nelli&risto

Vieraat, jotka eivät ole vastanneet kutsuun (yhdistetty)

95 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään kokemusta vieraista, jotka eivät ole vastanneet kutsuun ja ovat kuitenkin ilmestyneet häihin? Lähinnä mietin oletteko varanneet ylimääräistä ruokaa ja paikkoja pöydistä vai miten olette toimineet? Meillä oli viimeinen vastauspyyntö päivä vikko sitten ja yli 10 ihmistä on vastaamatta mitään.... Pelkään, että osa niistä sitten ilmestyykin hääpäivänä kirkkoon ja juhlapaikalle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli ilmoittautumispäivän jälkeen muutama kutsuttu vastaamatta. soitin heille pari päivää sen jälkeen ja varmistin, että ovatko tulossa vai eivät. meille tulee nimetyt paikat enkä todellakaan halua sitä tilannetta, että sinne tuleekin joku joka ei ole ilmoittautunut ja sitten tämä kyseinen henkilö pitää vain tunkea jonnekin istumaan ja alkuperäinen istumajärjestys menee pilalle. (lähinnä siis sen takia, että olemme tarkkaan istumajärjestyksen miettineet, koska vieraissamme on suhteellisen paljon sellaisia, jotka eivät juurikaan tunne muita vieraita.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös osa jätti ilmoittautumatta ja näille henkilöille soitettiin/laitettiin viestiä ovatko tulossa vai eivät!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin jätti n. 10 henkilöä ilmoittamatta. Tarkoitus olisis soitaa heille tässä ensi viikolla ja tarkista tilanne ovatko tulossa vai eivät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse aion ehdottomasti ottaa yhteyttä niihin henkilöihin, jotka mahdollisesti jättävät reagoimatta kutsuun. Meidän deadlineen on aikaa pari viikkoa, ja vielä on seitsemän kutsuttua 34:stä ilmoittamatta osallistumisestaan. Meillä on niin pieni juhlapaikka, että ilmoittamatta jättäneet "yllätysvieraat" sotkisivat pöytäjärjestelyt totaalisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä ihmisille pitää ehdottomasti soittaa/laittaa viestiä ja varmistaa, ovatko tulossa. Aina osa unohtaa vastata haluttuun päivämäärään mennessä kun eivät heti kutsun saatuaan vastaa.

Meilläkin muuten on tänään vp. :rolleyes: Ja ehkä 25 ihmistä ilmoittautumatta (kutsuttuja noin 80). Osa on sukulaisia, joiden oletan kyllä olevan tulossa mutta myös hajamielisiä kavereita, joista ei tiedä. Täytyy varmaan ensi viikon aikana olla yhteyksissä... Tosiaan siis soittelen noille sukulaisillekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vp. oli viime tiistaina, jonka jälkeen vastaamattomia oli parisenkymmentä. Näille laitoin viestiä ja edelleen on 7 vastaamatta! Jos vastausta ei parin päivän sisällä kuulu, oletamme, etteivät he ole häihimme tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meilläkin muutama jätti vastaamatta ja soitin heille sitten ja kyselin perään. Ainakin meillä on pakko tietää tarkka pääluku

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me ollaan päätetty että me ei kysellä kenenkään perään..

..kyllä aikuisten ihmisten pitää osata ilmoittautua. *mur*

sitäpaitsi kutsussa lukee selkeäsi että "ilmoitathan tulostasi X.X mennessä" jonka lisäksi "juhlaohjesäännössä" lukee ensimmäisenä, että "ensinnä ilmoittautuneet saavat eniten ruokaa ja parhaat paikat"

meille on tulossa nimikoidut paikat ja pitopalvelusta varataan ruoka lautasperiaatteella (eli varaamme tietyn määrään lautasia).

kuokkavieraat on huomioitu tyhjillä pöydillä, joihin tulee valospotti ja lisäksi tarjolla on vettä ja näkkäriä

eli tervetulleita ovat, mutta ruokaa ei valitettavasti ole varattuna.. tai ehkä ruokkaa riittäiskin, mutta lautaset kyllä loppuu sitten kesken :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaanpa minäkin:

Eli minun kokemuksen mukaan on ehdottomasti soitettava läpi he, jotka eivät ole ilmoittaneet mitään. Kaason häissä pari-kolme kutsua olivat jääneet postissa jonnekin karkuteille - nämä vieraat ilahtuivat suunnattomasti kun soiteltiin perään, ja ilmoittivat siltä istumalta tulevansa. Toisaalta, jos häät on kesän loppupuolella, kesä on yleensä niin täynnä toimintaa että yksi vp saattaa jäädä huomioimatta (vaikka vaan siksi, että itsellä ainakin lomalla joskus viikonpäiväkin on epäselvä...)

Eli minä soitan oman vp jälkeen varmistaakseni että kaikki ovat saaneet kutsun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemuksen tuoma neuvo: älkää jääkö arvailemaan, vaan ottakaa se puhelin käteen. On olemassa käsittämättömän paljon ihmisiä, jotka....

- unohtavat että piti ilmoittautua ja että sille oli deadline

- eivät tiedä mitä vp tai rsvp tarkoittaa ja jättävät vastaamatta hämmennyksissää kun eivät osaa googlettaa tai muuten selvittää oudon lyhenteen merkitystä

- eivät tajua että vastausta ei pyydetä huvikseen/jos viitsii, vaan sillä voi olla isokin rahallinen ja käytännön merkitys kutsujille (istumajärjestys ei toimi, pitopalvelu veloittaa olemattomista vieraista jne)

- joku voi luulla että vastausta pyydetään vain jos ei ole tulossa

Kutsuja voi myös kesäaikaan oikeasti kadota postissa, kun kesäsijaiset jakavat kirjeitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksi viikkoa häihin.. ja piti alkaa kyselemään.. -suurin osa sanonut et juu.. tottakai.. (yhden kirje oli kadonnut) Silti jäi niitä.. yritän järjestää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt viikko aikaa vp:hen, ja vielä puolet ilmottautumatta. Todella ärsyttävää. Varsinkin kun osa noista on kutsuttu myös itse vihkitilaisuuteen ja ravintolaan syömään, jolloin pitäis tietää menuvaihtoehto. Toinen puoli sitte on kavereita jotka tulee vaan jatkopaikalle, joten heillä ns. ei oo niin välii. Pitäs vaan ilmottaa ravintolalle noi ruokajutut ajoissa. Kraah.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on hirveän ristiriitainen aihe. Itse olin aikaisemmin sen kannalla että minähän en rupea perään soittelemaan mutta sekin on varmasti totta mitä joku oli täällä laittanut että posti kadottaa todella paljon kirjeitä. Kaippa se on vaan suostuttava siihen että luuri käteen ja soittelemaan sukulaisia läpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En alkaa soitteleen perään,jos ei kuulu mitään!

Inhottavaa kun jätetään viimeisille päiville.Voihan sitä ilmoittaa heti kun kutsun saa ja esteillehän ei voi viime metreillä mitään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on hirveän ristiriitainen aihe. Itse olin aikaisemmin sen kannalla että minähän en rupea perään soittelemaan mutta sekin on varmasti totta mitä joku oli täällä laittanut että posti kadottaa todella paljon kirjeitä. Kaippa se on vaan suostuttava siihen että luuri käteen ja soittelemaan sukulaisia läpi.

Vähän sama juttu täällä, vastaus aikaa on vielä reilu 2vk jäljellä mutta toistaiseksi ilmottaujia on 24henk joista kaksi ei pääse paikalle, kutsuja lähti 40kpl ja kutsuttuja on 100henk eli aika vähän noista on ilmottautunut nytten. Meinasin viimesellä viikolla laittaa FBhen viestin että kenenkään tuleminen EI ole itsestään selvyys ja jokaisen pitää ilmoittaa tulostansa, jospa sillä saisi kavereihin ja serkkuihin vauhtia, samoin taidan pyytää serkkuja hätyyttelemään vanhempiaan tulemisen suhteen. Miehen suvulle pitää varmaan sitten soittaa taikka laittaa viestiä että onko tulossa, tällä hetkellä sieltä on tulossa yksi täti Kanadasta jonka puheista ymmärsin sisaren tulevan kanssa (on kyllä kutsuttu) ja sitten on eno ilmottautunut vaimonsa kanssa. Muista ei mitään tietoa eikä heille tietty mitään numeroitakaan ole meillä.. ARGH!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on hirveän ristiriitainen aihe. Itse olin aikaisemmin sen kannalla että minähän en rupea perään soittelemaan mutta sekin on varmasti totta mitä joku oli täällä laittanut että posti kadottaa todella paljon kirjeitä. Kaippa se on vaan suostuttava siihen että luuri käteen ja soittelemaan sukulaisia läpi.

Vähän sama juttu täällä, vastaus aikaa on vielä reilu 2vk jäljellä mutta toistaiseksi ilmottaujia on 24henk joista kaksi ei pääse paikalle, kutsuja lähti 40kpl ja kutsuttuja on 100henk eli aika vähän noista on ilmottautunut nytten. Meinasin viimesellä viikolla laittaa FBhen viestin että kenenkään tuleminen EI ole itsestään selvyys ja jokaisen pitää ilmoittaa tulostansa, jospa sillä saisi kavereihin ja serkkuihin vauhtia, samoin taidan pyytää serkkuja hätyyttelemään vanhempiaan tulemisen suhteen. Miehen suvulle pitää varmaan sitten soittaa taikka laittaa viestiä että onko tulossa, tällä hetkellä sieltä on tulossa yksi täti Kanadasta jonka puheista ymmärsin sisaren tulevan kanssa (on kyllä kutsuttu) ja sitten on eno ilmottautunut vaimonsa kanssa. Muista ei mitään tietoa eikä heille tietty mitään numeroitakaan ole meillä.. ARGH!

Tuntuu turhauttavalta tehdä häävalmisteluja,kun ilmoittautuneita ei ole kuin pari kymmentä ja kutsuttuja on kuitenkin 140!!!

Kaikki vaan kiittää kutsusta ja olettaa kai,et samalla tavallaan ilmoittautuu tulemaan juhliin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin meni tosiaan viimeisille päiville viimeiset ilmoittautumiset. Itse en lähtisi hätiestelemään mitenkään ennen kuin ilmoittautumisaika umpeutuu, se tuntuisi ainakin minusta siltä, että "Miksi laitetaan viimeinen ilmoittautumispäivä jos jo sitä ennen pitää ilmoittautua?".

Meillä kävi niin, että minun puoleltani kaksi porukkaa, miehen puolelta muutama kaveri ja kolme sukulaista jättivät ilmoittautumatta. Soitimme (tai laitoimme viestiä) heille seuraavana viikonloppuna, ja saimme siis myös vastauksen. Saman (esim. sähköposti- tai FB-) viestin voi kuitenkin laittaa helposti monelle ihmiselle, joten ei mielestäni kohtuuton vaiva.

Itse varauduin jo ennalta siihen, että kaikki eivät muista ilmoittautua, joten laitoin viimeisen ilmoittautumispäivän niin aikaiseksi, että ehtii vielä soitella ja varmistaa niille, jotka eivät ilmoittautuneet ajoissa. En jaksanut ottaa stressiä tästä asiasta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vielä muutama päivä ilmoittautumisaikaa jäljellä, mutta puolet kutsutuista eivät ole ilmoittaneet meille mitään. Kutsuimme siis itse vieraat ja pyysimme ilmoittautumiset osallistumisesta tai pois jäämisestä meille itsellemme. Kummankaan vanhempien nimiä ei mainittu missään. Nyt on sitten toisen meistä äidille sukulaiseet kiitelleet kutsua ja kertoneet, kuinka iloissaan ovat juhliimme tulossa. Ovatko nämä sukulaiset nyt sitten ilmoittautuneet vai eivät? Minun mielestä eivät. Ja totta kai joku sukulainen oli niin ikään äidiltä kysellyt että voihan se ja se perhetuttu tulla myös juhliin ja äiti tietysti vastaamaan että totta kai! Ja meiltä ei edelleenkään ole kysytty mitään eikä meille ole tämä perhetuttukaan ilmoittautunut. Aika suuren soittokierroksen saamme varmaan ikävä kyllä tehdä, ellei tässä sitten ala puhelimet ja sähköpostit laulamaan ihan viimeisinä päivinä. Toivottavasti niin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vielä muutama päivä ilmoittautumisaikaa jäljellä, mutta puolet kutsutuista eivät ole ilmoittaneet meille mitään. Kutsuimme siis itse vieraat ja pyysimme ilmoittautumiset osallistumisesta tai pois jäämisestä meille itsellemme. Kummankaan vanhempien nimiä ei mainittu missään. Nyt on sitten toisen meistä äidille sukulaiseet kiitelleet kutsua ja kertoneet, kuinka iloissaan ovat juhliimme tulossa. Ovatko nämä sukulaiset nyt sitten ilmoittautuneet vai eivät? Minun mielestä eivät. Ja totta kai joku sukulainen oli niin ikään äidiltä kysellyt että voihan se ja se perhetuttu tulla myös juhliin ja äiti tietysti vastaamaan että totta kai! Ja meiltä ei edelleenkään ole kysytty mitään eikä meille ole tämä perhetuttukaan ilmoittautunut. Aika suuren soittokierroksen saamme varmaan ikävä kyllä tehdä, ellei tässä sitten ala puhelimet ja sähköpostit laulamaan ihan viimeisinä päivinä. Toivottavasti niin!

Kirjotitko sä tän vai mä? :D Tosin sillä erolla, että meillä nää ongelmat on jostain syystä kulminoitunu miehen sukulaisiin. Tiä sit mitä kaikkee se tuleva anoppi on näille menny lupaileen :D

Meillä on parisen viikkoa vielä vastausaikaa jäljellä. Vajaa puolet on ilmottautunut ja kutsuttuja n. 100.

Oon myös ihan samoilla linjoilla Undon kanssa tuon asian suhteen, että "Miksi laitetaan viimeinen ilmoittautumispäivä jos jo sitä ennen pitää ilmoittautua?"

Kun me lähetettiin kutsut ~3kk ennen juhlia niin olin ensimmäisen viikon ihan et miksei väki soittele, mä haluan tietää heti ja välittömästi ketkä tulee ja ketkä ei. Sit taas kun mietti miten ite menettelisin niin kyllä sitä tulis vastattua kutsuun lähempänä deadlinea kuin heti kortin nähtyä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu aika ristisiitaset tunteet tuli mullakin.

Ensin ajattelin että mitä turhaan. Pitopalvelu varautuu aina siihen, että joku tulee ilmoittamatta. Ainakin näin on sanoneet monet pitopalvelun pitäjät... Tosin tuo jos on istumajärjestys niin voi sotkea suunnitelmia..

Tjaa, saapa nähä mihin itse päätyy sitten kun vp menne ohi... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa meilläkin vp-aikaa jäljellä ja noin puolet vielä ilmoittamatta itsestään. Mä koen, että tilanne on ihan luonnollinen näin. Tasaiseen tahtiin tippuu ilmoittautumisia, jonain päivänä useampi ja sitten taas pari välipäivää. Epäilen kyllä, että muutama unohtaa ilmoittautua - tähän olemme varautuneet ja sitten täytyy soitella perään. :D Nimenomaan noita ns. itsestään selviä on vielä ilmoittautumatta meilläkin, lähisukua jne. Mutta puhuvat kyllä siihen malliin, että olisivat tulossa.

Enemmän olen skeptinen niiden suhteen, jotka heti kutsun saatuaan sanoivat tulevansa, tottakai. Mietityttää, että jos se mieli muuttuu, niin ilmoittavatkohan sitten siitä... Mutta ihan oikeasti uskon, että näitä on turha kovasti murehtia ennen kuin se vp on tosiaan takana. Moni aktivoituu vasta viime tingassa. Itsekin kirjoitan aina kalenteriin merkinnän, että ilmoittaudu viimeistään huomenna! ... Ja muistan sen usein vasta, kun kalenteri kääntyy oikealle viikolle. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kyllä vielä kolmisen viikkoa aikaa ilmoittautua ja vajaasta 200 kutsutusta on ilmoittautunut 45 tähän mennessä. Odotan ja katson, kuinka paljon vielä ilmoittautuu ja ainakin sitten soittelen ne läpi, jotka ovat aikaisemmin puhuneet siihen tyyliin, että tulisivat. Meilläkin kuitenkin on istumajärjestys ja pitopalvelulle pitää ilmoittaa tarkkaa syöjien määrä, joten kyllä ilmoittautumisilla oikeasti on väliä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ilmottautumisaikaa puolitoista kuukautta ja puolitoista kuukautta ennen juhlia pitäisi viimeistään ilmoittaa. No nyt on 10pv aikaa ilmottautua ja 27vierasta 100kutsutusta on ilmottautunut. Miehen puolelta tasan 4henkeä ilmottautunut, miehen pari kaveria on kaiketi ilmottautunut bestmanille joka ei taas ole minulle kertonut siksi kun olisi pitänyt suoraan ilmottautua minulle. Loput 23 on minun kavereita ja pari sukulaista.. Mieli tekis jättää soittamatta noille jotka ei ens viikkoon mennessä ilmota, mutta kaipa se pakko on soitella niitä läpi. Mm appiukolle pitää itse näköjään soittaa kun ei ole saanut aikaiseksi itse soittaa ja kertoa tuleeko vai ei :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään