koibito

Pitkät hiukset miehellä

35 viestiä aiheessa

En löytänyt ylipäätään keskustelua miesten hiuksista. :girl_wink:

No juttu on näin; miehelläni on pitkät hiukset, yli puolen selän ja olemme miettineet miten ne hiukset häihin laitetaan. Illasta haluan että ne ovat auki (harvoin ovat) mutta päivällä ne voisivat olla kiinni, sillain legendaarisesti tummalla samettinauhalla yms. Haluaisin saada muitakin ymmärtämään näkemykseni, mutten ole löytänyt kuvia! Tietääkö kukaan mistä saisi kuvia aiheeseen liittyen että saisi näyttää ja vähän ideaa esim siitä hiuskiinnikkeestä? Ovatkohan kampaamot varautuneet asiaan?

Mitenkäs muut pitkähiuksiset miehet tai miehet ylipäätään; onko hiuksille tehty tai niitä laitettu jotenkin?

Muokattu: , käyttäjä: Redrika

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

muita ideoita ja tyylejä? Kuvia?! Mistään en löydä kuvaa missä miehen hiukset olisi sidottuna nauhalla tyyliin vampyyrileffat :girl_smile: Meillä ei mies oikein näistä haltia jutuista innostu :) Lukee ja katsoo kyllä taru sormusten herrat, salvatoren kirjat jne mutta ei tykkää haltioista, eikä legolasista joten.. No minulla on idea mutta en osaa kertoa ja näyttää sitä! :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nosto.. :)

Eikö oikeesti löydy ideoita tai pitkätukkasia sulhasia? :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin on sulhasella pitkät hiukset ja hän on jo suostunut siihen, että hänkin voi käydä kampaajalla ennen häitä. Nyt vaan en kans tiedä, että millainen "kampaus" olisi hänelle hyvä. Ei mitään Legolas-meininkiä meillekään, mutta mietin että ehkä silti sen perusponnarin voi kampaaja paremmin pysyväksi saada tai ehkä mahdollisesti jokin lettikin vois olla hyvä? Että kuvia ja kokemuksia kaipaan minäkin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helpoimmalla pääsee, kun vie miehensä parturiin. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pitkälettisen miehen tukka suoristetaan, ei suostu missään tapauksessa pistämään kiinni, joten arvostan hänen näkemystään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä päädytään ihan vaan ponnariin tavallisella hiuslenkillä, ainakin vihkimisessä. Sulhon tukka on hyvinkin luonnonkihara, ja olisi aikalailla all over the place jos olisi auki ja sattuisi kostea ilma. Illalla kun meininki on rennompi, saa mun puolestani tehdä tukallaan mitä tykkää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikoinaan vanhojentansseissa mun parilla oli pitkät hiukset ja hommasin sille sitten pukuni värisen silkkinauhan et laittaa sen hiuksiin ponnarin sijasta.. ja sit oon nähny sellasia versioita ku se nauha laitetaan sinne lettiin.. toki voi siis olla miehellä esim joku tumma väri.. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän isännällä on pitkä maantienharmaan/ruskean sävyinen paksu tukka. Olen ehdottanut sekä lettiä että siistiä ponnaria, mutta herranjumala onhan niitä muitakin vaihtoehtoja miehille! :D

Tässä pari löytämääni:

80194130.jpg

55327932_10.jpg

2006-men-ponytail.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sulholla on pitkät hiukset, ja eiköhän ne ponnarille mene. Täytyy sit vaan koittaa, onko tavallinen ponnari vai joku silkkinauhaviritys parempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä on tullut mietittyä itsekin. Mies tykkää normaalioloissa pitää hiuksia kiinni, mutta minusta hän on valloittavimmillaan superpaksu tukkansa vapaana lainehtien, joten toivoisin niiden olevan auki vihkimisen ajan. Kuitenkin tiedän, että hän muun juhlan ajaksi varmaan tahtoisi ne kiinni, ja siinä vaiheessa kun ei hommaan enää mitään kampaajaa voi sotkea, hän varmaan sitten sutaisee ne ponnarille perustapaan. :grin: Ehkä sitä tukkaa voisi vähän kampaajalla kuitenkin sukia ennen tuota vihkimistä, on nimittäin sellaista aika helposti pörrööntyvää sorttia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Timo Kotipellolla oli kuorosodan finaalissa tosi upeat hiukset! Siis siinä, kun hän lauloi Over the Hill´siä... ;)

http://www.lappajarvi.fi/kuvat_admin/tw23.jpg

Itseasiassa aika näppärän näköinen. Itsellä on pitkät hiukset, ja olen vähän miettinyt että josko sitä kerrankin pitäisi hifistellä vähän perusponnaria enemmän, ja tuo kuvan look vaikuttaisi aika toimivalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä löytyis yksi pitkätukkaisen sulhon omaava. Kaipailisin kuvia pitkatukkaisten miesten juhlatyyleistä, laittakaahan jos löytyy :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama vika.

Näistä olen löytänyt joitain ideoita:

http://ramblingsofaniconoclast.blogspot.com/ - blogi miehestä, joka kasvatti tukan (kelaamalla löytyy mm. erilaisia lettejä jne. ja jopa yksi hääkuva), sopii erityisesti sulhon motivointiin

http://www.dreamweaverbraiding.com/braid_examples.htm - erilaisia lettejä, mm. "legolas-tukka" (löytyy herringbonen alta)

http://asianhairstylesformen.blogspot.com/2009/10/ju-jin-mo-hairstyles.html - aasialaisia vaikutteita mm. sotkuinen "nuttura"

Suorat (takuttomat...) ja kiiltävät hiukset auki jätettynä ovat kieltämättä hyvät sellaisenaan. Menevät vaan helposti sekaisin päivän aikana. Suoristusrauta voisi auttaa tähän.

Historian siipien havinaa, jos olisi vaikka teemahäät tulossa ;):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/General_Barker_by_Samuel_Rickards%2C_FSA.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Chigi.jpg

K%C3%A1rolyi_Gy%C3%B6rgy.jpgLudovicoSforza_dePredis.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei paitsi ainiiiin. Ideoitahan löytyy jos skipataan tosielämä ja siirrytään videopeleihin ;)

Tosin, aika letti+ponnari-painotteiseltahan nämäkin lopulta näyttävät.

Duncan - Dragon Age Origins

270px-NPC-Duncan.jpg

kuningas Cailan - Dragon Age Origins

NPC-Cailan.jpg

Teyrn Loghain - Dragon Age Origins

20090830051048%21LoghainMacTir.jpg

Zevran! Dragon Age Origins

ZevranBetter.png3D7FCADBEA44718230E317_Large.jpg

Anders - Dragon Age II

1d571_197187-anders.jpg

Monta kuvaa Witcherin Geralt -hiustyyleistä kohdan "images" alla: http://www.witchernexus.com/downloads/file.php?id=2

Muokattu: , käyttäjä: marsa123

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jokin aika sitten tuli uusintana satuhäiden jakso Pauliinasta ja Antista, Antilla oli puolipitka tukka puoliksi letillä:

satuhaat_pauliina_antti5.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhanen inhoaa lettikampauksia ja toivoo yhtä lailla kuin minäkin, että hiukset olisivat juhlapäivänä poissa tieltä eivätkä roikkuisi niskassa. Näillä näkymin siis turvaudutaan meillä kotosalla hippinutturan nimellä kulkevaan miehekkääseen sotkusykeröön, jonka tosin saa ammattilainen vääntää että pysyy kans koko päivän.

Siis vähän tähän tyyliin:

gavin+rossdale+bun.jpg

Paitsi että sulhasella hiukset ovat pidemmät ja niin luonnonkiharat, että viimeistään iltasella tulos näyttänee enemmän tältä, ja hyvä niin ;)

W_TheManBun_.jpg

Sopii mielestäni hyvin meidän vähän rennompiin asukokonaisuuksiin, jos sulhasella olisi frakki päällä pitäisi ehkä miettiä toiseen kertaan. Herra kuitenkin usein vääntää jotain tuon kaltaista päähänsä näin kesällä muutenkin, eli on sitten hääpäivänäkin "itsensä näköinen", mitä ei koe lettikampauksessa olevansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jumatsuikka! Mähän en ollut edes tajunnut miettiä tätä asiaa... Olen kyllä vähän salaa suunnitellut, että jos miehelle hankkisi mustan silinterihatun. Musta se olis aika tyylikäs ja sen kanssa vois hyvin olla tukka aukikin. Mutta jos tämä ehdotus ei mene läpi, niin tuo Timo Kotipellon lookki on kyllä aika hyvä.

Jos on oikein paksu tukka, niin senhän vois laittaa ranskalaiselle letillekin. Mut ohuemmassa tukassa ei näytä hyvältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy tulla vielä kehuskelemaan letillä, jota lettikammoinen sulhokaan ei suoralta kädellä tyrmännyt. Kuten aikaisemmin kerroin, lettikampaukset oli tähän mennessä ihan täysi mahdottomuus, mutta tällaisessa letissä kuulemma kehtaa mennä jo töihinkin. Niin sulhoa kuin muakin noissa perinteisissä ranskalaisissa ja kolmen säikeen leteissä häiritsee sellainen kansantanssifiilis ja tyttömäisyys, joka tästä letistä puuttuu. (Kuvassa letti tosin on naisen päässä.)

320141628_d044c49e48_m.jpg

Näyttää vähän köysimäiseltä, koska letistä tulee litteän sijaan pyöreä. Letitetty siis neljällä säikeellä, englanniksi kulkee nimityksellä box braid, mikä lie suomeksi. Laatikkoletti? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse oon tykästynyt tohon Kotipellon kampaukseen ja sulhokin alustavasti suostui siihen mutta ongelmana siinä on vaan se, että pelkään kampauksen menevän huonoksi jos on kovin pitkä väli kampauksen teon ja itse juhlien välillä. Mun sulholla on jotenkin aika pörröinen tukanlaatu niin mietin et pysyykö tukka noin sileänä sieltä alta :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään