Sanu

Hiuspaniikki

24 viestiä aiheessa

Onko täällä muita hiustensa kanssa panikoivia. Itselleni kampaus on ehkä tärkein asia oman viihtyvyyteni kannalta ja että koen itseni kauniiksi. Vielä koskaan parturit eivät ole osanneet laittaa minulle sellaista kampausta, minkä olisin kokenut sopivan kasvoihini. Kertokaa siis kokemuksia siitä miten hyvin koekampauksessa kampaajat löytävät sen oikean tyylin ja onko joku pyytänyt uusimaan useita kertoja, mikäli ei tule hyvä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minul kans paniikki ja jännitys omasta kampauksesta. Tosin minulla siitä ihana tilanne, että minulla on oma luottokampaaja, joka laittaa aina hiukseni. Huomenna pitäisi esitellä omia toiveitani hääkampauksen suhteen ja olen ihan hukassa. Olen selannut kuvia kaikennäkösistä kampauksista ja mikään ei tunnu luontevalta. Minäkin haluisin kuulla siis kokemuksia siitä, että kampaaja on osannut tehdä juuri sen Täydellisen Kampauksen, vaikka et osannut sanoa mitä tahdot. Elättelen kyllä toiveita, että voin tulla kuukauden päästä itse kertomaan tämän tarinan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

taalla kanssa pikkuinen paniikki alkaa nousta... meilla on kahden viikon paasta haat ja olen kaynyt jo koekampauksella toukokuussa. halusin tuolloin loysan rennonoloisen niskanutturan. kampaajalta lahtiessa olin viela tyytyvainen, mutta jo puolen tunnin kavelyn jalkeen, kampaus oli irronnut niskasta osittain...

ajattelin, etta ehka se on vaan sita etta on koekampaus niin ei ole niin huolella tehty...

nyt kuukauden jalkeen katselin kamerastani kuvia kampauksestani ja olo on, etta en missaan nimessa halua tuota kampausta, naytan ihan mummolta 40-luvulta!

kampaus ei myoskaan nayta olevan niin niskanuttura, silla minulla on paksut hiukset ja sita jouduttiin keraamaan ylemmas jotta kaikki saatiin kiinni... en todellakaan halua tuota kampausta!!!!

olen paattanyt vaihtaa ns. espanjalaiseen niskanutturaan, mutta nyt hiukan jannittaa et mahtaako kampaaja olla valmistautunut tekemaan sellaisen (tarvii varmaan etukateen ilmottaa) ja mahtaako tuo sitten pysya... olen ekaa kertaa talla kampaajalla ja luotto ei ole paras mahdollinen...

no, ei auta kuin tuulta pain! pakkohan sen on onnistua! niin kauan laitetaan etta onnistuu!! :)

en halua paivaani pilata huonolla kampauksella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Niskanuttura ( espanjalaistyylinen) kuulostaa sun hiukseen paremmalta vaihtoehdolta ja aivan varmasti myös tukevammalta kampaukselta.

Veikkaan että kampaajasi huokaa helpotuksesta kun ilmoitat tuon halukkuuesi vaihtaa kampauksen tyyliä :-) helppo toteuttaa paksuun hiukseen ja tosiaan tuo tukevuus kampauksessa on eri luokkaa kuin alkaa paksua, pitkää hiusta kasaamaan löysälle nutturalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

toivotaan parasta ja pelataan pahinta, eikos se nain mene! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans tuo sama tilanne. Mulle hiukset on tosi tärkeä juttu oman "kauneuden tunteen" kannalta. Hääpuku + meikki ei huoleta (puku tietenkin on juuri sellainen kuin millaisena olen sen ostanut) ja meikki on aina onnistunut minulle hyvin.

Ehkä suurin ongelma on se, etten todellakaan tiedä millaisen kampauksen haluan/mikä sopisi minulle. Minulla on paksu luonnonkiharat, puolipitkät hiukset ja kampaajani vannotti moneen kertaan, että "et sitten tuo semmoista kuvaa, jonka kampaus on tehty suoriin hiuksiin". Mutta tuntuu, että muunlaisia löydykään, tai ainakaan semmoisia mistä tykkäisin.

Nyt olen saanut idean siitä, että haluaisin ehkä "toispuoleisen" kampauksen, mutten löydä mistään kuvia semmoisista. Jos joku löytää, niin auttakaa! Onneksi on vielä reilu puoli vuotta aikaa.... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi hiuspanikoija lisää! Aluksi mulla oli tarkka visio siitä mitä haluan, nyt en ole enää yhtään varma mistään. Tuntuu että päänikin on niin oudon mallinen ettei sopivaa kampaustyyliä tahdo löytyä! Ei auta muu kuin toivoa, että kampaaja osaisi antaa hyviä vinkkejä ja auttaisi mua löytämään haluamani tyylin. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen suihkussa käydessä alkoi taas paniikki nostaa päätään: tukkaa lähtee niin, että kesällä ei ole varmaan yhtään jälkellä! Mulla siis raskaudenjälkeinen hiustenlähtö menossa ja tämä on ihan kamalaa, kun tukkaa lähtee oikeesti tukoittain!

Mullakin oli ajatuksissa juuri tietty kampaus (sellainen hollywoodlainekampaus) ja sen vuoksi tässä jonkinlainen kasvatusprosessi meneillään (tällä hetkellä polkkapituinen). Mutta mitäs sitä kasvattamaan, kun on enää muutama pitkä haiven jälkellä :girl_sad:

Pitäis yrittää ajatella positiivisesti, että kyllä ne laineet saa tehtyä lyhkäseenki tukkaan, jää vaan nuttura pois :girl_cray3:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on edellisen kaltainen hiuspaniikki...

mulla on pitkät hiukset, alle lapaluiden.. mutta mulla tulee kohta vuosi synnytyksestä ja tossa oli puolen vuoden jakso, jolloin lähti hiuksia VALTAVASTI.. nyt mulla kasvaa päässä pystysuoraan jotain 4cm pitusta epäkäytännöllistä hiusta.. :( ja loput pitkät mitä on jäljellä, on niin ohuet et itku vaan tulee.. :'( mä en laita hiuksia ikinä esim perusponnarille, koska ponnari on alle peukalon paksuinen ja sillon ku ne on hiukset kiinni, niin kaljuja laikkuja paistaa hiusten läpi.. :( MITÄ MÄ TEEN?! mitä nättiä kampausta saa olemattomista hiuksista paksuutensa puolesta? mä olin haaveillut jotain kiharaa ja avonaista kampausta, mutta ei mulla riitä hiuksia sellaiseen :'( onko kellään kokemusta ohuiden hiusten kampauksista? mulla ei ole mihinkään lisähiuksiin varaa, eli omilla pitäis pärjätä .. :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mulla on edellisen kaltainen hiuspaniikki...

mulla on pitkät hiukset, alle lapaluiden.. mutta mulla tulee kohta vuosi synnytyksestä ja tossa oli puolen vuoden jakso, jolloin lähti hiuksia VALTAVASTI.. nyt mulla kasvaa päässä pystysuoraan jotain 4cm pitusta epäkäytännöllistä hiusta.. :( ja loput pitkät mitä on jäljellä, on niin ohuet et itku vaan tulee.. :'( mä en laita hiuksia ikinä esim perusponnarille, koska ponnari on alle peukalon paksuinen ja sillon ku ne on hiukset kiinni, niin kaljuja laikkuja paistaa hiusten läpi.. :( MITÄ MÄ TEEN?! mitä nättiä kampausta saa olemattomista hiuksista paksuutensa puolesta? mä olin haaveillut jotain kiharaa ja avonaista kampausta, mutta ei mulla riitä hiuksia sellaiseen :'( onko kellään kokemusta ohuiden hiusten kampauksista? mulla ei ole mihinkään lisähiuksiin varaa, eli omilla pitäis pärjätä .. :girl_cray:

Pelko pois ja pää pystyyn, sinulle varmasti saa tehtyä kauniin kampauksen :)

Muokattu: , käyttäjä: Katrik

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noista raskaushiusongelmista ei ole kokemusta, mutta varmaan saa aikaseksi miellyttävän kompromissin kun sopii ajoissa kampaajan kanssa asiasta.

Meen ite samaan paikkaan, jossa tehtiin mun ylppärikampauskin. Se oli tosi upea! Muistakaa aina ottaa kuva mukaan. Ekalla kerralla, kun oli kampaajalla, olin menossa siskoni häihin ja pyysin banaaninutturaa. En ollut koekampauksessa, ja aikakin sovittiin n. päivää ennen. Improvisoitu kampaus toimi todella, mutta seuraavan kerran kun olin kyseisellä kampaajalla vanhainpäivä kampauksessa petyin, en muistaakseni vienyt kuvaa, vaan yritin selittää mitä halusin. Pieleen meni. Ja kolmas kerta olikin toisaalla se ylppärikampaus.

Nyt sitten jännätään mahtaako se mun kampaus tällä kertaa onnistua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemuspohjaa:

Pitkällisen pohdinnan, harkinnan ja lompakon pohjan tutkailun jälkeen menin halvimpaan paikkaan. Eihän siitä meinannu mitään tulla ja tuntui että täti pilaa päiväni kun ei tajua että halusin oikeasti olla päivän prinsessa. Koko kampaus ajan stressasin mikä on lopputulos. Kukkia hän ei osannut laittaa siten kun halusin ja systeri fiksasi niitä vielä himassa.

Kuitenkin kun mies tuli hakemaan mua niin hän oli ihastuksissaan ja juhlissa pikkusisko tuli sanomaan "Just tollasen olisin halunnut, mutta kampaaja ei osannut laittaa".

Eli jos on perfektionisti luonteeltaan, ei kukaan ole kyllin hyvä ko. tehtävään. Silloin on oikeastaan ihan sama kuka hiukset laittaa. Myöhemmin kuvia katsottuani olen itsekin todennut että varsinkin edestä tukka oli TOSI nätisti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Neitiloka; Jostain olen lukenut että juhlavat kampaukset on pääsääntöisesti tukka kiinni. Älä huoli, kyllä kampaaja niistä jotain taikoo. Sinne voi laittaa nutturan täytettä(en muista sen nimeä) sisälle, ja jos jättäis vaikka pari kiharrettua suortuvaa vapaammin. En myöskään usko että lyhemmät hiukset on ongelma. Mullakin junttura luonnonkihara, mutta ei ollu ongelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa jonkinasteinen tukkapaniikki. Ensin olin ihan hukassa, että haluanko hiukset kiinni jonkinlaiselle nutturalle vai auki. Pidän arkena pitkiä hiuksiani tosi usein ponnarilla, mutta nuttura ei jotenkin ole minua. Hiuksissa pitää olla jotain vapaana liehuvaa, nutturassa tunnen oloni jotenkin tönköksi ja alastomaksi (joo, tiedän, kuulostaa oudolta :wacko: ). No, sitten sain aikaan päätöksen, että haluaisin hiukset kiharoille ja osittain auki/kiinni, eli tuolta ylhäältä takaraivolta vähän kiinni ja päältä sellainen pöyheä ja vähän korkeampi. Löysin netistä tosi hyviä inspiraatiokuviakin.

MUTTA nyt stressaan siitä, että kiharat kuitenkin suoristuvat heti. Hiukseni ovat normaalin paksuiset, mutta pitkät ja tosi lasimaiset ja suorat. Itse tehty kihara suoristuu yleensä parissa tunnissa laineille, vaikka miten yrittäisin pohjustaa. Enkä todellakaan halua, että ihanainen kiharapilvi suoristuisi hääpäivänä heti. Aaaaarrrgh! No, pitää koekampauksessa sitten pyytää kampaajalta vahvimmat mahdolliset pohjustusaineet kiharan pysymiseksi. :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Mulla oli viimevuonna kaverin häissä kikkuroita ja ne kyllä pysyi tosi hyvin.

Mulla on perinteinen suomalainen tukka ja aika liukas ja yksittäinen hius on suhteellisen ohut, mutta hiuksia on päässä määrällisesti paljon.

Kiharat laitettiin lämpörullilla ja ne ei edes kauhean kauaa päässä olleet. Mun päänahka on tosi herkkä ja ei edes kaikken tököteimpiä aineita laitettu ja silti kiharat kesti kuumaakin kuumemmassa elokuisessa hääjuhlassa aivan loistavasti. Seuraavana päivänäkin oli kikkurapää :)

Muokattu: , käyttäjä: Katrik

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihana ku oli tullut muutama vastauskin :)

mulla on tosiaan kauhea stressi tästä asiasta, joka ehkä vähän helpottuu..

mä en todellakaan luota yhteenkään kampaajaan niin paljon, että pulittaisin 150e kampauksesta joka sisältää 15min SUUNNITTELUN... 1) mä en tosiaan keksi 15minuutissa mitä haluan 2) haluan tietää mikä on mahdollista mun olemattomista hiuksista... kyseessä minulle tärkeä päivä ja haluan että kampauskin onnistuu, sellainen mitä olen ajatellut, eikä sellainen "ei tuo onnistu tehdään jotain muuta" -kampaus.. "olethan tullut tänne maksamaan tästä".. juu, ei kiitos :girl_mad:

mä sit soitin miun kampaajalle, joka lähinnä on vain hiusten värjäysten, leikkausten ym kanssa tekemisissä. ei siis tee kampauksia. Mutta hän, IHANA IHMINEN, suostui mun kanssa selaamaan läpi kampauksia kirjoista, vähän hiuksilla hahmottelemaan mitkä vois onnistua ja siten suosittelemaan malleja, joista voin sit vaik netistä metsästää kuvia ja mennä oikealle kampaajalle... tiedän ainakin itkä sitten onnistais :)

joku sano et hikset kii.. niinhän se taitaa olla, et "iltapukujuhlissa" etiketin mukaan pitäis hiukset olla kii... :) mut mut, ite jotenkin tykkäisin renommasta, tyttömäisemmästä kampauksesta, ja mun mielessä se tarkoittaa jotain osin avonaista ja ehkä vähän kiharaakin :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sama vika täällä.. hiukset ovat hääpäiväni kruunu, mutta jostain syystä en löydä/ kykene päättämään

itselleni parasta kampausmallia. En haluaisi nutturaa, koska olen arkena lähinnä poninhäntätyttö. Hiukseni

ovat karkeat, paksut, kuivat ja luonnonkiharat. Hiuksissa ei pysy kotona tehty kihara eikä suoristus

yli kahta tuntia. Muu kuin niskanuttura painaisi ja tekisi päänahan kipeäksi (kokemusta on).

Ajattelin kiharoita niin, että hiuksista puolet kiinni, mutta en halua mitään tavallista perusjakausta enkä puffipilveäkään. Miten päättää, se on hyvä kysymys.

Hunnun takia (jonka haluan pois vihkimisen jälkeen, kampa) päälaella ei voi olla mitään. Lisäksi on vielä tämä

otsatukka, paksu sekin. Pitänee vain luottaa siihen, että kampaajani saa hiuksistani ihanat.

Ei vain huvittaisi maksaa 100 e kampauksesta, joka ei ole sitten mieleinen. :( Jatkan etsintöjä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Mulla on aivan kamala kriisi ensi kesän häistä/kampauksesta. Nyt hiukseni ovat vaaleanruskeat, ovat aina olleet blondit, nyt vähän tummennettu. Sain yhtäkkiä ihan kamalan kuumeen suklaanruskeisiin hiuksiin!

Mietin kannattaako? Kumpi teidän mielestä sopii paremmin morsiamelle?? Jos värjäytän ne nyt ruskeiksi saako niitä mitenkään vaaleiksi ensi heinäkuuhun mennessä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Frida :)

Värjääminenhän kuluttaa hiusta etenkin vaalentaminen. Itselläni tummaväri ei pysynyt hiuksissa, koska hiukseni olivat niin monta kertaa vaalennetut ja hiukset muuttuneet huonokuntoiseksi. Mikä on sinun oma hiusvärisi? :) Vaikea sanoa kumpi sinulle sopii paremmin, kun en ole nähnyt sinua :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiamille sopii väri kuin väri, kunhan se sopii ko henkilölle ;) Minusta ei siis voi sanoa, että blondit hiukset sopivat morsiamelle paremmin tmv. Tärkeintä varmaan olisi olla itsensä näköinen :)

Esim. kampaaja osaa esitellä hyvät sävyt, jos ei luota itseensä. Tässähän on yli 6 kk vielä häihin, jote minä kyllä kokeilisin. Nimimerkillä tukka saa tuta kun on tylsää! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma väri on vaaleanruskea, nyt on todella lähellä omaa väriä kun tyvikasvu ei oikeastaan juuri erotu. Eli sellainen kellertävän harmaa/ kultainen. Samaa väriä ovat kulmakarvatkin. Silmäni ovat todella siniset, mutta eivät juuri korostu näissä hiuksissa. Jossakin luki että -+ 2 astetta omasta olisi paras,joten suklaanruskea olisi aika selkeästikin omaa tummempi. Kuitenkin se on mielestäni mielettömän kaunis väri, ja monella luonnonblondi ystävälläni ainakin on toiminut..

Se tietenkin pelottaa kun ehkä kuitenkin haluan häihini vaaleat sellaiset vähän auringon värjäämät hiukset + joku vaalea tehoste.. Että menevätkö nämä ihan pilalle.. Tosiaan vähän luonnonkihara pitkä paksu tukka joka latvoista aina kuivuu.. Teininä oli kyllä kerran mustat ja ne oli ihan mielettömän kiiltävät. Tosin kasvot olivat silloin kalpeat ja vähän lapsenpyöreät, joten ei ihan toiminut. Ruskeaa ei ole ollut ikinä, mutta kuume nousee ja nousee ja perjantaina kampaaja.. Eikös yksi kerros ruskeaa ole kuitenkin aika helppo taittaa puolessa vuodessa takaisin blondiin??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös yksi kerros ruskeaa ole kuitenkin aika helppo taittaa puolessa vuodessa takaisin blondiin??

No tässä nyt puhutaan eri asiasta kuin taittamisesta, mutta jos haluat kokeilla tummempaa väriä, niin kampaaja voi laittaa hiuksiisi ns. kestosävytteen, tai kevytkestovärin. Väri ei mene niin syvälle hiuksen rakenteeseen, ja ns. haalistuu itsestään ajan kanssa aika hyvin pois. Loput voi sitten ennen häitä vaalentaa. Ja kun aikaa on näin hyvin vielä ennen häitä, niin sanoisin että eikun vaan. Mieluummin hyvissä ajoin kuin 2kk ennen häitä, jolloin mahdollinen paluu blondiin vaatisi nopeampaa toimintaa.

Ja ps. olen itse kampaaja, joten ammattilaisena (tietenkään en voi olla ihan satavarma, kun en ole tukkaasi & sen kuntoa nähnyt) sanoisin että siitä vaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on aika vaaleat perisuomalaisen hiekkatien sävyiset hiukset luonnostaan. Teininä ja sen jälkeenkin värjäsin niitä pitkään juurikin suklaanruskeaksi ja se tosiaan korosti sinisiä silmiäni entistä sinisemmäksi. Nyt hiukseni ovat aika lähellä luonnollista sävyä runsailla vaaleilla raidolla kirkastettuna tosin. Suurin kiusa tummissa hiuksissa on juurikasvu. Vaalea juurikasvu tummassa tukassa näyttää siltä, että kaljuuntuu jakauksen kohdalta, joten itse olen kokenut tämän vaalean helpommaksi kun ei tarvitse koko ajan värjätä. Sinisiä silmiä saa korostettua hiustenvärin lisäksi luomivärillä ja vaatteilla, eli hiukset eivät ole ainoa vaihtoehto silmien korostamiseen. Ennen mitään kestovärejä kehottaisin kokeilemaan jollain kevyemmällä ratkaisulla kuten edellisessä viestissä mainittiinkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista hyvä idea tuo kevytkestoväri. Haluaisin nimittäin syvän suklaanruskeat. Haalistuminen pelottaa hieman.. Toisaalta käyn kampaajalla värjäämässä 7 viikon välein, joten ehkei noin lyhyessä ajassa haalene :) Nyt myös sellainen pelotus kun näen miehen sukua ensimmäistä kertaa jouluna, niin vähän mietityttää osaanko olla brunettena luonteva näin pitkän ajan jäkeen :D Vaaleat hiukset antavat myös enemmän anteeksi kalpeutta, meikittömyyttä ja yleistä rumuushabitusta (krapula) :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään