Guest Morsian2009

Kommunikaatio-ongelmat bm/kaason ja puolisoiden välillä polttariasiassa?

26 viestiä aiheessa

Olen kirjautuneena foorumille, mutta mieheni käy täällä silloin tällöin, enkä halua hänen yhdistävän tätä kirjoitusta minuun.

Asiaan: tulevan mieheni polttarit ovat tulossa piakkoin. En ole erityisen sydämellisissä väleissä BM:n kanssa, mutta tunnustamme toistemme olemassa olon ja sillä selvä.

BM on järjestänyt polttareita kaveriporukan kanssa suunnitellen, tämä ok. Kaikki järjestelyt tehtiin jo, maksut maksettiin etukäteen osan rahoista vaativille palveluntarjoajille, kalenterit "synkronoitiin" jne.

Valitettavasti polttarit osuvat viikonlopulle, jolloin sulhasen pitäisi olla jossain muualla. Samaan yhteyteen muutama tärkeä ja läheinen polttarivieras ei pääse osallistumaan, sillä yksi heistä vihitään pienessä piirissä.

Summa summarum: olin hyvin tietoinen näistä esteistä, mutta minulta ei missään välissä kysytty mahdollisia sulhaseni kalenteriin merkittyjä menoja. Nyt muutama tärkeä ihminen jää osallistumatta polttareihin ja yksi heistä (sulhasen veli) on oikeutetusti pahoittanut mielensä. Olen sumplinut miehen pois "sieltä muualta", jossa hänen piti polttariviikonloppunaan olla, mutta sekin oli tilaisuus, jota hän etukäteen jo odotti.

Ajankohtaa ei voi enää muuttaa (kekkerit ovat pian), mutta minua itseänikin harmittaa todella paljon se, ettei BM ottanut lainkaan minuun yhteyttä ennen tuoretta puhelinsoittoa, jossa ilmoitettiin polttareiden olevan silloin ja silloin. Muutama kalenteriongelman takia pois jäävä on ottanut asiakseen syyttää minua siitä, etten huomioinut tilannetta. Kai syytökseen ainoa oikea vastaus on "niin, olisin, jos olisin tiennyt, mutta tuo BM...".

Hyvä alku iloisen hääjuhlan odotukselle? Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mä sanoisin, että "en voinu tietää, kun multa ei kysytty yhtään mitään asiaan liittyen, muuten olisin auttanut parhaani mukaan, koska haluan, että kaikilla teillä ois porukalla hauskaa." Oisin kyllä tollasessa kova puolustautumaan muutenkin, en mä halua, että mua syytellään, jos moka on jonkun toisen ja ei ole pyydetty apua. :angry:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ehdottomasti kerrot, että sinua on ihan turha syytellä.

Meidän häät oli jo lähes neljä vuotta sitten, mutta kerronpa oman kokemukseni kommunikaatio-ongelmasta bm:n kanssa. Minulle ei siis ikinäkoskaan ilmoitettu miehen polttareiden ajankohtaa. Ehdin siinä kesän aikana jo monesti ihmetellä, että eivätkö bm:t (2kpl) aio ehdottaa jotain päivämääriä jne. No eivät. Olivat kyllä polttariajankohdan sopineet ja kaiken suunnitelleet, mutta ilman mitään aikomusta ilmoittaa minulle, jotta voin huolehtia että olemme kotosalla ilman muita suunnitelmia. Sain kuitenkin päivämäärän selville edellisenä iltana, kun bm oli käymässä ja varasti avaimeni. Lähdimme käymään lähibaarissa yksillä ja etsin avaimiani kissojen ja koirien kanssa. Viimein bm veti minut sivuun ja supatti ottaneensa avaimet, jotta pääsevät aamulla poikien kanssa sisälle yllättämään miehen :o . Siis voi vee mua otti päähän! Olisivat yllättäneet paitsi miehen, myös minut nukkumasta alasti sängyssä. Kivaa. Sanoin kuivasti, että olisivat voineet ihan pyytää niitä avaimia. Ja kertoa päivämäärän hyvissä ajoin. Onneksi meillä ei ollut sen kummempaa suuniteltuna sille päivälle. Ja onneksi ei tarvinnut esitellä alastonta vartaloa ulkopuolisille. Vituttaa vieläkin, kun muistelen tätä. Onneksi miehellä oli kiva päivä ja polttarit oli muilta osin hienosti suunniteltu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan ylläolevia.

Minuakaan ei infottu miehen polttareista, koska kuulemma olisin kieltänyt moiset! :girl_sigh:

Meidän ohjelmaa yritettiin selvittää sillä, ehdimmekö vahtimaan sulhasen vanhempien koiraa heidän ollessa matkoilla...

Itse en "polttari"ajankohtana ollut kotona, joten sulhasen piti meidän lemmikitkin ottaa mukaan, koska niitä ei voi jättää viikonlopuksi yksin.

Ja koska asiasta ei kysytty, ei polttareissa ollut sulhasen nykyisiä ystäviä, vain joku koulukaveri, jonka kanssa sulhanen ei ole ollut missään tekemisissä sitten koulunloppumisen. Eli "polttari"seurueella ei sulhasta ja bestmaniä lukuun ottamatta ollut mitään käsitystä minun olemassaolostani saati häistä... Tuolloin ei paljon tempaus naurattanut, mutta nyt jo sillekin voi nauraa :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Touhofantti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen kirjautuneena foorumille, mutta mieheni käy täällä silloin tällöin, enkä halua hänen yhdistävän tätä kirjoitusta minuun.

Asiaan: tulevan mieheni polttarit ovat tulossa piakkoin. En ole erityisen sydämellisissä väleissä BM:n kanssa, mutta tunnustamme toistemme olemassa olon ja sillä selvä.

BM on järjestänyt polttareita kaveriporukan kanssa suunnitellen, tämä ok. Kaikki järjestelyt tehtiin jo, maksut maksettiin etukäteen osan rahoista vaativille palveluntarjoajille, kalenterit "synkronoitiin" jne.

Hyvä alku iloisen hääjuhlan odotukselle? Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?

Hyvät hyssykät, karsee tilanne!

Täytyy myöntää että itse olin niin sika ja sanoin BM:lle jo heti kun oli valittu, että minä katson sitten kalenterista koska sulkille käy ja annan päivämäärät ja ketä pitää ainakin kutsua mukaan. Ei BM uskaltanut enää astua varpaille, kun tietää että sulkin kalenteri on suht täysi. Toisaalta aloitin tämän keskustelun kyllä enemmän "ollaanko kavereita tässä asiassa"-pohjalta, kuin aloitin mitenkään päsmäröimään ja ehkä sen vuoksi tiedän että tulee sellasta ohjelmaa mistä sulkki tykkää, eikä esimerkiksi pokeria (jota ei voi sietää, mutta mistä muut eivät tiedä mitään). Nimittäin voin kertoa että vaimo on se joka sitten jälkeenpäin saa kuulla useampaan kertaan epäonnistuneista polttareista, kavereille sitä ei kehdata kuitenkaan paljastaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kaasona ja bestman järjestettiin hääparin polttarit kysymättä mitään puolisoilta. Pyysimme itse juhlakaluja luettelemaan vapaita viikonloppuja ja niistä sitten valittiin sellaiset, jotka sopivat mahdollisimman monelle polttarivieraalle. Mutta kumpikaan puoliso ei tiennyt omien tai toistensa polttareiden ajankohtaa, ainoastaan ne mahdolliset viikonloput, joita kuitenkin oli muutama molemmilla. Molemmat haettiin työpaikalta, joten mitään kotiin tunkeutumisiakaan ei tarvinnut tehdä (aika mautonta ainakin tuollainen, mitä Solin miehen polttareihin oli suunniteltu!) ja vapaapäivät ja työpaikalle rynnäköinti oli sovittu juhlakalujen esimiesten kanssa.

Mä en siis pidä minään välttämättömyytenä puolisolle raportointia, kunhan muutoin on varmistettu ajankohdan sopivuus ym. asiat. Eipähän ole sitä vaaraa, että puoliso vahingossa paljastaa lipsauttamalla tai muutoin käytöksellään tulevan yllätyksen ;)

Muokattu: , käyttäjä: Tinttara

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ainakaan Tinttaran mainitsema tyyli olisi toiminut, sillä emmehän vielä kuukausi sitten tienneet kaikkia tulevien viikonloppujen menoja. Kyselin miehen ystäviltä, että ovatko päättäneet polttaripäivän ja kun vastaukseksi tuli, että mulle se asia ei kuulu, niin kerroin suunnittelevani vapaille viikonlopuille häiden järjestelyyn liittyvää ohjelmaa. Minähän en kuukausikaupalla ala joka lauantai istumaan kotona ja odottamaan josko ne miehen polttarit tänä viikonloppuna ovat. Kummasti tuli bm:ään vipinää ja pian bm soittikin kertoakseen polttaripäivän.

Ja täytyy sanoa, että Sol:n miehen bm käyttäytyi todella...no, mauttomasti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on onneksi vielä aikaa häihin ja polttareihinkin. Huolestuttaa lähinnä se, että tiedän kaasoni varmistavan, että minun polttariajankohtana mies on lapsenvahtina kotona ja minut voi "kaapata" juhlimaan, mutta bm ei välttämättä huomioi samaa. Eli kun meillä on pieni lapsi, niin olisi hyvä varmistaa minulta, ettemme ole muuta lapsenhoidosta sopineet ja mies voi oikeasti lähteä juhlimaan. Sanoin asiasta sulkille, että muistuttaa tästä lapsen olemassaolosta etukäteen; toivotaan, että oikeasti muistuttaa, jotta molemmat saadaan kivat polttarit aikanaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on onneksi vielä aikaa häihin ja polttareihinkin. Huolestuttaa lähinnä se, että tiedän kaasoni varmistavan, että minun polttariajankohtana mies on lapsenvahtina kotona ja minut voi "kaapata" juhlimaan, mutta bm ei välttämättä huomioi samaa. Eli kun meillä on pieni lapsi, niin olisi hyvä varmistaa minulta, ettemme ole muuta lapsenhoidosta sopineet ja mies voi oikeasti lähteä juhlimaan. Sanoin asiasta sulkille, että muistuttaa tästä lapsen olemassaolosta etukäteen; toivotaan, että oikeasti muistuttaa, jotta molemmat saadaan kivat polttarit aikanaan.

Polttarijärjestelyt edenneet, näin olen kuullut, mutta eipä ole yhteyttä otettu. Bm hehkutti tulevaa polttaripalaveria sulkille (palaveri oli jo kuukausi sitten) ja pari viikkoa sitten mainitsi, että onpa aika paljon järjestämistä polttareissa ja kavereiden aikataulujen yhteensovittamisessa. Kerroin sulhaselle, että olen merkinnyt seinäkalenteriimme menot, joita meillä on kesäkuukausina on eli muutamat juhlat ja lomareissut ja voi sitten ilmoitella itse bm:lle milloin sopii järjestää jotain. Mainitsin myös, että kun näin kauan on aikaa, niin jos ei mitään varausta tee kalenteriin, niin menoja saattaa ilmaantua. Sulhanen sanoi, että kyllä bm ottaa minuunkin asian puitteissa yhteyttä; näin heidän kaveriporukassa on tapana. Yksi tästä kaveriporukasta kuitenkin sanoi minulle suoraan, kun kysyin, onko heillä polttariajankohdalle jo ajatuksia, ettei asia minulle kuulu. Harmi sinänsä... Toivoisin sulkin saavan kivat polttarit, mutta jos kaverinsa eivät halua ottaa aikataulujamme huomioon, niin en yhtään ihmettele, jos samalla päivälle onkin jo jotain muuta. Ja se on varma, etten viime hetkellä omia suunnitelmia muuta, kun käytös on tuollaista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjottelin omista polttareistani tuonne "kaikki eivät pidä yllätyksistä" osiooon jo..

Mun polttarit olvat siis viikko sitten la ja mieheni tiesi lähes kaiken niistä. Hänelle soiteltiin monta kertaa ennen ja kyseltiin asioita.

Mieheni polttarit ovat ensi viikonloppuna, viikkoa ennen häitä siis. Kestävät 3 päivää. Kovin koitin aikaisemmin selvittää bestmanille että ei viikkoa ennen häitä, koska siinä käytännössä on muutakin tekemistä varmasti, vaikka kuinka koittaisi tekemistä karsia. Bestman ja muutkin sinne osallistuvat ovat siis myös mun ystäviä. Lisäksi tähän nyt sattui tulemaan terveydellisiä juttuja sulhaselle, ja ole lievästi sanottuna huolissani polttariviikonlopusta, koska jos sakki ei osaa huomioida kaikkea, hyvin helposti sitten pilaavat häämmekin.

Mulle ei ole kerrottu mitään ensi viikonlopun tapahtumista. Mies haluaisi mun tietävän. Ovat selvästi sopineet ettei mulle kerrota. On jotenkin omiin häihin liittyvissä jutuissa ulkopuolinen olo ja oloa ei paranna myöskään se, että omat polttarit meni huonosti. Mulla on sellanen olo, että mua pidetään sekopäisenä stressaajanaja huolehtijana kun haluaisin tietää edes jotain. Sattuu nyt olemaan äitienpäiväkin tuossa sunnuntaina. Olisi mukava tietää edes, mihin aikaan kotiutuu sunnuntaina, että voisi sitten äitienpäiville mennä ym. Mitään ei kerrota. :( Mennyt maku vähän koko häistä polttarisähläyksien takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi,

Mulle kanssa tänään ilmoitti BM, että sulhasen polttarit on 1 vko ennen häitä. Sulhanen oli erityisesti kertoessaan polttaritoiveistaan sanonut, että ei mielellään häitä ed. viikonloppuna, koska meillä on varmasti paljon järjestettävää tuolloin, ja lisäksi meille olisi tärkeä mennä kuulemaan kuulutukset kirkossa edeltävänä viikonloppuna. Bm:n polttarijärkkäys on muualta kuuluneiden viestien mukaan ollut muutenkin häsläävää, joten sinänsä en ole kovin yllättynyt, mutta aagh! Kuka järkkää polttarit häitä edeltävänä viikonloppuna? Kysymättä morsiamelta? Tai kaasolta? Sulhasen toiveiden vastaisesti? Ja ilmoittaa siitä aivan liian lähellä ajankohtaa? Ärh!

Ai niin, ja ilmeisesti sulhanen "palautettaisiin" vasta häitä edeltävänä tiistai-iltana, kun häät ovat lauantaina! Täytynee kloonata itsensä hääviikolle niin ehtii saada kaikki jutut tehtyä...

Muokattu: , käyttäjä: sannakaisa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tuota eikö tuossa tilanteessa (siis, että polttarit ovat pitkät ja noin lähellä häitä) voisi sanoa ihan vaan "ei käy". Miestä tarvitaan ihan oikeasti häitä edeltävällä viikolla ja jos BM ei tätä ymmärrä niin ei voi mitään. Ja vielä jos sulkkikin haluaa kuuntelemaan kuulutukset, on tämä otettava huomioon. Minä en yksinkertaisesti antaisi lupaa järjestää mitään noin lähellä häitä. Tosin ukko-kulta sanookin minun olevan aikamoinen komentoora. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tuota eikö tuossa tilanteessa (siis, että polttarit ovat pitkät ja noin lähellä häitä) voisi sanoa ihan vaan "ei käy". Miestä tarvitaan ihan oikeasti häitä edeltävällä viikolla ja jos BM ei tätä ymmärrä niin ei voi mitään. Ja vielä jos sulkkikin haluaa kuuntelemaan kuulutukset, on tämä otettava huomioon. Minä en yksinkertaisesti antaisi lupaa järjestää mitään noin lähellä häitä. Tosin ukko-kulta sanookin minun olevan aikamoinen komentoora. :girl_haha:

Joo näin sanoinkin BM:lle :) Polttarit typistyivät yksi-iltaisiksi. BM oli ihan yllättynyt et "ai siinä on noin paljon järjestettävää?" kun kerroin et mitä kaikkea pitää hääviikolla ehtiä tekemään. Miehet!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Hienoa! :) On myös tosi kiva, että BM ymmärsi miksi monen päivän polttarit ei sovi ja vielä kunnioittaa teitä ja teidän tekemää työtä häiden vuoksi! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sulhasen polttareiden kanssa kävi niin, että sulhasen hyvä kaveri, joka ei kuitenkaan ole bestman, soitti mulle puoli vuotta ennen häitä ja kertoi, että hän ja joku toinen kaveri ovat jo suunnitelleet polttarit ja päättäneet ajankohdankin. Lisäksi hän oli kutsunut sinne vaikka ketä "vanhoja kamuja" joita ei kutsuta häihin. Hän ei ollut tähän mennessä jutellut bestmanin kanssa mitään, vaan pyysi nyt hänen numeroaan, että voi ilmoittaa bestmanille polttareista. Tämä on mielestäni hyvin outoa ja ajattelematonta. Onneksi bestman otti asian hoitaakseen ja varmaan hyvät polttarit on tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Melkosta. Oisin kyllä vetänyt kierrosta moisesta jo aika pahasti. Ei tuollainen vaan toimi, mutta tietysti jos tarkoitus on aiheuttaa mahdollisimman paljon hankaluuksia ja mielipahaa niin sittenhän "suunnitelma" on mennyt nappiin...

Tämmöstä se on jos ei asioita suunnitella ja niitä viedä loppuun asti kunnolla. Tsemppiä MariéeMaria, toivottavasti jatko sujuu paremmin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi sappi kiehua jo pelkästä ketjun lukemisesta! :skilletgirl:

Miten bestmaneiksi valitaankin tuollaisia 16-vuotiaan oloisia poikia, jotka eivät ole parisuhdetta nähnytkään. Vai tuleeko heistä tuollaisia vain sillä hetkellä kun ovat polttareita järjestämässä. Mur.

No, saa nähdä miten meillä käy. Tosin luultavasti sanomme kaasolle ja bm:lle, että molempien polttarit järjestetään jonain tiettynä viikonloppuna, joka on meidän itsemme valitsema. Tai voimme jopa jonkin vaihtoehdon antaa. Kaikki eivät kuitenkaan pääse paikalle, se on fakta, mutta olisi kuitenkin varmaan hyvä, että morsian/sulhanen olisi itse paikalla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Järkyttyneenä lueskelin aiemmin tätä ketjua, ja ajattelin miten näin voi jollekin käydä. No, nytpä sitten se sattui omalle kohdalleni...

Minulta kyseltiin n. 2 kk sitten tiedot viikonlopuista jolloin meillä on jo menoja. Tämän jälkeen ei asiasta olla oltu missään yhteyksissä minuun eikä sulhooni. Aloin viikko sitten kysellä kaasoltani josko hän tietäisi sulhon polttareiden ajankohtaa (kun minulle ei tosiaan asiasta oltu mitään ilmoitettu, ja kaaso on BM kans tekemisissä), ja hän kertoi että uskoisi niiden olevan häitä edeltävänä viikonloppuna.

KÄÄK! eihän se käy! Meille on varattuna silloin todella tärkeä meno, jota en vielä 2 kk sitten tiennyt heille ilmoittaa, ja jos minä olisin tiennyt polttareiden ajankohdan, olisin valinnut toisen viikonlopun menoillemme. Asiasta väännettiin kättä vaikka kuinka kauan, kun kavereille sopisi ainoastaan kyseinen viikonloppu. No mutta sulhaselle se EI sovi! :hysteric:

Myöhemmin paljastettiin, että meidän molempien polttarit olisi ollut silloin häitä edeltävänä viikonloppuna. Ja olivat myös kuulleet menostamme jo ennen kuin ilmoitin siitä heille, mutta olivat ajatelleet ettei se haittaa polttareiden järjestämistä. SIIS MITÄ??

Itse olen saanut jo niin paljon paskaa niskaan asian tiimoilta, että toivon ettei minulle polttareita järjestettäisikään, en niistä varmasti pystyisi nauttia. Kunhan sulholle järkkäisivät, niin olisin onnellinen. :girl_cray:

Kaikki tämä itku ja riita vain sen takia, että bm kumppaneineen ja kaaso kumppaneineen halusivat että polttarit ovat meille yllätys (heillä ei siis ollut aikomustakaan ilmoittaa minulle päivää). En vain vieläkään käsitä sitä, miten ne eivät olisi olleet sulholle yllätys vaikka minä olisinkin tiennyt ajankohdan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauhulla luen tätä ketjua ja odotan tuleeko meidän polttareista täysi katasrofi.. :girl_impossible: BM ei ole millään muotoa kysellyt menoja jne. Asumme eri kaupungissa kuin henkilöt keitä mies polttareihin haluaa. Kaksi kuukautta ennen häitä laitoin listan mitkä vkonloput eivät miehelle sovi (meillä neljä eläintä ja minä teen kolmivuorotyötä, eli pitää sovitella aikataulut sen mukaan). BM sitten ilmoitti, että hänelle sopii vain heinäkuun viimeinen vkonloppu. Sanoin, että ok, voin järjestää sen vapaaksi. Käskin BM ilmoittaa, kun päivä on varmistettu ja annoin hänelle listan kaikista henkilöistä, ketkä mies toivoisi polttareihin. Nyt tähän päivään on kolme viikkoa eikä BM ole kuulunut mitään! Ja hän viettää seuraavat kaksi viikkoa Italiassa :( Ja kun kysyin miehen kavereilta, niin BM laittoi pari viikkoa sitten vasta viestiä ja kukaan näistä kavereista ei ole ilmoittanut mitään BM:lle! Eli pelkään, että oma iso työ on turha, ja mies ei saa polttareita ollenkaan.

Itse jännään omia polttareita. Häihin neljä viikkoa ja ainut vapaa viikonloppu on ensi viikolla. Saa nähdä saanko mitään. Jos mitään ei viikon päästä tapahdu, niin olen luultavasti aika pettynyt ja hääfiilis vähän mennyt.. kun tietää että yllätyspolttareita ei tule viikkoa ennen häitä (olen töissä koko vkonlopun)...

Muokattu: , käyttäjä: Balloon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki.

Omat ja sulhoni polttarit ovat viikkoa ennen häitä. Sopivia päiviä kyseltiin minulta, sulkilta ei. Toukokuussa minulle ilmoitettiin, että "pidä sitten se häitä edeltävä viikonloppu vapaana". Ok. Sulhon polttariajankohdasta sain tietää sattumalta, kun bm varmisti, että saapuisimme polttarikaupunkiimme autolla, he kun tarvitsevat autoa sulkin polttareissa.

Siis mitä? Sulkin polttarit ovat siis samana viikonloppuna - pitääkö siis varmistaa, että sulkki on mukana?

No, tämä voisi jotakuta harmittaa. Itseäni ei kuitenkaan. Kyllä, häitä edeltävälle viikonlopulle olisi varmasti löytynyt muutakin tehtävää. Koska ajankohta kuitenkin ilmoitettiin minulle todella hyvissä ajoin, asiat on järjestetty niin että kaikki mahdollinen on tehty jo reilua viikkoa ennen häitä. Hyvin todennäköisesti myöhäinen ajankohta johtuu siitä, että se on ollut ainoa mahdollisimman monelle sopiva viikonloppu - ystäväpiirissämme kun useammat kuin yhdet häät tänä kesänä, ihmiset asuvat ympäri Suomen ja monet tekevät vuorotyötä.

Mitä taas tulee sulkin polttareihin, en pidä sitä omana ongelmanani. Luotan bestmaniin täysin, hän on sulkin paras ja aikaisemmin todella luotettavaksi osoittautunut ystävä, joka itse meni naimisiin viime kesänä. Tietää siis, millaista häiden järjestely on ja mitä polttareiden järjestelyssä tulee huomioida ja varmasti myös huomioi nämä sulkkini kohdalla.

Hyvin usein kaikkeen - kuten polttareihin häitä edeltävänä viikonloppuna - löytyy järkeenkäypä selitys. Okei, tärkeintä tietenkin on, että morsian ja sulhanen pääsevät polttareihinsa, mutta tuskinpa niitä kovinkaan mukavaa olisi juhlia, jos paikalle ei muita juhlijoita pääsisi. Kaasot ja bestmanit hoitavat hommaansa täysin vapaaehtoisesti - ei kukaan pakota heitä mitään järjestämään. Olkaa siis iloisia siitä, että vuoksenne nähdään vaivaa. Polttarit ovat kuitenkin häiden ohella "kerran elämässä"-kokemus, joten myös niiden suhteen voi mielestäni joissain asioissa joustaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-- Sain kuitenkin päivämäärän selville edellisenä iltana, kun bm oli käymässä ja varasti avaimeni. Lähdimme käymään lähibaarissa yksillä ja etsin avaimiani kissojen ja koirien kanssa. Viimein bm veti minut sivuun ja supatti ottaneensa avaimet, jotta pääsevät aamulla poikien kanssa sisälle yllättämään miehen --

Mun mielestä tässä tilanteessa olisi ollut tosi hienoa, jos bm ei olisi päässyt supisemaan, että varasti (!) avaimet ja lukot olisi ehditty vaihtamaan ennen seurueen saapumista. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvin usein kaikkeen - kuten polttareihin häitä edeltävänä viikonloppuna - löytyy järkeenkäypä selitys. Okei, tärkeintä tietenkin on, että morsian ja sulhanen pääsevät polttareihinsa, mutta tuskinpa niitä kovinkaan mukavaa olisi juhlia, jos paikalle ei muita juhlijoita pääsisi. Kaasot ja bestmanit hoitavat hommaansa täysin vapaaehtoisesti - ei kukaan pakota heitä mitään järjestämään. Olkaa siis iloisia siitä, että vuoksenne nähdään vaivaa. Polttarit ovat kuitenkin häiden ohella "kerran elämässä"-kokemus, joten myös niiden suhteen voi mielestäni joissain asioissa joustaa.

Mielestäni myös tärkeintä on tuo juhlakalujen paikallaolo. Minun mieheni polttarit oli kuitenkin järjestetty ajatuksella, että kaveriporukka lähtee reissuun joka tapauksessa, vaikka sulholla olisi muuta ohjelmaa. Reilua! Polttarit kun olivat monelle perheelliselle kaverille syy saada vaimolta lupa viikonlopun reissuun ja ajattelivat, että järjestävät kaveriporukan kesken kivaa niin, että enemmistö pääsee. Jos sulho sattuisi kuulumaan vähemmistöön, niin voi voi. Arvaatte varmaan, ettei sulho ollut kovinkaan kiitollinen kavereilleen polttareistaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään