PollyJean

Ongelmat polttariporukan kanssa, suunnittelu ym. (yhdistetty)

111 viestiä aiheessa

Voi että...harmillista, jos morsian odottelee innoissaan polttareita, eikä niitä tulekaan.

Voisitko ottaa yhteyttä kaasoon vaikka meilillä ja kysellä josko tarvitsisi apuja järjestelyissä. Voihan olla että kaasolla on ollut kiireistä tai sairastelua tms.että on ollut hankalaa järkätä En usko, että kaaso loukkaantuu, jos tiedustelun pukee sellaiseen asuun, että "voisinko auttaa" esim.polttareiden järjestelyissä?

Ehkä kaaso ei tiedä, että morsian odottaa polttareita. Kyllä minun mielestä voi ihan hyvin suoraan kysellä, että onko polttareita tulossa ja kertoa nätisti että morsian varmasti ilahtuisi jonkinnäköisistä polttareista. Osaat varmaan esittää asian siten, että se ei tunnu astumiselta varpaille. Rohkeesti vaan! Tsemppiä :girl_wink:

Jos kaaso ei sitten halua järkätä tai ei ole kiinnostunut koko asiasta, niin järjestä pienelle porukalle ns.naisten ilta. Jotain pientä ja kuitenkin mukavaa ihan lähimpien ystävien kanssa. Eivät tartte mennä polttari nimikkeellä, vain mukavan illan tyttöjen kesken.teemalla. Kutsu itse tytöt iltaa viettämään, niin ei siitä kukaan voi suuttua jos pidät omat tapaamiset ystävien kesken, jossa vähän hemmottelette enempi morsianta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti yhteys kaasoon.. Mä ainakin olisin todella pettynyt jos en polttareita saisi :) Mulla häät 9.9.2009.. En ole kyllä kuullut minäkään, mut tiedän kuitenkin et kyllä ne mulle järkkää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voisitko ottaa yhteyttä kaasoon vaikka meilillä ja kysellä josko tarvitsisi apuja järjestelyissä. Voihan olla että kaasolla on ollut kiireistä tai sairastelua tms.että on ollut hankalaa järkätä En usko, että kaaso loukkaantuu, jos tiedustelun pukee sellaiseen asuun, että "voisinko auttaa" esim.polttareiden järjestelyissä?

Kyllä minun mielestä voi ihan hyvin suoraan kysellä, että onko polttareita tulossa ja kertoa nätisti että morsian varmasti ilahtuisi jonkinnäköisistä polttareista.

Jos kaaso ei sitten halua järkätä tai ei ole kiinnostunut koko asiasta, niin järjestä pienelle porukalle ns.naisten ilta. Jotain pientä ja kuitenkin mukavaa ihan lähimpien ystävien kanssa. Eivät tartte mennä polttari nimikkeellä, vain mukavan illan tyttöjen kesken.teemalla. Kutsu itse tytöt iltaa viettämään, niin ei siitä kukaan voi suuttua jos pidät omat tapaamiset ystävien kesken, jossa vähän hemmottelette enempi morsianta.

Samaa mieltä eli ehdottomasti yhteys kaasoon asenteella voinko auttaa järjestelyissä. Jos kaasoa ei tunnu kiinnostavan lainkaan, silloin toi tyttöjen ilta ois loistava juttu mutta toisaalta taas mahdoton kutsua kaikkia morsiamen toivomia ihmisiä mikäli et tunne koko polttariporukkaa etkä kehtaa kysyä sitä listaa kaasolta/ morsiamelta. Se taas voi aiheuttaa pettymyksen morsiamelle, kun kaikki eivät ole paikalla ja riidan kaason kanssa, jos astut hänen varpailleen (vaikka ite sitä kerjääkin jos ei ala järjestää polttareita!).

Itse morsiamena tykkäisin tietää jos kaasoni ei tee mitään ja ehdottomasti polttarit pitää järjestää!!! Mulle tärkeintä on yhdessäolo eli että saa porukan kasaan ja näin lyhyessä ajassa se on jo haaste eli pikimmiten vaan kaasoon yhteys. Onko kaaso sulle tuttu? Ja toki kaasolla voi olla hyviä syitä toimimattomuudelleen (sairastelua tms.) mutta silloin hänelläkin pitää olla selkärankaa sanoa siitä morsiamelle ja esim. pyytää avukseen toista kaasoa! Sä olet hyvä ystävä morsiamelle, koska kannat asiasta huolta!! Pidähän meidän ajan tasalla miten hommassa käy ja tsemppiä kaason kanssa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, onko väliaikatietoja? Vain yksi viikonloppu enää välissä ennen häitä, oliko polttarit jo?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi, toivottavasti morsian sai polttarinsa :girl_sigh: Kauhean kurjaa tuollainen tekemättömyys ja varsinkin se, ettei sitten delegoi polttarivastuuta jollekin, jolla olisi aikaa hoitaa homma kunnolla :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miulta kaaso kysyi ajat sitten haluanko polttarit.. Olisi järjestänyt ne kyllä..

Eli tiesikö ketjun aloittaja ylipäätään, että morsian toivoo polttareita? Ei kaikki sellaisia halua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä morsian niitä varmaan toivoi jos oli antanut listan ihmisistä ketä haluaisi paikalle ja vieläpä paljon etukäteen? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vannon kautta kiven ja kannon etten ikinä enää järkkää polttareita kenellekkään!!!

Meillä olisi siis polttarit 9.7 ja kutsuttuja on yht. 10 mukaanlukien kaasot ja morsio. Mä facebookkiin laitoin pystyyn oman ryhmän jotta kaikki saa yhtäaikaa selville mitä on suunniteltu ja helpompi pitää yhteyttä kun kaikki siellä kerran on. ( morsian ei tietenkään pääse lukemaan )

Saatiin sovituksi päivä jonka mukaan noin. 80% vieraista pääsee osallistumaan, hankalaahan se on tietenkin sovittaa niin et kaikki pääsis.

No kaikki hyvin tähän mennes. Saatiin sovittua budjetti johon kaikki oli tyytyväisiä. Sitten alkoi radiohiljaisuus. Ehdotettiin sitten ns. hupitoimikuntaa joka sit suunnittelee sen päivän. No minä ja toinen kaaso sit saatiin aikaseks suunnitelma ja budjettiin sopivat ohjelmat ja ruuat. Varattiin aktiviteetit.

No julkaisin tän sit facebookissa meidän ryhmässä ja radiohiljaisuus jatkuu edelleen. Sit alko tulemaan näiltä joiden piti olla mukana, niin perumisia. yks perujista piti olla kuskina ja valokuvaajana. Toinen perui muista syistä. meitä on oikeesti 3 kaasoa joista yksi asuu kauempana ja nyt suunnitelman kuullessaan ilmoitti olevansa mukana vain päiväohjelmassa.

vastausta ootan vielä 2 tyypiltä ja jos niistä ei kumpikaan nyt sit tuu mukaan niin se tarkoittaa sit sitä et me ollaan kaasojen ja morsion kanssa keskenään ja ohjelmista melkein kaikki joutuu perumaan, koska ne on budjetoitu siihe rahaan joka piti olla käytettävissä.

Mua hävettää tälläisiä polttareita pitää ja mua käy sääliksi morsian jos me kaasojen kanssa haetaan ja sanotaan et täs on sun polttariporukka..

ei helvetti!!

Mut tää taitaa olla mun kolmas kerta ku järkkään näitä ja saa olla viimeset. Mulla on töissä vuoden kiireisintä aikaa ( heti joulun jälkeen ) ja muutoinki kiirusta ja sit vielä tällänen ressi.

Oltiin oikeesti suunniteltu kiva päivä, niin nyt menee niin reisille et tekis mieli sanoo pari vähemmän valittua sanaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi on tosi tylsä juttu, että ne jotka ovat luvanneet tulla, eivät tulekaan. Mutta syitä on niin monia, että jos on hyvä syy, niin sitten kyllä ymmärtää. Itse jouduin kerran kieltäytymään kunniasta, koska omat syntymäpäiväni olivat samaan aikaan, ja siksi paljon menoa ja omat juhlat. Kaasojen täytyy myös ottaa se huomioon, että kaikki pottareihin kutsutut eivät välttämättä ole aivan yhtä innostuneita niistä tai varsinkaan suureen budjettiin. Mitä paremmin morsiamen tuntee,. sen mielummin uhraa rahaa ja aikaa polttareihin. Todella hankalaa kyllä saada niin eritaustaisia ihmisiä ja vielä eri kaupungeista.

Oletko koittanut soittaa näille ihmisille? Tai laittaa facebookissa muuten viestiä? Tai kysellä morsiamelta heistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi on tosi tylsä juttu, että ne jotka ovat luvanneet tulla, eivät tulekaan. Mutta syitä on niin monia, että jos on hyvä syy, niin sitten kyllä ymmärtää. Itse jouduin kerran kieltäytymään kunniasta, koska omat syntymäpäiväni olivat samaan aikaan, ja siksi paljon menoa ja omat juhlat. Kaasojen täytyy myös ottaa se huomioon, että kaikki pottareihin kutsutut eivät välttämättä ole aivan yhtä innostuneita niistä tai varsinkaan suureen budjettiin. Mitä paremmin morsiamen tuntee,. sen mielummin uhraa rahaa ja aikaa polttareihin. Todella hankalaa kyllä saada niin eritaustaisia ihmisiä ja vielä eri kaupungeista.

Oletko koittanut soittaa näille ihmisille? Tai laittaa facebookissa muuten viestiä? Tai kysellä morsiamelta heistä?

Siis ilman muuta jos on hyvä syy niin tottakai ymmärrän. Budjettina meillä oli 40e/naama ja se sisälsi kaiken ohjelman ja ruuat. boolit ja viinit oltiin hommattu omasta takaa et niihin ei edes menny rahaa. Budjetti oli ainakin mun ymmärryksen mukaan kaikille ok. Siiderit olis pitäny tuua mukanaan jos niitä halus. Me just sitä yritettiin että ei tulis maksamaan mitään ylimäärästä ja sovittiin toisen kaason kans et me maksetaan sit puoliks ylimenevät.

ymmärrän juu ettei kaikki kiinnosta mutta se pitää sit sanoo jo siinä kun kysytään et ketkä on mukana, ettei sit turhaa lasketa mukaan joukkoon.

yks kenen vastausta ootan on morsion serkku ja sanoin eilen et voisko morsio sanoa serkulleen et siellä olis viestiä et kävis kommentoimassa. toiseen otan yhteyttä huomenna jos ei ala kuulua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Budjetti ei kuulosta kovin isolta, eli ihme jos joku sen takia jättäisi tulematta. Varsinkin jos kukaan ei alun perin ilmoita että se on hänen mielestään liian iso.

Ja tarkoitin myös kanssa, että ilman hyvää syytä ei minusta ole reilua jäädä pois polttareista, varsinkin kun te olette nähneet paljon vaivaa ja pitäneet muut ajantasalla. Itsekin menisin polttareihin jo ihan kohteliaisuutta morsianta kohtaan sekä niitä jotka sen ovat järjestäneet, ja myös siksi että haluaisin luultavasti juhlia morsiamen kanssa jos hänellä tälläinen suuri päivä on tulossa. Joten toivottavasti heillä on edes hyvät syyt olla tulematta.

Itsekin olen törmännyt monta kertaa sellaiseen varsinkin facebookin kanssa, että ihmiset ilmoittavat tulevansa, mutta oikeasti kukaan ei ole tulossa ja lopulta kukaan ei sitten tosiaan tulekaan ja juhlat jäävät hyvin pieniksi. Voisiko sitä samantien ilmoittaa, jos ei ole edes tulosssa, ja että miksi ei ole tulossa..

Kyllä minäkin hyvän kaverin takia jättäisin muuta väliin, tai järjestäisin omat menoni sopivasti niin että pääsisin juhliin, ja varsinkin jos päivämäärä on ollut tiedossa jo tarpeeksi pitkään..

Yritä ihmeessä ottaa heihin vielä yhteyttä, ja kysellä asiasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis todella raivostuttavaa. Kyllä ainakin itse jo ihan kohteliaisuudesta menisin, jos kerran olen luvannut. Toki sellaiset äkilliset painavat syyt jäädä pois on ymmärrettäviä, mutta kuitenkin se on ystävän ainutkertainen päivä, joten kannattaa miettiä mikä tärkeysjärjestys menoilla on. Onko mitään halvempaa, mutta kuitenkin kivaa aktiviteettia mitä voisitte tehdä? Vaikka keilaus, minigolf tai seinäkiipeily? Tai itsetehdyt kasvonaamiot ja käsi- tai jalkahoidot? Kyllä morsian varmasti ymmärtää, ettei teillä ole varaa mihinkään kovin prameaan, jos teitä on vähemmän. Ja eihän se teidän syy ole, että ihmiset peruvat. Toki on kurjaa, mutta näkeepähän morsian ketkä ovat todellisia ystäviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin ja morsion serkku ilmoitti että ei ole tulossa. Vain yksi kutsutuista on siis tulossa! :girl_sad:

palaan illemmalla kertomaan lisää.. Mutta näillä mennään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

crissy, minua alkoi ihan harmittaa sekä teidän kaasojen että morsiamen puolesta, kun luin tän. Todella epäasiallista käytöstä kaikilta niiltä, jotka eivät aio osallistua ennakkoilmoittautumisistaan huolimatta.

Jos kyseessä ystävän polttarit, joihin saa kutsun, niin minä

a) olisin paikalla sovittuna aikana, kun kerran kutsuttu on

b ) järjestäisin tieltä työesteet ja muut esteet, koska esim. tanssitunnille pääsee joka viikko, mutta polttarit on ystävällä toivottavasti vain kerran elämässä

c) maksaisin ilomielin 40 euroa, se on ruokineen ja booleineen pieni hinta ystävän tärkeästä päivästä (ja opiskelijabudjetilla sanon tämän)

d) force major -tilanteen yllättäessä (esim. vakava sairastuminen) ilmoittaisin viipymättä kaasoille (+morsiamelle) ja muistaisin morsianta sitten muulla tavalla, esim. kirjoittamalla kirjeen polttaripäiväksi

e) kunnioittaisin ystävääni eli morsianta ja polttareiden eteen vaivaa nähneitä kaasoja niin paljon, etten luistaisi yhdestäkään edellä mainitusta.

Crissy, teidän kannaltanne tilanne on äärimmäisen ikävä. Toivottavasti saatte kuitenkin aikaan mukavan päivän pienelläkin joukolla. Morsiamella on ainakin muutama kultaistakin kultaisempi ystävä. Tsemppiä! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse jouduin kerran kieltäytymään kunniasta, koska omat syntymäpäiväni olivat samaan aikaan, ja siksi paljon menoa ja omat juhlat.

Tässä sen juuri näkee, miten eri tavalla ihmiset arvottaa näitä polttareita. Omat synttärit ei ole minulle niin tärkeä juhla, että niiden takia jättäisin ystävän polttareita väliin. Synttäreitä kuitenkin juhlitaan vuosittain eikä kavereiden kesken järjestetyt synttäribileet yleensä juuri poikkea muista bileistä. Kääntäisin siinä ajatuksen oikeastaan ihan toisinpäin: Jos polttaripäivä sattuisi omalle syntymäpäivälleni, muistaisin sitten ainakin viettäneeni synttäreitäni juhlien myös ystävääni :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi kurjaa :( en ite kehtaisi ikimaailmassa feidata ystävän tai kaverin polttareista. Kuten edellä muutkin laitto ni fb:ssa on monesti just tuo vika että jengi laittaa tulevansa mut sit ei tuukaa. Ja se maybe-vaihtoehto on oikeasti vaan kohtelias ei :P en kyllä tiiä parempaakaan vaihtoehtoa... ehkäpä sähköpostipallottelu jos porukka on sellaista että lukeae viestejä aktiivisesti esim työpäivän aikana. Tai sitten ihan vaan pari tapaamista jos asutaan lähellä toisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse jouduin kerran kieltäytymään kunniasta, koska omat syntymäpäiväni olivat samaan aikaan, ja siksi paljon menoa ja omat juhlat.

Tässä sen juuri näkee, miten eri tavalla ihmiset arvottaa näitä polttareita. Omat synttärit ei ole minulle niin tärkeä juhla, että niiden takia jättäisin ystävän polttareita väliin. Synttäreitä kuitenkin juhlitaan vuosittain eikä kavereiden kesken järjestetyt synttäribileet yleensä juuri poikkea muista bileistä. Kääntäisin siinä ajatuksen oikeastaan ihan toisinpäin: Jos polttaripäivä sattuisi omalle syntymäpäivälleni, muistaisin sitten ainakin viettäneeni synttäreitäni juhlien myös ystävääni :girl_smile:

Vahan samaa ajattelin minakin, kuin May..Esimerkiksi eraan ystavani haat tulevat olemaan minun syntymapaivanani. Han kysyi, haittaako, jos valitsemme taman paivan, vastasin etta ei todellakaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa tosi kurjalta, ymmärrän ihan täysin crissyn ketutuksen. :( Omasta kokemuksesta voin sanoa, että FB:ssä suljetussa ryhmässä suunnittelu on hieman kankeaa, koska FB ei ilmoita ryhmään tulleista uusista viesteistä ja harva sitä ryhmää jaksaa joka päivä tarkastaa uusien viestien varalta. Joka tapauksessa tuollainen peruminen viime tingassa on ihan tosi kurjaa eikä mitenkään selity sillä, että polttarisuunnitteluviestintä on käyty FB:n kautta.

Itse jarjestan kahdelle ystavalleni polttareita talla hetkella, ja viestinnassa on taallakin ollut ongelmia! Sahkopostiviesteja olen laittanut, koska en tuntenut kaikkia morsianten ystavia, eivatka kaikki ole fb:ssa. Toisen polttariporukan kohdalla en ole nyt yli kaksi viikoa siita, kun ekan vistin lahetin, saanut mitaan vastausta! Sen sijaan, nama henkilot olivat kertoneet morsiamelle, etteivat he paase tulemaan, koska se tulisi maksamaan liikaa. Ymmarran, etta junamatkat olisivat tuoneet lisakuluja muuten mielestani edullisiin polttareihin (£17 tanssitunti, ruokailu edullisessa paikassa, ehka n. £20 + mita juomia baarissa haluaa). Olin myos jarjestanyt toisen ystavani kanssa niin, etta kaikille olisi ollut majoitus meilla tai hanen luonaan. Junamatkat olisivat oleet ehka n. £25 luokkaa, joista niistakin olisi saanut ystavani kautta alenuksen. Ymmarran, etta ihmisilla voi olla tiukkaa, mutta ottaa paahan , kun ei edes vaivauduta vastaamaan yhteen sahkopostiviestiin MITAAN. Jotenkin tuntui myos vahan latistavalta (morsiamen kannalta), etta he ilmoittivat suoraan hanelle, etteivat paase..ja ilmeisesti on muutama sellainen, jotka eivat ole ilmoittaneet edes morsiamelle.

Muoks. Itsekkaasti ajateltuna se, etta nama naiset olivat ilmoittaneet suoraan morsiamelle, teki asian tavallaan helpoksi minulle, ettei tarvitse selitella kenenkaan muun puolesta.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkennukseksi vielä tuohon aikaisempaan viestiini, että en tuntenut morsianta joten siksi valitsin omat syntymäiväni, koska niille oli jo alustavia suunnitelmia tehty ennen kuin polttareista tuli edes puhetta. Tottakai hyvän ystävän polttareille menisi, vaikka omat synttärit olisi! Eli siis tämä vaikuttaa todella paljon, niin kuin aikasemmassa viestissänikin sanoin, että kaason täytyy ottaa huomioon varsinkin budjettiasiassa se, kuinka hyvin kukakin morsiamen tuntee. Tuntemattomat eivät mielellään laita paljoa rahaa sellaisen ihmisen juhliin jota he itse eivät tunne, ja jos he eivät pääse vaikuttamaan mihinkään vaan kaaso päättää kaiken.

Mutta luulen että alottaja oli ihan hyvin yrittänyt informoida näitä osallistujia. Itsekin heti ilmoitin silloin, että juuri kyseinen viikonloppu ei ehkä minulle käy (kaikki muut olisivat käyneet). Todella harmi järjestäjien ja morsiamen kannalta, jos kutsutut vieraat eivät tule paikalle ilman mitään kummempaa syytä, kuten että eivät jaksa vaivautua vaikka mitään muitakaan suunnitelmia ei ole. Se on kyllä silloinkin eriasia, jos ei edes tunne morsianta, ja päivästä tulee paljon itselleen kuluja ja sitten vielä morsiameen menevät kulut. Silloin edes se ei auta, että "se on morsiamelle niin tärkeä päivä", koska morsian on itselle aivan tuntematon (esim. kaverin kaveri tai jokin muu kaukainen tuttu jonkun kautta) niin ei se silloinkaan tunnu mielekkäältä laittaa tuntemattomaan henkilöön rahaa. Voi tulla vähän myös sellainen olo, että sinut on pyydetty sinne vain maksajaksi.

En kuitenkaan usko että aloittajalla oli tällainen tilanne! Koita vielä kysellä heiltä, ehkä pienen pieni painostus auttaisi, ja kertoisit heille kuinka tärkeää teille ja morsiamelle olisi että he ovat paikalla! :)

Minua erityisesti harmittaisi kaasona, jos minulle ei kukaan aikaisemmin kertoisi että ei ehkä pääsekään ja kertoisi vasta lähellä polttareita! Ja tuo facebook on kyllä just kirottu tuossa ilmottautumisasiassa.. Puhelimella pääsee aina vähän lähemmäs, mutta tuleehan se kalliimmaksikin. Sähköposti on ihan hyvä tässä, jos sitä vain kaikki käyttävät.

Teille tulee varmasti kivaa myös ydinporukalla! Sittenhän voitte tehdöä jotain vielä henkilökohtaisempaa, mistä muut vieraat eivöät ehkä tienneet morsiamen pitävän, ja voitte itse päättää pienemmässä porukassa mihin kaikkeen rahaa menee ja kuinka paljon. Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oo! tännehän oli tullu paljon vastauksia ja kiitos siitä!

Joo facebookkia käytin siksi kun siellä kaikki on ja ajattelin sen olevan helpointa. Mulla ku on se paha tapa et vaikka koneella olen niin mulla saattaa mennä viikko kaks etten kato sähköpostia ollenkaan. Nytki siel o joku 350 viestiä. :grin:

Morsiolla ei mene kovinkaan vahvasti tällä hetkellä ja on aika stressaantunu ja mieli maassa jne.. mun oli sit pakko kertoa et vain yksi kutsutuista on tulossa, koska pelkäsin et se pettymys siitä et melkein kukaan ei tullutkaa vois olla aika kova paikka. Otti asian hyvin ja mulla on nyt parempi mieli itsellä kun ei tartte pelätä reaktioo.

Nyt sitten aletaan miettimään uudestaan koko ohjelmaa, koska tää nykyinen on mitoitettu 280e budjettiin jota ei ole käytössä. Kaikkea en aio perua mutta ei tähän oo varaa.

Morsian just soitti ja sano olevansa saikulla elokuun loppuun asti et toivotaan et olis kaupungissa kys. päivänä.

Mutta saa ny nähä mitä täs ny saadaa aikaseks.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko minunkin kommentoida tätä aihetta, kun sama tilanne mulla ja polttariporukalla! Itse en ole kaasona, mutta kuitenkin hyvän ystävän polttarit tiedossa ja oon ollut suunnitteluryhmässä mukana. Meillä kävi tavallaan sama homma kuin teillä: kaason kanssa oltiin perustettu keskustelu facebookiin ja kaikki morsiamen hyvät ystävät ym. kutsuttuna siihen. Aluksi innokkaita osallistujia oli. Sitten alkoi suunnittelu, eikä melkein kukaan ollut valmis edes kommentoimaan ehdotettuja ideoita. Lopulta kaason oli vain ehdotettava itse budjettia, jolloin porukkaa alkoi pudota - mitä ihmeellisimpiin tekosyihin vedoten!! Ymmärtäisin, jos budjetti olisi ollut jotenkin oikeasti iso, mutta tässä nyt ei ole kyse edes siitä. En ymmärrä, miksi ihmiset peruvat tällaisia asioita, kyseessä on heidän hyvän ystävänsä polttarit, jotka nyt kuitenkin hyvin todennäköisesti järjestetään vain kerran elämässä. Minulle ei tule mieleen montaakaan syytä, jonka vuoksi jättäisin osallistumatta ystävän polttareihin, koska tiedän, miten tärkeää se on morsiamelle, että hänelle tärkeät ihmiset ovat osallistumassa hänen hienoon päiväänsä. Meillä on sentään porukassa vielä jonkin verran väkeä mukana, mutta tosi moni jo perunut, ja ärsyttää juuri se, että syyt ovat mitä oudoimpia ja selvästi keksittyjä... Tsemppiä teille, toivottavasti saatte nyt jonkin porukan kasaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

surullista luettavaa :( Toivois että morsiamen ystävät sen verran arvostaisivat että tekisivät parhaansa että polttareista tulis kivat?!?

Ite oon ollut järjestämässä kahdet polttarit, toisissa olin kaasona ja toisissa vieraana. Nää missä olin vieraana kusi ihan totaalisesti :( Kaasot oli varannu mökin rukalta ja tarkoitus oli lähtee isolla porukalla pitään hauskaa ja juhliin ystiksen kanssa. Lopulta kävi niin että minä, kaasot ja morsian lähettiin, loput peru ties minkä syyn varjolla. Otti kyllä päähän, kaasot oli ihan raivona mut ihana morsian oli vaan tyytyväinen kun hälle tällaista on järjestetty :-X Ihan pakko oli kuittailla sit häissä tän morsiamen lapsuudenystäville, näki kyllä että niitäki hävetti.

Toisissa polttareissa olin ite kaasona. Näihin tuli onneksi suurin osa kutsutuista, mutta voi jestas että sai tapella sen noin 40 euron budjetin läpi! Tähän rahaan saatiin häävalssikurssi, polttariryhmälle oma tanssikurssi, ruoat, saunatilat ja juomat. Mun mielestä aika kohtuu hyvin :) Lisäksi toisen kaason kanssa kustannettiin morsiamelle meikkaaja saunatilaan yllätyksenä. Mutta joka ikisestä pennistä sain tosiaan tapella, tuli kyllä paha mieli.

Tsemppiä aloittajalle! Toivottavasti teille käy niinku meillekki tuolla rukan reissulla, vietettiin ihan sikahauska ilta parhaassa seurassa :-X Hyvällä asenteella on iso merkitys :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkennukseksi vielä tuohon aikaisempaan viestiini, että en tuntenut morsianta joten siksi valitsin omat syntymäiväni, koska niille oli jo alustavia suunnitelmia tehty ennen kuin polttareista tuli edes puhetta. Tottakai hyvän ystävän polttareille menisi, vaikka omat synttärit olisi! Eli siis tämä vaikuttaa todella paljon, niin kuin aikasemmassa viestissänikin sanoin, että kaason täytyy ottaa huomioon varsinkin budjettiasiassa se, kuinka hyvin kukakin morsiamen tuntee. Tuntemattomat eivät mielellään laita paljoa rahaa sellaisen ihmisen juhliin jota he itse eivät tunne, ja jos he eivät pääse vaikuttamaan mihinkään vaan kaaso päättää kaiken.

Mulle jäi vähän epäselväksi, miksi sait kutsun itsellesi vieraan ihmisen polttareihin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei se varmaan tässä ole oleellista. Mutta morsian on siis ystäväni kaveri ja olen tavannut hänet kyllä muutamankin kerran, en oikein tiedä miksi minut kutsuttiin, ehkä kutsuttuja olisi muuten ollut hyvin vähän. Pointtini oli lähinnä se, että polttareihin kutsutaan usein myös kavereita, eikä vain läheisimpiä ystäviä. Eli siis läheiset ystävät ovat valmiita maksamaan morsiamen polttareista (kuten myös minä), mutta jos on kyseessä kaukainen kaveri, tai puolituttu niin sellaiset vieraat eivät niin mielellään laita paljoa rahaa, esim jonkun häihin kutsutun avecit, jotka "automaattisesti" saatetaan kutsua myös polttareille tai sitten muuten puoli tutut, jos muuten porukka on hyvin pieni. Ja arvostin kyllä elettä, että minut kutsuttiin, mutta kun omia suunnitelmia tosiaan oli jo kun kutsu hieman epävirallisesti tuli, ja minulle olisi kaikki muut viikonloput kuitenkin käyneet. Mutta itsestänikin ehkä tuntui hieman hassulta, että minut kutsuttiin.. Tai en ollut ollenkaan osannut varautua siihen, että osallistuisin polttareille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään