Helmisade

Kokemuksia pitopalveluiden kasvismenuista?

31 viestiä aiheessa

Olemme sulhasen kanssa molemmat kasvissyöjiä, joten meille on selvää, että häiden ruokapuoli on vahvasti kasvispitoinen. Vegaaneitakin on tulossa useampi, joten ruokien tulisi soveltua myös heille.

Pitkään ajattelin, että catering pitää ottaa kasvisravintolasta eli lähinnä Helsingin Silvopleestä tai Tampereella toimivasta Veganissimosta, mutta nyt aloin miettiä muitakin mahdollisuuksia. Onko kenelläkään kokemusta pk-seudun juhlapaikkojen omien pitopalveluiden kasvisruoista? Kuinka paljon olette saaneet alennusta valmiista menuhinnoista liharuoat poistamalla, vai onko alennusta edes annettu? Miten avuliaita pitopalvelut ovat valmistamaan kokonaan kasvismenuun?

Huomautuksena vielä, että haussa ei ole mitkään perinteiset kasvispihvit tms. koska niitä on tullut vuosien mittaan syötyä aika lailla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sama tilanne ja kun siis käsittääkseni Veganissimo on mennyt konkurssiin, niin eipä oikein kamalasti vaihtoehtoja ole. :girl_sad:

Mulla on vielä lisäksi joku yltiöhysteria siitä, että voinko satavarmasti taata vegaaniystävillemme, että ruoka on varmasti vegaania. Niin päädyttiin ratkaisuun, että tehdään itse suurin osa. Tavallaan syynä on myös se, että en halua maksaa itseäni kipeäksi jostain "aneemisesta" kasvisruoasta, kun välillä tuntuu, että kasvisruoan kohdalla monella kokilla on totaalinen mielikuvituksen puute.

Onhan tässä toki meillä aikaa katsastaa tarjouksia, mutta tosiaan... Hyvin todennäköisesti tehdään itse melkein kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veganissimo tosiaan meni konkkaan, mutta he jatkavat edelleen catering-palveluja eli se vaihtoehto on edelleen :) Olinkin just kuun alussa häissä, joiden ruoat olivat Veganissimosta ja oli kyllä älyttömän hyvää.

Mulla on myös pelkona, että pitopalveluiden kasvisruoat maistuvat suunnilleen Saarioisen eineksiltä, joten ainakin ne pitäisi saada maistettua etukäteen. Olen kanssa miettinyt itse tekemistä, kun häistäkään ei kovin suuret ole tulossa (50-60 henkeä), mutta onneksi on meilläkin aikaa vielä miettiä.

Oletko muuten sattunut pyytämään Silvopleestä tarjousta? Veganissimon hinnoista muistelen sen verran, että menu olisi n. 35e/hlö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, me päätettiin pitäytyä nyt sit omissa pöperöissä, kun ei meillekään ihan hillittömän isot kekkerit tule. Laskettiin, että saadaan kasattua buffetti, mikä on enemmän meidän tyylinen.

Hyvä tietää, että catering-palveluja on vielä Veganissimolla.

Ja siis juuei, ei olla pyydetty tarjouksia nyt sit vielä mistään, kun arveltiin, että helpommalla päästään näin. Laiskoja ollaan kun ollaan siis. Mutta jos tässä alkaa oikein laiskottamaan, niin pakko se on laittaa tarjouspyyntöjä liikkeelle :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: PlasticPalace

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menee ehkä vähän ohi topikin mut meidän häihin on tulossa muutama liharajoitteinen, ei kuitenkaan ihan rajoittuneimmasta päästä. Meidän catering- paikka lupasi tehdä jotain muuta kuin niitä iän ikuisia kasvisgratiineja, -pihvejä ja ratatouilleja. Pidän tärkeänä sitä, että jokainen vieras saa hyvää ruokaa meidän juhlissamme ja näin panostetaan myös liharajoitteisten ruokaan. Kaikenlisäksi pitopalvelu ei ota erillistä hintaa noista erillisistä annoksista!

he myös lupasivat tehdä kaikki ruuat laktoosittomasti!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myös kiinnostunut aiheesta kasvisruoka + pitopalvelu. Meille tullee kasvis/kala-menu häihin, lihaa ehkä joihinkin kylmiin alkupaloihin. Itse olen lakto-ovevege ja mieheni sekasyöjä, mutta haluamme että myös kasvissyöjät häissämme voivat turvallisin mielin syödä lähes kaikkea ja että ruoka on "meidän näköistämme".

Olemme itse aika kulinaristeja, joten mitkään einespyörykät tai kasvisgratiinit eivät oikein iske ja ajatuksena olisi muutenkin, että ruoka olisi sen tyyppistä että sen kanssa juodaan viiniä.

Hyviä pitopalvelukokemuksia siis jakoon tänne, itse vietämme häitämme Kaakkois-Suomessa, mutta uudellamaalla sijaitsevat pp-yritykset eivät liene ongelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös kasvismenu häihimme. Menemme valitsemamme cateringin kokin kanssa sopimaan menusta parin viikon päästä. Alusta asti oli selvää, ettemme valitsisi sellaista cateringia, joissa menun joutuu valitsemaan joltain valmiilta listalta. Haluamme laadukasta ja "omannäköistämme" ruokaa tarjota ja sitä eivät tällaiset valmiit menut edusta jo pelkästään sen takia, että ne ovat hyvin lihapainoitteisia ja mielikuvituksettomia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee myös kasvismenu häihimme. Menemme valitsemamme cateringin kokin kanssa sopimaan menusta parin viikon päästä. Alusta asti oli selvää, ettemme valitsisi sellaista cateringia, joissa menun joutuu valitsemaan joltain valmiilta listalta. Haluamme laadukasta ja "omannäköistämme" ruokaa tarjota ja sitä eivät tällaiset valmiit menut edusta jo pelkästään sen takia, että ne ovat hyvin lihapainoitteisia ja mielikuvituksettomia.

Hei, haluatko kertoa minkä nimiseen catering-palveluun olette päätyneet? Ei haittaa, vaikkei olisi pk-seudulta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kasvismenu Pitopalvelu Pilkeestä. Kaikkien toiveiden toteuttaminen onnistui. Menun suunnittelimme itse ja kattauksia on neljä. Erinomainen palvelu.

- Aallotar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä, auttaako tämä ketään, mutta kerrotaan nyt kuitenkin, että Turussa Kasviskeidas tekee vegaaniruokaa. Kyllä harmitti, etten päässyt ystäväni häihin, joissa olivat pitopalveluna -Keidas kun on lemppari lounaspaikkani..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Itä-Uudellamaalla toimii Labbycatering, joka on hoitanut lähipiirini juhlia paljon. Liikkuu ainakin pk-seudulle. Ruoka on ymmärtääkseni aina kasvispainotteista, joten täysi vege tuskin on mikään ongelma. Käyttävät paljon oman tilansa tuotteita, ruoka on tuoretta, kauniisti koristeltua ja mielettömän hyvää. Osaavat ottaa myös esim. proteiinit huomioon, mikä ei aina ole itsestäänselvyys. Hinnoista en osaa sanoa.

http://www.labbycatering.fi/catering.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen syönyt Juhlapalvelu Gourmanden vegeruokia ja olivat päteviä kasvisruoan parissa, proteiinit kunnossa ja osasivat käyttää lehmänmaidonkorvikkeita, ja hyvää ruokaa. Kuulin myös tilaisuuden järjestäjältä, että heidän kanssan on joustavaa neuvotella menuvaihtoehdoista ja jäin siihen käsitykseen, että tekevät asiakkaan toiveiden perusteella. Ei siis ole mikään pelkkä kasvis-catering, mutta ovat ammattilaisia myös kasvisruoan kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Esimerkiksi Hima&Salin cateringilla näyttäisi olevan vegaanimenu. Meille tulee hääruoat tuolta, tosin ei juuri tuota vegaanista. Meillä ei valitettavasti vielä ole kokemusta noista ruoista, mutta työkaverit ovat yhden karonkan kokeneina kehuneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee myös kasvismenu häihimme. Menemme valitsemamme cateringin kokin kanssa sopimaan menusta parin viikon päästä. Alusta asti oli selvää, ettemme valitsisi sellaista cateringia, joissa menun joutuu valitsemaan joltain valmiilta listalta. Haluamme laadukasta ja "omannäköistämme" ruokaa tarjota ja sitä eivät tällaiset valmiit menut edusta jo pelkästään sen takia, että ne ovat hyvin lihapainoitteisia ja mielikuvituksettomia.

Hei, haluatko kertoa minkä nimiseen catering-palveluun olette päätyneet? Ei haittaa, vaikkei olisi pk-seudulta :)

Share Catering. Ainakin tähän mennessä voin vielä suositella. Kävimme siis paikan päällä Espoossa sopimassa menusta ja muista käytännön asioista. Samalla maistelimme hääkakkuja, sillä ruoka on minulle häissä todella tärkeä asia, enkä voisi kuvitellakaan etten tietäisi etukäteen miltä kakku maistuu! Olemme saaneet todella ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua sieltä. Oli todella ihana, että pystyimme sopimaan ruuat yhdessä keittiöpäällikön kanssa. He ovat tehneet aikaisemmin täysin vegaanisiakin menuja, joten vaihtoehtoja ja osaamista erilaisten ruokien suhteen löytyy. Voin sitten tammikuussa ilmoittaa, että maistuivatko tarjoilut yhtä hyvälle, kuin miltä kuulostivat :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ hilda siviä, minkä hintaisia menuvaihtoehtoja Share Cateringillä oli?

Entä onko kukaan pk-seutulainen selvittänyt, missä hintahaarukassa Silvopleen menut ovat? Rasittavaa, että missään ei ole näkyvillä esimerkkimenujen hintoja, vaan joka paikkaan pitäisi laittaa heti kyselyjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ hilda siviä, minkä hintaisia menuvaihtoehtoja Share Cateringillä oli?

Entä onko kukaan pk-seutulainen selvittänyt, missä hintahaarukassa Silvopleen menut ovat? Rasittavaa, että missään ei ole näkyvillä esimerkkimenujen hintoja, vaan joka paikkaan pitäisi laittaa heti kyselyjä.

Siis sehän se hieno puoli paikassa oli, ettei ole valmiita menuja vaan mieleiset ruoat päätetään yhdessä. Me ilmoitimme paljon pystymme maksamaan ja mitä haluamme syödä ja monta tarjoilijaa, kokkia jne. tarvitsemme ja sitten mietittiin kokonaisuus. Rohkeasti vaan yhteyttä niihin cateringeihin niin saa käsitystä jo siitäkin, missä on hyvä asiakaspalvelu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpa tätä aihetta nyt kun häät on vietetty. Voin täydestä sydämestäni suositella Share cateringia! Meillä oli kasvispainotteinen menu, jonka räätälöimme toiveidemme mukaan. Kaikki vieraat tykkäsivät ruuasta aivan älyttömästi ja Sharen tarjoilijat ja kokki olivat todella ihania ja ammattitaitoisia. Ruoka oli ihan älyttömän hyvää ja persoonallista, ei mitään salaattia ja lohta tai karseita kasvisgratiineja. Oli ihana kun etukäteen kävimme kokin kanssa läpi mitä haluaisimme syödä ja sitten menu tehtiin siltä pohjalta eikä mistään valmismenuista yhdistelemällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleva vaimoni piti pari vuotta sitten valmistujaiset 50 henkilölle Sipoossa, jossa oli catering-firmana Eatbest Oy (www.eatbest.fi), ruokana oli kasvisruokabuffet, ja voin todella suositella - olen syönyt paljon kasvisruokia, mutta toi oli jotakin todella hyvää! Oli käytetty raaka-aineita hienosti ja ruoka oli todella maukasta, suosittelen - vatsa ja silmä lepäsivät sen buffetin jälkeen!

Minun mielestäni hyvää kasvisruokaa ei vaan saa tehtyä jättämällä liharuoasta lihan pois, vaan kasvisruoka on suunniteltava uudelleen ja tehtävä se kasvisten ehdoilla kuten liharuokaa tehdään lihan ehdoilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee myös kasvismenu häihimme. Menemme valitsemamme cateringin kokin kanssa sopimaan menusta parin viikon päästä. Alusta asti oli selvää, ettemme valitsisi sellaista cateringia, joissa menun joutuu valitsemaan joltain valmiilta listalta. Haluamme laadukasta ja "omannäköistämme" ruokaa tarjota ja sitä eivät tällaiset valmiit menut edusta jo pelkästään sen takia, että ne ovat hyvin lihapainoitteisia ja mielikuvituksettomia.

Hei, haluatko kertoa minkä nimiseen catering-palveluun olette päätyneet? Ei haittaa, vaikkei olisi pk-seudulta :)

Share Catering. Ainakin tähän mennessä voin vielä suositella. Kävimme siis paikan päällä Espoossa sopimassa menusta ja muista käytännön asioista. Samalla maistelimme hääkakkuja, sillä ruoka on minulle häissä todella tärkeä asia, enkä voisi kuvitellakaan etten tietäisi etukäteen miltä kakku maistuu! Olemme saaneet todella ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua sieltä. Oli todella ihana, että pystyimme sopimaan ruuat yhdessä keittiöpäällikön kanssa. He ovat tehneet aikaisemmin täysin vegaanisiakin menuja, joten vaihtoehtoja ja osaamista erilaisten ruokien suhteen löytyy. Voin sitten tammikuussa ilmoittaa, että maistuivatko tarjoilut yhtä hyvälle, kuin miltä kuulostivat :girl_haha:

Minkälainen on/ oli vegaanin hääkakku?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos etninen maistuu, thaimaalainen pitopalvelu maistui meidän häissämme kaikille. Osa ruoista oli tofuruokia, osa luomupossulla. Tekevät juuri sellaista mitä haluatte. Kaikki ruoat maidottomia ja kananmunaakin oli vain pad thaissa, eli jos menun tekee oikein, ei tarvitse eläinkunnan tuotteita. http://thaipitopalvelu.fi/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vegaaninen cocktailmenu ja jälkiruokapöytä Soupster Cateringilta. Juhlapaikkamme on sidottu kyseiseen pitopalveluun, mutta koska esimerkkimenuissa ei ollut meille sopivaa vaihtoehtoa, kysyimme tarjousta vegaanisesta itämaisvaikutteisesta cocktailmenusta. Suunnitelma kuulostaa todella herkulliselta, saimme pitkän listan vaihtoehtoja ja valitsimme niistä mieleisemme. Tofua, papuja ja muuta proteiinia ja mielikuvitusta käytetty hienosti ja vegaaninen kakkukaan ei ole ongelma. Emme ole vielä maistaneet lopputulosta, mutta tähän saakka ainakin suosittelen! Myös yhteydenpito on ollut nopeaa ja ystävällistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Soppaa Soittajille -niminen pitopalvelu (Tampereelta, mutta ilmeisesti tulevat kauemmaskin) onnistui ainakin mainiosti vegaanibuffetissa! Olivat kuulemma myös tosi joustavia järjestelyissä, itse en siitä tiedä kun olin vain syömässä heidän ruokaansa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heip! Nostan tätä ylemmäs tiedustellakseni jo etukäteen. Kesällä 2013 Porissa häät, onko kenelläkään mitään hajua mistä sinne voisi saada hyvän mutta kohtuuhintaisen pitopalvelun, joka tekisi nimenomaan kasvisruokaa? Molemmat ollaan vegejä, joten sukulaiset saa pärjätä ilman karjalanpaistiaan.. Ei tarvii vegaanista olla, kunhan lakto-ovo-vegetarista.. :/

Luuletteko muuten, että se "perushinta" (30e/henkilö ehkä?) nousee vai laskee kasvisruoan takia? Luulisi että laskee, mutta ehkä vetävät jotain erikoisuuslisää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselin pitopalveluilta tarjouksia vegaanisesta menusta ja tarjoukset pyörivät siinä 30€:n kieppeillä. Kai siinä on sitten jotain erikoisuuslisää, kun kasvisruoka on kuitenkin paljon halvempaa valmistaa kuin liharuoka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Eatbest hoiti moitteettomasti kasvisruokatarjoilumme (lakto-ovo). Maistui erinomaisesti lihansyöjillekin ja keräsi kehuja. Olivat joustavia ja edullisiakin :) Suosittelen! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään