Jump to content
Naimisiin.info

Apua Talvihäät askarteluun/hääpäikan koristeluun


Tinzu2010

Recommended Posts

Itselleni taidan hankkia lumihiutale kuvioleikkurin. Sitten lumihiutaleilla koristella pöytiä. Haluaisin koristelun oleman mahdollisimman simppeliä. Teema väreiksi olen miettinyt hopeaa ja pinkkiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ihana ketju! Olin jo itku kurkussa, että miten ihmeessä koristelen meidän talvihäämme, ja täältä sain hienoja vinkkejä.

Meille on tulossa teemaväreiksi kultainen, valkoinen ja beige. Näkyvät plaseerauskorteissa, kutsuissa ja menu/ohjelma-tötsissä, joissa kaikissa on käytetty entisen asuntomme olohuoneen tapetin jämiä :)

Nyt kysyn neuvoanne pöydän kattamiseen. Ajattelin laittaa keskelle valkoista tyllikangasta struktuuriksi (kellään kokemusta siitä?) ja sen päälle kullanhohtoisia lasikiviä. Keskelle haluaisin lasiastian, jossa on suolaa, hilettä ja iso kynttilä. Onko kukaan tehnyt sellaisia? Pitäisikö sen ympärille laittaa vielä nauhaa tai jotain? Kynttilöitä haluan ripotella vähän joka paikkaan, joko noita samoja tai ihan tuikkuja.

Link to comment
Share on other sites

Yks idea, mitä oon aika usein käyttänyt, on sellofaani maljakossa. Isoon maljakkoon rutataan sellofaania, vettä sekaan, ja pienempikin kukkalaite pysyy pystyssä. Näyttää ihan siltä, että kukat olisivat jäämurskassa. Värikkäästä sellofaanista voi laittaa pienempiä palasia sekaan, niin saa vaikka teemavärin mukaan.

En ole kokeillut, mutta voisi olla kiva idea laittaa sekaan semmoisia "valojääpaloja", mitä joskus drinkeissä näkee. (ei ehkä niitä punaisia vilkkuvia :girl_haha: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meille tulee nyt 75cm pituisia tähtisadetikkuja. Just testattiin, että ne palaa noin 4 minuuttia, joten luulisi niistä ainakin suurimman osan palavan yhtä aikaa sen pienen hetken, jonka aikana kuljemme niiden viitoittamaa "kujaa" pitkin :girl_smile: .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 4 months later...

itse olen kuluttanut aikaani etsimällä edullisia kynttiläkruunuja, ja maalannut ne kultaisella spray-maalilla (maksavat niin paljon "oikeat", tiimarista löytyi 7,95ekpl). Teemaväreinä meillä on musta,valkoinen ja kulta.

Ajattelin myös ostaa sellaisia koristerisuja, jotka maalaan valkoiseksi ja asettelen korkeisiin lasimaljakoihin. ripustan oksiin erinäköisiä kristalleja, kun kynttilänvalo osuu niihin niin näyttävät kauniilta. Meille on myös tulossa koristeellisesti kuvioidut pöytäliinat (musta-valkoiset) joten en ainakaan pöytiin kaipaa kukkien ja kynttelikköjen lisäksi hirveästi lisää.

Yleensä itse tekemällä/muokkaamalla selviää helpommalla kuin etsimällä kaikki kaupat läpi täydellistä juttua.

Link to comment
Share on other sites

Hyviä ideoita kaikilla. Meillä on kylläkin kesähäät tulossa, mutta ajattelin kuitenkin jakaa mieleeni tulleita ideoita talvihäihin. Talvella saa ihanan tunnelman juuri kynttilöillä. Itse asettelisin pöydille paljon erilaisia ja erikokoisia kynttilöitä. Nyt joulun alla myydään vaikka mitä ihania koristeita talvihäihin. Esimerkiksi riippuvat kristallit olisivat ihana koristus talvihäissä. Pääkaupunkiseutulaisten kannattaa käväistä vaikkapa Stockmannin Argos Hallissa imemässä vaikutteita. Sieltä löytyy ihania joulukoristeita, joita voi hyvin mielestäni käyttää talvihäissä. Paljon kimallusta, glitteriä ja "kristalleja".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Onko kenelläkään kuvia pienemmistä huurteisista oksa-asetelmista juhlissa esim. oksia pienessä maljakossa, oksia kyljellään pöydällä? Netistä löytyvät kuvat on yleensä isommista asetelmista.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Häät on nyt takana. Koristeina käytimme tuikkuja, lyhtyjä ja valosarjoja hallaharson sisällä. Tämän lisäksi maljakoihin laitettiin sellofaania ja vettä, mikä saa aikaan jäävaikutelman. Tuikuista teimme talvisia laittamalla merisuolaa lyhdyn pohjalle ja peittämällä sen vedellä. Viikossa merisuola tekee tuikkulyhdystä huuruisen näköisen. Maljakoissa oli huurteisia oksia, jotka teimme maalamalla oksat ja suihkuttamalla lumisprayta päälle. Lumisprayta saa esim. Sinellistä tai Clas Ohlsonilta ainakin joulun aikaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mekin vietimme äskettäin talvihäitä. Teemavärimme oli valkoinen, johon lisäsin rosoisuutta luonnonmateriaaleilla; pöydissä oli esimerkiksi käpyjä ja koivunhaloista tehtyjä pidikkeitä ohjelma-/menulapuille. Lisäksi perinteisen kaitaliinan tilalla käytimme koko pöydän pituisia peilejä luomaan tunnelmaa jäästä yhdessä tuikkujen ja (muovisen) kirkkaan jäämurskan ohella. Lisäksi askartelimme pöytiin pallon muotoisia ruusukimppuja luomaan korkeutta; muotokieli kuvasi minulle lumipalloja, mutta se ei varmaan auennut vieraille. ;D Olin tyytyväinen kokonaisuuteen ja toivon, että myös vieraat pitivät sitä tyylikkäänä.

Muokattu: , käyttäjä: helmimorsian15
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Itsellä tiedossa talvihäät 20.2.2016! :) nyt jo kova mietintä, että mitähän sinne keksisi kun kuitenkin budjetti on rajallinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Koristelussa käytimme paljon luonnonmateriaaleja. Pöydissä meillä oli lehtikuusen kävyllisiä oksia harmaantuneiden lankkujen päällä. Lisäksi paljon tuikkuja. Serkkuni teki pöytiin kimppuja tulppaaneista, valkaistuista kuusenoksista ja suolakiteisistä koivunoksista. Maljakkoina toimi lasipurkit, jotka olin koristellut ruskealla narulla. Sieniä koristelimme suodatinkankaan sisään laitetuilla valosarjoilla. Talvihäissä riittävään valaistukseen kannattaa kyllä kiinnittää huomiota :) Erilaisia valosarjoja oli ympäri juhlatilaa. Eteisessä oli lyhtyjen sisällä paristolla toimivat kynttilät.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...