Paulin

Kokemuksia: häissä DJ?

15 viestiä aiheessa

Olen menossa naimisiin syyskuussa ja nyt etsin dj häihin. Ollaan otettu yhteyttä täällä listalla oleviin yhtiöihin ja haluaisin kuulla onko kellään seuraavista mitään kokemusta? On niin vaikea päättää!!!

Vaihtoehdot ovat seuraavat:

Yucca Oy

Discoalanpalvelut

Midnightproductions

Subsonic

Oon tosi kiitollinen kaikista kokemuksista ja vinkeistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, hienoja firmoja on monia. Tuohon listaan voisi lisätä oikeastaan kaikki DJ:listalla olevat yritykset. Kannattaa kysyä hiukan kalustosta ja informoida hääpaikasta jotta voivat katsoa parhaan mahdollisen kaluston, sekä olisiko tarjolla nimenomaan hääväelle soveltuvaa DJ:tä. Pelkkä yhdenlinjan taitaja (musiikkityylin) ei laajan ikäkategorian omaavia häävieraita vältämättä tanssita.

Kun itse menimme naimisiin meillä oli DJ ja laitteet yrityksestä nimeltä Soundix.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan vinkata dj:tä häihinsä etsiskelevälle, että kannattaa olla supertarkkana, kun sopii dj-firman kanssa keikan sisällöstä. Meille kävi niin, että useista varmisteluista huolimatta dj soitti eri musiikkia mitä olimme toivoneet.

Varasimme häihimme lähes 5 kuukautta ennen häitä dj:n tamperelaisen Sonemarin kautta. Lähetimme pitkän listan artisteista jo kuukausia ennen häitä, ja meille kerrottiin että paikalle saapuvan dj:n nimi selviää "lähempänä". Reilua viikkoa ennen häitä saimmekin tietää henkilön. Tiedustelin häneltä, onko kaikki kunnossa (pyydetyt artistit ok), ja piti olla. Hääiltana koitti aikamoinen yllätys, kun dj alkoikin soittaa lähinnä Frederikiä ja muuta suomi-iskelmää, kun artistilistamme koostui lähinnä r´n´b:stä, reggaesta ja vastaavasta. Kun pyysimme että siirryttäisiin toiveisiimme, dj alkoi kakistella, ettei oikein ole "löytänyt kaikkia toiveita" ja että keikka tuli yllättäen. Käytännössä hän ei ollut löytänyt toiveartisteiltamme kuin korkeintaan yhden kappaleen, eikä useimmilta artisteilta sitäkään. Emme halunneet pilata omia häitämme, joten yritimme tanssia illan mittaan, ja onneksi osa vieraistakin tanssi. Otin yhteyttä dj-firmaan jälkikäteen, ja valitin asiasta. Siellä kerrottiin että dj oli saanut keikan hyvissä ajoin ja kyseessä nyt vaan on joku väärinkäsitys. Itse en käsitä, missä kohtaa on voinut syntyä väärinkäsitys, kun artistilistat on laitettu kuukausia aiemmin, eikä listalla ollut erityisen harvinaisia nimiä. Emme maksaneet täyttä hintaa keikasta, mutta hinnanalennus ei juurikaan auta siihen harmiin, ettei saanut omissa häissään kuulla sitä musiikkia mitä halusi.

Olkaa siis tarkkoina ja varmistakaa sataan kertaan että dj on takuulla hankkinut kaiken toivomanne musiikin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy sen verran kommentoida että tässä on sama homma kun bändienkin kanssa. Kun on ohjelmatoimisto välissä, voi hankaluuksia tulla. Ohjelmatoimisto välissä soveltuu parhaiten yritystilaisuuksiin tai baareihin mutta häissä varmasti varminta on olla suoraan yhteydessä artistiin. Se vähä mitä itse ollut tekemisissä ohjelmatoimistojen kanssa, niin aikamoista sähläystä se välillä on. Buukataan päällekkäisiä esiintyjiä, ei edes tiedetä ajoissa tilaisuudesta tai sijainnista yms :) Hyvä että tiedetään missä itse ollaan. Ja kaikki nämä tiedot saanut itse metsästää.

Todennäköisesti tässäkin ollut asialla firma joka järjestää pääasiassa pikkujouluja yms ja lähdetty melkeen sillä setillä liikenteeseen "Joo no perushäät, soitat jotain". Varmaankin aika äkkiä buukattu todellisuudessa tuo esiintyjä.

Ja on siis tässä maassa varmaan ihan asiansakin osaavia ohjelmatoimistoja mutta miksi maksaa häiden järjestäjänä yhdelle välikädelle josta tulee samalla informaatiokatkos? :) Vai onko niin että dj:t ovat pääasiassa toimistojen kautta.

Ikävää kyllä, DJ:n idea (toisin kun bändin) taitaa olla juuri tuo että saadaan ihan sitä spesifisesti toivottua musaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, juuri tuota arvelen minäkin, että siellä on ohjeistettu dj:tä vetämään vaan joku perusjunttisetti. Vaikka kyllä kiistivät tämän (tietenkin). Kunpa ois etukäteen osannut odottaa tätä ja ilmoittanut ettei makseta jos ei tule tismalleen sitä mitä tilattiin. Mut sellasta se elämä on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei

Onko jollain kokemusta että bändin tilalla olisi ns. dj joka soittaisi valssista rokkiin ? Olen Salon seudulta ja jos jollain olisi tommoisista tyypeistä jotain tietoa niin olisin kovin kiitollinen vinkeistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut dj häissä? Esim. loppuillan jatkoilla? Mistä olette hankkineet? Mitä maksanut? Mikä genre? Oliko hankkiminen vaikeaa ja mistä sellaisen löytää? Pliis, pikaista vastausta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan dj varmasti monellakin hääparilla ollut :) Meillä oli dj:nä sulhon kaveri, joka otti 200 euroa palkkioksi. Soitti ensin valssit ja humpat niin kauan kun vanhempi väki jaksoi jorata ja iltaa myöten musiikki muuttui enemmän bilemusiikiksi. Dj otti toiveita vastaan ja hyvin paljolti vieraiden toivemusiikin tahdissa tanssittiin.

 

Netistä löytyy kyllä dj:tä mutta heidän palveluista saa varmasti maksaa ainakin 500 euroa illalta. Voi kantsia kysellä jos joltain tutulta löytyy laitteet, tosin huomioi toki että mikit ja äänentoistolaitteet vaativat asiantuntevaa ihmisistä. Meidän dj omisti siis kaikki laitteet ja myös taidon käyttää niitä, eli helpolla päästiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ohjelmatoimiston kautta, soitti 6h, laitteet toivat edellisiltana paikalleen, ja veivät mennessään yöllä pois. Soitti mitä oli etukäteen sovittu, ensin just "humppaa" ja myöhemmin enempi bilemusiikkia. (Ja mun makuun kyllä liian monta kertaa Pienissä häissä :D) Maksoi 350e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluun nostella näitä DJ aiheita. Onko tosiaan niin, että porukka tilaa niin harvakseltaan DJ:tä häihin, että nää pääsee aina hukkumaan? Täällä ois DJ hakusessa tositarkoituksella. Tähän mennessä selvinnyt:

 

- DJ-hommia harrastuspohjalta tekevä sulhasen kaveri sanoi, että DJ:t välttelevät hääkeikkoja... No kiitos kannustuksesta, vähän tulee uhmakkasti mieleen, että eikö raha kelpaa?

 

- Yks lähinnä tapahtumissa musiikkia soittava "DJ" vastasi, että tulkaa keskustelemaan kasvokkain, puhutaan siitä korvauksesta siinä sit. Siis mikä vastaus tarjouspyyntöön toi on mistään palvelusta? Että hinta määrääntyy naamakertoimen mukaan? Jos on merkkivaatteet päällä, hinta nousee? Mun mielestä kysyttäessä tarjouspyyntöä mistä tahansa tuotteesta tai palvelusta, asiallinen vastaus ei oo että katotaan sitä sit kun ollaan kasvokkain. Plus että asutaan 550km päässä tulevasta hääpaikasta (ja tästä DJ:stä), joten ei kiitos, ei tulla keskustelemaan kasvokkain korvauksesta.

 

Että hyvällä sykkeellä mennään tän asian suhteen (:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ohho ompa mulla ollu angsti tän DJ-asian suhteen 10kk sitten:D No kirjoitan omat kokemukseni, jos joku nyt miettii DJ:tä:

 

Meillä oli JyväsMedialta DJ, joka on ilmeisesti itse firman yrittäjä? 690e:llä saatiin DJ-keikka, mutta sen lisäksi ruokailutilaan äänentoisto, videotykki ja tanssitilaan "discovalot". DJ soitti just sitä musiikkia mitä me haluttiin ja sit myös toteutti vieraiden asiallisia toiveita. Olin tyytyväinen, bileet oli hyvät eli money well spend. Bändi, mitä mietittiin vaihtoehtona, ois veloittanut 200e henkilöltä (eli minimissään 600e) ja siten musiikki ei olisi ollut aivan yhtä monipuolista, ois jäänyt nuo ruokailutilan av-puolen laitteet saamatta siihen hintaan ja häävalssin soitto ei olisi onnistunut yhtä hyvin (koska kyseessä oli klassinen, isolle sinfoniaorkesterille tehty kappale).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostelenpa tätä kun on ajankohtaista.. Eli @Raitaa ja muut joilla on ollut DJ häissä soittamassa: Tapasitteko DJ:n ennen häitä? Ja maksoitteko heille etukäteen vai vasta häiden jälkeen? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Juu, tavattiin etukäteen ja soitti just sitä musiikkia, mitä haluttiin (oisko myös jotain vieraiden toiveita toteuttanu). En kyllä kuolaksenikaan muista enää maksupolitiikkaa, epäilen, että laskulla häiden jälkeen niinku suurin osa hääpalveluista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

@klt3007 Me emme tavanneet DJ:tä etukäteen. Yhteydenpito hoitui sähköpostitse. Toimitimme etukäteen kaksi erillistä soittolistaa: ruokailua varten ja juhlia varten. Näin DJ sai tietoonsa, minkä tyylistä musiikkia halusimme kummassakin soitettavan.

Maksu hoitui laskulla häiden jälkeen. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään