Kumpi on hääpäivänne?


Breda

Kumpi päivämäärä on teidän hääpäivänne?  

91 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Olen miettinyt, että kumpaa päivää ne pariskunnat jotka on ensin virallisesti vihitty, ja sen jälkeen viettävät hääjuhlan jonakin toisena päivänä, pitävät häähäivänään? Tietysti molemmat ovat omalla tavallaan, mutta enemmän minua kiinnostaa se päivä jolloin vuosittain juhlistatte tapahtumaa. Vai juhlitteko molempina päivinä tasapuolisesti?

Link to comment
Share on other sites

Meillä on muutaman mutkan ja sukulaisten kapinan kautta päädytty siihen, että molemmat ovat samana päivänä. Edit: Siviilivihkimisen piti siis olla keskiviikkona ja (siunauksen ja) juhlan lauantaina, nyt molemmat ovat lauantaina. Tämä on siis meidän päätös, ei painostuksesta vaan siitä, ettei

1) jakseta kuunnella napinaa,

2) jakseta katsella napisevia sukulaisia montaa päivää (koska kukaan sukulaisista ei asu Turussa ja jonnekin heidän pitäisi kuitenkin majoittua, tosin ei meille!) ja

3) mies haluaa siunauksen ja se on hänelle tärkeä, joten mulle on myös todella tärkeää, että on yksi päivä, johon se kaikki onni keskittyy, osaksi siksikin, ettei miehelle jää tunne, että "eka mentiin keskiviikkona naimisiin ja sitten vasta mä sain haluaman osuuteni lauantaina". :)

Eli sitäpä me sitten aina juhlistetaan. :wub:

Niin ja edit 2: Oltais juhlistettu siviilivihkimispäivää! Se oli nimenomaan keskiviikkona "mukavan" päivämäärän (7.7.10) takia, mutta ei tuo nykyinenkään (10.7.10) huono ole.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
Guest sephora zeebranen

Meillä kyllä ehdottomasti se päivä kun hääjuhl pidetään. Muutenkin maistraatissa vihkimistä pidimme molemmat vain välttämättömänä papereiden allekirjoituksena ja sitten sanottiin oikeesti TAHDON kuukauden päästä kirkossa rakkaiden läsnäollessa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Minustakin hääpäivä on juurikin se päivä milloin tapahtuu "ensimmäinen" vihkiminen kirkossa tai maistraatisssa. Juhliahan voi sitten milloin tahansa, koska joka tapauksessa hääjuhla pidetään naimisiinmenon jälkeen oli se se sitten samana päivänä tai vuoden päästä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän hääpäivämme on ja tulee aina olemaan 20.4.2012, vaikka juhlat pidetään vasta vuosi maistraattivihkimisen jälkeen 20.4.2013. Kaikki juhliimme tulevat eivät tiedä meidän edes olevan naimisissa (menimme kahden todistajan läsnäollessa ja aika extempore), mutta ei mua haittaa, jos ihmiset eivät tajua avioliiton siunauksen olevan siunaus eikä vihkiminen :D Eiväthän he meidän hääpäiväämme tule enää vastaisuudessa juhlimaan, joten kuhan ite tietää milloin virallisesti ollaan naimisiin menty, niin pääasia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...