Guest Vieras_Marmar_*

esittelyt

12 viestiä aiheessa

Miten olette tai ajattelette hoitaa esittelyt?

Meidän juhliin tulee useita sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole toisen sukua tavanneet.

Meillä ei ole istumajärjestystä, koska meillä on kahden juhlat samassa, läksiäiset ja hääjuhla. Luulis et aikuiset ihmiset periaatteessa osaos alkaa keskustelemaan pienehköissä n. 40 hengen juhlissa sen pöytänaapurin kans mutmut.. :girl_impossible:

Oli ajatelmissa et ois saatu kiitoskortit jo tuohon jakoon ja ois voitu jakaa ne heti alussa ja sanoa muutama sana jokaisesta perheestä/ ihmisestä mut aikataulut ei sopinu yhteen kuvaajan ja muiden kans.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän aikuiset ihmiset osaa itse esittäytyä. :) Näin ainakin etiketin mukaan kuuluu tehdä, jos ei tunne esim. ruokapöydässä vierustoveriaan. Ja jos ei halua esittäytyä, mutta juttu luistaa muuten niin so not. Turha stressata näinkin triviaalilla asialla joka ei ole oikeastaan parin ongelma, ainakaan mun mielestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on monissa perhetuttujen juhlissa hoidettu esittely niin että jossain vaiheessa ruokailua juhlakalu esittelee lyhyesti jokaisen ihmisen tai perheen ja samalla esiteltävä nousee lyhyesti ylös tai tervehtii, jotta muut tietävät kenestä puhutaan. Tämä on mielestäni toiminut hyvin isoissakin juhlissa kunhan esittelyt pidetään tarpeeksi lyhyenä. Lähinnä siis nimi ja mistä on tuttu juhlakalulle. Olen itse ajatellut että meillä voisi olla tällainen esittely alkuruoan jälkeen. Vieraita kutsutaan vain vajaa 60, joten en usko että siihen menisi liian kauan.

Muoks: Oletan kyllä ihmisten osaavan esittäytyä lähimmille pöytävierustovereille, jos eivät tunne näitä, mutta onhan se kiva tietää myös keitä toisessa pöydässä istuvat tuntemattomat ovat. Varsinkin jos vieraita on monelta elämänalueelta. Itse ainakin olen muutaman kerran kaipaillut edes jonkinlaista esittelyä. Voisihan sen tehdä lyhyemminkin: tuossa istuvat morsiamen sukulaiset, tuossa sulhasen, tuossa ne ja ne kaverit jne.

Muokattu: , käyttäjä: Cranberry

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kutsutaan melkein 200 vierasta, joten esittelyt veisivät turhan paljon aikaa ja vieraat voisivat lopulta kokea sen aika tylsäksi. Tarkoitus on esitellä perheenjäsenet sekä kaasot ja bm, muuten ihmiset saavat esitellä itseään toisilleen mielensä mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku nopea tempoinen leikki jolla väki esittäytyy, sikäli mikäli on tarve... :girl_sigh:

Meillä luotetaan siihen että kyllä porukka viimeistään illan mittaan tulee toisilleen tutuiksi :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teemme käsiohjelman, jossa esittelemme jokaisen vieraamme parilla lauseella. Eli mikä suhde meihin! 150 vierasta :) Tämä kunnioittaa mielestämme mukavasti jokaista kutsuttua sekä avaa keskustelua pöydissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me puhuttiin just aiheesta kaason ja bm:n kanssa, ja päädyttiin sellaiseen huiskutusleikki-esittely-ratkaisuun. Eli kun kaikki on löytäneet istumapaikkansa pöydistä, niin kaaso ja bm esittelevät itsensä ja leikin idean ja aloittavat leikin sanomalla vaikkapa: nyt huiskuttavat ne, jotka ovat laulaneet sulhon kanssa samassa kuorossa. Sitten ne tyypit huiskuttaa tai nousee seisomaan (kummin päin, on vielä pohdinnan alla), ja minä esittelen. Vastaavasti, mun ystävien tai sukulaisten kohdalla sulhanen esittelee. Meillä on noin 60 vierasta, niin tähän ei varmaan mee niin kauaa aikaa, että ihmiset tylsistyis. Toivottavasti ainakaan :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa serkkujen häistä hyväksi havaittu ja kiitelty tapa: Isät esittelevät "omat" sukunsa (eli morsiamen isä morsiamen suvun ja toisinpäin). Ei mitenkään vieras vieraalta vaan ns. perheittäin/joukoittain. Tyyliin: "morsiamen opiskelukavereita" ja "sulhasen kummitäti ja setä perheineen". Tämä siksi, että olen kuullut monelta, että on kiva tietää vähän ketä on paikalla. Toki vierustovereilleen oletamme jokaisen itsensä esittelevän.

Lisäksi suunnitteilla vieras-esittelyt kaikille jaettavaan vihkoseen, muutamalla lauseella/sanalla, jotain mukavaa kustakin vieraasta ja hänen suhteensa meihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me puhuttiin just aiheesta kaason ja bm:n kanssa, ja päädyttiin sellaiseen huiskutusleikki-esittely-ratkaisuun. Eli kun kaikki on löytäneet istumapaikkansa pöydistä, niin kaaso ja bm esittelevät itsensä ja leikin idean ja aloittavat leikin sanomalla vaikkapa: nyt huiskuttavat ne, jotka ovat laulaneet sulhon kanssa samassa kuorossa. Sitten ne tyypit huiskuttaa tai nousee seisomaan (kummin päin, on vielä pohdinnan alla), ja minä esittelen.

Olen ollut kerran häissä, jossa oli vastaavanlainen esittely. Vieraita siellä oli päälle sata, iso juhlasali ja esiteltävät nousivat aina seisomaan. Tästä ei jäänyt itselleni mieleen muuta kuin kauhea tuolien kolistelu, kun vieraat yrittivät nousta. Taidettiinpa leikkiä loppupeleissä jatkaa siten, että esiteltävät vain nostivat käden ylös ja huiskuttivat, mutta tuolloin ei taas naamaa nähnyt. Esittelyistäkään ei oikein tainnut kuulla mitään. Koko homma venyi jo niin pitkäksi, ettei yleisökään oikein jaksanut enää keskittyä kuuntelemaan... Eli tämä leikki ei kyseisissä häissä/tiloissa toiminut.

Ideanahan tämä on ihan loistava, mutta kannattaa todella miettiä toimiiko leikki teidän häissänne. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei esitelty yksittäisiä vieraita, vaan seremoniamestari kertoi pöytiin asettumisen jälkeen, ketä missäkin pöydässä istui, siis tyyliin "sulhasen sisarukset", "morsiamen ystävät" tai "sulhasen ja morsiamen sedät ja tädit". Pöytien sisällä kaikki näyttivät tekevän oikein sujuvasti tuttavuutta keskenään, mutta siihenhän oli juuri istumajärjestyksellä pyrittykin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä tullut mulle edes mieleen mitkään esittelyt :D tosin häihimme tulee ehkäpä yli 100 vierasta, joten ei viitsisi ruveta esittelemään kaikkia toisilleen. Ellei löydy joku helppo ja nopea tapa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me puhuttiin just aiheesta kaason ja bm:n kanssa, ja päädyttiin sellaiseen huiskutusleikki-esittely-ratkaisuun. Eli kun kaikki on löytäneet istumapaikkansa pöydistä, niin kaaso ja bm esittelevät itsensä ja leikin idean ja aloittavat leikin sanomalla vaikkapa: nyt huiskuttavat ne, jotka ovat laulaneet sulhon kanssa samassa kuorossa. Sitten ne tyypit huiskuttaa tai nousee seisomaan (kummin päin, on vielä pohdinnan alla), ja minä esittelen.

Olen ollut kerran häissä, jossa oli vastaavanlainen esittely. Vieraita siellä oli päälle sata, iso juhlasali ja esiteltävät nousivat aina seisomaan. Tästä ei jäänyt itselleni mieleen muuta kuin kauhea tuolien kolistelu, kun vieraat yrittivät nousta. Taidettiinpa leikkiä loppupeleissä jatkaa siten, että esiteltävät vain nostivat käden ylös ja huiskuttivat, mutta tuolloin ei taas naamaa nähnyt. Esittelyistäkään ei oikein tainnut kuulla mitään. Koko homma venyi jo niin pitkäksi, ettei yleisökään oikein jaksanut enää keskittyä kuuntelemaan... Eli tämä leikki ei kyseisissä häissä/tiloissa toiminut.

Ideanahan tämä on ihan loistava, mutta kannattaa todella miettiä toimiiko leikki teidän häissänne. :)

Kiitos kommentista Milkkiss :) pitää vielä miettiä, tuleeko sitä esittelyhommaa vieras-vieraalta, vai tuleeko just ryhmittäin (morsiamen lukiokaverit, sulhasen kuorokaverit tms.) eikä sen tarkempia nimeämisiä. Meille tulee vieraita 50, joten ihan tuskaisen kauan tässä ei luulisi menevän. Kattoo ny, vielä on 24 päivää jäljellä hioa suunnitelmia :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään