Leana

Kummanlaissa häissä viihtyisitte paremmin?

53 viestiä aiheessa

Mä kannatan myös tuota vaihtoehto B:tä. Jos on tosiaan tarkoitus, että ei ole puheita, leikkejä tai muutakaan yhteisesti seurattavaa niin tuohan kuulostaa hyvältä. Sain sen käsityksen, että talo olisi tarpeeksi suuri myös sateisella ilmalla..? Sateen varaltahan voisi otta sisälle jotain lautapelejä tms.. Loppujen lopuksi häät ovat useimmiten sukujuhlat, joten itse sukulaisena olisin tyytyväinen jos saisin jutella niiden serkkujen yms. kanssa joita harvemmin tulee nähtyä :girl_smile:

Jos sitten on jotain kakun leikkuuta tms. niin eiköhän kaaso tai muu henkilö osaa kalauttaa vaikka kattiloita yhteen sen merkiksi, että sisällä tapahtuu :girl_wink: Se on sitten oma häpeänsä jos ei vaivaudu omalta istumapaikaltaan mihinkään liikkumaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

B vaihtoehto kuulostaa kivalta, mutta miksipä siitä ei tekisi vielä vähän juhlavampaa. Voisihan siitä huolimatta, että juhlitaan arkisemmissa ympyröissä tehdä pöydistä ja juhlasta juhlavan, laittamalla paikkakortit ja valkoiset pöytäliinat. En näe, että tämän tyyppisten häiden tarvitsee välttämättä olla mitenkään arkiset. Itse vaivaa näkemällä voitte saada erittäin hienot juhlat myös kotitalollenne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

B kuulostaa minun mielestäni mukavammalta! Toki se myös vaatii varmasti enemmän morsiusparilta vaivan näköä, mutta kyllähän maalaistalonkin saa koristellua hyvinkin juhlavaksi. Ja bussikyydinkin jos järjestätte, luulisi vieraiden viihtyvän myöhään kun ei tarvitse huolehtia siitä kuka ajaa autoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä A kuulostaa paremmalta. Jos ohjelma ja hääpari ovat rentoina, niin varmasti ilmapiirikin on silloin rento:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos saisin päättää, niin ehdottomasti vaihtoehto B! tietenkin riippuu tosi paljon myös vieraista, että minkälaista väkeä on tulossa. olimme kolmisen vuotta sitten serkkuni häissä, jotka pidettiin serkkuni vanhempien maatilan pihapiirissä. juhlat olivat todella rennot ja vieraat tuntuivat viihtyvän erinomaisesti. ohjelmaa ei ollut järjestettynä ollenkaan, koska hääpari ei ohjelmaa halunnut, mutta paikalla oli karaokelaitteet, joita sai vapaasti käyttää. muutama laulu illan aikana laulettiin, musiikki soi muuten taustalla, toiset heittivät tikkaa, lapset nauttivat riippukeinusta ja vapaasta oleskelusta pihapiirissä. omasta mielestäni ainakin yhdet ehdottomasti mukavimmista häistä missä olen ollut! (harmi vaan, että itse hääpari on jo eronnut... <_< )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta kuulosti siltä, että aloittaja oli jo itse vähän kallellaan tuon B:n suuntaan :girl_wink:. Mikäli näin on, niin sitten suosittelen valitsemaan tuon, joka tuntuu enemmän omalta. Itse valitsisin kuitenkin vaihtoehdon A, mutta viihtyisin varmasti molemmissa :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestäni A kuullostaa paljon paremmalta juhlalta. Tyylikkäälle ja hyvää ruokaa :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Valitsisin sekä vieraana, että hääparina A:n

B:ssä saattaa kaikki levitä käsiin, jos on kaunis sää ja ihmiset ovat siellä sun täällä. Pitää olla

tosi hyvä seremoniamestari, että saa kaikki samaan tilaan esim. häävalssin ajaksi tai jos jotain

muuta tapahtuu. Ihmiset kuitenkin haluaisivat kuulla jos on puheita tms. Myös ruokailun ajan

yhtenäinen tila on ehdottomasti paras.

Syntyy ehkä liikaa kuppinkuntia, sukulaiset sisällä, kaverit ulkona ja syntyy kahdet eri bileet :)

Valitsisin sekä vieraana, että hääparina A:n

Samoin :)

Vieraana enimmäkseen siksi, että olen ollut vuosikausia autoton ja monesti pohtinut pääni puhki, millä tuollaisia 40 kilometrin taipaleita taittaisin, kerrankin sellaisissa häissä, joissa en tuntenut morsiamen lisäksi ketään ja jouduin siis kerjäämään kyytiä ventovierailta. Ja vaikka auto olisikin, niin eipä siinä paljon pääsisi boolista nauttimaan, jos pitäisi ajaa ne samat 40 kilometriä takaisin lähimpään hotelliin. Makuasia, mutta jos parikymppisenä siskonpeti olisi ehkä ollutkin kaveriporukalla kivaa, niin näin jo vähän vanhempana ja oman aviomiehen kanssa ei kyllä enää tulisi mieleenkään.

Ehdottomasti A

Ehkä mä olen "hienosteleva", mutta vaihtoehto B kuulosti ihan hirvittävälle. En missään nimessä haluaisi häissä tuollaista festari-tunnelmaa...

Komppaan ylla olevia! Parikymppisena olisi "festarihaat" olleet ihan hauskat mutta nyt kylla voisi jaada menematta, riippuen tietenkin siita kenen haat ovat kyseessa. Vahiten kiinnostaisi joku siskonpetiviritelma ja jonotella suihkuun aamulla (onko edes suihkua tarjolla?).

Mullakin on tosin oma lehma ojassa silla meidankin haat olivat "fiinit" ravintolahaat (eika leikkeja). Tunnelma tosin ei ollut lainkaan jaykka, nauru raikaisi poydissa ja tanssilattia oli taynna koko illan (meilla oli DJ ja jopa jaykemmat & vanhemmat sukulaiset jorasivat otsa hiessa).

Muokattu: , käyttäjä: Helsbels

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Musta kuulosti siltä, että aloittaja oli jo itse vähän kallellaan tuon B:n suuntaan :girl_wink:. Mikäli näin on, niin sitten suosittelen valitsemaan tuon, joka tuntuu enemmän omalta. Itse valitsisin kuitenkin vaihtoehdon A, mutta viihtyisin varmasti molemmissa :).
Oikein arvattu, enemmän kiehtoisi nuo rennommat häät. :girl_haha: Nuo ravintolahäät alkoi tuntua ehkä "liian" hienolta...kun kuitenkin ollaan tämmöisiä vähän ..öö.. räväkämpiä ihmisiä. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä ihme siinä on, että oletuksena on se, että ravintolahäät eivät voi olla "räväkät" tai "rennot" vaan kauheaa jäykistelyä ja teeskentelyä. Hääpari ja vieraat luovat sen fiiliksen, ravintolahan on vain puite juhlille, joissa varmasti voi toteuttaa monenlaisia ohjelmanumeroita laidasta laitaan ja viettää aikaa rennosti yhdessä.

Ravintoloisssa voi myös nauttia ns. juhlajuomista, jos se on tärkeää ilmapiirin luomiseksi ja tanssilattia olla täynnä koko illan. Tästä esimerkkinä vaikkapa ainejärjestöjen vuosijuhlat, joita ei vamasti (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) luonnehtia jäykiksi tilaisuuksiksi, vaikka ne pidetään hienoissa puitteissa. Bändin ohjelmistollahan on myös suuri vaikutus illan tunnelmaan, joten siinä kannattaa olla tarkkana, jotta saatte toiveidenne mukaisen bändin ja sitä kautta myös vaikka sitä räväkkyyttä (ravintoloissa ei siis ole pakko soittaa valssia ja humppaa vaan saatte valita omiin juhliinne vaikka punk tai ska-bändin, jos sitä haluatte, se ei kuulu ravintolalle.)

Ja tästä alustuksesta asiaan. Kuten arvata saattaa, ääni ehdottomasti A:lle. En haluisi yöpyä siskonpedillä vaan kotona ja useimmiten se n. 10-12 tuntia, jotka pidemmän kaavan hääjuhlat kestävät, ovat ihan riittävä aika muiden seurassa hauskan pitämiseen. Sukulaisena taas harmittaisi se, jos joutuisi ajamaan jostain syrjäkyliltä monta kymmentä kilometriä kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiinnitin huomiota tuohon, että paikassa A viihtyisivät paremmin "hienot" sukulaiset, ja paikassa B taas kaverit. Oikeastihan kysymys kuuluu, kummassa TE (hääpari) viihdytte paremmin..?

Itse olen sitä mieltä, että on äärimmäisen vaikeaa ja tarpeetonta yrittää miellyttää muita. Varmasti ne hienommatkin tädit voivat sopeutua riehakkaampiin B-häihin ja pitää hauskaa - toisaalta taas kaverit voivat ryhdistäytyä ja hienostella tyylikkäässä ravintolassa ja silti nauttia tunnelmasta.

Me kävimme sulhon kanssa samanlaista kädenvääntöä, kunnes päätimme olla välittämättä muiden mielipiteistä, ja valitsimme juhlapaikaksi sen rennomman vaihtoehdon, jossa tunnemme itse olomme kotoisammaksi - jotta voimme itse viihtyä elämämme tärkeimpänä päivänä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlat kylla yleensa jarjestetaan vieraiden viihtyvyytta ajatellen eika itse isantaparin, tai haaparin tassa tapauksessa. Nain ei tosin moni enaa taida ajatella <_< Ravintolahaat eivat myoskaan automaattisesti tarkoita sita etta siella juodaan kahvia pikkurilli pystyssa ja istutaan turpa tukossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valitkaa se, kumpi tuntuu enemmän "teidänlaiselta" (ja rivien välistä tulkitsen sen olevan vaihtoehto B). Kun päivän/illan juhlapari eli te viihdytte ja nautitte olostanne niin yleensä silloin vieraatkin viihtyvät. Eihän kaikkia voi miellyttää ja on vaan hyväksyttävä, että joku saattaa jättää tulematta jos juhlajärjestelyt kuulostavat liian monimutkaisilta.

Itse valitsisin ehdottomasti vaihtoehto A:n enkä usko, että ravintolahäät tarkoittaa jäykkää meininkiä tai edes hienostelua. Olen myös sitä mieltä, ettei yhtenäinen ruokailutila ole ehdoton. Meidän häitä juhlittiin kolmessa eri huoneessa ja hienosti meni. Meillä ei kylläkään ollut leikkejä tai muuta ohjelmaa, joka olisi pitänyt ehdottomasti nähdä. Puheet ja musiikkiesitykset kuuluivat kaikkiin huoneisiin kajareitten kautta ja sulhasen kanssa vietettiin paljon aikaa vieraiden pöydissä juttelemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmastikaan kukaan ei ole tarkoittanut etteivät ravintolahäät voisi olla räväkät ja hauskat - monestihan ne ovatkin. Tämäkin riippuu kuitenkin pitkälti itse hääparista ja heidän luonteistaan. Vieraat ovat sopeutuvaista väkeä, mutta itse hääpari viettää häitään (luultavasti) vain kerran elämässä, joten siksi kannattaa miettiä lähinnä itseään ja sitä, missä itse parhaiten viihtyy ja mitä juhlatilalta haluaa. Kannattaa muistaa, että vieraat tulevat juhliin katsomaan hääparia, eivät arvostelemaan ulkoisia asioita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Järjestäkää sellaiset häät, joista itse enemmän tykkäisitte. Muuten pahimmassa tapauksessa vieraat huomaavat, että olisittekin halunneet jotain muuta tai ette tunne oloanne kotoisiksi, ja tunnelma lässähtää. Teidän häänne ne ovat, eivät kenenkään sukulaisen tai kaverin :girl_wink:

Vastaan silti, kun kerran kysyit: itse henk. koht. valitsisin A:n, sillä vaikkei joisikaan, voi tuntua ikävältä lähteä ajamaan 40-140 km matkaa juhlien jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mikä ihme siinä on, että oletuksena on se, että ravintolahäät eivät voi olla "räväkät" tai "rennot" vaan kauheaa jäykistelyä ja teeskentelyä. Hääpari ja vieraat luovat sen fiiliksen, ravintolahan on vain puite juhlille, joissa varmasti voi toteuttaa monenlaisia ohjelmanumeroita laidasta laitaan ja viettää aikaa rennosti yhdessä.

Ne ravintolahäät joissa oon itse ollu mukana, on olleet pelkkää pöydissä istumista, joka käy tylsäksi heti pääruuan jälkeen. En vain osaa kuvitella, mitä siellä ravintolassa sitten tehtäisiin. Kun ei ajateltu mitään ohjelmanumeroita tehdä, paitsi visailu hääparista. Lisäksi kummankaan suvussa ei ole ketään "supliikkimiehiä", varteenotettavia muusikoita, näyttelijöitä, laulajia, eikä minkään sortin esiintyjiä, niin mistä se ohjelma sinne repäistään? Ja useimmat sukulaisista ei edes tykkää tanssia. :blink: Ja meidän nuoriso tuskin "viitsii" tanssia niissä puitteissa. Eli kysymys kuuluu: mitä kivaa ohjelmaa sitten voisi järjestää? Oon lukenu kaikki ketjut täällä läpi, mut kun mikään ei tunnu omalta, niin ei tunnu. :mellow:

Sen vielä lisäisin, että jotkut kaukaa tulevat vieraat joutuvat joka tapauksessa ajamaan vähintään sen sata kilometriä, vaikka juhlat olisivat kaupungissa. (Tuskin jäävät hotelleista maksamaan, kun mun suvun kotikaupunki on sadan kilsan päässä ->ilmainen nukkuminen muiden sukulaisten luona.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meidän ravintolahäissämme oli taikuri, joka kierteli pöydissä pari tuntia kestäneen ruokailun ajan, minkä jälkeen alettiin tanssia (ei bändiä vaan eri vuosikymmenten hittejä mp3:na). Lisäksi oli pari seremoniamestareiden järjestämää ohjelmanumeroa, ja noin muutenhan vieraat viihdyttivät itseään ihan niin kuin missä tahansa pirskeissä (keskustellen / toisiin tutustuen / baarin juomia nauttien).

Edit: ja meillä myös kaikki vieraat jäivät yöksi hääpaikkakunnan hotelleihin (kävely-/taksimatkan päässä juhlapaikalta) - ainoina poikkeuksina paikkakuntalainen seremoniamestari sekä suhteellisen lähellä asuvat omat vanhempani.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, jos toiset valittaa ettei ravintolahäistä tule rentoja ym.. niin toiset taas sit luulee ettei ns maalais/ulkohäistä voi tehdä hienoja&juhlavia.. :girl_impossible:

Itse olen edelleenkin tuon B:n kannalla, ja uskon kyllä että myös ne fiinimmät ihmiset viihtys hyvin siellä. Tokihan kaikki pöydät, kattaukset, liinat ym koristelut voi noissakin olosuhteissa laittaa tosi hienosti. Itse en myöskään pidä tuota max 100km ajoa minään ongelmana, koska pienemmiltä paikkakunnilta tulevat varsinkin ovat tottuneet ajaa pitempiä matkoja esim lähikaupunkeihin.

Meidän vieraat matkustaa keskimäärin 270-500km meidän häihin eikä se kenellekään ole miksikään ongelmaksi tullu, kyllä se on sit ihmisten oma häpeä jos ei viitsitä tulla tai ajaa pientä matkaa yöpymispaikkaan. Kaikkia ei joka tapauksessa voi miellyttää..

Meillä on tulossa B:n tyyppiset häät, joihin myös tulee niitä ns vähän hienompia ihmisiä, tämän vuoksi olemme juhlaohjesäännössä hienovaraisesti jo maininneet esim että pukeutumisessa kannattaa ottaa huomioon että juhlaa vietetään ulkona/maalla jne ettei ihmiset koe ylilaittautuneensa ym. Meillä on yöpaikat järjestetty ilmaiseksi 95%_lle vieraista ja majoituspaikkojen ym jaossa voi myös huomioida sen, että ketkä voi laittaa lattiamajoitukseen, ketka sit vähän parempaan, ja jotkut on selkeesti sit ohjattu maksulliseen majoitukseen kun ei heille sopivaa meillä ollut tarjota.

Tuohon työmäärän voin toki todeta, että tekemistä on paljon ja erilaisia asioita pitää ottaa huomioon kuin perinteisissä sisähäissä, mutta toki on kans helpompi saada tuttujen apua kun juhlat järjestetään heidän asuinpaikkojen lähellä. Ja meille on ainakin ollut tärkeintä se, että saadaan tehtyä juuri sen näköiset häät kun me halutaan. Kaikkia koristeluja ym on kans helpompi tehdä etukäteen valmiiksi kun on kyseinen paikka omassa käytössä, kun taas ravintolaan tm ei välttämättä pääse kun vasta edellisenä tai samana päivänä laittamaan niitä koristeita. Omat tilat antaa siinä mielessä enemmän pelivaraa, että voi kokeilla koristeluja ja tehdä asioita valmiiksi etukäteen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta kannattaa ehdottomasti valita B jos se teidän mielestä sopii teille! Tarvitsette tosin paljon järjestelyä, joten jos se ei viehätä niin sitten ei, samoin jos vieraat inhoavat tämmöistä ja haluavat ehdottomasti ravintolahäät. Ravintolahääkuvauksestasi päätellen tosin teidän suvussa ravintolahäät on niitä tylsiä.

Huom meillä itsellämme on kartanohäät eli ravintolatyyppiset ja varsin "fiinit", mutta itse olisin kuvaustesi perusteella mieluummin B-tyyppisissä häissä koska ne vaan kuulosti paljon paremmilta. Yhdessä seurustelua eri porukoissa, välillä vaihtaen porukkaa, rentoaa mutta juhlavaa. Tuollainen mielikuva mulle tuli, toivottavasti saatte sellaiset häät :-X

Itsellemme siis toivoakseni tulee myöskin rennot häät sinne kartanoon mutta kyllähän tila vaatii tiettyä panostusta esim pukeutumiselta ja myöskään mitään mölkynpelaamisen tapaista ohjelmaa tuskin on - vaikka se voisi olla kivaakin kaikista. Minusta vaan kuulostaa että teidän häistä voisi tulla tosi tunnelmalliset pitämällä ne omassa paikassa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sanonpas nyt minäkin mielipiteeni asuaan :flirt: Omiin häihini valitsisin ehdottomasti vaihtoehto B:n. Yhtenäinen tila ei välttämättä ole ongelma, ainakaan jos sattuu olemaan kaunis sää, tai ettei ainakaan tule vettä kuin saavista kaatamalla. Veljeni häissä oli kolme erillistä rakennusta, mihin 200 vierasta jakaantui. Sää oli tuolloin loistava, joten ihmiset oli ruokailun jälkeen enimmäkseen ulkona, jonne oli telttaan katettu myös kahvipöytä. Iltapalat tarjoiltiin myös tuolta teltasta. Bändi soitti sitten illalla yhdessä noista tiloista.

Niin ja lisään vielä, että itse vieraana olisin mieluummin myös vaihtoehto B häissä.

Muokattu: , käyttäjä: lapinmorsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiinnitin huomiota tuohon, että paikassa A viihtyisivät paremmin "hienot" sukulaiset, ja paikassa B taas kaverit. Oikeastihan kysymys kuuluu, kummassa TE (hääpari) viihdytte paremmin..?

Itse olen sitä mieltä, että on äärimmäisen vaikeaa ja tarpeetonta yrittää miellyttää muita. Varmasti ne hienommatkin tädit voivat sopeutua riehakkaampiin B-häihin ja pitää hauskaa - toisaalta taas kaverit voivat ryhdistäytyä ja hienostella tyylikkäässä ravintolassa ja silti nauttia tunnelmasta.

Me kävimme sulhon kanssa samanlaista kädenvääntöä, kunnes päätimme olla välittämättä muiden mielipiteistä, ja valitsimme juhlapaikaksi sen rennomman vaihtoehdon, jossa tunnemme itse olomme kotoisammaksi - jotta voimme itse viihtyä elämämme tärkeimpänä päivänä. :)

Samaa mieltä, se on teidän päivä ja teidän juhlat, juhlikaa niitä siis oman näköisesti ja niin kuin itse tykkäätte!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti A :flirt: Vieraana viihtyisin paremmin sellaisissa ja itse tykkäisin sellaiset järjestää. Mutta niin kuin joku sanoikin, olet selkeästi kallellaan B-vaihtoehtoon, niin kannattaa varmaan tehdä niin kuin itsestä tuntuu parhaalta, ettei jälkeenpäin jää vaivaamaan, että omat häät oli jotain muuta kuin mitä itse olisi halunnut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ne ravintolahäät joissa oon itse ollu mukana, on olleet pelkkää pöydissä istumista, joka käy tylsäksi heti pääruuan jälkeen.

Miksi se kävisi tylsäksi? :girl_sigh: Eihän tavallinenkaan ravintolailta (siis syömään meneminen kivaan ravintolaan) ole tylsä, jos on mukavaa seuraa. Voi syödä hyvin, jutella kaverien kanssa ja aina väliin jotain pientä ohjelmaa.

Muokattu: , käyttäjä: muffeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuten edellä on jo sanottu, juhlapaikan valitsette te itse oman viehätyksen mukaan.

Jos päädytte vaihtoehto B:hen, niin muistakaa myös mahdolliset autottomat sukulaiset ja ystävät. Oletan vihkikirkon olevan ns. taajamassa, mihin on julkiset liikenneyhteydet. Mutta tuo 40 km nousee kynnyskysymykseksi. Miten järjestätte kuljetuksen juhlapaikalle ja yöllä/seuraavaana päivänä takaisin taajamaan.

Kaikki eivät ole halukkaita maksamaan kahta noinkin piktää taksimatkaa juhlapaikalle ja takaisin päästäkseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään