassa se lappu nyt... :D Mutta siinä ei ollut mitään tahdotko- kysymyksiä. Ne pitää sinne pyytää erikseen. Kannattaa olla siihen rekkaajaan yhteydessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Muistatteko sen hääohjelman ehkä kolmen vuoden takaa, jossa oli Terhi ja Anu? Vähän sorahti korvaan, kun siinä romanttisessa tilanteessa vihkijä tokaisee "voitte allekirjoittaa asiakirjan". Tuo on yksi syy, miksi me haluamme ehkä rekisteröityä ilman koko sukua & kaveripiiriä todistamassa. :P

Link to comment
Share on other sites

^ Tuohon edelliseen kommenttiini pitää vielä lisätä, että se "särähdys" ei siis tietenkään liittynyt morsiuspariin tai heidän häihinsä (jotka olivat tosi kauniit), vaan siihen kaavaan. Epäreilua, että heteropareilla on se "tahdotko" ja meillä "allekirjoittakaa asiakirja", eikä mitään edes etäisesti romanttista. Nih. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä rekisteröinti tapahtui juhlapaikalla.Siinä oli joku minuutin puhe rakkaudesta ja sitoutumisesta tai jotain. Lopussa meitä käskettiin allekirjoittamaan se rekkarilappu. IHAN SAMA :D:D:D Mä en nimittäin muista siitä mitään,,, en YHTÄÄN mitään :D:D:D:D Ainoastaan sen kuinka Vaimo puristi mua kädestä kun sitä jännitti... ja sen kuin mä vaan odotin että se loppuu :D En tosiaan muista siitä mitään. Jännitti ihan pirusti :D Ei harmita että kaava olis ollu epäromanttinen tai tyly :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
tietääkö joku millainen se rekkaushetki tarkalleen on? siis ilman mitään omia lisäyksiä. kysytäänkö siinä jotain "tahdotko"-juttuja? puolisoni väitti että kysytään ja minä tietenkin väitin vastaan...

Hyvinkään maistraatissa tällainen.. Mielestäni tämä on jopa kalsea!!

Hääkaava

Parisuhteen rekisteröinnin tarkoituksena on vahvistaa ja tukea kahden ihmisen onnellista suhdetta. Allekirjoittamalla lupauksen puolisot tekevät sekä toisilleen että yhteiskunnalle tiettäväksi suhteensa syvyyden.

(Näiden todistajien läsnäollessa) Kysyn Sinulta NN: Tahdotko ottaa tämän XX:n puolisoksesi rakastaaksesi häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?

Vastaus: Tahdon.

(Näiden todistajien läsnäollessa) Kysyn Sinulta XX: Tahdotko ottaa tämän NN:n puolisoksesi rakastaaksesi häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?

Vastaus: Tahdon.

Pyydän teitä nyt allekirjoittamaan asiakirjan, jolla sinetöitte antamanne lupauksen.

Allekirjoitukset (nimenselvennykset): Puolisot ja henkikirjoittaja

Olette vastanneet myöntävästi teille tehtyyn kysymykseen. Allekirjoitettuanne parisuhteen rekisteröintiasiakirjan, totean teidät puolisoiksi.

Parisuhteenne on nyt vahvistettu. Puolisoina olette keskenänne tasa-arvoiset. Osoittakaa suhteessanne toinen toisillenne rakkautta ja keskinäistä luottamusta ja toimikaa yhdessä suhteenne hyväksi.

Että en minä ainakaan omiin häihimme tuollaista kaavaa tahdo! :girl_impossible:

Mä en ole vissiin mikään kauhean romanttinen ihminen, kun musta toi kuulosti tosi herkältä. Tippa ois linssissä jo tuostakin..

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hirveästi en muista koko tilanteesta, mutta ei siinä kyllä mitään tahdotko kysymyksiä esitetty.

Aika nopeasti allekirjoitettiin se lappu ja sitten se vihkijä selitti vielä jotain parisuhteesta ja rakkaudesta. Hieman meni kyllä ohi kun en pystynyt keskittymään :)

Mutta tämä tapahtui siis perjantaina ja lauantaina meillä oli sitten itse juhla. Rekisteröinnin jälkeen mentiin lähisuvun kanssa syömään.

Lauantaina juhla alkoi sitten pienimuotoisella seremonialla, jossa kaasot ensin kertoi meidän "historian" ja sitten puhuivat rakkaudesta ja parisuhteesta. Vähäsen pussailtiin ja nostettiin maljaa ja kuunneltiin lauluesitys. Meni ihan hienosti ja tuntui juhlavalta :)ja vieraat oli tippalinssissä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meille alustavasti maistraatista sanottiin, että tilaisuus on tosi lyhyt ja henkikirjoittaja sellainen ettei jousta kaavassa. No, todellisuus olikin jotain ihan muuta!! Henkikirjoittaja puhui todella kauniisti, otti mukana olleet lapset ja kaasot sekä bestmanin huomioon.. Kaikki (mitä en ole jännitykseltäni unohtanut)

oli ihanaa!! Meitä jännitti, ja yllätyimme niin valtavasti siitä että henkikirjoittaja olikin mahtava että osaa tilaisuudesta ei edes muista. Hihittelimme varmaan, tuli taatusti huippukuvia 8) Voitonmerkkiä muistan näyttäneeni :D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Meidän maistraattipiipahduksemme oli todella kolkko ja karu. Olimme etukäteen varanneet ajan netitse ja netitse myös laitettiin menemään pyyntö esteiden tutkinnasta. Mitään vahvistusta sieltä ei tullut, joten varmuuden vuoksi sitten soittelin, että onko nyt kaikki kunnossa. Kuulemma oli, ja riitti että pölähtää paikalle henkilöllisyystodistukset mukana. Eli mitään keskustelutilaisuutta tai muuta ei ollut ennen rekkautumista, tosin emme sellaista myöskään pyytäneet tai kysyneet. No, pölähdimme paikalle, mukanamme molempien siskot, meidät ohjattiin huoneeseen jossa ilmeisesti siviilivihkimiset tapahtuvat (huoneen perällä oli puhujanpönttö ja jotain ryijyä seinällä). Jänskätimme siellä sitten aikamme, kunnes henkikirjoittaja pyyhälsi paikalle. Hän kätteli meidät kaikki, istuimme pöydän ääreen, henkkarit katottiin, nimet paperiin, sitten henkikirjoittaja kätteli meidät uudelleen, että onneksi olkoon, tämä oli sitten tässä ja juoksi pois. Mitään kaavaa ei siis ollut, ei yhtäkään ylimääräistä sanaa, aikaa meni alle minuutti ja se oli tosiaan siinä. Jäimme sitten hämmentyneinä sinne hetkeksi, että mitäs nyt sitten... laitoimme sormukset sormiin, otettiin pari valokuvaa ja hiippailtiin tiehemme.

Kävimme sitten kuitenkin syömässä tuon jälkeen "hienosti" ja viemässä lemmenlukko paikalleen, seuraavana päivänä sentään oli varsinainen hääjuhlamme pitemmän kaavan mukaan, joten loppujen lopuksi tuo karu ja kolkko piipahdus on vain huvittanut jälkeenpäin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...