maddy

Minkälainen elämäntilanne häitä suunnitellessa

915 viestiä aiheessa

Minä töissä (lähihoitaja) ja sulho opiskelee amkssa ja valmistuu vasta häiden jälkeen. Kaikki ylimääränen mikä liikenee mulla ni menee räärahastoon... Opiskelijan on sitte hiukka hankalampi säästää, toivottavasti pääsee pian töihinki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät syksyllä 2014. Mies vakitöissä, itse siirryin juuri kotiäidin roolista opiskelijaksi ja valmistun keväällä 2014. Meidän lapsi on nyt 1,5v ja yhdessä ollaan nyt oltu reilu 3 vuotta ja tunnettu pikkasen pidempään. Niin ja on meillä tää oma(=pankin) kotikin eli pienenpienen budjetin häät tulossa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät heinäkuussa 2013. Minä opiskelen, mutta olen jo valmistunut häihin mennessä, miehellä vakityö. Ja oma talo on ja koira. Toivon olevani siis (vaki)töissä häiden aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät syyskuussa 2013. Tällä hetkellä opiskelen, mutta olen valmistunut ennen häitä. Mies opiskelee vielä silloin. Häiden aikaan ollaan seurusteltu noin 5 vuotta, ja ikää meillä on 21 ja 22 vuotta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät tiedossa 3.8.2013, yhdessä oltu silloin melkein neljä vuotta ja molemmilla ikää 22 vuotta (sulho täyttää ihan muutama viikko häiden jälkeen 23). Mies opiskelee auto- ja kuljetustekniikkaa ammattikorkeessa ja mie yritän parhaillaan kovasti haeskella oppisopimuspaikkaa puutarha-alalta. Yhteistä vuokrakämppää ollaan asutettu viime vuoden elokuusta lähtien. Lapsia ei löydy, yksi kuusivuotias terrieri kylläkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät 2013 kesällä. Ollaan seurusteltu 6v. Häiden aikoihin olen 25v ja sulhanen 26v. Molemmat vakituisessa työssä. Sulhanen opiskelee työn ohella ja valmistuu juuri ennen häitä. Ensimmäinen lapsi olisi tervetullut todennäkösesti häiden jälkeen :) Asumme vuokralla, ja niin aiomme asua myös vielä lähivuodet. (halpa vuokra ja asunto hyvällä paikalla.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sinänsä hyvin huono tilanne taloudellisesti, sillä ollaan molemmat häiden aikaankin vielä opiskelijoita. Ainoastaan mulla on vakityö opiskeluiden ohella, puoliskolla ei. Siihen mennessä varmasti hankkinut jotain, muttakun just on uusi koulu alkanut, niin ei oo tällä hetkellä vielä töissä, ettei ihan tuu koulun alkuun kamalaa taakkaa harteille. :D Meillä vuokra on kyllä erittäin korkea mun palkkaani nähden, eikä kumpikaan voi saada opintotukea edes häihin mennessä (ne pirun vanhempien tulot kun vaikuttaa 20v asti...). Asumislisää onneksi, mutta eipä sekään kamalasti auta.

Juhlitaan siis 2014 tammikuussa, luultavasti 25. päivä. Suunnittelu on jo kovassa vauhdissa ja seurustelua on silloin takana päälle kolme vuotta. Molemmat ollaan just täytetty tammikuun alussa silloin 19, nuoria kun ollaan. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hääpäivänä yhteiseloa takana tasan 13 vuotta ja lapsiakin 4. Asutaan ihannealueella vuokralla, minä kotona pienimpien lasten kanssa ja mies vielä koeajalla töissä. Ei mikään ihannetilanne, mutta johan tässä on vuosia odoteltu "sitä parempaa hetkeä".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät lokakuun lopussa ja silloin yhteiseloa takana 6v2kk. Molemmilla ikää 28, miehellä vakityö ja itsekin vaihdan määräaikaisesta vakiduuniin heti häiden jälkeen. Asutaan vuokralla, ei lapsia, ei eläimiä. Matkustellaan kotimaassa ja ulkomailla aina kun työt antaa myöden. Elämä on ihanaa juuri nyt, juuri näin :girl_dance: .

Muokattu: , käyttäjä: Obier

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääpäivä vuoden 2013 elokuussa, mutta tähän mennessä yhteisiä vuosia on kertynyt n. 4,5, joista kihloissa n. 2 vuotta.

Asutaan vuokralla, ei lapsia, ei lemmikkejä tällä hetkellä ja työttömiä/pätkätyöläisiä ollaan. Hitaasti on hääsäästöt kerääntyny kasaan tällaisella kituuttamisella mutta nyt sitten vaan päätettiin, että on sopiva hetki. Onhan sitä tässä melkein vuosi aikaa voittaa lotossa (tai saada pitempiaikainen työpaikka) ja järjestää lopulta vaikka minkälaiset pippalot B) Toinen vaihtoehto on, että loputkin säästöt menevät ja joudutaan karsimaan vieraslistaa ja tarjoamaan lopuillekin vettä ja leipää, mutta ehkä kuitenkin tärkeintä on, että naimisiin päästään. Voihan sitä sitten joskus myöhemmin järjestää isommatkin juhlat. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät syksyllä 2013 jolloin yhteiseloa on takana 4 vuotta. Molemmat ollaan vakitöissä ja rivarikämpän lainaa maksellaan. Lapsia ei ole lähivuosien suunnitelmissa, mutta elämää kotiin tuo kissaveljekset. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tällä hetkellä takana yhdessä 9kk ja muutimme juuri uuteen yhteiseen ihanaan kotiin (vuokralle kylläkin). Ennen tätä asustelimme hetken poikaystäväni omistusasunnossa, yksiössä kun olin oma asuntoni jo irtisanonut kuukautta aiemmin. Eli poikaystävälläni omistusasunto (lainaa lyhentelee) joka nyt vuokralla. Autolainaa lyhennellään myös.

5 kk sitten menimme kihloihin ja häät ovat 7/2014 eli vielä on aikaa tuohon. Molemmilla periaate että kihloihin meno tarkoittaa sitoutumista ja naimisiin menoa.

Olen itse 28 ja poikaystäväni on 34, molemmat vakityössä. (Tällä hetkellä olen pitkällä sairaslomalla, mutta tosiaan vakityöhön palailen sitten aikanaan). Suunnitelmissa itselläni mahdollisesti vielä opiskella, tämä kuitenkin hieman auki vielä. Hääpuvun olen jo hankkinut (rakas äitini kustansi) ja hääpaikan olemme jo varanneet. Mukavasti on aikaa nyt pikkuhiljaa rauhassa kaikkea suunnitella, värit ja muut koristuksen olen aika hyvin jo suunnitellut, toteutus sitten hieman lähempänä.

Lapsia emme luultavammin ole hankkimassa, tästä olemme yhtä mieltä. Asia ei ole kokonaan pois suljettu, mutta ei ainakaan moneen vuoteen vielä ajankohtainen. Lemmikejä emme myöskään omista tai halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun me mennään naimisiin elokuussa 2013, ollaan oltu yhdessä kahdeksan vuotta. Siitä 7 vuotta asuttu yhdessä. Minä tuolloin 26 ja mies 28 vuotta vanha. Mulla vielä gradu tekemättä ja mies ollut vakkariduunissa jo useita vuosia. Lapsia tuskin heti häiden jälkeen laitetaan alulle, vaan odotellaan, että saan koulun päätökseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät elokuussa 2012, jolloin minä 29v., mies 25v. Ollaan häiden aikaan oltu 3,5v. yhdessä. Meillä mies opiskelee, itse vakityössä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät heinäkuussa 2013. Kimpassa ollaan oltu öö... en jaksa laskea. :D Kolme vuotta taitaa tulla ensi keväänä, kihloissa ollaan oltu 1,5 vuotta tai jotain sinnepäin. Mies on töissä, minä vielä opiskelen ja toivottavasti saan gradun ja muutkin hässäkät viimeistään helmikuussa valmiiksi. Töille ja rahalle kun olisi käyttöä. Lapsia ei ole, eikä ainakaan muutamaan vuoteen tule. Kämppä on miehen. Melko vakaata tämä taitaa olla, kun sitä näin kirjoitettuna pohtii. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhteistä matkaa ollaan kuljettu reilu kahdeksan vuotta. Yhdessä ollaan asuttu siitä seitsemän vuotta ja kihloissa ollaan oltu kolme vuotta. Häät on ensi vuonna elokuussa. :give_heart: Hääpäivänä minulla on ikää 26 vuotta ja miehellä 27 vuotta. Molemmat opiskellaan nyt ja opiskellaan myös häiden aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään naimisiin 2013 loppukeväästä/alkukesästä, päivämäärää ei ole vielä lyöty lukkoon mutta eipä noita maistraattiaikojakaan ole vielä sinne asti varattavissa :) Juhlien puolesta ei ole suuria paineita, paikalle on tarkoitus kutsua vain läheisimmät (perheet ja parhaimmat ystävät, yhteensä n parikymmentä henkeä) ja kenties juhlistaa hyvällä ravintolaruualla, joten eiköhän joku kiva ja viihtyisä paikka sitten jossain vaiheessa tule mieleen. Tarkoitus olisi juhlia perjantaipäivänä, joten lasketaan sen varaan, että ehtii muutamankin kuukauden varoajalla vielä löytämään kivan paikan kunhan hääpäivä lyödään lukkoon. Kaveriporukalle sit järjestetään yllätysjuhlat omassa kodissamme seuraavana päivänä. Ei ole siis (onneksi!) suurempaa stressiä järjestelyistä. Tammialeista ajattelin mekkoa käydä katselemassa, jos ei löydy niin sitten voisin houkutella tulevaa anoppia ompelutalkoisiin avukseni...

Tarkoitus on siis naida ns matalalla profiililla ja julkistaa asia vasta sen itse hoohetken jälkeen muillekin kuin paikalla olleille. Ei olla ihan sellaista tyyppiä, että sentääs salaa karattaisiin naimisiin, mutta ei myöskään piitata kovin isoista juhlista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään naimisiin 2013 loppukeväästä/alkukesästä, päivämäärää ei ole vielä lyöty lukkoon mutta eipä noita maistraattiaikojakaan ole vielä sinne asti varattavissa :) Juhlien puolesta ei ole suuria paineita, paikalle on tarkoitus kutsua vain läheisimmät (perheet ja parhaimmat ystävät, yhteensä n parikymmentä henkeä) ja kenties juhlistaa hyvällä ravintolaruualla, joten eiköhän joku kiva ja viihtyisä paikka sitten jossain vaiheessa tule mieleen. Tarkoitus olisi juhlia perjantaipäivänä, joten lasketaan sen varaan, että ehtii muutamankin kuukauden varoajalla vielä löytämään kivan paikan kunhan hääpäivä lyödään lukkoon. Kaveriporukalle sit järjestetään yllätysjuhlat omassa kodissamme seuraavana päivänä. Ei ole siis (onneksi!) suurempaa stressiä järjestelyistä. Tammialeista ajattelin mekkoa käydä katselemassa, jos ei löydy niin sitten voisin houkutella tulevaa anoppia ompelutalkoisiin avukseni...

Tarkoitus on siis naida ns matalalla profiililla ja julkistaa asia vasta sen itse hoohetken jälkeen muillekin kuin paikalla olleille. Ei olla ihan sellaista tyyppiä, että sentääs salaa karattaisiin naimisiin, mutta ei myöskään piitata kovin isoista juhlista.

Eipäs tätä saakaan muokattua. Mutta siis ikää meillä on 26/30, vakitöissä molemmat, oma koti etsinnässä (nyt asutaan vuokralla). Yhdessä ollaan oltu vajaa viisi vuotta, yhdessä asuttu kolme ja puoli. Lapsia ei ole, suunnitelmissa ehkä myöhemmin sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tainnut tänne jo aiemminkin kirjoittaa, mutta tosiaan, ensi vuoden elokuussa meillä on häät, ja mieheni täyttää häiden aikaan 29 ja minä olen tuolloin 23-vuotias. Olemme seurustelleet häidemme aikaan vajaat kuusi vuotta, yhdessä asuneet niistä neljä, ja kihloissa olleet kolme :) Opiskelemme vielä molemmat, mieheni valmistuu varmaankin ensi keväänä tai sitä seuraavana syksynä/jouluna. Itse saan mahdollisesti samoihin aikoihin notaarityön tehtyä, mutta maisteriopintoja on sittenkin vielä 1,5-2 vuotta ainakin edessä. Vuokralla asumme siihen asti, että ainakin mieheni pääsee vakitöihin. Mahdollisesti edessä myös muutto miehen työn perässä sitten siinä vaiheessa (itsellä niin vähän pakollisia luentoja tms., että pystyn suorittamaan opiskeluni pidemmältäkin käsin). Kaksi karvaista lasta meillä jo onkin, ja mahdollisesti oikeiden lapsien aika voisi olla siinä häiden jälkeen, mikäli silloin siltä tuntuu :) Itse ajattelen niin, että jos toinen on jo töissä ja itsellä maisterivaiheen opinnot menossa, niin helpompi silloin tehdä lapsia kuin sitten kun on jo työelämässä. Toki rahallisesti ei ehkä niinkään, mutta lukeminen/tenttiminen/gradun kirjoittaminen olisi ehkä mahdollista viimeisillään raskaana ja pienen vauvankin kanssa :) Töitä ei välttämättä olisi mahdollista tehdä "vain vähän".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tilanne sellainen, että yhdessä on oltu viisi vuotta ja niistä asuttu yhdessä neljä vuotta. Häitä vietetään ensi keväänä. Oma asunto ostettiin vuosi sitten. Tuleva mieheni on 29 ja minä 27.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juhlitaan häitä 20.7.2013. Silloin minulla on ikää 35 ja miehellä 37. Niin se aika vaan menee ja ikää tulee. Työelämässä ollaan jo oltu, paitsi tällä hetkellä minä olen hoitovapaalla hoitamassa meidän lasta kotona ja näin on vielä häidenkin aikaan. Yhdessä ollaan oltu viisi vuotta ja nelisen vuotta ollaan asuttu saman katon alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan naimisiin mennessä 24 ja 26 vuotiaita, yhdessä tuolloin 6v. Asutaan omassa okt:ssa, yksi lapsi (nyt 1,5v) ja kaksi koiraa.

Minä olen vielä kotona lapsen kanssa, katsotaan milloin alan työjuttuja miettimään. Mies vakityössä.

Uutta remppataloa / uuden rakentamista suunnitelaan koko ajan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mentiin kihloihin 25.6.2010 eli siis juhannuksena :) Mies kosi ihan yllättäen, oli kysyny mun iskältä luvan ja kaikkea! Oli hurjan romanttista, sauna, kukkia ja sormukset piilossa! :girl_drink1:

Oltiin tuolloin oltu 8kk yhdessä.

Lapsia meillä ei ole, eikä todnäk tule! Ainakaan kymmeneen vuoteen, saa nähdä jos joskus vaavikärpänen purasee mutta ainaki tällä hetkellä tuntuu että meiän kaks hauvvaa, cockerspanieli ja amstaffi vie kaiken ajan sekä miehen harrastus.

Molemmat ollaan töissä, mä parturi-kampaajana ja mies rakennuksilla, asutaan omassa (mun!) asunnossa, ei asuntolainaa, auto löytyy ja yhteinen mökki mun iskän kanssa Pohjois-Karjalasta myös! :) Mies harrastaa kilpanyrkkeilyä sarjassa 91kg ja kisoja kiertäen menee viikonloput sutjakasti! Harrastetaan myös hauvvojen kanssa, aina kun nyrkkeilyltä ehditään, koiranäyttelyitä ja sekin harrastus vie meitä ens vuonna yli Suomen rajojen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät tulossa heinäkuussa 2014 ja molemmat tällä hetkellä töissä, mutta ei vakituisesti. Autolainaa maksellaan ja heti kun vakituiset työsuhteet saadaan niin on omakotitalon osto edessä, nyt siis vuokralla asutaan rivitalossa. Yhdessä ollaan oltu reilu 4 vuotta ja hääpäivänä täyteen tulee 6 vuotta. Yhdessä asuttu reilu kolme vuotta ja kihloihin mentiin pari vuotta sitten. Lapsia ei vielä ole, mutta 3v mäyräkoira ilahduttaa kotona. :)

Muokattu: , käyttäjä: CCrystal

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omaa kotia asutaan, työelämässä ollaan ja perheeseen kuuluu meidän kahden lisäksi pikkurakkaamme eli meidän koirat. Yhdessä ollaan oltu pieni ikuisuus, ensi vuonna häiden aikaan 10 vuotta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään