Anushka

Missä vaiheessa juomat esille?

64 viestiä aiheessa

Tarvitsisin mielipiteitänne seuraavaan asiaan: Jos ruoan kanssa on tarjolla viiniä mutta ei muuta alkoholia, missä vaiheessa kannattaa oluet, siiderit ja booli nostaa esille? Heti ruoan jälkeen vai vasta esim. kahvin jälkeen? Jos vasta kahvin jälkeen, onko ihmisistä tylsää istua sinne asti kuivin suin/viiniä juoden? Vai pitäisikö oluiden olla tarjolla alusta asti ja booli tarjota vasta illalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli juomat esille vasta kahvin jälkeen ja sitä ennen ei ollut alkumaljaa lukuunottamatta mitään alkoholia. Vaikka osa vieraista tykkääkin juoda niin ei saatu valituksia että juomat tuli vasta sitten. Mulla oli myös järkevä perustelu siihen jonka kerroin kun joku kysy. Eli meillä oli juhlissa lapsia jotka ovta tärkeitä meille ja ne sinne halusimme. Emme kumminkaan halua että lapset joutuvat näkemään humalaisia juhlijoita, en edes tarkoita kovin kännisiä ihmisiä. Joten kun juomat tuli vasta kahvin jälkeen alkoivat lapsetkin kohta puolin lähteä kotia jolloin kukaan ei ehtinyt humaltua liikaa. Jos ei halua ottaa lapsia huomioon tai niitä ei tule niin sitten riippuu paljon teidän aikatauluistanne. Jos ruoan ja kahvin välillä ei ole paljon eroa ja siinä välissä on ohjelmaa niin ei välttämättä tarttee tuoda ennen kahvia. Muuten voi vaikka tuodakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli juomat alusta asti tarjolla, koska kaikki ihmiset eivät juo viinejä. Tosin ruuan kanssa meni vain muutama tölkki olutta. Suurimmaksi osaksi ihmiset alkoivat juomaan juomapöydän antimia sitten vasta kahvin jälkeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan suunniteltu niin että ruokailun (jonka aikana tarjolla viiniä ja olutta) jälkeen voi ottaa olutta, siideriä tai lonkkua ja booli tulee sitten kahvin jälkeen. Saa nähdä kuinka toimii. Itse ainakin joissain häissä tykättiin kun ruoan ja kahvin välisellä tauolla oli mahdollisuus ostaa siideriä - kuumalla aurinkoisella ilmalla ainakin. Vaikka en kyllä jaksa uskoa että kukaan hälyä nostais siitäkään, että alkot saapuvat vasta kahvin jälkeen. Nopeimmat ja janoisimmat varmaan hyppää siinä vaiheessa tarvittaessa takakontilla... :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä varmaankin juomat tulee esille vasta kahvin jälkeen. en niin kauheasti ole sitä edes miettinyt, mutta ei niitten esille tuontia ainakaan aleta viivyttelemään. häät meillä alkavat klo 16, joten kahvin jälkeen onkin jo korkea aika maistaa boolia. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tarjotaan ruuan kans viinejä+alkoholittomia vaihtoehtoja. (Ohjelman aikana ei tarjoilua)

Kahvin kans tarjolla avecit. Häävalssin jälkeen/bändin alottaessa laitetaan sit tarjolla kaljat, sidukat, lonkerot+alkoholittomat. Jos viinejä on jäänyt, niin loput tuodaan sit tarjolle iltapalaan yhteydessä.

Meillä juhlien jatkot on saunoilla/mökeillä, joten saunoille on varattu kans jotain kaljaa/sidukkaa+limpparia.

Toivon, että näin porukka pysyy suht ok kunnossa, eivätkä vielä juhlapaikalla örvellä ainakaan. Näin myös taataan lapsille&alkoholittomille vieraille parempi juhlamieli :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitetaan viinit, oluet, siiderit ja lonkerot esille heti alusta alkaen. Vasta kahvin jälkeen avautuu juomapöytä, meille ei siis boolia tule. Meille tulee myös lapsia juhlaan eikä alkoholin tarjoaminen heti juhlan alusta ketään lasta traumatisoi. Meillä ainakin aikuiset osaavat käyttäytyä myös pienessä hiprakassa. Jokainen miettiköön itse omaa käyttäytymistään, myös lastensa edessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei vielä olla päätetty miten tehdään juomien kanssa. Mies on vähän sitä mieltä, että vasta kahvien jälkeen juomat esiin, mä taas tarjoaisin muutaman janojuoman ennen kahveja jo. Ruoan kanssa tulee tarjolle viiniä ja kahvin jälkkäriksi konjakki/likööri halukkaille. Täytyy vielä miettiä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä oli juomat alusta asti tarjolla, koska kaikki ihmiset eivät juo viinejä. Tosin ruuan kanssa meni vain muutama tölkki olutta. Suurimmaksi osaksi ihmiset alkoivat juomaan juomapöydän antimia sitten vasta kahvin jälkeen :)

^naulan kantaan.

Boolin aiomme kärrätä esille kahvi+avecin jälkeen, muut tarjolla alusta asti.

Muokattu: , käyttäjä: Jenny-Maria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sinänsä ehkä vähän asian vierestä, mutta yksi kommentti näin häävieraan näkökulmasta :) Päätitte milloin tahansa laittaa juomat esille, niin mikäli juomat ovat jossain "syrjässä" tms. niin ilmoittakaa asiasta, että siellä ja siellä on nyt tarjolla juotavaa, olkaa hyvät. Olen ollut yhdissä häissä, jossa porukka alkoi kannella siidereitä ja oluita eikä meillä ollut mitään hajua mistä juomat tulivat. Lisäksi jäi käsitys, että ns. sisäpiiri oli tiennyt juomajemman ja aloittanut homman ennen aikojaan. Joka tapauksessa se itse virallinen tarjoilu muutenkin oli jotenkin hämärää hommaa, kun juomien tarjoulupaikkaa sai ihan hakemalla hakea :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee viinit ja oluet heti ruokapöytään ja jokainen saa siitä omaan tahtiin ottaa - vieraamme osaavat itse annostella juomistaan, eli sitä ei tarvitse esim. lapsien takia rajottaa.

Kahvin kanssa on avec ja sen jälkeen alkaa bändi soittaa ja laitamme esille boolin sekä loput viinit, oluet yms. (juhlapaikassa a-oikeudet eli ostamme sieltä kaiken). Niiden loputtua voivat vieraat hakea juomaa baarista.

Tarkoitus on siis pitää jatkuvasti juomia esillä ja lisäksi kaikki voivat asioida baarissa jos haluavat esim. drinkkejä, jotka eivät sisälly tarjontaamme. Itse en juurikaan alkoholia juo mutta ruoan kanssa viini kuuluu asiaan enkä sitä lähtisi rajoittamaan.

Näin siis meillä kun ei tarvitse ajatella vieraiden puolesta vaan voimme luottaa heidän arviointikykyynsä alkoholin kanssa - ymmärrän ettei näin valitettavasti kaikissa häissä ole. On ikävää jos joutuu esim. yhden känniääliö-sedän takia rajoittaa koko porukan juomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni olisi hyvä jos jo ruoan kanssa voisi olla olutta ja siideriä tarjolla, koska monet juovat niitä ihan ruokajuomana. Kaikki eivät pidä viinistä. Usein olen kuullut mutinaa siitä että on joutunut istumaan kuivin suin kuumana päivänä, ja alkoholit on tulleet tarjolle liian myöhään. Itse laittaisin miedot juomat tarjolle heti alusta alkaen. Boolin ja väkevien kanssa ehkä sitten vasta vähän myöhemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ruuan kanssa tarjolla puna- ja valkoviiniä, ei muuta alkoholia. Sitten kahvitusten jälkeen jossain vaiheessa tuodaan booli, lonkerot, kaljat ja siiderit esille.

Meillä tehdään näin ja that's it, jos joku vieraistamme haluaa narista tästä asiasta niin sitten narisee. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee viinien lisäksi ruokajuomaksi myös olutta ja siideriä, koska kaikki eivät todellakaan juo viinejä (kuten minä). On hintsusti rasittavaa istua veden voimalla johonkin iltaan asti tai sitten väkisin vetää valkkaria. Eri asia on, jos alkoholittomina on tarjolla muutakin kuin vesi, mehu ja kotikalja, mutta kun yleensä niihin ei panosteta.

Kahvien jälkeen aukeaa baari, josta vieraat voivat hakea drinksuja. Boolia ei meille tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä aukeaa kahvin yhteydessä baari, josta vieraat ostavat kahvi avec ym. omakustennehintaan. Kahvin jälkeen laitetaan booli esille. :curtsey:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tarjottiin ruualla viinejä ja heti alusta saakka mehua ja boolia. Kaljat yms. kannettiin esille tanssien alkaessa koska yksi osa sukua on kovin uskovaisia. Toimi, meillä kun oli ohjelmat aika tiiviiseen tahtiin niin tuskin kukaan olisi kakkupalansa kaveriksi kaivannut kaljaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin muutama viikko sitten häissä joissa juhlapaikalla jouduttiin odottelemaan hääparia kuvauksesta jonkin aikaa. Tarjolle tuotiin odottelun ajaksi yksi satsi boolia (hieman laimeampaa kuin myöhemmin illalla). Mielestäni juomat voivat olla tarjolla hääväelle alusta asti, yleensä ihmiset osaavat häissä säännöstellä juomistaan vaikka olisi kuinka ilmaisen viinan bileet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tarjotaan viiniä ruokajuomana ja muut alkoholit laitetaan kyllä esille (siiderit, kaljat tms.) heti ruokailun jälkeen tai aikaisessa vaiheessa. Tuskin booliakaan säästellään iltaan asti, mutta jos nyt vähän myöhemmin sitä tarjoiltais :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä varmaan ruokailun jälkeen kaljat ja siiderit, ruoan kanssa viini.

Mahdollinen booli vasta kahvin jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee ruuan kanssa viinien lisäksi olutta ja siideriä, juurikin siitä syystä että kaikki eivät viinistä välitä., morsian mukaan lukien :) Booli tuodaan tarjolle kun siirrymme tanssirakennukseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on viiniä ruuan kanssa ja sitä on tarkoitus litkiä se alku-ilta kun kyseessä ei ole yksi tai kaksi kaatoa vaan pullot tulee pöytään heti ekan kaadon jälkeen. Tietääkseni meillä ei ole ketään vieraita, jotka eivät viinistä ollenkaan pitäisi. :) Ja yritetään valita jotkut suht "helpot" viinit niin, että ne joten kuten maistuisi kaikille. Ja tällä helpolla tarkoitan nyt sitä, että punaviiniä ei valita esimerkiksi kovin voimakkaasti tanniinista tms. Kaljat ja siiderit tulevat juotavaksi todennäköisesti kakun jälkeen, eli suunnilleen siinä vaiheessa kun häävalssi pyörähtää käyntiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viinit ja kotikaljat esillä jo ruokailussa. Vahvemmat sitten esille kahvin jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua askarruttaa tälläinen asia. Haemme viinit Virosta, emme osta pulloja vaan tonkkia. Miten ihmeessä hoidamme ruokaviinit, laitammeko pariin pulloon (vaikka itse koristeltuja) tonkista viiniä ja kiertämään vaan pöytään??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minua askarruttaa tälläinen asia. Haemme viinit Virosta, emme osta pulloja vaan tonkkia. Miten ihmeessä hoidamme ruokaviinit, laitammeko pariin pulloon (vaikka itse koristeltuja) tonkista viiniä ja kiertämään vaan pöytään??

Onko teillä buffet vai istuva illallinen? Jos kyseessä on buffet, niin minun mielestäni viinitonkat voisi sijoittaa buffet-pöytään ja jokainen voisi ottaa sieltä viininsä. Pulloideakin on kiva, mutta sitten pullojen olisi kyllä oltava hyvin suljettavia jos viini siirretään niihin hyvissä ajoin. Ja varmaankin kyseinen siirto pitäisi tehdä viimeistään edellisenä päivänä, aikamoinen lorottaminenhan siinä on. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minua askarruttaa tälläinen asia. Haemme viinit Virosta, emme osta pulloja vaan tonkkia. Miten ihmeessä hoidamme ruokaviinit, laitammeko pariin pulloon (vaikka itse koristeltuja) tonkista viiniä ja kiertämään vaan pöytään??

Onko teillä buffet vai istuva illallinen? Jos kyseessä on buffet, niin minun mielestäni viinitonkat voisi sijoittaa buffet-pöytään ja jokainen voisi ottaa sieltä viininsä. Pulloideakin on kiva, mutta sitten pullojen olisi kyllä oltava hyvin suljettavia jos viini siirretään niihin hyvissä ajoin. Ja varmaankin kyseinen siirto pitäisi tehdä viimeistään edellisenä päivänä, aikamoinen lorottaminenhan siinä on. :)

No meille tulee varmaan buffet. Vieraita tosin ei ole kuin 30!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään