Jump to content
Naimisiin.info

Millainen puku kahdelle hoikalle ja yhdelle pyöreälle kaasolle?


Brandine

Recommended Posts

Lähtökohta on siis se, että tahdomme kaasoille samanlaiset puvut. Minulla on kolme kaasoa, jotka kaikki ovat saman pituisia. Kaksi heistä on hyvin hoikkia, kun taas kolmas painaa hieman yli sata kiloa. Onko kenelläkään ehdotusta sen suhteen, millainen puku sopisi sekä isolle että pienelle kaasolle? En tahdo, että tämä kolmas kaaso joutuu ottamaan erilaisen puvun kuin muut tai kulkemaan hänelle huonosti sopivassa mallissa vain kokonsa vuoksi.

Link to comment
Share on other sites

Mikseivät puvut voi olla hieman erilaiset, niin että jokainen löytää itselleen sopivan vaikka samassa värissä, pituudessa jne.? Yksityiskohtiahan voi itsekin vaikka lisäillä, mm. vyönauhan (satiininauhasta) jne. Itse (pulleana) olisin jopa hieman kettuuntunut siitä, että kaikille tulee aivan samanlaiset puvut ja ne istuvat joka tapauksessa paremmin kahdelle muulle ja olisin mahdollisesti kuvissa samassa rivissä muiden kanssa...

Ehdottaisin nyt mutu-tuntumalta kuitenkin välttämään pastellisävyjä, vyötäröä voisi mahdollisesti korostaa, jos se on mahdollista kauniisti tai ainakin panostaa kunnolliseen leikkaukseen ja ei mitään turhia hörsötyksiä joka paikkaan. Yksi järkevä vaihtoehto olisi vuokrata samanlaiset puvut, jolloin ne istuvat jokaiselle.

Link to comment
Share on other sites

Siis tavoitteena on saada kaikille kauniit ja istuvat puvut, tarvittaessa puvut voidaan teettää. Olen valmis kuluttamaan rahaa kaasojen mekkoihin reilusti, sillä minulle on tärkeää, että heillä on hyvä ja tyylikäs olo. Ajattelin, että voisimme käydä sovittelemassa kaasojen pukuja ennen kuin alan metsästää omaani, sillä olen sen verran "normaalivartaloinen", ettei malli välttämättä tuota suuria vaikeuksia - minun pukuni voisi siis matchata kaasojen pukuun.

Miltäköhän empirelinjainen puku näyttäisi? Silmääni viehättää esimerkiksi tämä puku:

Claire-Pettibone-11382-large.jpg

Muoks: Ja ei, mieleeni ei tulisi pukea kaasoille pastellisävyisiä kermakakku-unelmia, jotka on tehty ohuesta satiinista ja paljastavat joka ikisen muhkuran.

Muokattu: , käyttäjä: Brandine
Link to comment
Share on other sites

Halterneck ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto, sillä pyöreämmällä kaasolla on melko kapeat hartiat, eikä halter siis oikein imartele. Pohdin tällaista Priscilla of Bostonin pukua eräänä vaihtoehtona:

knpbbsb303l.jpg

Visioin tuon mustana. Luulisin, että kyseinen puku voisi sopia pyöreämmällekin, mikäli alusvaatteet olisivat oikeanlaiset. Tämän kaason suurin ongelma-alue on siis alavartalo, ei vatsa, joten tuo voisi laskeutua ihan tosi nätisti.

Link to comment
Share on other sites

OT: Miltäköhän näistä sun kaasoista tuntuu kun sä ruodit niiden ulkonäkoä ja ongelmakohtia netissä?!?

Henkilökohtaisesti vetäisin aivan perkeleelliset kilarit jos/kun tunnistaisin puhuttavan itsestäni.

Ai niin, kuva ei näy ainakaan mun palvelimella.

Olen kyllä sen verran anonyymisti esittänyt asiat, etten näe asiassa ongelmaa, eivätkä kaasonikaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest BurberryBlueEyes

Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyllä pyöreämpikin ihminen edustaa tiettyä vartalotyyppiä, eikä ole vain 'pyöreä' ja keskittyä lähinnä siihen vartalonmuotoon. Me toimittiin noin mun kaasojen kanssa, joista yksi on vaatekooltaan muita selvästi suurempi. Kaikille ostettiin siis samanlaiset puvut.

Link to comment
Share on other sites

^ Hyvä pointti.

^^ Kaasosi siis tietävät sinun kirjoittelevan täällä pyöreän kaason pukuongelmasta? No, jos se ei heitä haittaa, niin eipä siinä. Mua se kyllä (myös) haittaisi. Mutta oon mä tuolla aiemminkin jo ollut hieman puolustuskannalla (pyöreiden puolesta).

Link to comment
Share on other sites

Totuus on se, että jos haluat kaikille samanlaiset puvut, suosittelisin teettämään sillä silloin saadaan kaikkien puvut istumaan hyvin ja myös tuntumaan hyvältä päällä(tietysti myös näyttämään samalta) :) Vartalotyypeistä riippuen saattaa jokaiseen mekkoon joutua tekemään erilaisia kaava/sauma/muotolaskosmuutoksia jotta mekko ulkoisesti näyttää samalta..

Prinsessaleikkauksilla oleva (pitkittäiset saumat) yhtenäinen ja yksivärinen mekko pukee kyllä melkein kaikkia vartalotyyppejä..Yläosasta mekko voisi olla esim. v-aukkoinen hiukan leveämmillä olkaimilla niin ei tule tuota olkaimettomissa puvuissa olevaa ongelmaa..Pääntien syvyyttä voi silloin myös muokata sopivaksi jokaisen mieltymyksille.Luut saumoihin niin napakoittaa yleisilmettä, mutta ei vielä ahdista.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ötökkä

Mielestäni kumpikaan noista kuvista ei vaikuta kovin hyvin pyöreämmälle sopivalta, koska kummatkin on selkeästi suunniteltu laskeutumaan vartalonmyötäisesti.

Itse uskoisin, että esim. napakka korsettimallinen yläosa vyötärön sivulaskostuksella/-rypytyksellä voisi olla yksi vaihtoehto, joka sopisi sekä hoikalle että pyöreälle. Alaosa voisi olla yksinkertainen ja hieman levenevä pitkä tai puolipitkä.

Kuten joku mainitsikin, isokokoisempikin nainen voi olla yhtä hyvin x- tai a-vartaloinen, tai joku muu. Eli pyöreys itsessään ei ole ratkaisevin tekijä pukua valittaessa.

Tärkeintä on varmaan se, että puku on tukevaa kangasta ja malli on napakka. Kaksiosainen puku saattaisi helpottaa sitä, että samanlainen puku istuu hyvin eri muotoisille ja kokoisille ihmisille. Yleensähän puku on suunniteltu tietyille mittasuhteille, joten koon suurentaminen (tai pienentäminen) ei välttämättä takaa vaatteen istuvuutta.

Tässä muutamia eteen tulleita, jotka mielestäni saattaisivat sopia sekä hoikalle että pyöreälle (riippuen tietysti siitä vartalotyypistä):

AM038.jpg

5745petrooli.jpg

AM058.jpg

Link to comment
Share on other sites

Minä varmaan kysyisin kaasolta, millainen puvun malli hänelle omasta mielestään sopisi. Ihmiset tuntevat usein parhaiten oman vartalotyyppinsä ja sille sopivat vaatteet. En yrittäisi löytää kaikille saman mallisia pukuja, vaan pitäytyisin samassa materiaalissa, samassa pituudessa ja/tai samoissa yksityiskohdissa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...