enough

Itse meikanneet?

42 viestiä aiheessa

Tämä olisi paras ehkä sujauttaa tuonne rouvapuolelle, mutta pistetään nyt tähän, eli kysymys itse meikanneille:

Oliko vaikeuksia jännittämisen ja käsien tärinän takia? Pätkikö ajatus vai sujuiko rutiinilla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ ei ollut mitään ongelmia. Meikki onnistui erinomaisesti :flirt: tosin mulla on ripsipidennykset, joten ei tarvinnut stressata ripsien onnistumista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tottunut meikkaaja ja meikkipussista löytyy todella hyvät meikit, joten en näe syytä miksi maksaa meikkaajasta.Olen myös satsannut ripsipidennyksiin, joten meikin valumisesta ei tarvitse juurikaan huolehtia :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: kielo10

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, minäkin aion meikata itse, karmaisevien koemeikkikokemusten jälkeen.

Meikkivinkkejä etsiessäni löysin tämmöisen naisen youtube-kanavan, suosittelen! Katsokaa vaikka se bridal look ja bridal tips, valtavan hienoja vinkkejä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä pohdin vielä, meikkaanko itse vai menenkö meikattavaksi.

Olen tottunut ja ihan suht hyväkin meikkaamaan, ja olen myös todella tarkka siitä, mitä haluan. "Jotain sinne päin" ei ole riittävän hyvä, vaan pitää olla täydellinen :D!

Aion silti TESTATA meikkiä koekampauksen yhteydessä luottokampaajallani, jotta kuitenkin näen kaiken varalta, mihin hän pystyy. Itse hääpäivänähän voin sitten meikata itse, jos jälki ei miellytä.

Mitä mieltä olette muuten markettimeikeistä? Käytän itse ihan tavis Loreal-Nivea-Maybelline-Rimmel- akselin tuotantoa, ja saan niillä oikeasti sikamageita meikkejä. Mutta onko ne kuitenkin liian riskejä hääjuhlaan? Vai pitäiskö käydä shoppaamassa kassillinen Dioria? :D Mitä mieltä??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mitä mieltä olette muuten markettimeikeistä? Käytän itse ihan tavis Loreal-Nivea-Maybelline-Rimmel- akselin tuotantoa, ja saan niillä oikeasti sikamageita meikkejä. Mutta onko ne kuitenkin liian riskejä hääjuhlaan? Vai pitäiskö käydä shoppaamassa kassillinen Dioria? :D Mitä mieltä??

Ei kannata. Meikin hinta ja nimi ei kulje käsikädessä sen laadun/sinun ihollesi sopivuuden kanssa. :girl_sigh: Kannattaa mielummin meikata hääpäivänä niillä jo entuudesta hyviksi havaituilla meikeillä tai ainakin vähintään testailla muutama päivä niitä uusia meikkejä.

Minun meikit oli juuri noita aika halpis-meikkejä ja ne pysyi hyvin yöhön asti. Muutenkin, jos on tarkka siitä minkälaisen meikin tahtoo, on varmempi meikata itse. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikkaan luultavasti itse tai sitten siskoni auttaa. Arkielämässä en meikkaa yhtään ja suoraan sanottuna en ole edes ihan varma, että ne meikkivoiteet ym. joita omistan, ovat tarkalleen oikean sävyisiä minulle. Kyllä johonkin baariin mennessä tms. laitan meikkivoidetta ja puuteria, kulmakynää ja joskus ripsaria, mutta siihenpä se jää. Minulla on aika tummat ja erottuvat silmäripset ja lisäksi vahvat silmälasit melko voimakkaan näköisillä kehyksillä, joten silmät on minusta riittävästi korostettu jo ilman luomiväriä ja rajauksia. En oikeastaan edes osaa piirtää silmänrajauksia, aina niistä viivoista tulee suttuisia.

Riittääkö häämeikiksi meikkivoide + puuteri, ripsari, kulmakynä, huulikiilto ja poskipuna? Vai onko jotenkin ihan tökeröä jos ei silmiä käsittele tuon enempää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hoi! Onko vielä olemassa itse meikkaavia morsiamia? Hääsuunnittelun alun jahkaamisen jälkeen päädyin siihen, että meikkaan itse itseni. Jos on toiminut menneet 12 vuotta, saa toimia hääpäivänäkin. Ja joskus kun olen ollut muiden meikattavana, on monesti lopputulos tuntunut vieraalta enkä ole näyttänyt yhtään itseltäni... :girl_sigh: Anyhoo. Ostin pränikät meikit häämeikkiä varten, jotka voi sitten ottaa ihan normaaliin arkikäyttöönkin. Enimmäkseen luotin tuttuihin tuotteisiin, joiden tiedän sopivan esim. erittäin vaalealle iholleni, huulipuna on tosin ihan uusi tuttavuus, jonka nappasin testerin perusteella mukaani. Meikkaan mm. Dermosilin sävyttävällä päivävoiteella ja meikkivoiteella, Natural Coden puuterilla, veden kestävällä Great Lash -ripsarilla ja Isadoran kulmakynällä. Niin ikään, teen myös itselleni hääpäivään valmistavat manit ja pedit, sekä jalkahoidon, että passaa sipsutella hienoissa korkkareissa.

Vieläkö löytyy muita tee se itse -morsiamia? :spruce_up:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi itse meikkaava! Ensisijaisesti budjetin takia, mutta myös sen jos ammattilaiselta ei tuliskaan tyydyttävää jälkeä. Uus meikkivoide täytyy ostaa, mutta muuten aattelin mennä ihan normaalimeikeillä. Täytyykin alkaa etsiin inspiraatiokuvia, niin ehtii harjotteleen ennen häitä. En halua sit hääpäivän aamuna alkaa miettiin et jahas, mitäs nyt naamaan suditaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meikkasin itse, tein myös kampauksenkin ja onnistuin mielestäni hyvin, tosin tukka ei ollut ihan täydellinen, mutta olen tyytyväinen.

Ostin pari uutta luomiväripalettia, vedenkestävän ripsivärin ja kajalin, kun entinen oli niin lopussa. Tein ruskeasävyisen silmämeikin, kun omat silmät ovat pääosin ruskeat, pohjana oli sama meikkivoide mitä aina käytän ja muutenkin käytin niitä tuotteita mitä yleensäkin. Ensin ajattelin voimakkaampaa silmämeikkiä, mutta se ei olisi sopinut kokonaisuuteen, joten muutin suunnitelmaa. Muutenkin mieluiten korostan silmiä, olen tosi laiska käyttämään mitään huulikiiltoja tai -punia. Hääpäivänä en laittanut huuliin mitään, unohdin siinä hässäkässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään iski totaalinen paniikki! Kosmetologi joutui perumaan meikkauksen, ihan hyvästä syystä, mutta kuitenkin nostatti verenpaineen pilviin. Sitä ei sitten helpottanut ollenkaan soittokierros jokaiseen mahdolliseen kauneushoitolaan, puolet on lomalla tuolloin, toinen puoli ei tee meikkauksia!! Tässä ei nyt varmaan auta muu kuin alkaa harjoittelemaan meikkausta itse, vaikka olenkin ihan varma, ettei suti pysy kädessä hääpäivän aamuna, vaikkei ehostus muuten vaikeuksia tuota. Onkohan Youtuben meikkivinkkivideot ihan hyviä, onko kellään suositella jotain tiettyä videota "smoky eye" -tyyliseen meikkiin? Mitä tuotteita kannattaa ostaa, siis lähinnä pohjustukseen? Itse käytän Rimmelin ja Max Factorin tuotteita paljon, löytyykö niistä joku ehdoton tuote? Onko jonkun muun merkin luomivärit pysyvämpiä ja luotettavampia? Kiitos jo etukäteen, mikäli joku osaa auttaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi itsensä meikkaava,hiukset käyn laittamassa ammattilaisella :) En tiedä oikein miksi en ole oikeastaan edes harkinnut,että menisin meikkiin.Sitä on tullut vuosia joka päivä itse meikattua,joten tuntuisi kummalliselta mennä toisen "maalattavaksi" :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Menee vähän OT:ksi, kun en osaa tuohon itse meikkaamiseen vinkkiä antaa. Mutta jos tuntuu siltä, ettei meikki välttämättä hääaamuna onnistu.. Voisiko siis lähimpien kaupunkien meikkaajista löytyisi sellaista, joka suostuisi tekemään keikka kaupungin ulkopuolellekin? Veikkan, että meikkaajatkin joutuu kuitenkin jonkun verran siirtymään töissään, joten se tuskin on ongelma. Tietysti siitä saattaisi tulla lisää hintaakin vähän, kun tulee ajokilometrejä. Mutta toisaalta, rahaa menee myös uusiin meikkeihin ja jos hääaamu menee stressatessa meikkiasiaa, se tuskin on sen arvoista..

Olen soittanut läpi kaikki järkevän matkan päässä olevat kosmetologit, täällä meillä päin niitä ei paljoa ole, ja osa tosiaan lomalla ja osa ei tee meikkauksia. En tiedä onko järkevää ajatuttaa kosmetologia sataa kilometriä..sillä matkalla saattaisi jonkun saadakin..

Sain numeron eräälle kosmetologille, joka ei sitä työtä enää tee, mutta voisi minun meikeillä meikata. Tietysti pitää sitten ostaa uusia tuotteita JA maksaa työstä, mikä ei kyllä varmaan samaa luokkaa kustanna kuin "oikea" meikkaus. Toivottavasti saan hänet tekemään meikin! Peukut pystyy huomiseen :)

Muoks: No ei menny nappiin sekään vaihtoehto.. :( Jotenka kovasti nyt harjoittelemaan meikin tekoa, mikä varmaan harjoittelusta huolimatta näyttää sitten enemmän klovnilta :D

Muokattu: , käyttäjä: ulkopuolinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyin ammattilaisen sijaan meikkaamaan itse itseni, sillä tuntuisi hullulta antaa yhtäkkiä jokin niinkin suuri asia jonkun tuntemattoman käsiin, kuin oma ulkonäkö. Päätöksen teki tosin helpoksi se tosiasia, että meikkaan päivittäin ja olen kaikkien näiden meikkausvuosien aikana oppinut monien epäonnistumisten, virheiden ja ylilyöntien kautta, mikä sopii kasvoilleni. Häihin on vielä aikaa 6 kuukautta, mutta olen jo harjoitellut suuren päivän meikkiä muutamaan otteeseen :) Ajattelin tehdä pienen listanpoikasen tulevasta meikistäni, johon merkkailen käyttämäni tuotteen sulkeisiin, sillä nämä tuotteet eivät välttämättä ole suosituksia, vaan ennemminkin itselleni hyväksi havaitsemiani juttuja :) Kaikki tuotteet eivät sovi kaikille. Itselläni on hieman kuivahko, mutta muuten normaali iho.

Eli siis:

 

- Aluksi kasvojen kosteutus päivävoiteella hyvissä ajoin ennen meikin aloittamista (Nivea Daily Essentials Nourishing Day Care).

- Meikinpohjustusvoide, jos käytät meikkivoidetta - BB-voiteen kanssa ei tarvitse (Lumene Beauty Base).

- Oman ihon sävyyn sopivan meikki- tai BB-voiteen levitys siveltimellä tai sormin (Garnier BB Cream).

- Peitepuikon levitys ongelmakohdille, esim. tummat silmänaluset, näppylät (Lumene Peitepuikko).

- Ihon kevyt puuterointi läpikuultavalla puuterilla (Constance Carroll Silk Finishing Powder).

- Kasvojen muotoileminen varovasti hieman omaa ihonsävyä tummemmalla matta-aurinkopuuterilla kasvojen matalista kohdista (Coastal Scents Sleek Silhouette Palette).

- Poskien kevyt punaus ensin voidemaisella punalla ja päälle puuteripunaa (NYX Rouge Cream Blush & Coastal Scents Sleek Silhouette Palette).

- Kulmien muotoilu ja väri (Coastal Scents Brow Palette).

- Silmäluomelle silmämeikinpohjustusvoide (NYX Eye Shadow Base).

- Ensin koko luomelle kulmakarvoihin asti sekä silmän sisänurkkaan vaaleaa, shampanjan väristä luomiväriä (Graftobian Cosmetics Mineral Eye Shadow).

- Tämän jälkeen rakennetaan smokey eye-tyylinen silmämeikki eri sävyisillä luonnollisilla ruskean sävyillä kerrostaen, kunnes silmämeikki on sopivan tumma. Myös alaripsien tyveen levitetään keskiruskeaa luomiväriä (Coastal Scents 88 Original Palette).

- Silmien rajaus ohuelti aivan ripsien tyvestä mustalla geeli- tai nestemäisellä rajausvärillä ja ylemmän "vesirajan" rajaus mustalla rajauskynällä (Sleek MakeUP ink pot & Constance Carroll Kohl Eyeliner).

- Vedenpitävä ripsiväri sekä ainakin itselläni tekoripsien kiinnitys :) (Lumene Natural Code Volume-Maximizing Mascara Waterproof).

- Huulien hyvä kosteutus huulivoiteella jo useita viikkoja ennen suurta päivää, myös tänä aamuna.

- Huulien rajaus huulipunaan sopivan värisellä rajauskynällä (Lumene Lip Graphics Lip Liner Pencil).

- Huulien punaus ihanan värisellä punalla :) (We Care Icon Magnetic Lips Moisture Wear Lipstick).

 

Tämän meikkikokonaisuuden olen itselleni hyväksi havainnut, lopputuloksena silmiä korostava, kuitenkin luonnollisia sävyjä sisältävä keskivahva meikki :)

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pohdin tässä itsekin että teenkö itse vai otanko meikkaajan hääpäivälle... Minua jännittää itse tehtynä (ja meikkaajan tekemänä) meikin kestävyys. Itse käytän tällä hetkellä BareMineralsin mineraalimeikkejä ja tiedän ettei näiden peittävyys ja kesto ole sitä luokkaa kun hääpäivän haluan. Ennen näihin siirtymistä käytin todella paksulti meikkiä minkä taika ihoni oli myös huonommassa kunnossa. Nyt kuitenkin mietin että tuleeko yhtä kalliiksi hankkia kaikki tarvittavat pohjustukset, meikkivoiteet, puuterit jne jne kuin palkata ammattilainen tämän tekemään...?

Toki uskon itsekkin siis osaavani tehdä juuri semmoisen meikin kuin haluan häihini itse, mutta luulisi meikkaajalla olevan tarpeeksi kestävät meikit, ettei tarvitse hääpäivänä meikkiä korjailla? Pari kesää sitten yhden kaverin häissä hänen ei ainakaan tarvinnut meikkiä kertaakaan korjailla ja hyvin pysyi.

 

Mitä pitäisi meikkivoiteen alle lisätä tavallisen kasvovoiteen lisäksi? Ilmeisesti on olemassa joitan aineita jotka pohjustavat meikin niin että tasan pysyy paikallaan koko päivän.. Mitä suosittelette??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään