Vesseli

Kuka saattoi kirkossa?

22 viestiä aiheessa

Kiinnostaisi tietää kuka teitä saattoi, jotka toista kertaa avioidutte?

Oma isäni on kuollut ja en tiedä haluanko miehen kanssa yhdessä mennä alttarille (tai haluaako hänkään sitä). Onko ketään saattanut omat lapset?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
en tiedä haluanko miehen kanssa yhdessä mennä alttarille (tai haluaako hänkään sitä)

Ihan mielenkiinnosta: miksei?

Mielestäni se on (ihan näin ensimmäistäkin kertaa avioituneena) kaikista romanttisin tapa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen pohdiskellut tätä samaa kysymystä. En haluaisi mennä miehen kanssa yhdessä alttarille vaan haluaisin, että hän näkisi minut hääpuvussa ensimmäisen kerran, kun kävelen häntä kohti alttarille. Jotenkin symbolisesti tuntuu ihanalta, että hän ottaa minut puolessa välissä matkaa rinnalleen :-X

Voisinko kävellä tyttöni kanssa käsi kädessä?

Muokattu: , käyttäjä: Chanteuse

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entä jos kävelet yksin? Ja vaikka pieni morsiusneito edelläsi? Silleenhän ne ainakin Kauniissa ja Rohkeissa tuppaa tekeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla tarkoitus kävellä alttarille poikani kanssa, perhehän meistä tulee:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on uusperhekuvio, ja ollaan ajateltu tehdä niin, että minä kävelen puoleen väliin käytävää poikieni (2) kanssa, ja sulhaseni tulee vastaan meitä tyttärensä kanssa. Näin meidän perhe tulee symbolisesti "perustetuksi", ja on muutenkin kiva, etteivät lapset jää "ulkopuolelle" tästä vihkimisestä - koskeehan se heitä yhtäpaljon kuin meitä aikuisiakin :) Ollaan ajateltu myös,että sulhaseni tytär kantaa sormustyynyllä minun sormusta, ja minun pojalla on taas mieheni sormus.

Toisella kierroksella ja samankaton alla asuttaessa tuntuisi hassulta, että isä taluttaisi alttarille. Mutta jos haluaa jonkun taluttavan, niin minusta velikin voi saattaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämän asian kanssa minäkin pähkäilen (nyt kun näyttää siltä että häät olisi tulossa ensi kesänä, vaikka kirkko ei ole vielä varattu). Isäni saattoi minut ensimmäisissä häissä ja mietin että onkohan se nyt toisella kierroksella vähän outoa jos sama toistuu. Miehen kanssa en halua mennä mutta yksin voisin mennä, morsiustyttöjen perässä...tässä on kyllä niin paljon aikaa siihen vielä että asiat/mielipiteet voivat muuttua moneen kertaan ennen sitä vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mun tädin häissä viime kesänä oma poikansa saattoi äitinsä alttarille

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Luin jostain "oppaasta" että morsiamen voi saattaa alttarille "sukuun kuuluva mieshenkilö".

Tulevissa häissämme minut saattaa alttarille 22 vuotias poikani. Alttarille taas odottaa mies ja

yhteinen 3 vuotias poikamme ja toimii "sormuspoikana" :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Oma isäni on myös kuollut ja olen miettinyt pyytää vanhempaa veljeäni kulkemaan kanssani :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minun isäni oli kuollut. Ukkini, eli äidin isä, saattoi mut sitten alttarille. Ukki oli todella otettu moisesta kunniasta. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

anujohanna, serkkuni meni uudestaan naimisiin, ja hänen veljensä saattoi hänet alttarille. Jotenkin se tuntui erittäin luontevalta, joten suosittelen tuota kyllä ehdottomasti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut kävellä yksin. Ensimmäisellä kerralla vihkiminen oli maistraatissa eli mua ei ole silloin saatettu, ei tarvitsisi ajatella, että toistamiseen sama juttu. Mutta mutta. Yksin olen kuitenkin ajatellut hilppailla kirkon käytävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksin ajattelin mennä.. Muutenkin tuo saattaminen on vähän hassu ajatus kun olen ollut vuosia jo omillani. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuntuisi hassulta jos isä saattaisi kun ollaan mieheni kanssa oltu jo yksissä viitisen vuotta ja minulla vielä toiset häätkin...Asutaan melkein kirkon vieressä, niin että tullaan sulhasen kanssa yhdessä kirkkoon ja kävellään myös yhdessä alttarille. Isä saa vaikka lukea raamatun tekstin niin ei tunne itseään ihan unohdetuksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menemme naimisiin leirikeskuksen pienessä kappelissa ja jos sää sallii niin juhlavieraat muodostavat kujan kappelin ovelle jossa tuleva mieheni odottaa best manin kanssa joka on poikani edellisestä avioliitosta. Kuljen kujan koiramme kanssa. Suurin osa vieraista on koirallisia ihmisiä ja koiraharrastajia, joten vieraillekin tämä on mieluisaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän juhlapaikalla on sellaiset jännät portaat, josta ajateltiin tulla kumpikin omalta puoleltamme vihkitasanteelle. Sen ympärillä ovat sitten kaikki vieraat odottamassa. Kumpikaan ei siis kävele mitään käytävää pitkin, vaan kohtaamme sitten vihkijän edessä. Yhdessä kävellään punaista mattoa ja kynttiläkujaa pitkin pois. Vaikea selittää, voin laittaa linkin juhlapaikan sivuille (josta löytyy kuvia) jos jotakuta kiinnostaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksin ajattelin kavella! Morsiustytot kavelee edella.

Isa saattoi ensimmaisella kerralla, nyt se tuntuisi oudolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luultavasti kävelen kahden poikani kanssa (aiemmasta liitosta) ja mies on alttarilla vastassa yhteisen poikamme kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen liitto solmittiin maistraatissa, jossa ei saateltu suuntaan taikka toiseen, Tulevissa häissä en halua isäni saattavan, koska meidän välit ovat olleet vuosia hyvin hankalat, enkä tuntisi oloani mukavaksi. Toisaalta isäpuolen pyytäminen saattajaksi ei myöskään tunnu oikealta biologisen isän ollessa mukana juhlissa. Tuli aiemmista viesteistä ajatus, että omat lapset saattaisivat alttarille (häiden aikaan alta 10-vuotiaita), joka tuntuu oikeastaan juuri oikealta :wub: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään