pipa

Kotihäät

62 viestiä aiheessa

Ystäväni oli tällaisissa häissä ja piti kovasti! Kyllähän naimisiin voi mennä missä vain, ei se paikkaa katso eli ei sen paikan tarvii olla iso ja kallis, vaan juuri teille sopiva, eli minäkin tsemppaan että kuulostaa kivalta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksioon ei mahdu kauhena montaa vierasta, mutta jos tämä ei ole ongelma, oikein kiva idea! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on onneksi vähän isompi ku kaksio! Taytyypi vaan sitten toivoa ettei nämä meidän "Ulla Taalasmaa" tyyppiset naapurit häiriinny ;)

Mäkin ajattelin että kyllä tästä yhden hääpaikan koristeilla kehittää varmaan ja täytyy sitten vaan toivoa että vieraat viihtyy :) Vähän täytyy vieraslistaa karsia kun ei kuitenkaan ihan 50 ihmistä taida mahtua

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut kotihäissä, ne vietettiin kerrostalokolmiossa. Eikä kyllä mitään valittamista ollut, mitään perushääohjelmaa siel ei ollut eli ne ei tuntuneet niin sanotuilta perinteisiltä häiltä, vaan lähinnä kutsuilta, mutta mun mielestä tunnelma oli jopa parempi kuin isoissa häissä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis aivan ihana idea. Tunnelma on varmasti lämmin ja rento.

Muokattu: , käyttäjä: satu70

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erittäin hyvä idea! Itse olisin ollut samoilla linjoilla, eli maistraatti ja sitten kavereille kunnon kemut jossain vaiheessa. Meillä on työn puolesta mahdollista vuokrata saunoja saarelta, menee kesällä isompikin porukka sisään ja mahtavilla paikoilla meren rannalla... Mutta mies halusi kirkon ja kaikki muut härdellit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos haluat vinkkejä kotona järjestettävistä häistä kannattaa hankkia tuo morsian-status. Silloin pääsee lukemaan muiden morsianten pitämiä päikkyjä, joissa on myös kotona häitä viettäviä useita kertomassa omista suunnitelmistaan.

Onnea suunnittelulle! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidämme myöskin häät kotona, tosin omakotitalossa. Olemme olleet myöskin eräiden entisten naapurien rivitaloasunnossa pitämissä häissä ja tunnelma oli kyllä katossa ja häät olivat mukavat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidämme myös kotihäät. Miehen (ja ehkä myös minun) lähimmät sukulaiset kutsutaan kotiimme avioliiton siunaamisen jälkeen. Asumme omakotitalossa ja pihamme on iso, joten hyvällä säällä pihallakin mahtuu juhlimaan naapureita häiritsemättä. Ruuat otamme helppouden vuoksi pitopalvelusta. Etenkin kun pienellä vierasmäärällä pitopalvelunkaan kustannukset eivät nouse liiaksi. Koristelua voidaan tehdä jo siunaamista edeltävällä viikolla, niin paikkoja ei tarvitse laittaa kuntoon viimeisenä iltana kiireellä.

Olin viime kesänä kotihäissä ja niissä tunnelma oli mukavan rento.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme myös suunnitelleet pitävämme juhlat kotona. Naimisiin mennään maistraatissa ja hiljaisesti. Myöhemmin olisi tarkoitus kutsua sitten sukulaisia ja ystäviä tänne kotiimme. Tarkoituksena olisi tarjota vain kahvit ja illemmalla ehkä pienemmällä ja intiimimmällä porukalla juhlistaa tapahtunutta hieman rennommin. Asumme omakotitalossa ja pihaakin onneksi on, missä hyvällä kelillä voi jotain ohjelmaa järjestää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin olisi tulossa hääjuhla kotona. Tilaa on hurjat 60m2 (josta mh aiotaan rajata pois vieraiden käytöstä koska koira) ja vieraita olisi tulossa noin 25-35. Vieraat on kylläkin kutsuttu kahdessa erässä, mutta koska ensimmäisen erän vieraat tuskin lähtevät ajoissa, niin porukkaa tulee. Ja ahdasta. Toisaalta kun kyseessä on tavallaan vain kahvit, niin ehkei se ole kovin paha.

Mutta olisiko ehdotuksia miten parhaiten hoitaa tuo istumispuoli? Onko paha jos ihmiset istuvat vähän tupareiden tapaan siellä sun täällä vai pitäisikö kaikille järjestää oikeasti joku istumispaikka laskutiloineen. Näillä näkymin kuuden hengen ruokapöytä on varattu tarjottaville :D Alkaa tulla kyllä niin stressi tästä asiasta. Sukulaiset ovat jo tarpeeksi näreissään siitä että häät ovat "vain maistraattihäät" ja juhlitaan "vain" pienimuotoisesti ja "vain" kotona. Murr.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos meillä olisi omakotitalo tai edes rivari, juhlisimme todennäköisesti kotona. Nyt täällä pienessä kerrostalokaksiossa ei oikein viitsi järjestää useamman ihmisen kekkereitä, eikä kummankaan lapsuudenkoti ole sellainen, että haluaisin siellä toimivuus- tai ulkonäkösyistä järjestää juhlia. Mutta ajatuksena kiva! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin vielä 30-40 vuotta sitten oli ainakin maaseudulla normaalia, että häät oli kotihäät. Eli vihkimisen jälkeen tarjottiin vieraille kakkukahvit kotona. Mun miehen vanhempien häistä on kuvia, kun ovat juurikin kotona juhlistamassa avioliittonsa alkua.

Jos meillä olis isompi asunto niin ehdottomasti järkättäis häät kotona. Yhdessä vaiheessa jopa mietin, että voisko jostain huoneistohotellilta vuokrata isomman kämpän ihan vaan vaikka kolmeksi päiväksi ja tarjota siellä vieraille kakkukahvit ja pientä suolasta :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kotihäät kuulostavat oikein hyvältä ajatukselta. Itsekin olisin niitä sulholle ehdottanut, jos koti olisi edes vähän isompi. Nyt menisi kuitenkin vähän liian hankalaksi sellaisia järjestää, joten tyydyn kannustamaan muita siihen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa myös kotihäät, vaikka tilaa on 60m2 josta yksi on varattu eläimille juhlien ajaksi. Vieraat on jaettu niin että sukulaiset saapuisivat noin klo 14 ja kaverit noin klo 17. Vain lähisukulaiset molempien puolelta on kutsuttu, sekä tärkeimmät kaverit sitten illasta. Tilaa ei tosiaan juuri ole, mutta ehkäpä vieraat jaksavat sen kahvihetken siinä kuitenkin patsastella :D Meille ei näin ollen tule juuri mitään perinteisiä hääjuttuja, puheita, leikkejä sun muita.

Illemmalla sitten tarkoitus jatkaa kavereiden kanssa jonnekin ulos ja eräs saunatilakin on varattu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille vastanneille! Olin ihan unohtanu että kirjotin tänne ;)

Joo juhlat siis ovat nyt kotona,kutsutkin jo lähetetty.. Kauaa ei onneks tarvii enää odottaa, reilu kuukausi,IIK! :girl_wink:

Mekin kutsuttiin vain lähimmät sukulaiset (joita kuitenkin tulee se 30 :D ) ja sitten kavereille kutsua erikseen että voivat tulla kun "vanhukset" on lähteny kotiin päin :) Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin.. Suunnitteluhan nyt on jääny vähän vvähemmälle kun on tossa tuommonen pieni ipana ja työhaku käynnissä ni ei kerkeä :) Olen sentään kuitenkin kakut käyny tilaamassa! Onnea kaikille muillekkin kotihäitä suunnitteleville! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea munkin mielestä, tulee varmasti mukavat ja tunnelmalliset häät :) Mekin mietittiin aluksi että oltais kekkerit pidetty mun äidin luona omakotitalossa maalla, mut on niin pitkä matka isolla osalla vieraista että haudattiin sit se ajatus :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihana idea!!!

meillä kans samantyyppiset kinkerit edessä, tosin päivää ei ole lyöty lukkoon.....mennään kun saadaan sulhon paprut kreikasta.

yks juttu, miten te pukeudutte tollasiin kotihäihin?? onko oikein kunnon hääpuvut sun muut sydeemit vai onko myös vaatetus vapaampaa??

kysyy utelias joka on astelemassa toistamiseen avioliiton auvoiseen satamaan....tosin ekalla kerralla oli isot perinteiset kinkerit.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule kotihäitä vaan meille tulee ihan "normi" häät (kirkko & juhlapaikka), mutta koska häihin ei pystytä kustannussyistä (ja vähän maantieteellisistäkin syistä) kutsumaan läheskään kaikkia sukulaisia, niin pidämme vielä erikseen toiset vapaamuotoiset juhlat pohjanmaalla (450km täältä pk-seudulta missä varsinaiset häät pidetään) todnäk vanhempieni kotona, jonne kutsumme sitten varmaankin aikalailla mun koko suvun, eli lähes 70 henkeä.

Muokattu: , käyttäjä: yael

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! En lukenut koko ketjua läpi, mutta spontaani reaktioni oli se, että kyseessä on teidän häät ja te teette juuri niin kuin teistä itsestänne parhaalta tuntuu ja teille sopii. Minun mielestäni kotihäät kuulostavat ihan mukavalta vaihtoehdolta pienimuotoisen hääjuhlan viettämiseen. :-) Onnea matkaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin just vähän aikaa sitten häissä,jotka vietettiin morsiamen vanhassa kodissa.

Oli hyvä idea ja kun sattui vielä aika hieno ilma niin voitiin olla ulkona melkein koko ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin pukeudun ihan hääpukuun ja sulhaselle tulee musta puku, liivi ja dumbo.

Millaisia kotihäitä ootte ajatellut? Tai millaisissa olette olleet?

Me pidämme juhlat ulkona, paikalle tulee kaksi telttaa. Pitopalvelu tulee tekemään ruuat ja tarjoamme myös juomat. Huijaamme ystävät ja sukulaiset paikalle "puutarhajuhliin". Emme tarvitse lahjoja emmekä muutenkaan pidä niin huomion keskipisteenä olemisesta, joten näistä tulee varmasti meidän näköiset :girl_sigh: Tarkoituksena olisi pelailla pihapelejä ja nauttia läheisten seurasta. Bändi tulee myös paikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli muutosta sen verran, että juhlitaankin mun vanhemmilla. Ihmisiä paikalla tyyliin 10. Porukalla tehdään tarjoilut, eli minä, äiti ja velipoika ainakin. Menu mulla oli jo suunniteltuna, kun meillä on juhlan koko muuttunut tässä laidasta toiseen, mutta varmaan vedän sen uusiksi äidin kanssa. Laitetaan olohuoneeseen varmaan pitkä pöytä ja istutaan sen ääressä. Mitään ohjelmaa en ole sen kummemmin suunnitellut, voi olla että tiedossa on joku TuttuJuttu. Koristeitakaan en ajatellut hommata, kynttilöitä pöytään jos päädymme kesän sijaan syksyyn. Maistraatissa meidätkin vihitään, juhlimme sitten seuraavana päivänä siunaamisen jälkeen.

Omat vanhempani viettivät pieniä kotihäitään syyskuussa -82. Juhlapaikkana oli isän vanhempien koti, hauska sattuma sinänsä. Ei varmaan äipän hääpuku mahdu meikäläisen päälle, kun olen tämmöinen amatsoni. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään