Samsara

Mitä teille tulee hääkarkeiksi?

541 viestiä aiheessa

Onko joku saanut hankittua pieniä muovisia lääkepurkkeja apteekista? Meillä pikkuapteekki ilmoitti ettei tukuissa ole nyt kuin (liian) isoja muovisia purkkeja..

15ml valkoiset lääkepurkit on varmaan pienimpiä mitä apteekit saa tilattua, nämä ovat Medifonin tavaraa.

Lääketukuista (Oriola&Tamro) ei pysty yksityishenkilöt itse tilaamaan mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee itsetehdyt nekut! :) Ne kääräistään sitten samaan servetinpalaan, kun mitä meillä on pöydässä ja sit viel sellofaaniin ja rusetti kaulaan. :) Just mussutan tässä reilu kuukausi sitten tehtyä nekkua, on säilynyt kaapissa vallan maniniosti! Eli ei pilaannu heti, ja on hauska, ja varmasti erilainen. Lisäksi siinä on ns. "tunnearvo", kun on tehty hääkarkit sulhon kanssa itse. :)

Pystytkö laittaan vaikka YV:nä näiden reseptin/valmistusohjeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Tahtoisin kanssa nekkuohjeen jos mahdollista, ei tule varmaan häihin mutta raskaushuuruissani näin yksi yö unta kuinka keittelin nekkuja ja herkuttelin niillä seuraavana päivänä, joten pakko toteuttaa tuo :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleekohan kenellekään mieleen mitään karkkeja jotka ois turkoosin värisiä tai kääre ois turkoosi? Itse en millään ole löytänyt sellaisia... :girl_sigh:

Mulle tuli ainakin mieleen Fazerin Amazon (hedelmäeläinkarkkeja) sekotus, siellä on sinisiä karkkeja. Irtokarkkeina kun ostaa jostain nii varmasti ainakin kysymällä saisit pelkät siniset poimittua. Samoin Fazerilta on irtokarkkisekotus Tutti Frutti rings, jossa on sinisiä karkkeja. Ja en nyt saa päähäni niiden karkkien nimeä, mutta mm. TV-Mix ja Englanninlaku-sekotuksissa on niitä, sellasia sinisillä nonparelleilla päällystettyjä kiekkoja.. Niitäkin saa irtokarkkeina yksistään, kannattaa kysellä paikkakunnan karkkikaupoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mites Kis Kis-karkki? Onkos siinä hopea/turkoosi kääre vai muistanko ihan väärin?

Meille tulee paikkakorttien sisään fuksialla kääreellä olevat suklaasydämet ja kahvin kanssa on sitten karkkibuffet lisäksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toiseen tulee ihan perinteisiä Fazerinoja (ja sekaan sydänkoristeita) ja toiseen haluaisin niitä ihania sydämenmuotoisia vaahtokarkkeja, mutta kuka tietää mistä niitä vois hankkia? En oo löytänyt lähiaikoina mistään!

En tiiä tuleeko jo liian myöhään, mutta eilen tulleessa Tokmannin ja Vapaa Valinnan mainoslehdissä oli tarjous 700g pussista noita sydämenmallisia vaahtokarkkeja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm....ei kai auta muu ku mennä yliopison apteekkiin tiedusteluretkelle. Lääkepurkit olis näin hoitajalle sopiva vaihtoehto :D Olisko kellään ideoita teksteiks niihin / etiketeiksi? Jossain tais jotain ollakin, mutten nyt tas löydä.

Vastaanotan myös pilttipurkkeja jos jollakin lapselliselle tai hedelmäsoseista pitävälle on kertynyt ylimääräisiä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vitsit kun olis tienny piltti purkki tarpeen talvella, meillä oli niitä vaikka kuinka paljon mutta vein kaikki lasinkeruuseen eikä meilläkään enään purkkisoseita syödä.

Amoriinissa oli joskus joku rakkauden resepti sielä askartelu osiossa, mutta nyt kun katoin oli sivusto mennyt uusiksi ja askartelu osio oli vielä remontissa.

Edit. Laita tonne alakerran lapsi ja vauvapalstalle ilmoitus että otat purkkeja vastaan. Eiköhän sitä kautta saa vaikka kuinka paljon niitä ;)

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Organza-pusseja olen ajatellut, mutta toisaalta tekisi mieli jotain omaperäisempää. Mietilauseet kun haluaisin kuvan kera, joten veisi paljon tilaa - pusseihin ei oikein saa laitettua.

Vähän siis riippuu mihin tuossa päädymme, mutta jotain teemaväreihin sopivaa.

Muokattu: , käyttäjä: aavehaltia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm....ei kai auta muu ku mennä yliopison apteekkiin tiedusteluretkelle. Lääkepurkit olis näin hoitajalle sopiva vaihtoehto :D Olisko kellään ideoita teksteiks niihin / etiketeiksi? Jossain tais jotain ollakin, mutten nyt tas löydä.

Meniskö tällaset? purkkeja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei aiota askarrella mitään varsinaisia hääkarkkeja, vaan laitetaan kahteen isoon koriin kahvipöytään nameja. Toiseen tulee ihan perinteisiä Fazerinoja (ja sekaan sydänkoristeita) ja toiseen haluaisin niitä ihania sydämenmuotoisia vaahtokarkkeja, mutta kuka tietää mistä niitä vois hankkia? En oo löytänyt lähiaikoina mistään!

Minun kummitytön kastajaisissa oli niitä, eivätkä ainakaan muutamassa tunnissa kovettuneet liikaa. Mutta mistä niitä löytäisin?!?

Itse näin eilen sydän vaahtokarkkeja Tokmannilla :) en tiedä onko jokaisessa mutta ainakin Keminmaan Tokmannilla oli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee apteekin salmiakkeja, niitä pieniä ohuita salmiakkiruudun mallisia karkkeja. Näitä siksi, että lähetin näitä karkkeja sulholle ensimmäisessä kirjeessä, kun hän oli armeijassa :-X Lisäksi ne ovat molempien mielestä tajuttoman hyviä :D

Mullakin on käynyt nuo mielessä, ihan siksi kun apteekissa töissä olen..

Niitä on niissä valkoisissa pusseissa (apteekissa ite pussittavat) ja sit niitä punaisia valmiita rasioita. Mietin et kummastakohan saisi jotenkin koristeellisen helpolla...? Ettei vaan ole se pelkkä pussi/rasia. Pussin kylkeen voisi kyllä lisäillä itte jotain, vaik tarroja tai muuta sellaista x)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mites Kis Kis-karkki? Onkos siinä hopea/turkoosi kääre vai muistanko ihan väärin?

Meille tulee paikkakorttien sisään fuksialla kääreellä olevat suklaasydämet ja kahvin kanssa on sitten karkkibuffet lisäksi.

Joku kysyi siis aiemmin turkooseista karkkikääreistä. Fazerin Kiss Kississä on tosiaan hopeeta ja vähän turkoosia mukana.

Mäkin oon kiinnostunut turkooseista hääkarkkien kääreistä, saa vinkata jos joku tietää muitakin kuin tuo Kiss Kissin :girl_smile: Jos sellaisia ei löydy niin meillekin tulee (paikkakortin sisään) suklaasydämiä, mutta kultaisella käärellä ja meillekin lisäksi karkkibuffet :)

Muokattu: , käyttäjä: Delia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hih, minä osti laivalta vaan ison kasan paperikääreissä olevia karkkeja, ettei tarvitse laittaa karkkeja jääkaappiin tms. nyt täytyy vaan ne laittaa pussukoihin ja nauhat, niin ovat valmiit. näin muutamaa päivää ennen häitä en jaksa enää olla turhan tarkka.. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan mistä sais tilattua/ostettua (edullisesti) dumlen lakritsin makuisia karkkeja. Siis niitä papereissa olevia violetteja. En löydä mistään edes sellaista pienempää pakkausta missä ois vaan niitä, saati sitten jotain isompaa pakkausta.

Tarvisin kanssa vinkkejä millä muilla karkeilla ois violetit tai viininpunaiset käärepaperit! Oranssiksi keksin jo lätkäliigan :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Lulla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oletko kysynyt jo paikallisesta Makuunista tai Filmtownista? Jos he voisivat tilata teille niitä.

Onko Juliassa viininpunanen kääre vai onko se liian punanen ja kultanen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Enpä kyllä ole kysynyt. Nekö suostuvat tilaamaan noin? Onkohan hinta se vakio jotakin/100g vai saiskohan edullisemmin jos enemmän tilais? Hyvä idea kyllä, kiitoksia :girl_smile:

Mietin itekin tuota Juliaa, mutta se saattaa olla vähän turhan punainen. Se kulta ei sinänsä haittais. Huonosti kyllä löytyy noita viininpunaisia. Mitään lakuakaan ei taida olla tuon värisenä. Jotain tikkareita vois hyvällä tuurilla löytyä. Nyt on kyllä joku uus tupla tullu jossa ois ainakin netin perusteella melkeen oikeen värinen kuori, mut onkohan ne pahoja?

Muistaakohan kukaan kun joskus ennen oli sellasia läpinäkyviä suklaakonvehtipusseja missä oli puna-kulta paperissa toffeekonvehti, jossain sinisävyisessä minttukonvehti ja sitten oli jotain marmeladikonvehteja kanssa? Niissä mun muistaakseni oli joku lilan sävyinen marmeladikonvehti, mutten kyllä muista yhtään senkään pussin nimeä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin itekin tuota Juliaa, mutta se saattaa olla vähän turhan punainen. Se kulta ei sinänsä haittais. Huonosti kyllä löytyy noita viininpunaisia. Mitään lakuakaan ei taida olla tuon värisenä. Jotain tikkareita vois hyvällä tuurilla löytyä. Nyt on kyllä joku uus tupla tullu jossa ois ainakin netin perusteella melkeen oikeen värinen kuori, mut onkohan ne pahoja?

Muistaakohan kukaan kun joskus ennen oli sellasia läpinäkyviä suklaakonvehtipusseja missä oli puna-kulta paperissa toffeekonvehti, jossain sinisävyisessä minttukonvehti ja sitten oli jotain marmeladikonvehteja kanssa? Niissä mun muistaakseni oli joku lilan sävyinen marmeladikonvehti, mutten kyllä muista yhtään senkään pussin nimeä.

Uus Tupla oli musta ainakin ihan jees, mutta näähän on makuasioita, joten asian laita selviää vain maistamalla :)

Noista läpinäkyvistä konvehtipusseista en mee vannomaan, mutta äkkiseltään tulis mieleen Panda. Eikös niillä oo ainakin ollut pahvirasioissa erilaisia suklaakonvehteja raidallisilla kääreillä? Tosin nykyään noi Pandan suklaakonvehdit taitaa olla ihan erinäköisissä kääreissä, jos noi nyt siis Pandan oli alun alkaenkaan... :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kyllä muuten tais olla Panda! Mutta eipä niillä tosiaan niitä enää niiden sivujen mukaan oo. No ei ne niin hirveen hyviä olleetkaan :grin:

Eikun uutta Tuplaa maistelemaan siis!

Ois pitäny valita tuo väriteema lempparikarkkien mukaan :grin: Ois tämä homma huomattavasti helpompaa. Jossain muussa kohtaa vois tulla sitten vähän ongelmia kun en ihan vaikkapa omarin värisestä sisustuksesta tykkää..

Mutta asiaan: lisää violetti-/viininpunakääreisiä karkkeja saapi ehdotella! Myös tikkarit ja patukat ja muut :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Enpä kyllä ole kysynyt. Nekö suostuvat tilaamaan noin? Onkohan hinta se vakio jotakin/100g vai saiskohan edullisemmin jos enemmän tilais? Hyvä idea kyllä, kiitoksia :girl_smile:

En ole täysin varma mutta muistaakseni tuota samaa on ehdotettu aiemmin. Saattavat ottaa hiukan tilauspalkkiota siitä mutta niin ainakin saisit ison määrän haluamaasi karkkia jos suostuvat tilata.

Olin aikoinaan kahvilassa töissä ja me otettiin pari euroa makusiirapin hintaan lisäksi siitä että tilattiin jollekkin asiakkaalle iso siirappipullo, mutta sekin välillä riippui ihan kuka oli töissä eli hyvällä tuurilla saat karkit laatikon hintaan :) Kannattaa ainakin kysyä, se ei mitään haittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta asiaan: lisää violetti-/viininpunakääreisiä karkkeja saapi ehdotella! Myös tikkarit ja patukat ja muut :girl_smile:

Fazerilta löytyis vaaleanliilalla kääreellä mustikka-vadelma -laku:

gallery_27132_695_443.jpg

Muillekin vinkiksi: jos etsitte tietyn värisiä makeisia, Fazerin nettigalleriasta löytyy kaikkien brändien kuvat :)

Muokattu: , käyttäjä: Delia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Delia: Huomasin itsekin tuon muumilakun tänään kaupassa. Se ei vaan oo ihan tarpeeksi tummanvioletti. On se tarkkaa :girl_haha:

Vihqu: Tunnustan, etten ehkä ihan tarkkaan jaksanut illalla lukea kaikkia kommentteja.. :blush: Ja niitä oli niin paljon, etten varmaan ois jaksanut myöhemminkään. Eli kiitoksia tästä! Nyt vaan juoksemaan kaikkia leffafirmoja läpi josko joku suostuisi tilaamaan

Lisää namuideoita! :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Lulla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Enpä kyllä ole kysynyt. Nekö suostuvat tilaamaan noin? Onkohan hinta se vakio jotakin/100g vai saiskohan edullisemmin jos enemmän tilais? Hyvä idea kyllä, kiitoksia :girl_smile:

En ole täysin varma mutta muistaakseni tuota samaa on ehdotettu aiemmin. Saattavat ottaa hiukan tilauspalkkiota siitä mutta niin ainakin saisit ison määrän haluamaasi karkkia jos suostuvat tilata.

Olin aikoinaan kahvilassa töissä ja me otettiin pari euroa makusiirapin hintaan lisäksi siitä että tilattiin jollekkin asiakkaalle iso siirappipullo, mutta sekin välillä riippui ihan kuka oli töissä eli hyvällä tuurilla saat karkit laatikon hintaan :) Kannattaa ainakin kysyä, se ei mitään haittaa.

Taisin olla minä joka aikasemmin puhuin siitä, että Makuunissa ainakin yleensä tilaavat pyynnöstä ja hinta on sovittavissa. Ainakin fiksuimmissa liikkeissä :girl_haha: Noita mainitsemiasi salmiakki Dumleja vaan ei valmisteta irtomyyntiin ollenkaan joten niitä tuskin heiltä löytyy :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee isoissa kulhoissa irtokarkkeja, niihin kun olen itse hulluna :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään