Guest Vieras_Jasmin_*

Antti Ekola (valokuvaaja)

39 viestiä aiheessa

Onko kellään kokemusta Antti Ekolan hääkuvauspalveluista? Kuvat näyttävät olevan todella upeita ja vielä todella edullinen! Kuvaa Pohjanmaalla, mutta tuleekohan pyydettäessä Keski-Suomeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyimme sitten varaamaan Antin ja yhteydenottojen perusteella vaikuttaa hyvältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kyselee 2010 vuoden morsian hieman tietoa teiltä asiantuntijoilta. Etsimme valokuvaajaa kuvaamaan häämme ensi kesänä. Katselimme tuolla hääpalvelusivuilla olevia kuvaajia ja rakastuimme miehen kanssa erityisesti Antti Ekolan kuviin. Olisi kiva kuulla kokemuksia antista kun olemme jo vähän niin kuin päättäneet hänet varata. Sivuilta luin, että hän kuvaa myös trash the dresskuvia, ajattelimme miehen kanssa mennä 'likaamaan' hääpukumme.

Kyselisinkin kokemuksia hänestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei yhtä hyvät kokemukset täällä.

Ihastuimme sulhon kanssa myös Antin kuviin, eikä minulla ole vieläkään pahaa sanaa sanottavana hänen kuvistaan, mutta ainakin meidän asiakkuutemme hän epäonnistui täysin hoitamaan.

Varmistin häneltä heti aluksi, ettei hänelle ole ongelma se, että häät on pääkaupunkiseudulla ja hän vakuutti, ettei ole.

Alunperin juttelin hänen kanssaan puhelimessa ja homma vaikutti oikein hyvältä. Antti on oikein miellyttävä puhelimessa.

Vähän minua ihmetytti, kun hän ehdotti kirkon lähellä olevaa puistoa kuvauspaikaksi vaikka yritin sanoa, että huhtikuun alku ei ehkä ole paras aika kuvata puistossa, kun luonto ei ole vielä edes herännyt (hän oli kuvannut siellä syksyllä, jolloin luonto on ollut värikkäimmillään). Mailikeskustelu jatkui kuitenkin hyvin, vaikka hän oli kovin kiireinen ja vastaukset viipyi. Kerroin yksityiskohtaisemmin päivän kulusta ja ajatuksistamme hänelle. Lisäksi ehdotin, että sovimme jo suunnittelupalaverin niin, että pääsemme samalla katsomaan myös juhlapaikkaa, jossa hän ei ole kuvannut ennen. Paluuviestissä hän pyysi meitä tarkemmin vielä miettimään, että missä potrettikuvat otetaan, joten siihen ei ollut tämän 'kuolleen' puiston lisäksi tulossa mitään ehdotusta hänen suunnaltaan. Se ei minua kuitenkaan lopulta haitannut vaan ajattelin, että tietysti mietimme sitten itse jonkun sopivan ulkolokaation.

Kun pyysin vastausta koskien suunnittelupalaveria toistamiseen, niin sain tyrmistyttävän vastauksen, että palaveri voidaan järjestää, jos han on 2kk:n päästä järjestettäviä häitämme ennen täällä päin työn merkeissä, mutta muuten palaveri hoidetaan puhelimitse. PUHELIMITSE?

Ensinnäkin olin varmistanut häneltä, ettei tämä välimatka ole ongelma ja ainakaan minä en tahdo luottaa vain ihmisen sanaan kun puhutaan isosta rahasta ja elämämme tärkeästä päivästä.

Tarjouksessaan hän myös mainitsi suunnittelupalaverin 2 kertaa ja piti sitä itsekin tärkeänä. En vain itse voinut kuvitellakaan, että juttelen henkilön kanssa vain puhelimessa ja näen hänet sitten vasta hääpäivänäni.

Olinko mielestänne liian vaativa?

Laitoin hänelle paluuviestin, jossa kerroin, että hän voi vapauttaa varaamamme päivän, koska en voi kuvitellekaan, ettei suunnittelupalaveri tapahdu kasvokkain. Esitin myös pahoitteluni. Kerroin ymmärtäväni, että tämä on hänelle vain työtä, mutta meille sellainen päivä, jonka onnistumisen ja ikimuitoisuuden eteen olemme tehneet ja valmiita tekemään paljon.

Mitään paluuviestiä ei ole tullut, mutta nyt meille on parin viikon jälkeen saapunut varausvahvistus maksu, jonka johdosta päätin tännekin kirjoittaa, koska tuo on jo aika epäammattimaista käytöstä...

Vahvistuksessa/Laskussa lukee muuten, että "PIDÄMME SUUNNITTELUPALAVERIN LÄHEMPÄNÄ HÄÄPÄIVÄÄ SILLOIN KUN TEILLE SOPII". :girl_sigh:

Tämä siis vain yhden ihmisen mielipide, eikä minulla ole itse kuvista siis mitään pahaa sanottavaa, mutta minunkin pitää työssäni olla nöyrä niin kuin mielestäni kaikissa palveluammateissa. Liiallinen nokkavuus, ylemmyys, epäammattimaisuus ja epäkunnioittaminen kostautuvat aina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysymys teille, joiden päivää Antti Ekola on saapunut/saapuu kuvaamaan pidemmän matkan takaa.

Miten paljon tämä välimatka tulee/tuli näkymään hinnassa? Kilometrikorvauksena vai miten hinnoiteltu? Paljonko?

Olisi mahtavaa saada tietää, sillä tämän kuvaajan hinta-laatu -suhde näyttää todellakin loistavalta ja voisin kuvitella varaavani kuvaajan vaikka matkakorvauksista jonkinverran lisähintaa tulisikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Joanna^!

Meille tuli tällainen hintaerittely Antti Ekolalta. Häät juhlimme Oulussa, eli matkakorvaukset on otettu huomioon Seinäjoki-Oulu-Seinäjoki-akselilla. Hintaerittelyssä ei ole tarkasti kilometrikulujen suuruutta, mutta jos tästä jotain apua olisi:

Koko päivän dokumentaarinen hääkuvaus - Valmistelut & Hääpotretti & Vihkiminen &

Hääjuhla

- Sisältää hääpotretin kuvaamisen. Tavallisesti useissa erilaisissa

ympäristöissä. Kuvaamiseen on hyvä varata aikaa n. 1-2h

- Valmistelujen kuvaus

- Vihkimisen kuvaus

- Hääjuhlan kuvaus aina illan viimeisiin ohjelmanumeroihin saakka (Tavallisesti

n. 22-23.00 saakka)

- Kuvien täydellinen jälkikäsittely

- Matkakulut, n. 650km

- Valokuvat hääpäivästänne CD/DVD:llä täysin kuvien teettämisoikeuksin

- Kuvia tulee tavallisesti kokopäivän kuvauksista n. 300-500 kpl

- Suunnittelupalaveri, missä sovimme tarkemmin kuvauksen yksityiskohdista

860e sis ALV 22% sis. matkakulut

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun on nyt pakko vastata tähän itse, sillä ihmisillä tuntuu olevan harhakäsityksiä asiasta. Eli yllä ihmeteltiin halpaa hintaa sivuillani. Kaikki hinnat ovat alkaen hintoja, joihin luonnollisesti vaikuttaa varmasti suurimmalta osin matkakulut, ajankohta sekä asiakkaan haluama mahdollinen mukailtu paketti (enemmän kuvaustunteja vrt. pienempi paketti).

Tästä siis johtuu, että tarjoukset luonnollisesti vaihtelevat hääpaikkakunnittain, kuten jokaisella kuvaajalla. Tällä alalla on mahdoton antaa hintaa joka kattaa matkat, oli kuvaus sitten kotipaikkakunnallani Seinäjoella tai Inarissa, Lapissa, kuten varmasti ymmärrätte. Vaikka sivuilla oleviin "alkaen"-hintoihin lisättäisiin matkakulut esim. Helsinkiin tulee kuvaus samoihin hintoihin kuin suurimmalla osalla Helsingissä olevilla kuvaajilla ellei edullisemmaksi. Parhaiten hinnan saa, kun kysyy rohkeasti tarjousta!

Mukavaa, että asia on herättänyt keskustelua. Tämä on kuitenkin normaalikäytäntö kaikilla kuvaajilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät 31.7, vihkiminen siis Lohjalla ja itse hääjuhla Karjalohjalla ja Antti Ekola kuvaamassa. Aloitettiin kuvaaminen ennen vihkimistä potrettikuvauksilla luonnossa ja hän lopetteli vasta iltamyöhällä, n.klo 22 jälkeen. Täytyy sanoa, että olimme enemmän kuin tyytyväisiä Antin toimintaan ja joustavuuteen!!!! Antti oli todella mukava ja kuunteli toiveitamme, kuvasi huomaamattomasti ja eri tilanteista. Kuvia odotellaan vielä, mutta olen täysin varma että ovat 100% ammattimaisesti onnistuneita ja tehtyjä!!

Suunnittelupalaverin pidimme siis hääviikon alussa maanantaina puhelimitse ja onnistui aivan täysin näinkin. Ei varmasti ole järkeä ajaakaan suunnittelupalaveriin montaa sataa kilometriä, jos ei ole itse työkeikkaa siinä samalla tms. Puhelun aikana ei itse juuri tarvinnut miettiä mitä pitäisi kertoa, hän kyseli tarvitsemansa tiedot todella sujuvasti. Juhlapäivänä hän oli hyvissä ajoin meitä sovitussa paikassa odottamassa eikä pistänyt pahakseen vaikka olimme itse vähän myöhässä sovitusta ajasta... Kirkossa kuvasi meitä joka suunnalta ja huomaamattomasti tai ainakaan en itse jännitykseltä edes huomannut hänen pyörivän myös alttarin tuntumassa!! Kuvauspaikoilla (järvimaisema, viljapelto ym.) asetteli meidät luonteviin kuvausasentoihin todella sujuvasti ja itse potrettikuvien otto sujui meistä luontevan nopeasti, mutta ei missään nimessä hätäisesti, vaikka aikaa oli vain vajaa tunti. Juhlapaikalla sama juttu, ei mitään häiriötä kuvaamisesta, otti vieraat todella hyvin huomioon, mentiin meidän tahtiin ja toiveiden mukaan. Suosittelen kyllä todella lämpimästi!! Hinnasta sen verran, että oli edullisempi paketti tuo n. 10 tunnin kuvaus (+kuvat kaikkineen) ja matkat Seinäjoelta saakka kuin yksikään Helsinkiläinen firma pystyi tarjoamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!!

Itsekkin yritin juuri Anttia kysyä häihimme Helsinkiin... mua ärsyttää hirveesti sellanen että nettisivuilla annetaan ymmärtää toista kun mihin sitten ollaan valmiita. Toki ymmärrän että hänkin tekee vain bisnestä ja yrittää saada asiakkaita houkuteltua ottmaan yhteyttä halvalla tarjouksella tarkoituksenaan että asiakas sitten ostaisi jotain kalliimpaa. Muttakun minä en ole tyhmä kuluttaja. Eli olisimme siis halunneet vain vihkimisen+potrettikuvat- pakit alk. 160e, koska meille riittää vallan hyvin "vain" ne. Juhlassa muutkin ottavat kuvia ja meillä on ystäväpiirissä tosi hyviä valokuvauksen harrastajia. Emme myöskään halua alkaa laitamaan valokuvaukseen tonneja. Aika harvalla niitä varmaan tulee jälkeenpäin enää hirveesti kateltua. Lähinnä se on se potrettikuva joka seinälle tulee ja sen haluaa onnistuvan.

Mutta Antin vastaukseen siis... meidän hääpäivämme elokuun lauantai kuuluu "hääsesonki aikaan jolloin hän ei tee kuin niitä tonninhintaisia koko päivän dokumentaarisia kuvauksia". Että tiedoksi vaan kaikille että häneltä ei muita palveluita saa "sesonkiaikaan". Varmaan 90% ihmisistä menee naimisiin kesällä joten suomessa kaikki kesä-elokuun lauantait ovat sesonkiaikaa, halooo!!! Vois sitten ilmoittaa sivuillaan "tästä sesonkiajan poikkeustyökäytännöstään".

Anteeksi avautuminen, näitä häitä kun järkkää niin sitä vaan törmää eri järjestelyasioissa kaikkeen tällaseen mikä ärsyttää ja heti jos palveluntarjoajasta tulee jotenkin "vaikea fiilis" niin en ala kättä vääntämään vaan maksan jollekin muulle. :)

Tähän voin kommentoida, että melkeinpä kaikki valokuvaajat jotka tekevät dokumentaarista kuvausta menettelevät samalla tavalla. Olen törmännyt moniin kuvaajiin, jotka jo heti nettisivuillaankin ilmoittavat etteivät tee muuta kuin dokumentaarista kesälauantaisin. Joten tässä ei siis ole kyse yksittäisen kuvaajan oudosta menettelytavasta vaan hyvin yleisestä käytännöstä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen verran lisään edelliseen tekstiini Antti Ekolasta (hän oli siis meillä kuvaamassa häitä 31.7.10), nyt ovat siis kuvat jo tulleet ja olemme todella tyytyväisiä! Olemme eläneet hääpäivän uudestaan ja uudestaan haikeudella, Antin kuvia katsellen... koko päivä kuvattuna hetki hetkeltä aina potrettikuvista iltamyöhään saakka. Emme olisi uskoneet, että meistä voi saada niin kivoja potrettikuviakin... ;) Kuvissa oli kivoja kuvakulmia, tilanteita, ilmeitä, tunnelmaa, tarkkuutta, laatua! Olen saanut erittäin positiivista palautetta kuvista myös tuttaviltani, kenelle olen kuviamme näyttäneet, ovat ihastelleet Antin kuvaustyyliä ja kuvien tarkkuutta sekä tunnelman välittymistä kuvien kautta.

Kokonaisuudessaan kiitettävää palvelua, suosittelemme lämpimästi Anttia!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Antti varattu häihimme 4.8.2012 (dokumentaarinen kuvaus koko päivän Vaasassa). :girl_smile: Halusin olla hyvissäajoin asialla. Uskon, että teimme oikean valinnan. :girl_wink: Kuviin haluamme häissä panostaa ja ihastuin ikihyviksi Antin kuviin. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös täällä Antti varattu vuoden 2012 häihimme. Haluttiin olla ennen kaikkea ajoissa liikkeellä, ennen kuin päivämme menee! Ei oltu yhtään liian ajoissa ja onneksi saimme päivän.

Ihastuimme antin kuviin ikihyviksi ja ollaan harkittu, että otettais Trash the Dress kuvat häiden jälkeen. Yksi peruste antin varaamiselle oli myös todella persoonalliset trash the dress kuvat .

Onko muilla kokemuksia antin TTD-kuvista?:flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä taas yksi kuviinsa rakastunut pariskunta. Ennen häitä pohdittin pitkään kuka kuvaaja on eniten meidän tyylinen. Olimme sen verran aikasin liikkeellä, että saatiin melkeimpä valita kuvaaja mieltymystemme mukaan. Lopulta halusimme ehdottomasti Antin kuvaamaan meidän, vierasmäärältään melko suuret häät. Otimme koko päivän dokumentaarisen hääkuvaus-paketin sisältäen kuvauksen aina kampaajalta illan viimeisiin ohjelmanumeroihin saakka.

Antti oli kyllä kuvista päätellen aina NIIN oikeassa paikassa kuin vain voi olla. Ihmeteltiin tässä juuri, että miten voikin sattua juuri tällaisiin tilanteisiin ja vielä kamera kädessä. :girl_haha: aivan loistavan ihania.

Valmistautumisesta saatiin paljon erilaisia yksityiskohtakuvia kynsistä, kampauksesta, meikistä, tiarasta, puvusta ja pukeutumisesta ja tietysti... jännityksestä.

Vihkinen oli meillä hieman erilainen, mutta kävimme erikoisjärjestelyjä läpi Antin kanssa suunnittelupalaverissa. Kummilapsikin sattui juoksentelemaan pitkin käytäviä vihkimisen aikana, josta tuli melko hyviä kuvia.

Juhlassa Antti kuvasi kaikki tapahtumat ja tunnelmaa. Erityisest juhlassa huomasi miten paljon itseltä jää näkemättä siinä kaiken tohinan keskellä. Antti oli saanut hauskoja tilanteita kuviin. Juuri tämä oli yksi syy miksi varasimme Antti Ekolan. Antti osaa jotenkin omalla tavalla saada tunnelman ja hyvin erilaisia tapahtumia kuviin, mitä mielestäni kovin monella muulla ei ole. http://www.anttiekola.com

Ai niin! Melkeimpä tärkein meinasi unohtua, "viralliset" hääkuvat! En oikein osaa edes kuvailla, miten tyytyväisiä olemme. Saimme juuri sellaisia, meidän näköisiä, "persoonallisia" hääpotretteja kuin halusimmekin. Otimme kuvia eri paikoissa ja saimme juuri ja juuri sovitettua kaikki aikataulut yhteen! Mielelläni laittaisin kuvia teille, mutta en tiedä miten...

Suuret kiitokset siis Antti Ekolalle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hupsista, en tiennytkään, ettei tänne saa kirjoittaa anonyyminä. Ehkä tässä pikkuhiljaa oppii käyttämään tätä forumia.

Siispä minulla on hieman negatiivisempia kokemuksia Ekolasta. Hän perui hääkeikkamme yllättäen puoli vuotta aiemmin ilman pätevää syytä, tai ainakaan hän ei sellaista meille esittänyt. Hän ei myöskään ehdottanut toista valokuvaajaa (mikä on ilmeisesti käytäntö, ainakin olen kuullut tällaista konsultoituani muita ammattivalokuvaajia, ja vaikkei olisikaan niin ainakin hyvän tavan mukaista). Kirjallinen kuvaussopimus ei siis estänyt kuvaajaa peruuttamasta keikkaansa, vaikka sen pitäisi ehkäistä tällaiset tilanteet. Yleisesti ottaen kaikki tapaamani valokuvaajat ovat painottaneet, että kuvaaja ei peru keikkaansa vaikka mikä olisi (toki äkillinen sairastuminen häiden alla on toinen juttu). En siis suosittelisi häntä kuvien laadusta huolimatta.

Muokattu: , käyttäjä: Kaius

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hupsista, en tiennytkään, ettei tänne saa kirjoittaa anonyyminä. Ehkä tässä pikkuhiljaa oppii käyttämään tätä forumia.

Saa toki kirjoittaa anonyyminä, paitsi yritysten/palveluiden kehumisia/kritiikkiä. Tämä ihan siksi, että anonyymit kehut ovat liian usein yrityksen/lähipiirin omia kehuja ja haukut taas ovat kilpailijoiden tekosia. Kun vain rekisteröityneet voivat kehua/kritisoida palveluita, niin tällöin kaikki muut rekisteröityneet voivat tarkistaa ko. jäsenen viestihistorian ja tehdä sen mukaan itse johtopäätöksiä, että onko kyseessä aito asiakas vai ei.

Ei toki mikään aukoton systeemi tämäkään, mutta antaa sentään jotain uskottavuutta täällä oleville viesteille.

Tämä oli ihan OT, joten jatkakaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan ensiksi haluan pahoitella suuresti Kaiusta tästä tilanteesta. Ymmärrän, että se on aiheuttanut teillä ylimääräistä vaivaa ja ette saaneet minua häidenne kuvaajaksi. Suurimmat pahoitteluni siitä! Asia ei tietenkään ole myöskään minun tilanteessani helppo, sillä en koskaan halua perua kuvaussopimuksia, enkä myöskään niitä peru ilman erittäin hyvää ja raskasta syytä. Jotkin asiat ovat hyvin henkilökohtaisia, joita en halua jakaa myöskään julkisesti foorumeilla.

Heti asian ilmettyä, otin yhteyttä asianomaiseen henkilöön ilmoittaen peruuntumisesta, jotta aikaa uuden kuvaajan löytämiseen olisi mahdollisimman paljon. Minulla on yhteistyötä muutamien lähialueen valokuvaajien kanssa, mutta tässä tapauksessa päivä oli heillä jo varattu. Tottakai olisin suositellut, mikäli olisin tiennyt vapaasta valokuvaajasta!

Kaikki asiakkaani saavat kuvaussopimuksen, josta käy ilmi kuvaajan ja asiakkaan oikeudet perua sopimus. Kuvaaja voi perua kuvauksen raskaista henkilökohtaisista syistä tai Kaiuksen mainitsemasta äkillisestä sairastumisesta, jolle kummallekaan asiakas tai kukaan kuvaaja ei voi tehdä mitään. Tällaisessa tapauksessa tietysti kaikenlaiset ennakkomaksut kuvaukseen liittyen palautetaan asiakkaalle täysimääräisenä.

Mikäli tämä asia teitä painaa ja haluatte tietää syyn, voitte ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse, niin voin kertoa teille tarkemmat yksityiskohdat ja lisätiedot tilanteesta henkilökohtaisesti.

Oikein hyvää kevään jatkoa ja suuren päivän odotusta! :)

Ystävällisin Terveisin

Valokuvaaja Antti Ekola

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Ekolalle asiallisesta vastauksesta! Ymmärrämme toki, että tiettyjä asioita ei halua lähteä purkamaan sen syvällisemmin, eikä meillä myöskään enää ole tarvetta saada tietää tätä syytä, vaan luotamme siihen, että syy oli olemassa.

Sen verran kuitenkin haluan tarkentaa, että meidän saaman kuvaussopimuksen mukaan kuvaajalla ei ole oikeutta peruuttaa kuvausta raskaista henkilökohtaisista syistä, vaan ainoastaan terveydellisistä syistä (tähän viittaa sopimuksessa oleva lause "Valokuvaajalla on oikeus peruuttaa kuvaus henkilökohtaisista, terveydellisistä syistä". Tämä lause siis kertoo, että syiden on oltava henkilökohtaisia JA terveydellisiä, ainakin meidän tulkintamme mukaan. Jos tällä sopimuksessa olevalla lauseella haluttaisiin viitata myös muihin henkilökohtaisiin syihin kuin terveydellisiin, niin tällöin suosittelisin muuttamaan lausetta vastaamaan sopimuksen tarkoitusta (esim. "Valokuvaajalla on oikeus peruuttaa kuvaus raskaista henkilökohtaisista syistä tai henkilökohtaisista terveydellisistä syistä"). Tämä saattaisi selkeyttää asiaa.

Mutta asia on meidän osaltamme loppuunkäsitelty, kiitokset vielä reilusta vastauksestasi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia Kaius tarkennuksesta! Nyt huomasin itsekin, että tuon asian voi ymmärtää noinkin, joten korjaan sopimuksen kohdan.

Korostan vielä, että tällaiset tilanteet ovat myös itseni kannalta ikäviä, sillä en koskaan halua perua asiakkaitteni kuvauksia, vaan tavoitteenani on tarjota parasta palvelua!

Kiitokset vielä ja hyvää kevättä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varasimme antin juuri tulevan alkukesän häihimme! Ihastuttiin tulevan mieheni kanssa kuviin, vaikka oltiin selailtu useita kuvaajia ympäri Suomea, jotenkin Antin kuvat pomppasivat esiin massasta.

Jos Antti lukee tätä, niin täytyy kiittää tähän mennessä hyvästä yhteydenpidosta ja osasit vastata meidän vähän välillä tyhmiinkin kysymyksiin ;) heh..

Kiitos siitä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Antti kuvaamassa viime lauantaina Sastamalassa vietettyjä häitämme ja ei voi kuin kehua! Suunnittelupalaveri hoidettiin puhelimitse ja se ajoi asiansa siinä missä tapaaminenkin. Antti kyseli tarkasti kaiken päivän kulusta ja toiveistamme. Puhelun jälkeen oli varma ja luottavainen mieli, eikä suotta. Aloitimme päivän potrettien ottamisella miljöössä. Potretteja otettiin useassa eri paikassa ja aikaa niille olikin varattu tunnin verran. Meillä ei ollut montaa ideaa potretteja varten, mutta Antilta niitä löytyi sitäkin enemmän. Hän ohjasi meitä, poseeraamisessa täysin kokemattomia, varmalla ja ammattitaitoisella otteella. Kaikki sujui ihanan rauhallisesti ja rennosti.

Antti kuvasi tämän jälkeen vihkimisemme kirkossa sekä hääjuhlan viettoa ainakin puoli yhteentoista asti! (Oma ajantaju oli jo tuossa vaiheessa hieman hämärtyntyt;) Kuvaaja juhlissa oli sukulaisillemme ilmeisesti uusi kokemus ja osa olikin hieman hämmentyneitä, mutta Antti toimi erittäin huomaamattomasti ja ehkä sukulaisetkin rentoutuivat illan mittaan. Jälkikäteen ajateltuna, olisi ehkä pitänyt ilmoittaa vieraille kuvaajasta, jotta olisi vältytty turhalta kännykkäkameroilla kuvaamiselta. Toivottavasti Antti sai kuitenkin parhaat kuvauspaikat:)

En malta odottaa että pääsen näkemään kuvat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin potrettikuvat jo koekampauspäivänä, maanantaina, ja olemme todella tyytyväisiä vaikka kuvia vielä jännityksellä odotammekin. Yhteydenpito oli koko ajan nopeaa ja hyvää, ja meidän molempien kiireisistä aikatauluista huolimatta kaikki järjestyi hienosti. Sääkin suosi, vaikka koko kuvauksenkin ajan oli rankkasateen uhka päällä. Kuvaushetki oli rento, ja Antin kanssa oli helppo tulla toimeen. Kuvia (ja hääpäivää) odotellaan malttamattomana!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Palasin vielä kertomaan nyt kun olemme saaneet kuvat että ne ovat ihania! Kuvia on otettu niin yksityiskohdista kuin hauskoista tilanteistakin. Koko päivä on saatu taltioitua upeasti ja nyt muistomme säilyvät niin että voimme koska tahansa palata tuohon ihanaan päivään:)potretit ovat ansaineet vielä erityiskiitoksen, ne ovat aivan mahtavia ja niitä on paljon=D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin olemme saaneet lopulliset potrettikuvamme ja halusin vielä tulla hehkuttamaan niiden ihanuutta! Kaikki joille kuvia on näytetty, ovat kehuneet niitä hurjasti. Kuvaustilanne oli todella rento, ja se näkyy kuvista: kukaan ei ole varmasti saanut meistä näin luonnollisia, meidän näköisiä, kuvia. Tuhannet kiitokset vielä Antille. Suosittelemme häntä ehdottomasti potrettikuvienne ottajaksi, mutta emme epäile eikö koko hääpäivänkin dokumentaarinen kuvaus olisi erinomaista laatua! Me jäämme ihastelemaan omia kuviamme, ja yritämme kuumeisesti päättää mikä niistä pääsee kotiamme koristamaan. Valinta on vaikea, koska kaikki kuvat ovat hyviä! Ai niin... ja hinta-laatu -suhde on erinomainen!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heiii!

Minäkin ajattelin tulla tänne kertomaan meidän positiivisesta kokemuksesta.

Meidän häät oli heinäkuussa ja Antti teki koko päivän dokumentaarisen kuvauksen. Vaihdoimme useita sähköposteja ja yhteydenpito sujui sulavasti. Varsinaisen palaverin pidimme puhelimessa ja ennakkoluuloistamme huolimatta se sujui vallan hyvin niinkin! No problem. Antti kyseli paljon ja kuunteli. Palaverista ja kaikesta jäi positiivinen ja hyvä fiilis :girl_smile:

Hääpäivänä Antti saapui paikalle aamulla ja lähti illalla, kokonaisuudessaan hän kuvasi noin 12 tuntia. Koko päivältä kuvia tuli useita satoja ja ne ovat aivan mielettömän kauniita - enemän kuin mitä olisimme voineet toivoa :girl_pinkglassesf::-X Emme kyllä yhtään tiedä miten osaamme valita kuvat albumia varten! Antti otti kuvia kokonaisuuksista ja yksityiskohdista, leikitteli kuvakulmilla ja onnistui taltioimaan päivän tunnelman aivan mahtavasti. Hän käyttäytyi ammattimaisesti sekä tuntui aina olevan askeleen edellä ja valmiina kuvaamaan. Emme edes kiinnittäneet huomiota Antin läsnäoloon, hän sulautui joukkoon niin hyvin. Kai tämä johtui vuosien kokemuksesta ja ammattimaisuudesta ;) Ihmisenä Antti on mielestämme todella miellyttävä ja muutenkin hyvä tyyppi. Vieraatkin kehuivat kuvaajan asennetta sekä työnjälkeä :girl_smile:

Häät ja niitä ympäröinyt kesä ovat takana, mutta onneksi voimme vielä tulevaisuudessakin muistella ihanaa hääpäiväämme kauniiden kuvien kera. Me emme voi muuta kuin suositella Antti Ekolaa! :girl_smile:

Kiitos oikein paljon hyvästä yhteistyöstä, kauniista valokuvista ja kaikesta. Mitä parhainta jatkoa tulevaisuudelle! :curtsey::girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: tinkerbell4x

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä taas erittäin positiivisia kokemuksia Antti Ekolasta!! :-X Hän oli tänä kesänä kuvaamassa häämmme. Valitsimme hänet runsaiden kehujen vuoksi sekä tietysti aivan uskomattomista kuvista. Mielestäni kellään muulla suomalaisella kuvaajalla ei ole yhtä kauniita kuvia. Antin sivuilla olevista kuvista välittyy kyllä tunnelma ja valokuvauskokemus, jota hänellä todellakin tuntui olevan.

Antti kuvasi meidän häät meikkaajalta asti ja saatiin kyllä ihania kuvia yksityiskohtineen. Mietimme aluksi tuota valmistautumisen kuvaamista, mutta näin jälkeenpäin voi sanoa, että ONNEKSI otimme! Todella ihania. Valmistautumisen jälkeen menimme ottamaan potrettia. Olimme suunnittelupalaverissa käyneet läpi mahdollisia paikkoja. Meillä ei itsellä oikein ollut mitään ideoita missä kuvia voisi täällä ottaa. Antin kokemuksen myötä tuli loppuenlopuksi valinnanvaikeus. Hän kysyi tyyliä, josta pidämme ja näytimme hänelle muutamia kuvia joista pidämme. Antti osasi jo kertomamme perusteella ehdottaa meidän tyylisiä kuvauspaikkoja. Itse kuvaukset suoritettiin todella eri paikassa, sillä aikaa vihkimiseen oli sen verran paljon ja halusimme paljon erilaisia kuvia. Olemme todella ujoja kameran edessä eikä meillä ole tavallisesti mitään käsityst miten kameran edessä pitäisi olla. Antti ohjeisti kyllä kaikki ja kertoi millaista kuvaa hakee. Hän kertoi missä kummankin on hyvä seistä, minne päin katsoa ja missä pitää käsiä jnejne. Ei todellakaan tarvinnut itse alkaa arpomaan! :)

Vihkimisen Antti kuvasi huomaamattomasti ja sai kyllä kauniita ja hauskoja kuvia tavallisesti niin "virallisesta" tilaisuudesta. Hän oli löytänyt pienet koristelumme myös kirkossa sekä kuvannut tietysti tärkeät hetket huomaattomasti.

Juhlan kuvista tuli todella kauniita. Mukana oli yksityiskohtia koristeluista, kakusta, puvusta, sormuksista, juhlapaikasta sekä kaikkea ihanaa mitä emme edes huomanneet päivän aikana. Ehdoton plussa erityisesti hänen kuvissa oli jo kuvaajan valintaa tehdessä että hän tykkää ilmeisesti kuvata myös vieraita. Hän oli ottanut oikeastaan kaikista vieraista kuvia illan aikana erilaisissa tilanteissa. Harmittelimmekin jälkikäteen ettemme kerenneet puhua kaikille vieraillemme illan aikana, mutta heistä löytyi niin hauskoja kuvia että olemme täällä monena iltana hymyilleet ja nauraneet :D

Suurena plussana pidän myös sitä, että kaikki kuvat tulee käsiteltyinä ja ne onkin valmiita vaikka hääalbumiin. Kuvissa ei myöskään ole logoja tai muita ylimääräisiä merkkejä, joita tuntuu olevan todella monilla kuvaajilla eikä niitä yleensä etukäteen edes ilmoiteta. Ei tarvitse itse alkaa kuvien kanssa säheltämään mitään vaan kaikki on valmista :)

..huh tulipas pitkä selostus.. Suuren suuret kiitokset antille vielä kerran!

Ollaankin jo alustavasti sovittu trash the dresskuvauksista tälle syksylle. saa nähdä mitä keksitään :D

:gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään