Prahasla

Somistuksia seinille ja kattoon

56 viestiä aiheessa

^^^ Ihania kuvia, nuo sateenvarjot varsinkin on ylisöpöjä :)

Nuo kaikki valo- ja kynttiläjutut on kyllä hienoja, mutta vaatii kyllä melkein iltahämärän että näyttää miltään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vitsi täällähän on ihania vinkkejä! Oon kauan miettiny että mitä ne valkoiset paperiset pallot on mitä jossain paikoissa näkyy roikkuvan katosta, jotka ei kuitenkaan ole lamppuja. Ton tyyppisiä kuin tuolla ikeassa myydään http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70103410 Mut tietääks joku myydäänkö noita jossain halvemmalla tai pelkästään tollasia palloja ettei lampunnvarjostimia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi ikeanhan on tosi edullisia, ei varmaan muualta saa edullisemmin (ellei tietty joku täällä myy :) ), ja siinä on myös vain tuo varjostin, eikä johtoa ja lamppua ollenkaan mukana. Niitä on myös erikokoisia ja muotoisia. Tosi kivan näköisiä ois varmaan isoissa ryhmissä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pähkäilen itse kanssa somistuksen kanssa. Meillä on juhlatilana vanha navetta, joka on valkoiseksi maalattu eli ihan valoisa, mutta matala. Siellä on paljon "pylväitä" johon kaipailisin somistusta, siten ettei tila mataloituisi entisestään. Onko jollain vinkkejä pylväiden koristeluun?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Untuvikko...

Saitko hyviä koriste ideoita tuonne vanhaan navettaan? Meillä myös ensi kesänä häät samanlaisessa paikassa ja kovasti koristeita mietin...päässä pyörii ajatus pylväistä ja niiden koristelusta myös...mietin jotain harsoa ja joko muraatti köynnöstä tai ruusuköynnöksiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä taas on ongelma kun paikka on leirikeskus ja katto ei hirveän korkea ja sieltä roikkuu sellaisia isoja karmeita pitkämäisiä ala-asteesta muistuttavia halogeenilamppuja... -.-' Mietin että josko niihin laittais jotain roikkuun mutta tulee mieleen liikaa ala-aste kun solmittiin niihin jotain koristeita roikkumaan... hoi mrrrrr

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen katsellut häätiloja ja nyt löytänyt yhden. Ainoa ärsytyksen aihe on mäntypaneeliseinät, joista en tykkää. Puunvärinen (hieman oranssihtava) väri on todella hallitseva, onneksi lattia ja tuolit ovat hieman vaaleampia. Haluaisin vaalean ja raikkaan hääjuhlan, joissa tehostevärinä olisi punaista.

Onko neuvoja miten värin hallitsevuutta voisi häivyttää?

Olen miettinyt, saisiko vaaleilla verhoilla, tuolihupuilla tai seinäkoristeilla peitettyä väriä? Tuolihuput toisaalta ovat vähän turhat, sillä tuolit itsessään olivat ihan ok. Pöytäliinoiksi valitsisin pitkät ja todella vaaleat liinat, kaitaliinasta en ole vielä varma.

Mutta pahin ongelma tosiaan on ne seinät (ja katto), miten niitä saisi peiteltyä? Tauluja? Kukkia? Seinälakanoita? Onko kenelläkäkään kokemusta näistä?

"Valokuvapyykkinaru" olisi myös kiva, mutta auttaakohan se tunnelman luomiseen tarpeeksi?

Voisikohan katosta saada roikkumaan jotain koristeita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla tuli ekana mieleen tuosta katosta roikkumisesta pitkät liinat keskeltä huonetta seinille, vähän niinkuin sirkuksessa. Siis jos on suht korkea tila. Liinojen väri voisi olla sama vaalea (tässä varmaan tulee se budjetti-kysymys). Yksi kuva tuli heti mieleen, näin sen vähän aikaa sitten ja pidin kauniina. Tässä ei tosin ala keskeltä huonetta vain yksi vyyhti kankaita, vaan useampi. En saakaan liitettyä kuvaa suoraan, mutta katso http://www.lehmonkarki.fi/Suomeksi/Juhlatjaruoka/tabid/5679/language/fi-FI/Default.aspx ja siinä tuo Isohaapa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi kauniin näköinen! Kiitos linkistä.

Ongelmaksi saattaa muodostua vastaavien laitto katon rajaan, mutta pitää pistää korvan taakse :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häätila juuri mäntypaneelia alhaalta ylös asti. vääntänyt olen nyt sitten noin 100 kpl raikkaan värisiä pompomeja joita ripustamme kattoon . Uskoisin että tuo raikkautta tilaan eikä tarttis alkaa seiniä verhoilee sen enempiä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania kuvia ja ideoita!

 

Bongasin tuon harsoidean männä viikonloppuna pikkujouluissa, ei ollut aiemmin tullut vastaan. Mutta ehdottomasti aion ideaa hyödyntää, semminkin kun juhlapaikka on mansikkatila jossa tuo harso on normaalisti vähän toisenlaisessa käytössä ;)

 

eBayta seurailen paperilyhtyjen takia, muutamia olen jo saanut huudettua (n. 50snt/kpl, ilmainen toimitus) ja tarkoitus on keräillä niitä pitkin kevättä. Mutta se isoin projekti, eli kusudamapallot on tehtävä itse. 

 

(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_JMlyDp3ikzM2ZQq2WL3AhbIo5hGmMZiqw-Qp3ZpIjZKLhCRGSw)

Tuossa perusidea, tarkoitus on käyttää vanhoja kirjoja ja värjätä nuo reunat violetiksi. Väkertämistä on, noita olen muutaman aiemmin (ihan muuhun tarkoitukseen) tehnyt ja ihan hetkessä ei pallo valmistu. Onneksi tila ei ole mitenkään valtava :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa Miss Étoilen paperisia koristeita =) Onko muilla kokemuksia näistä?

 

Miss-etoile-spring-summer-2014-collectio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulossa noita MIss Étoilen paperikoristeita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa, kuinka kauan yhden pompomin avaamiseen suunnilleen menee? Meillä on niitä 30, ja hääpäivää edeltävän päivän stressin lievittämiseksi olisi hyvä tietää kuinka paljon niille tarvitsee varata aikaa. :D etukäteen ei viitsisi availla säilytys- ja kuljetuspulmien välttämiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on kanssa tulossa noita pompomeja aikalailla samanverran :) Tein kotona ihan kokeena sellasen puolikkaan pompomin(jos vaikka pöytiin laitan koristeeks), ja mitäköhän siihen avaamiseen ois menny...ehkä n.5min max. Eli ei niissä kauaa mene:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millä ajattelitte kiinnittää koristeet kattoon?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaa...:D ehkä mä jätän sen sulhaselle mietittäväks :D Oon miettiny kyllä vaihtoehtoja, esim. nastat...mutta siinä sitten revit niitä irti katosta seuraavana päivänä. Jokin ratkasu on kyllä keksittävä ja suht pian :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä miten sais piiloon ison ruman porontaljan?  :lol: Paikka on muuten ihan kiva, ja todella hyvällä paikalla, ni tuntuis kurjalta jättää se ottamatta ton häiritsevän taljan takia.... Plus siellä seinällä on kaks jotain kivistä sotamuistolaattaa joita ei kuulemma saa pois.. Jes jes.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko ne edes samalla seinällä ?

Laittaisin vaan verhovaijerin/pyykkinarun kulmasta kulmaan ja siihen sit kangassuikaleita, valoja, verhoja tms. :)

En peittäisi siis vain yhtä kohtaa vaan useamman..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä miten sais piiloon ison ruman porontaljan?  :lol: Paikka on muuten ihan kiva, ja todella hyvällä paikalla, ni tuntuis kurjalta jättää se ottamatta ton häiritsevän taljan takia.... Plus siellä seinällä on kaks jotain kivistä sotamuistolaattaa joita ei kuulemma saa pois.. Jes jes.

Eikö porontaljaa saa alas? (jos vaikka olisi allergisia vieraita... ;) )

 

Minkä kokoisia ne laatat on ja missä sijaitsee? Huomaako niitä edes oikeasti? Laattojen eteen voisi laittaa jo ehdotetun kankaan lisäksi ison valokuvakollaasin, kranssin, pöytäjärjestyksen/menun, valkokankaan...

 

Tai eikös se ole nyt sisutuksessa muutenkin trendi  "jos et voi peittää, korosta" ? Eli poroon roikkumaan pari kuksaa, kellon ja oksia :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teimme itse kuvien tapaisia pallonauhakoristeita. Vei toki oman aikansa leikata pallot ja ommella nauhat, mutta loppujen lopuksi niitä syntyi iso määrä aika helpolla (onni on innokkaat avustajat!). Koristeet kiinnitimme seinään maalarinteipillä niin että teipit jäivät piiloon. Alunperin oli tarkoitus koristella näillä vain yksi seinä tanssilattian vierestä, mutta koristeitä riittikin useammalle seinälle ja useaan eri huoneeseen. Tanssihuoneessa olivat mielestäni kyllä kaikkein kivoimmat, koska siellä meillä oli lisäksi "cotton ball" valoja. Noihin valoihin olen muutenkin aivan ihastunut, eli niille löytyy käyttöä juhlien jälkeen kodin sisustuksessa!

il_570xN.620107800_o9ab.jpg

 

IMG_5065.JPG

 

il_340x270.478614105_8z14.jpg

 

il_570xN.315922504.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Wautsi, ihania idiksiä teillä! Ei oo tullu ite ees aateltua moista :) kyseisen porontalja-paikan lisäksi käytiin nyt katsomassa toista, jossa ei oo mitään NIIN karmeeta  :girl_haha: 
Tuntuu jotenkin aivan tuskaselta kuitenkin tää juhlapaikan valinta, itellä kun ei oo oikeen mitään silmää noille somistuksille... Mutta eiköhän tässä johonkin päädytä, kiitos vinkeistä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään