Vaihtoehtoja perinteisille puvuille


Guest Vieras_rocknroll_*

Recommended Posts

Guest Vieras_rocknroll_*

Heippa,

tarttisin vähäsen neuvoja/apuja hääpuvun valintaan. Meille tulee siviilivihkiminen juhlapaikassa, istuva päivällinen perheenjäsenille, coctail-tilaisuus koko suvulle ja vielä mahdollisesti jatkot jossain baarissa.

Ongelmaksi muodostuu lähinnä tuo pukeutuminen,

koska:

En pidä tavallisista a-linjaisista puvuista, tai sellaisista joista näkee suoraan miltä vuodelta ne ovat, puvuista, joista näkee heti, että jaahas on säästetty väärässä kohdassa, tai puvuista joilla yritetään liikaa, tai jotka yrittävät liikaa, puvuista, jotka suuria kermakakkuja, vanhoillisia, perinteisiä tai muuten vaan tylsiä perushääpukuja, joita mahtuu 13 tusinaan.

Tuntuisi typerältä pitää perheen kesken jotain mieletöntä hääpukua, en oikein tunne sitä omakseni.

Tilaa juhlapaikoissa on rajatusti, eli suuret laahukset yms. ovat heti pois suljettuja. Puku ei saa olla raskas tai hankala pukea/käyttää.

En kuitenkaan halua näyttää huonommin pukeutuneelta kuin vieraat. Onhan kyseessä kuitenkin "minun päiväni". Eli haluan upean puvun, jolla en jää varjooni.

En myöskään halua huntua ja veikkaan ettei mitään morsiuskimppuakaan tule olemaan.

Häät ovat kaupunkilaisten juhla kaupungissa, joten mitään maalaisromantiikkaa tms. on myöskään turha hakea. En tykkää liioista koristeista, rimpsuista tmv. Enkä siitä, että puvun helmaa on nosteltu hassusti kasaan tai kekoihin, että vyötäröllä on sellainen esiliinan näköinen hömpötys, että vatsan kohdalla on paljon kangasta käärittynä, pitkistä hihoista, halterneckeistä, irtohihoista ja sellaisista tutun näköisistä puvuista.

Netissä olen nähnyt paljon upeita vintage/indie pukuja, mutta niitä ei pysty Suomeen tilaamaan. Ja jokaisella liikkeellä tai suunnittelijalla joiden sivuilla olen käynyt en ole moisia nähnyt.

Kaipaan siis kipeästi apua! Mistä löydän unelmieni puvun.

Muutamaa kävin jo sovittamassa ja nämä olivat parhaat, joskaan eivät aivan sitä mitä etsin. Mutta kertokaa mitä mieltä esimerkiksi olette jo sovitetuista.

PASSIONSbyLilly_3085.jpg

35_SUN_5108.jpg

d2081.jpg

Noita pukuja siis sovitin.

http://heidiandseek.blogspot.com/2009/03/g...ie-wedding.html

Tuossa linkissä vähäsen ideaa siihen mitä haen.

Auttakaa! Olen hukassa!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tuosta sun linkistä tuli ihan heti mieleen Etsyn valikoimat. Sieltä löytyy ihan käsityönä tehtyjä mekkoja sekä vintage mekkoja ja aivan mielettömiä asusteita, ihan kaikkea melkeen mitä keksii vaan sieltä hakea :) Ja jos ei saa niin on aika paljon myös niitä jotka tekevät custom orderina tuotteita. Ja suurinosa noista myyjistä kyllä lähettää Suomeen. Tosin saa olla varautunut maksamaan sitten vaatteista ja asusteista kalliimman hinnan kuin kaupassa, mutta käsityötähän kannattaa arvostaa :)

Toivottavasti tästä oli ees vähän apua :) Kauniita kyllä ovat nuo puvutkin mitä olet laittanut, erityisesti tykkään tuosta keskimmäisestä joka muistuttaa vähän omaapukuani ilman typeriä lantiokukkia :D

Link to comment
Share on other sites

Minusta nuo sovittamasi puvut ovat kyllä aika lailla perinteisiä hääpukuja, ja itse luen nuo (varsinkin kaksi jälkimmäistä) kyllä täysin kermakakkupuvuiksi. :) Eli jäi hiukan epäselväksi, millaista pukua haet, siis mielestäni nuo sovittamiesi kuvat ja tekstisi ovat aika ristiriitaisia, mutta tietysti kyse on siitä, minkä kukakin näkee kermakakkuna tai rimpsuna.

Onko esim. joku näistä jotain oikeaan suuntaan vai ihan vääränlaisia?

pic_383.jpg

pic_350.jpg

pic_405.jpg

R433.jpg

995.jpg

R363.jpg

Link to comment
Share on other sites

Myöskin suomalaista käsityötä kannattaa arvostaa! Jos siltä tuntuu, että kaupasta ei sopivaa löydy, marssi ompelijalle.

Asiansa osaava ompelija osaa antaa sulle vinkkejä ja ideoita sen pohjalta mitä itse kerrot. Hinnatkaan ei nyt mitenkään erityisesti ole sen kummempia kuin valmiiden pukujen hinnat mahd. korjauksineen.

Mutta tosiaan olen Ötökän kanssa samaa mieltä siitä, että kovin erilaisia pukuja et ole vielä sovitellut, mutta tiedän kyllä mitä ajat takaa tuolla tylsällä perushääpuvulla :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_rocknroll_*

Siis kokeilin yhdessä liikkeessä monia erilaisia pukuja mm. eternity brideä, art couturea, lillyä, remboa, vissiin white onea. Olin siellä noin 1.5h, kun en ensinnäkään tiennyt minkä mallinen puku sopisi vartalotyypilleni. Nuo kolme pukua olivat sellaisia, jotka istuivat minulle parhaiten ja jotka olivat kaikista vähiten sitä mitä en halua.

Netistä en haluaisi pukua tilata enkä ompelijalla teettää, kun haluan nähdä valmiin puvun päälläni. Muuten en osaa hahmottaa sopiiko puku minulle vai ei.

Link to comment
Share on other sites

Kaikista noista jo sovitetuista näkee hyvin, että ovat 2000-luvun loppupuolen pukuja. Eivät siis ole ajattomia, jos sellaisia haet. Ja muutenkin tietysti suhteellisen perinteisiä morsiuspukuja.

Ei sillä, nättejähän ne kaikki ovat. Yllätyin vain kun luin ensin tekstin ja katsoin sitten kuvat. Eivät oikein vastanneet toisiaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_rocknroll_*

No voi härregud. Älkää nyt koko ajan takertuko niihin pukuihin mitä sovitin. Eivät ne nyt liity tähän keskusteluun mitenkään muuten kuin siten, että sovitin niitä pukuja ja ne olivat kaikista vähiten sitä mitä en halua. Ja tuon tyyppinen puku ainakin sopii vartalolleni. Sehän tässä nyt on se pääasia, että antaisitte vinkkejä minne päin minun kannattaisi suunnata katseeni vai mitä? Eli löytää puku, joka vastaa kuvaustani ja sen lisäksi sopii vartalolleni.

Tässä nyt hieman ideaa, jotta ette koko ajan katsele vain noita sovituspukuja.

customdress_ktjean2.jpg

il_430xN.64663815.jpg

il_430xN.33977866.jpg

Pakko vielä kommentoida, että jos puku näyttää mielestäsi vuonna 2009 siltä, että se kuuluu 2000-luvun loppupuolelle niin on se mielestäni aika ajaton sitten. ;)

Link to comment
Share on other sites

Netistä en haluaisi pukua tilata enkä ompelijalla teettää, kun haluan nähdä valmiin puvun päälläni. Muuten en osaa hahmottaa sopiiko puku minulle vai ei.

Tuossa olivat ne kaikkien parhaimmat vaihtoehdot saada hiukan erikoisempi puku itsellesi, eli jos teettäminen ja netistä ostaminen eivät sulle käy, ainoaksi vaihtoehdoksi jää erilaisten kauppojen kiertäminen ja erilaisen iltapuvun löytäminen valmiina jostain putiikista. Vaikka ompelija kyllä varmasti pystyisi tekemään vintage-henkisen puvun, ja lakanaversion avulla saisit tietää miltä se näyttää päälläsi ennen kuin kunnolla sitoudut juuri siihen pukuun...

Miekään en halua perinteistä kermakakku-pitsi-pönötys-pukua, senpä takia teetänkin ompelijalla iltapuvun, joka saa vaikutteita Hollywood-tähtien gaalapuvuista.

No voi härregud. Älkää nyt koko ajan takertuko niihin pukuihin mitä sovitin. Eivät ne nyt liity tähän keskusteluun mitenkään muuten kuin siten, että sovitin niitä pukuja ja ne olivat kaikista vähiten sitä mitä en halua. Ja tuon tyyppinen puku ainakin sopii vartalolleni. Sehän tässä nyt on se pääasia, että antaisitte vinkkejä minne päin minun kannattaisi suunnata katseeni vai mitä? Eli löytää puku, joka vastaa kuvaustani ja sen lisäksi sopii vartalolleni.

Ei tuosta nyt kannata vetää palkokasvia nenäänsä, jos ihmiset ihmettelevät, että etsiessäsi erilaista hääpukua olet kuitenkin esitellyt hiukan sinne päin menevinä vaihtoehtoina hyvinkin perinteisiä hääpukuja. Emmekä me voi oikein tietää vartalostasi kuvia näkemättä minkälainen malli sopii juuri sulle. Ihmiset ovat kuitenkin hyvin ystävällisesti kertoneet sulle erilaisista vaihtoehdoista, joten kannattaisi laittaa vähän jäitä hattuun.

Link to comment
Share on other sites

Muutamaa kävin jo sovittamassa ja nämä olivat parhaat, joskaan eivät aivan sitä mitä etsin.

Mistä tästä mun olisi pitänyt päätellä, että sä et pitänyt näistä puvuista ja/tai halunnut niistä kommentteja? No, toivottavasti löydät etsimäsi. Tuolla asenteella ei varmaan täältä välttämättä kovin paljon apuja heru.

Link to comment
Share on other sites

Noh, en nyt tiedä onko tästä apua vai, mutta itse aion marssia vintage-liikkeisiin kyselemään ja sovittamaan omaa pukua. Toivon, että löytäisin oman pukuni liikkeestä, mutta niin kuin Lumivalko kirjoitti, Etsystä löytyy hyvät valikoimat. Tilaamisen kanssa on toki aina omat "riskit". Olen itselle kerännyt listan Helsingin vintage-liikkeistä, missä ajattelin käydä. Ja jos ei tunnu löytyvän, ompelutan oman pukuni.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_rocknroll_*
Tuossa olivat ne kaikkien parhaimmat vaihtoehdot saada hiukan erikoisempi puku itsellesi, eli jos teettäminen ja netistä ostaminen eivät sulle käy, ainoaksi vaihtoehdoksi jää erilaisten kauppojen kiertäminen ja erilaisen iltapuvun löytäminen valmiina jostain putiikista. Vaikka ompelija kyllä varmasti pystyisi tekemään vintage-henkisen puvun, ja lakanaversion avulla saisit tietää miltä se näyttää päälläsi ennen kuin kunnolla sitoudut juuri siihen pukuun...

--

Ei tuosta nyt kannata vetää palkokasvia nenäänsä, jos ihmiset ihmettelevät, että etsiessäsi erilaista hääpukua olet kuitenkin esitellyt hiukan sinne päin menevinä vaihtoehtoina hyvinkin perinteisiä hääpukuja. Emmekä me voi oikein tietää vartalostasi kuvia näkemättä minkälainen malli sopii juuri sulle. Ihmiset ovat kuitenkin hyvin ystävällisesti kertoneet sulle erilaisista vaihtoehdoista, joten kannattaisi laittaa vähän jäitä hattuun.

No ei kukaan tässä mitään palkokasvia olekaan vetämässä nenäänsä. Kunhan ihmettelen miten ihmiset eivät osaa pysyä aiheessa tai kommentoivat jotain mistä ei ole mitään hyötyä. Jos ei ole mitään fiksua sanottavaa on parempi olla hiljaa. (Jälleen ei ole mikään palkokasvi nenässä, vaan ihan vaan perustoteamus.)

Totta kai voi mennä ompelijalle ja teettää vaikka 20 erilaista lakanapukua ennen kuin sitoutuu yhtään mihinkään. Mutta, kun en osaa ollenkaan hahmottaa miltä puku näyttää ellen näe sitä konkreettisesti edessäni. Ja olisin kaivannut jotain neuvoja/vinkkejä, että minne kauppaan kannattaa mennä, että voisi oikeasti hypistellä ja kokeilla päälle erilaisia pukuja. Juurikin sen vuoksi menin tuohon liikkeeseen, jossa kävin, jotta näkisin minkälainen malli minulle sopii ja mistä lähteä liikkeelle.

Käsittääkseni en kuitenkaan voi sille mitään, että perushääpukuliikkeestä erikoisimmat puvut olivat juuri nuo kolme, jotka ilmeisesti kuitenkin ovat täysin tavalliset. Eli kyllä on turhautunut olo!

Itseni mielestä se kaikista kamalin ja perinteisin hääpuku on kuitenkin se perus a-malli, korsetti yläosa, ehkä jotain kirjailua (yök) ja sitten, jos on tosi rohkea helmassa on jotain jänskää kuten strasseja tai ehkäpä jopa nosteltu helmaa. Hehehe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_rocknroll_*
Muutamaa kävin jo sovittamassa ja nämä olivat parhaat, joskaan eivät aivan sitä mitä etsin.

Mistä tästä mun olisi pitänyt päätellä, että sä et pitänyt näistä puvuista ja/tai halunnut niistä kommentteja? No, toivottavasti löydät etsimäsi. Tuolla asenteella ei varmaan täältä välttämättä kovin paljon apuja heru.

Ei tässä nyt oo mitään asennetta. Nimenomaan kysyin, että mitä mieltä ihmiset ovat noista puvuista. Mutta kaipaan myös osoitusta oikeaan suuntaan.

Esimerkiksi se etsy nettisivu oli todella hyvä idea. Harmi vaan, että kaikki sieltä löytämäni puvut olivat joko sold out tai ihan liian kalliita. :<

Link to comment
Share on other sites

Miten olisi White One-mallisto? Kerroit, että olit sovitellut kyseisen valmistajan pukuja, mutta niillähän on paljon erityylisiä pukuja. Esimerkiksi vuoden 2010 mallistossa on paljon upeita pukuja ja esimerkiksi sifonkipukuja, jotka laskeutuvat ihanasti ja ovat unelmankevyitä päällä. Itse hankin viikko sitten kyseisen malliston puvun ja tuskin maltan odottaa, että saan sen pukea päälleni hääpäivänä. Täältä mallistoon http://www.whiteone.es/

Muokattu: , käyttäjä: Ansku81
Link to comment
Share on other sites

Mulla on vähän samaa ongelmaa kuin sulla; en halua maailman tavallisinta a-linjaista morsiussatiinista pukua kivoilla viininpunaisilla pikku kirjailuilla.. :huh: Toki valikoimaa on, mutta mun pläskikroppaan taas ei SOVI merenneitomalliset ja kapeat puvut, joten puvussa täytyy muuten olla "sitä jotain".

Katoppas Herve Mariagen kokoelma, oiskos siellä jotain sulle..? :)

Link to comment
Share on other sites

Jos sun on pakko kokeilla pukua ennenkuin voit tehdä päätöksen ostamisesta, niin ei varmaan ole muita vaihtoehtoja kuin kiertää liikkeitä ja tyytyä niiden valikoimaan. Liikkeet harvemmin suostuu tilaamaan pukuja vaan kokeiltavaksi vaan ostamiseen joutuu sitoutumaan jo ennenkuin pukua näkee luonnossa.

Link to comment
Share on other sites

Noi White Onen puvut olivat aivan ihania!

Minulla on sellainen ongelma, että en missää nimessä halua kokonaan olkaimetonta pukua, saati ainakaan halterneckiä. Ja sen lisäksi en haluaisi koko pitkää pukua. Etsiminen tuntuu hankalalta. Onko kellään mitään ideoita? Noista White Onen puvuista numerot 3018, 3055 ja 3047 olivat erityisesti mieleen. Mistähän löytäisin vielä tämän henkisiä, mutta lyhyempinä? Tällainen keveys, mikä näissä puvuissa on, on juuri sitä mitä itse hääpuvulta toivon..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...