Jane2010

Häämessut

397 viestiä aiheessa

Me ollaan menossa 2.2 lauantaina Tampereen häämessuille sulhon, äidin ja kaason kanssa. :) Onkos täällä muilla kokemuksia noista Tampereen häämessuista? Ite ei oo koskaan ennen siis tullut käytyä näillä häämessuilla. Toivottavasti löytyisi paljon ideoita koristelun suhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin myös Oulun häämessuilla ja jäin kans kaipaamaan niitä kutsukortti pisteitä. Esitteitä lähti kyllä liuta mukaan, mutta ei niissä oikein ollu mitään itselle sopivaa. Sormuksia en alkanu edes kattoon kun niihin oli tungosta ja meillä häät vasta 2014. Sentään sain varattua Katariinaan sovitusajan, en ajatellut vielä mitään ostaa, mutta kun käy ajoissa katsomassa minkä malliset puvut sopii itelle, niin osaa sitten paremmin semmosia kattoa myös käytetyistä.

Jotenki olin vähän pettyny siihen messujen tarjontaan, oisin tosiaan kaivannu niitä kortti pisteitä ja muita askarteluhommia sinne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen menossa Turun häämessuille viikonloppuna. Onko kukaan ollut siellä aikaisemmin, minkälaiset messut on ollut? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan käynyt viime vuonna Lahden häämessuilla? Ovat jonkinlaiset yhdistelmämessut Nainen/Elämäsi juhlat ja näytteilleasettajaluettelokin on aika sekava. Eli kannattaako lähteä?

 

Minä kävin viime vuonna Lahden messuilla. Varmaankin makuasia, mutta itse tykkäsin enemmän tämän vuoden Wanhan sataman messuista. Lahdessa jotenkin... jotain jäi uupumaan... Oli jonkun verran pukuliikkeitä, catering -yrityksiä, video- ja valokuvaajakin ja muotishow, mutta jotenkin tunnelma oli valjumpi, kuin parin viikon takaisilla H:gin messuilla. Mutta varmasti myös Lahdesta löytyy ideoita ja eihän sitä tiedä, vaikka tänä vuonna olisi hieman erilaiset messut, kuin viime vuonna! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

GwenMari : Lahden putiikkiin Askarelliin/sen varastomyymälään Charlottaan (Hollolassa). Tosin puhuin läpiä päähäni, ale olikin vain -20% mutta kuitenkin! Arvon vähän jotta enttententten meniskö Lahden messuille vaikkei periaatteessa mitään oleellista tarvitsekaan, kaasokin kun on tullut jo sisäänajettua touhuun Helsingin messuhulinassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kävin myös Oulun häämessuilla ja jäin kans kaipaamaan niitä kutsukortti pisteitä. Esitteitä lähti kyllä liuta mukaan, mutta ei niissä oikein ollu mitään itselle sopivaa. Sormuksia en alkanu edes kattoon kun niihin oli tungosta ja meillä häät vasta 2014. Sentään sain varattua Katariinaan sovitusajan, en ajatellut vielä mitään ostaa, mutta kun käy ajoissa katsomassa minkä malliset puvut sopii itelle, niin osaa sitten paremmin semmosia kattoa myös käytetyistä.

Jotenki olin vähän pettyny siihen messujen tarjontaan, oisin tosiaan kaivannu niitä kortti pisteitä ja muita askarteluhommia sinne.

Siis kyllä jäi niin samat fiilikset Oulun häämessuista itsellekin. Sormuksia en jaksanut mennä katsomaan kun oli tosiaan tungosta, ja olin aika pettynyt että esillä ei ollut mitään askartelujuttuja tai somistuksia. Ja vain 1 kukkakauppa :( No, ei se auta ku surffata täällä foorumilla keräämässä ideoita ja alkaa sitten kiertelemään kaikenmaailman kauppoja livenä ja netissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä vähän tuntu siltä ettei saanu rahoille vastinetta ku mitään muuta ei jääny käteen ku kasa mainoksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Palattiin tässä juuri Turun häämessuilta, ja minä ainakin tykkäsin! Mitään erikoisia en messuilta odottanut, kun häät vielä niin kaukana häämöttävät, mutta oli kyllä erittäin mukavat kolmisen tuntia. :D Etenkin kun sulhokin suostui hyväntuulisesti matkaan, vaikka ilmoittikin jälkeenpäin että hänellä on tältä päivältä sitten hääkiintiö täynnä, ja jos haluan niistä esitteistä vouhottaa niin jätän sen huomiselle... ;)

Saatiin tosi kivoja ideoita sormuksia varten, ja uusia vaihtoehtoja juhlapaikan suhteenkin (voi kun oli kaikkia ihania paikkoja, harmi vaan kun valtaosa sijaitsee täällä Turussa, me kun aiomme Porin seudulla naimisiin mennä).

Äänestykset oli mukavia, mutta oikeastaan mikään mekoista ei ollut sellainen VAU eikä myöskään kimpuista. Todella ihania valokuvia kyllä oli.

 

Muut käyneet Turun häämessuilla tänään? Tai menossa huomenna? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kävin tänään Turun häämessuilla (siskokaason, siskon, sulhasen siskon ja äitini kanssa). Tykkäsin. :) Minulla ei ole aiempaa kokemusta häämessuista, eikä minulla ollut ihmeellisiä odotuksia messuille mennessäni, mutta yllätyin positiivisesti. Joitakin uusia ideoita lähti matkaan ja varmistuin entisestään, että valitsemani hääpuku on minulle juuri se oikea :-X , messuilla kun ei tullut mitään sykähdyttävämpää vastaan. Kukkatarjontaan olin pettynyt. Esittelijöitä oli kovin vähän ja kimput kaikkea muuta kuin millaisesta pidän. Hääpaikkamme oli messuilla esillä ja kuulin siihen liittyen iloisia uutisia. En malta odottaa, että pääsen kertomaan uutiset sulholleni, kun hän pääsee töistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin kävimme miehen kanssa häämessuilla tänään. Mukana olivat sulhasen äiti sekä molemmat kaasot ja toisen kaason miesystävä (joka on samalla mieheni pikkuveli). Olin aikas pettynyt koko messuihin. Hääpukuja ja sormuksia oli paljon, mutta kaikki muu jäi uupumaan. Mieskin turhautui vähän, kun ei löytynyt mitään juttua häämatkoista eikä askarteluista sun muista, ainoastaan pukuja ja sormuksia :skilletgirl:

Sitä ihmettelin kovin, ettei hääkimppuja ja muita kukka-asetelmia löytynyt kuin ihan vain muutama, niinkuin Elika jo kertoikin..Ainoana positiivisena asiana mieleen jäi kakkutarjoilu :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olisin kaivannut Turun häämessuilta enemmän koristelu- ja askarteluideoita, meillä kun on jo paikat, pitopalvelut, sormukset, valokuvaajat ja mun puku. Kyllä me jotain pientä löydettiin, ja sovittiin muutamaan paikkaan menevämme paikan päälle hakemaan jotain tiettyä. Mutta koristeluun olisin kaivannut kyllä ideoita. Ja harmitti, kun meidän häät on Porin seudulla ja kukista ei olla vielä sovittu, ja kukkakauppoja olisi messuilla ollut, mutta tietty kaikki Turun seudulta. Ehkä olisi tarvinnutkin lähteä Porin häämessuille :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme miehen ja ystäväni kanssa Seinäjoen häämessuilla 27.1 ja voin sanoa, että oli kyllä todella suuri pettymys. Tila oli todella ahdas, pimeä ja näytteilleasettajiakaan ei ollut kuin muutama hassu. :-/ Kysyin eräältä sormuksia esitelleeltä mieheltä, että sattuisiko heillä olemaan miesten sormuksia ja että muutakin kuin kultaa (mies ei tahdo kultaista sormusta)? Mies vastasi hyvin töykeään ja ylimieliseen sävyyn, että "No kultaahan meillä vain on!" Sävy oli vielä oikein sen tyylinen, niinkuin kulta olisi ainoa oikea vaihtoehto sormuksissa. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin lauantaina Tampereen häämessuilla miehen ja äitini kanssa. Löydettiin sieltä sentään hyvä kultaseppä joka tulee olemaan meidän sormuksien tekijä. :) Muuten jäi koko messuista helvetin moinen pettymys. Ilmeisesti ei sitten oltu sitä ns. kohdeyleisöä.. :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mäkin olin kyllä kieltämättä aika pettynyt Tampereen messutarjontaan. Toisaalta olin kyllä ihan jo valmiiksi varautunut siihen ettei tuo käynti välttämättä meitä mitenkään ihan hirveästi hyödyttäisi, kun meillä kuitenkin on nämä tärkeimmät hommat (kuten puku, sormus, valokuvaus...) jo valmiiksi hoidossa mutta siitäkin huolimatta olisin odottanut edes... en tiedä, edes jotain. Kaikkea pientä tilpehööriä, kuten kakunkoristeita, hiuskoristeita, ynnä muita oli esillä ihan harmittavan vähän ja myös niitä mallikattauksia olisin kaivannut lisää. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin kanssa Tampereen messuilla. Ja en voi sanoo muuta, kun onneks sain vapaaliput kaverilta, ois harmittanu maksaa turhasta. Ei saatu messuilta yhtään mitään. Ensinnäki ihan hullun vähän näytteilleasettajia. Ja kun puku, juhlapaikka, pitopalvelu ja valokuvaaja on jo hankittu, niin eipä mitään uutta löytyny messuilta. Mie ootin kanssa, että sieltä saa enemmän kaikkia ideoita ja inspiksiä, mutta ei. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu mekin oltais kaivattu enemmän kattauksiin ja koristeluun liittyviä juttuja, mutta eihän niitä ollu paljon mitään siellä esillä. :girl_mad: Jos sitä kultaseppää ei olis meille löytynyt niin olis jääny tosi paskanmaku koko reissusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämessut näyttää olevan tarkotettuja sellasille jotka on ihan alussa suunnitelmissa.. Joilla häät esim puolentoista vuoden päästä messuista. Meillä vielä melkeen vuosi häihin mutta suunnittelut niin hyvillä mallein ettei silleen ollu mitään hyötyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 26.7.2014, eikä me siltikään saatu messuilta mitään....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No sama juttu, meilläkin on häät toukokuussa 2014.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin kaasojen kanssa Turun häämessuilla ja aika laihaksi jäi anti mullekin. Olin viime vuonna sulhasen kanssa ja silloin tehtiin varaukset hääpaikasta ja valokuvaajasta ja muutenkin kun koko häätouhu oli uutta, messuilta sai paljon hyödyllistä.

Nyt kun on enää reilu puoli vuotta häihin, olisin minäkin halunnut nähdä kukkakimppuja ja somistusideoita. Myös maksupolitiikassa olisi parantamisen varaa, en ollut tajunnut varata käteistä mukaan ja niinpä kiinnostavat jutut jäivät ostamatta... Nyt kun pääsin purnaamaan, niin olin aika pettynyt myös hääpuku- ja kampausnäytökseen. Oma puku on jo hankittu, mutta kampaushommat ihan vaiheessa. Näytteilleasettajien olisi kannattanut panostaa esim. mallikirjojen esittelyyn.

No, kaasot innostuivat silmin nähden häätouhuista, mikä oli ehjä messujen paras anti. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kyllä pidin Tampereen häämessuista, mutta saattaa ohtua ihan siiä, että odotukset eivät olleet kovin korkealla. Meillä on kerran häät kauempana, niin kukkakauppoja/valokuvaajia jne. oli turha katsella. Löysimme kuitenkin sulhaselle puvun, loistavia ideoita kutsuihin ja muihin paperiaskarteluihin, miehen sormusyylin, mun sormusmakuni sai vahvistusta, ideoita omaan pukuuni ja jopa hääkakkuun löytyi ehdotuksia. Mallikattauksia olisin itsekin toivonut enemmän, mutta kyllä niistäkin löytyi pari dieaa. Sen lisäksi oli kiva kierrellä ja haaveilla kaikesta :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan ollut Lahden häämessuilla? Tarkoitus olisi mennä kaverin kanssa tsekkaamaan tarjonta Tampereen pienen pettymyksen jälkeen. Kannattaako sinne Tampereelta lähteä ajamaan edellisten vuosien perusteella?

Olen kyllä samaa mieltä monen kanssa siitä, että jos häät ovat jo tulevana kesänä ja homma hanskassa, niin ei varmaan hirveästi irti saa. Meillä häät kesäkuussa 2014 ja emmin ensin hieman, että kannattaako niille messuille vielä mennä... Mutta sitten totesin että meillä kuitenkin ensi vuonna tähän aikaan on aika lailla suunnitelmat valmiina, joten messuilta ei suurensuuria väläytyksiä voi saada (paitsi ehkä koristeluun jne...). Miksiköhän messut perinteisesti pidetään alkuvuodesta, luulisi että syksy on parempi ajankohta? Vai eikö keskivertohääpari suunnittele ihan niin pitkälle eteenpäin kuin Naikkarit...? :D

Muokattu: , käyttäjä: kesä2014

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan ollut Lahden häämessuilla? Tarkoitus olisi mennä kaverin kanssa tsekkaamaan tarjonta Tampereen pienen pettymyksen jälkeen. Kannattaako sinne Tampereelta lähteä ajamaan edellisten vuosien perusteella?

Olen kyllä samaa mieltä monen kanssa siitä, että jos häät ovat jo tulevana kesänä ja homma hanskassa, niin ei varmaan hirveästi irti saa. Meillä häät kesäkuussa 2014 ja emmin ensin hieman, että kannattaako niille messuille vielä mennä... Mutta sitten totesin että meillä kuitenkin ensi vuonna tähän aikaan on aika lailla suunnitelmat valmiina, joten messuilta ei suurensuuria väläytyksiä voi saada (paitsi ehkä koristeluun jne...). Miksiköhän messut perinteisesti pidetään alkuvuodesta, luulisi että syksy on parempi ajankohta? Vai eikö keskivertohääpari suunnittele ihan niin pitkälle eteenpäin kuin Naikkarit...? :D

 

Siis itseäni harmittaa, etten tajunnut vuosi sitten mennä messuille, vaikka mieli tekikin, mutta ajattelin silloin, ettei se ollut vielä ajankohtaista. No päinvastoin! Nyt se ei ainakaan enää ollut ajankohtaista, kun häät on ensi kesänä ja melkein kaikki oli jo valmiina :D Eli siis vinkki kaikille morsiammille: menkää häämessuille jo 1,5 vuotta ennen! :) Toki voi olla kuten sanoit, että me pahimmat häähullut ollaan keskitytty tänne foorumille ;D Tai sitten messujärjestäjien kannattaisi yrittää hankkia vähän monipuolisempia näytteilleasettajia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin Tampereen häämessuilla sunnuntaina 3.2.13 ja tykkäsin kyllä. Toki olisi voinut olla vielä enemmän näytteilleasettajia ja monipuolisempaa tarjontaa..

 

Löysin messuilta kaksi kutsukortti ideaa, joista toiseen varmasti päädymme. Ostin laukun, joka sopii teemaväreihimme. Muutamia kivoja hääkimppuja löysin ja sain kokeilla sekä kuvata, miltä näyttivät minulla. Varasimme myös esiintyjän vihkitilaisuuteen. Sormuksia katseltiin ja soviteltiin. Ja päädyin, myös aikaisemmin Kultajousessa sovittamaani sormukseen. Ostin myös kirjat, missä on erilaisia hääleikki-ideoita. Kirjoista on ollut apua hääpäivän ohjelman suunnittelussa, mikä oli vielä aika vaiheessa ennen messuja. 

 

Meillä häitä juhlitaan elokuussa 2013.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin Turun ja Tampereen häämessuilla. Turun messut tosi pienet enkä muutenkaan saanut sieltä oikein mitään irti, ei mitään koristelu tai kutsuideoita, joita juuri lähdin hakemaan. Käteen ei jäänyt kuin sukkanauha.

 

Tampereen messuista sitten taas tykkäsin, paljon enemmän esittelijöitä ja löytyi kutsuideoitakin. Tampereeltakin uupui koristeluideat, mutta muuten kyllä paljon paremmat, kuin Turun messut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään