mya

Kerroksellisen hääkakun kokoaminen itse

25 viestiä aiheessa

Olen tässä jo tovin miettinyt että miten kootaan kerroskakku niin että telineitä ei näy. Foorumilta ei oiken löydy tähän kattavaa vastausta, joten otin selvää, kokeilin ja sähläsin :rolleyes: lopulta kaikkien eri neuvojen yhdistelmänä onnistuin näin. Tällä ohjeella voit tehdä vaikkapa tälläisen kakun:

Kuvassa olevat kakut eivät ole itse tekemiäni chocolateweddingcakes.jpg

Tarvitset:

- Jämäkkää pahvia

- Leivinpaperia

- Pitkiä käsittelemättömiä puukeppejä, halkaisijaltaan n. lyijykynän paksuisia tai vähän paksumpia (myrkytön muovikin käy)

1. Leikkaa pahvista kunkin kakkupohjan kokoinen ja muotoinen pahvipalanen ja päällystä se leivinpaperilla.

2. Kokoa kukin kakkupohja omalle pahvialustalleen suoraan.

3. Kuorruta kukin pohja.

HUOM: Pahvit saavat olla pari milliä kakkupohjaa pienempiä, jotta pahvi ei jää rumasti näkyviin.

Alimmaksi jäävää pohjaa ei tarvitse välttämättä koota pahvialustalle, vaan voit koota sen halutessasi suoraan lautaselle.

4. Aloita alimmaiseksi jäävästä kakkupohjasta ja mittaa puukepillä sen korkeus asettamalla keppi kakun viereen.

5. Leikkaa pitkastä tikusta sopivan mittaisia pätkiä sopiva määrä yksi kakun keskelle ja loput reunoille.

6. Työnnä kepit pystysuunnassa kakun sisään keskimmäisestä aloittaen.

HUOM: Sopiva mitta kepille on n. puoli senttiä vähemmän kuin kakkupohjan korkeus. Älä jätä keppejä törröttämään kakun pintaan.

Nyrkkisääntönä: parempi laittaa liikaa keppejä kuin liian vähän jotta ne kannattelisivat kerrokset, eikä kakku painuisi tai sortuisi.

Reunan kepit laitetaan mukailemaan seuraavan kerroksen sisäreunoja.

Kakku näyttää nyt tältä: weddingcakes02.jpg ..Tosin tukikepit eivät ole kuvan mukaisesti pitkiä, vaan piilossa kakun sisällä ;)

Tässä toinen kuva jos siitä ymmärtää paremmin: stackingacake.jpg Kakkuun jossa on enemmän kerroksia kannattaa laittaa enemmän tukikeppejä kuin kuvassa.

7. Nosta seuraava kakku alemman kerroksen päälle ja kohdista se keskelle (tai haluamaasi kohtaan)

8. Toista kohdat 4, 5, 6 ja 7 kunnes olet saanut kakun ylimmän kerroksen paikoilleen.

HUOM: Varmista että tukikepit ovat varmasti aina ylemmän kerroksen alla, jotta ne tukevat kakkua kuin pilarit.

Kakkuja on helppo nostella ja siirrella pitkällä ja taipuisalla metallilastalla.

9. Kun ylin kerros on paikallaan, mittaa viimeisellä pitkällä puukepillä kakun koko korkeus asettamalla keppi kakun viereen.

10. Leikkaa pitkä keppi n. puoli senttiä lyhyemmäksi kuin koko kakun korkeus ja teroita sen toinen pää teräväksi.

11. Työnnä keppi terävä pää edellä koko kakun läpi ylimmästä kerroksesta alimman kerroksen alustaan asti.

HUOM: Voit naputella pitkää tukikeppiä hellästi vaikka pikku vasaralla, jotta se läpäisee välipahvit.

Jotta pitkä tukikeppi ei kohtaisi matkallaan muita keppejä aseta se hieman sivuun kakun keskustasta.

12. Peitä pitkän tukikepin sisäänmenoaukko kuorrutteella tai koristeilla.

13. Silota kerrosten saumat metallilastalla (ja kuorrutteella).

Nyt voit koristella kakun! :-X

Vinkkejä:

-Kakkupohjista kannattaa tehdä tarpeeksi jämäköitä jotta kakku pystyy kannattelemaan itseään. Täytteenä kannattaa käyttää esim. liivatteella jähmettyvää täytettä ja kakun kostutuksen suhteen kannaattaa olla maltillinen.

-Voit soveltaa kasausmenetelmää eri tavoin. Voit esim. hankkia kauniin tukikepeillä seisovan alustan ylimmälle kerrokselle: ds4a.jpg tai keksiä jotain vielä omaperäisempää. Vain mielikuvitus on rajana! ;)

-Netti on pullollaan ihania kakkusivustoja joissa voi käydä ammentamassa inspiraatiota ja reseptejä.

Jos on jotain kysyttävää niin vastaan mielelläni! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mya, onko kokemusta tollasen kakun leikkaamisesta? Jos siinä on noinki paljon puutavaraa sisällä ja pahveja välissä ni väkisinki veitsi osuu niihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerroskakun kokoaminen onnistuu myös ilman noita härpäkkeitä, kuten Kinuskikissa osoittaa. Aion tehdä tuolla tekniikalla kakun mieheni äidin synttäreille. Voin sitten jälkikäteen käydä raportoimassa, miten onnistui. :girl_smile:

Edit. Lisäys: Nuo jenkkikakuthan vastaavat hyvin sanontaa "moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä". Ne näyttävät hyvältä, mutta maistuvat yleensä miltä sattuu. Enkä usko, että puutikut ja sellaiset kakun sisällä mitenkään parantavat syömiskokemusta. :grin:

Muokattu: , käyttäjä: Nox

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kerroskakun kokoaminen onnistuu myös ilman noita härpäkkeitä, kuten Kinuskikissa osoittaa. Aion tehdä tuolla tekniikalla kakun mieheni äidin synttäreille. Voin sitten jälkikäteen käydä raportoimassa, miten onnistui. :girl_smile:

Juu! Haluisin kuulla miten onnistui :) Voisimpa kokeilla itsekin! Lisään kinuskikissan ohjeen omiin kirjanmerkkeihin seuraavaa kakkua varten.

Vicks: Ajatuksena oli että palkaamamme keittiöhenkilökunta nyppii kepit pois aina seuraavaan kerrokseen edetessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kerroskakun kokoaminen onnistuu myös ilman noita härpäkkeitä, kuten Kinuskikissa osoittaa. Aion tehdä tuolla tekniikalla kakun mieheni äidin synttäreille. Voin sitten jälkikäteen käydä raportoimassa, miten onnistui. :girl_smile:

Edit. Lisäys: Nuo jenkkikakuthan vastaavat hyvin sanontaa "moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä". Ne näyttävät hyvältä, mutta maistuvat yleensä miltä sattuu. Enkä usko, että puutikut ja sellaiset kakun sisällä mitenkään parantavat syömiskokemusta. :grin:

Minua kiinnostaisi kokoamiseen lisäksi se, miten ilman tukia ja pahveja koottua kakkua voi leikata siististi niin, ettei se ylimmän kerroksen syömisen jälkeen näytä sotkukasalta. Kun ylin kerros on otettu, eikö siinä jää aika rumaksi se toisen kerroksen päällinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on testattava käytännössä. Riippuu varmaan leikkaajistakin. :girl_haha: Uskon, että myös "välimallin" kakku - jossa kerrosten välissä olisi pahvit muttei keppejä - voisi toimia hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kerroskakun kokoaminen onnistuu myös ilman noita härpäkkeitä, kuten Kinuskikissa osoittaa. Aion tehdä tuolla tekniikalla kakun mieheni äidin synttäreille. Voin sitten jälkikäteen käydä raportoimassa, miten onnistui. :girl_smile:

Edit. Lisäys: Nuo jenkkikakuthan vastaavat hyvin sanontaa "moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä". Ne näyttävät hyvältä, mutta maistuvat yleensä miltä sattuu. Enkä usko, että puutikut ja sellaiset kakun sisällä mitenkään parantavat syömiskokemusta. :grin:

Minua kiinnostaisi kokoamiseen lisäksi se, miten ilman tukia ja pahveja koottua kakkua voi leikata siististi niin, ettei se ylimmän kerroksen syömisen jälkeen näytä sotkukasalta. Kun ylin kerros on otettu, eikö siinä jää aika rumaksi se toisen kerroksen päällinen?

Tein kaksikerroksisen kakun jossa ei ollut keppejä, mutta pahvi oli välissä. Päällinen oli marsipaania, joka pysyy ihan ok näkösenä siellä välissä. Marsipaani tosin hikoilee vähän pahvin alla ja peitettynä muutenkin, mutta ei ollut ollenkaan pahan näköinen.

Pahvi suojaa alempaa kerrosta leikkaamisen jäljiltä joten luulisin että muillakin päällysteillä pahvin alla pinta on ihan siedettävä.

Varmaan ilman pahveja on aika sotkuinen ja leikkaaminen voi olla vaikeaa kun ei tiedä kuinka syvälle leikkaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää on kyllä varsin mielenkiintoinen keskustelu :)

Aion itekki koitta kerroskakun tekemistä. Ens varmaan ilman tukipilareita 2 kerroksinen kakku ja sitte myös tukipilareiden kera. Seuraava kokeilumahdollisuus on äitin synttärit parin viikon päästä. On vaan niin huvittavaa ku ei meillä aikuisten synttärieitä nyt niin kauheen suureellisesti enää juhlita (kun kyse ei ole tasavuosista) ja mä sitte tuon kahvipöytään jonkun kerroskakun. Onneks meikäläiset on hyviä syömään kakkua :). Ja tutulla porukalla ei oo nii nuukaa jos vähän pieleen kakkukokeilut. Vaik toisaalta.... omalta perheeltä sen suorimman kritiikin saa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän asian vierestä, mutta mikähän kuorrutus tuossa suklaakakussa (ekan viestin kuvassa) on.. näyttää tosi herkulliselta ja itse en ole ikinä tehnyt suklaakakkua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt on anopin synttärit juhlittu ja kakku testattu. Voilà!

kakku1.jpg

Käsityön jälki näkyy... :rolleyes: Tein kolme tuollaista kakkua - vain koristelut olivat hieman erilaiset (minulla ei vielä valitettavasti ole kuvaa kaikkein prameimmasta yksilöstä).

Ohje on Kinuskikissalta (liljanpäiväkakku). Pohjakakkuun tein postauksesta löytyvän suklaakakkupohjan yksinkertaisena n. 26 cm alumiinivuokaan ja päällikakkuun puolitettuna (vuoka taitaa olla 20 cm). Jouduin leikkaamaan pienempää kakkua reunoilta vielä pienemmäksi, että sain kakusta kunnolla porrasmaisen. Täytettä kakkuun upposi yhteensä kolminkertainen määrä (eli alakakkuun ohje kaksinkertaisena ja yläkakkuun yksinkertaisena).

Kakun kokoaminen oli helppoa, eikä siinä ole käytetty tukirakenteita tai välipahveja. Helppous ja rakenteen tukevuus (kakku ei lätsähtänyt yhtään edes leikattaessa) johtuu kahdesta tekijästä: 1) suklaakakkupohja on sokerikakkua tukevampaa eikä kostutettunakaan pehmene merkittävästi; 2) täytteessä on liivatetta ja se on hyydytetty viileässä ennen kakun kokoamista. Erityisesti kohta 2 on kerroskakun onnistumisen kannalta oleellinen. Liivatteen määrästä täytyy todeta, että seuraavalla kerralla aion tehdä täytteen 3/4:lla ohjeessa määrätystä liivatteesta, koska pidän itse vähemmän kiinteästä täytteestä, mutta sillä määrällä kakku pysyy vielä kuosissa.

Kuorrutin ensin ison kakun sokerikreemillä ja marsipaanilla (leikkasin marsipaanilevyyn hieman päällikakkua pienemmän reiän, jotta marsipaania olisi kakkujen välissä mahdollisimman vähän), ja sitten kuorrutin pienen kakun. Nostin pienemmän kakun isomman päälle parin paistinlastan avulla, ja peitin sauman marsipaanisoirolla. Marsipaania olin varannut 800 g koko kakun kuorrutukseen, mutta vähemmälläkin olisi pärjännyt. Sitä tosin jää aina väkisin yli, koska kuorrutteena oleva marsipaani on kaulittava selvästi kakkua isommaksi, jottei siihen jäisi kupruja.

Olin tyytyväinen lopputulokseen ja synttärivieraatkin kehuivat kakkujen ulkonäköä ja makua.

Tällainen kakku riittää n. 35 hengelle. Sillä on korkeutta n. 18 cm (+koristeet).

PS. Koristeet on muotoiltu valmiista sokerimassasta, maalattu elintarvikeväreillä ja kiinnitetty sokerikuorrutteella.

edit. nyt näkyy taas kuva.

Muokattu: , käyttäjä: Nox

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
- - -Kakun kokoaminen oli helppoa, eikä siinä ole käytetty tukirakenteita tai välipahveja. Helppous ja rakenteen tukevuus (kakku ei lätsähtänyt yhtään edes leikattaessa) johtuu kahdesta tekijästä: 1) suklaakakkupohja on sokerikakkua tukevampaa eikä kostutettunakaan pehmene merkittävästi; 2) täytteessä on liivatetta ja se on hyydytetty viileässä ennen kakun kokoamista. Erityisesti kohta 2 on kerroskakun onnistumisen kannalta oleellinen. Liivatteen määrästä täytyy todeta, että seuraavalla kerralla aion tehdä täytteen 3/4:lla ohjeessa määrätystä liivatteesta, koska pidän itse vähemmän kiinteästä täytteestä, mutta sillä määrällä kakku pysyy vielä kuosissa.

- - -

Löytyykö kuvaa, jossa näkyisi, miltä kakku näyttää, kun yläkerrosta on leikattu? Tuliko siitä alakakusta epäsiistin näköinen, kun yläkakkua oli leikattu? Ymmärsinkö oikein, että kun se yläkakku oli kokonaan otettu, niin alakakun kuorrutuksessa näkyi "reikä"?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Ei todennäköisesti löydy kuvaa. Olin kamerattomana juhlissa. Mutta jos tulee vastaan, niin postaan.

Itse asiassa ihmiset leikkasivat kakkua lähinnä "läpi", ts. koko ylä- ja alakerroksen mitalta. Mielestäni se ei näyttänyt sellaisenaan yhtään pahalta eikä se kaatunut, mikä johtuu siitä, että kakulla kuitenkin oli korkeutta vain se n. 18 cm. IMHO, kun kakku on kerran leikattu, niin siitä tulee aina väkisin "epäsiisti", tosin se alkaa näyttää myös tietyllä tavalla herkullisemmalta, kun täytekerrokset näkyvät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mahtava keskustelu, varsinkin kun meinasin tehdä itse kanssa hääkakkumme. Teen varmaan yhden kaksi tai kolmikerroksisen ja sitten tarvittaessa yksikerroksia yhden tai kaksi.

Tosin olin miettinyt jos jostain saisi ohuen pleksin joka olisi pienemmän kakun kokoinen. Olisi varmaan helpompi leikata kun on kunnolla kova lapiota vasten, mutta tuleekohan silloin liikaa painoa alakakun kannateltavaksi?

Amondae jos kakku on jenkkiläinen tai englantilainen niin se on todennäköisemmin kuorutettu sokerimassalla. Jota voi värjätä minkä väriseksi vain itse haluaa, sitä on helppo muotoilla ja käsitellä.

Toinen yhtä helppo käsiteltävä massa on vaahtokarkkimassa. Tietenkin marsipaani on kanssa yksi, mutta sitten muistakaa että marsipaanimassa on on mantelista tehtyä ja se on pähkinän kanssa yleisempiä allergisoivia ruoka-aineita.

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
"Annan mehukkaassa keittiössä" (tää video ei tosin oo enää montaa päivää saatavilla) oli tällä viikolla tekeillä kerroksellinen hääkakku. Videon loppupuolella Anna "kokoaa" sitä (hänellä on jo valmiina 2 kerrosta päällekäin ja siihen laitetaan vielä 2-kerroksinen osa) ja tuon yläosan pohjana näyttäis olevan joku "kenties foliolla päällystetty levy?" Kannattaa ehkä vilkaista, itse en osaa sanoa. Mut tuo on tosiaan päällystetty sokerimassalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katseltiin miehen kanssa samaa, joskus aiemmin tullut sama jakso. Mutta ei kanssa ostattu tarkemmin määrittää tuota foliolla vuorattua levyä. Onneksi meillä on vielä muutamat kemut tässä ennen elokuuta joten jos pääsen kokeilemaan kaksi tai useempi kerroksista kakkua niin voin tulla tänne kertomaan vinkit siihen hommaa. Päälystys on meillä sokerimassaa. Vaahtokarkki ja marsipaani käyttäytyy suht samalla lailla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kokeillut tuota vaahtokarkkikuorrutetta, mutta siitä tuli vähän...omituista. Aivan kuin kakun olisi päällystänyt purkalla, kun se venyt samalla tavalla. :lol: Kuuluuko sen käyttäytyä noin?

Jenkkilässähän nuo kerroskakut ovat usein kuivakakkuja, mikä ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Mietin, että koska browniet/mudcake on ihan älyttömän herkullisia, :girl_blum: niin voisikohan niistä tehdä tuollaisen kerroskakun? Yleensähän nuo on aika ohuita, mutta jos niistä tekisi paksumman normaaliin kakkuvuokaan? Ajatuksena tuollainen kakku vaikuttaa ihanalta, josta leikattaessa sisältä valuu vähän sulaa suklaata... ^_^ ^_^ Toisaalta se on kyllä aika tuhtia tavaraa, eikä sitä voi kovin suurta viipaletta syödä. Tämän kyllä onnistuisi varmasti ihan helposti kokoamaan ilman keppejä ja tukia ja on varmasti ihan siistin näköinen leikattaessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsio Englannista kommaa tuota foliolevya:

Taalla kaikki kakut kootaan sellasille 'kakkulautasille', jotka siis ovat noita folilevyja. Niita myydaan ihan perus ruokakaupoissa, leivontaosastoilla - luulisi, etta jostakin nettikaupastakin loytyy. Nahdakseni levy on styroksia tms. kevytta materiaalia, joka on sitten pinnoitettu tuolla foliolla varmaan ulkonako seka sailytysyista, silla tuolla tavallahan viileassa se viilea paasee myos sinne kakun ytimeen. Lisaksi monikerroksisen kakun leikkaaminen on varmastikin paljon helpompaa, kun siella valissa on jotakin, mita vasten painaa.

Correct me if I'm wrong! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ajatuksena tuollainen kakku vaikuttaa ihanalta, josta leikattaessa sisältä valuu vähän sulaa suklaata... ^_^ ^_^

Mutakakku jne. on niin pehmeitä kokonaisuudessaan, että epäilen, että sitä saisi kunnolla koottua päällekäin. Mun järjen mukaan ne painaisivat toisensa kasaan...Leikkausjälki voi kyllä olla hieman suttuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä mietin, että saisiko jostain esim. leipomosta vahvaa, ehkä jollain tavalla laminoitua pahvia, jota voisi käyttää kerrosten välissä. Helpottaisi leikkaamista ja kakku näyttäisi leikattunakin siistimmältä.

EDIT: Niin, minäkin näkisin, että mutakakku on liian pehmeää kerrostettavaksi. Se on myös aika raskasta, eli koko setti varmaan painuisi aika pahasti kuopalle.

Muokattu: , käyttäjä: Nox

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen kokeillut tuota vaahtokarkkikuorrutetta, mutta siitä tuli vähän...omituista. Aivan kuin kakun olisi päällystänyt purkalla, kun se venyt samalla tavalla. :lol: Kuuluuko sen käyttäytyä noin?

Juu ei kuulu käyttäytyä noin. Siitä pitäisi tulla samallainen massa kun esim marsipaanista taikka sokerimassasta. Pistitköhän liian vähän tomusokeria siihen. Itse kun tein viimeksi, ohjeessa luki 1paketti tomusokeria mutta meillä meni kyllä 1,5pakettia siihen. Muuten olisi jäänyt liian löysäksi.

Kinuskikissalla on tämän linkin takana kerroksellinen kakku vaahtokarkkimassalla

kuorutettuna.

Nox tuli tosta laminoidusta mieleen että mitäs jos leikkais pahvista sopivan kokoisen ympyrän ja kontaktimuovilla päälystäisi? Siis kiekko yhden reippaasti isomman kontaktimuovin päälle ja toinen siihen kiekon päälle. Sitten vain leikkaa reunat pois ja voela, meillä on päälystetty kiekko kakun väliin :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilin kolmikerroksista kakkua. Se maustui yön yli jääkaapissa ja oli inhottavasti painunut aamuun mennessä. Käytin kostuketta niin paljon kun aina käytän, koska mikään ei ole pahempaa kuin kuiva täytekakku! Kerrosten välissä oli pelkät pahvit.

Vaihtoehtoina parantamiseen on ilmeisesti että joko tukikepit, kuivempi kakku, täytteen hyytelöiminen... Mikään vaihtoehto ei houkuta! Turhauttavaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tee täytteet moussemaiseksi sinne väliin? Eli lisäät vaniljakreme jauhetta aluksi 1rkl jonka sähkövatkaimella vatkaat sekasin. En nyt tiedä millaiset täytteet laitoit alunperin mutta esimerkiksi vadelmista, kuningatartuorejuusto (Sunnuntai), kermavaahto ja vaniljakremejauhe antaa lopputulokseksi vadelmatuorejuustotäytteen joka on hiukan paksumpi mutta ei ole liivatteella hyytelöitynyt kuitenkaan. Tuon kaveriksi sopisi hyvin vaikka suklaamousse, joka taas onnistuu hyvin 100g tummaa suklaata sulatettuna, kermavaahtoa ja vaniljakremeä sekaan.

Meidän äidin mies tekee meidän kakkuun tasot ja tukitapit jostain kevyestä metallista. Pitopalvelu nyt kuitenkin tekee loppujen lopuksi kakun mutta koska eivät ole koskaan tehneet kakkuja jenkkityyliin eivätkä tiedä miten kakun tukisi, lupasimme itse hommata tuon "tukirangan" heille. Päälys tulee sokerimassasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein siskon kihlajaisiin tälläsen kakun:

1264407122_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

Ruskea on kaulittavaa sokerikuorrutetta ja vaalea marsipaania.

Ihan tavallisen sokerikakkupohjat ja kostuts normaalisti. Välissä oli pääsrynä ja pätkismousset. Ja pysyi aivan loistavasti kasassa eikä painunu kasaan ollenkaan. Välissä ei ole pahvia eikä tukikeppejä :)

Samalla periaatteella tulee meidän häihin kakut, muttakoristukset erilaiset ja täysin valkoinen kakku :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Tosi hieno! :girl_smile:

Mun kakkujen onnistumisesta voi lukea ruokablogistani. Olen liian laiska, että jaksaisin kirjoitella samoja juttuja moneen paikkaan. ;)

Sen voin sanoa, että kakun kerrosten välissä oli ihan vain rasvaa hylkivät kakunaluspahvit, joita myy esim. Ullan Unelma. Kakku painui vähän, mutta syytän siitä ainakin osittain hillitöntä hellettä (jouduin huhkimaan ainakin 25-asteisessa keittiössä). Muutenkin kakkujen kanssa oli aika kiire, kun häävalmistelujen aikataulut eivät ihan pitäneet (niin kuin aina käy). Mutta joo, olin ihan tyytyväinen, vaikka totta kai parantamisen varaa kakun ulkonäössä oli. ;) Se oli silti ihan pirun hyvännäköinen kakku, vaikka itse sanonkin. Ja maku oli erinomainen.

Muokattu: , käyttäjä: Nox

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tarkoitus ensin tehdä itse kerroskakku, mutta jänistin sitten. Löytyi pitopalvelu joka suostui tekemään kakun tahtoni mukaan mikäli itse järjestän tukirangan siihen. He myös ensimmäistä kertaa tekevät kakun sokerimassasta, yleensä tehneet marsipaanista mutta tuo ei ole mahdollista pähkinä/manteli allergiani takia.

Äitini avomies teki kolmikerroksiseen kakkuun tuen, kaksi tasoa siis tulee. Kummatkin on tehty alumiinista, ensimmäinen keskimmäisen kakun kanssa saman läpimittaseksi (mitat tarkistettu pitopalvelun kakkuvuokien mukaan) ja levyyn hitsattiin 3x13cm korkusta ohutta alumiinitappia, toinen sitten ylimmän kakun kanssa samankokoiseksi ja taas 3x13cm tappia hitsattu kiinni. Toimitimme pari viikkoa sitten pitopalveluun nuo tasot jotta voivat suunitella kakun rakentamisen, tarjoilijat ottavat sitten aina tyhjän levyn pois kun sen päältä on kakku syöty pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään