tirpinen

Kiitoskortit

49 posts in this topic

Kauanko on mennyt häistä aikaa että saitte kiitoskortit postiin?

Kauanko on mennyt häistä aikaa että saitte kiitoskortit postiin?

Eräällä ystäväpariskunnalla oli kulunut häistä jo noin 3 kuukautta ennen kuin havahtuivat kiitoskorteista. Totesivat, että he eivät "kehtaa" enää lähettää niitä niin myöhään häistä, joten he lähettivät ne niin, että kortit olivat perillä vieraiden luona vuoden päästä häistä :) Olivat laittanenet kiitoskorttiin runon tyyliin: "On häistämme jo vuosi aikaa, on elomme edelleen kuin onnentaikaa..." Minun mielestä ihan hauska idea jos nyt syystä tai toisesta kiitoskorttien lähetys viivästyy. :) Mutta usein miten olen itse saanut kiitoskortit n. 3 viikkoa häiden jälkeen.

Häät syyskuun lopussa, jalo aie olisi saada kortit postiin ensi viikon alussa. Kuoret ja kortit löytyvät jo, pitäisi vielä tulostaa osoitteet ja hommata merkit...

Edit: joooeeeei...kirjoitetaan samalla "joulukirje" kiitoskorttien yhteyteen, päästään halvemmalla. Lähetys joulumerkeillä parin viikon päästä.

Edited by Jenny-Maria

Meillä kiitoskorttien lähettämiseen meni noin 1,5 kuukautta häistä. Olin ajatellut, että parin kuukauden sisällä kiitokset pitää saada lähetettyä, mikä sitten toteutuikin. Koska laskut on maksettu ja kiitokset lähetetty, häät ovat ulkopuolisten osalta pulkassa. Nyt vaan pitäisi saada omat kuvat kehitettyä ja albumiin.

Me saimme kiitoskortit valokuvaamosta n. 1,5 kk häiden jälkeen ja saamme ne lähetettyä vasta vajaa 3 kk häiden jälkeen. Eikä edes hävetä :girl_blum: kiireitä kun on!

Edited by MadHatter

^Sama homma, meillä tulee kanssa kestämään n. 3 kk häistä ennen kuin kiitoskortit on perillä, ehkä jopa yli tuon ajan. On vaan ollut niin paljon kaikkea muuta...

Meillä meni noin kuukausi vaikka askartelin kiitoskortit itse. Korttitarpeet käytiin ostamassa häämatkalta palatessa. :girl_haha:

Ei nyt mitenkään henkilökohtaisesti kellekään, mutta on hivenen hassua että ensin häitä järjestellään innoissaan pitkä aika, ja sitten kun vieraat ovat käyneet juhlimassa sitä hääparin suurta päivää niin sitten hääinnostus lopahtaakin ja "on kamalasti kaikkea muuta". Mun mielestäni ei ole kovin kohteliasta että kiitoksia lähetellään vasta monen kuukauden päästä siitä kun juhlat on juhlittu. :/

Kaikesta sitä näköjään ihmiset jaksavat ongelmaa tehdä. Olen saanut kiitoskortteja haarukalla 1-12 kk häistä. Eikä kyllä ole tullut mieleen, että onpas epäkohteliasta, kun häistä on jo 4 kk ja kortti tulee vasta nyt. Aina on ollut mukava saada kortti. Joillakin tämä kohteliaisuuden rajana pidetty kuukausi saattaa mennä jo pelkästään häämatkaan. Myös kuvaajalta materiaalin saamiseen saattaa mennä aikaa, vaikka digiajassa elämmekin. Eivätkä kaikki sitä paitsi järjestä hitaasti ja hartaasti häitä sataa vuotta.

Meillä korttien lähettämiseen menee varmasti helposti pidempi aika, sillä:

- lähdemme heti häiden jälkeen häämatkalle

- molemmilla on sellaiset työt, joissa loman jälkeen odottaa iso kasa töitä (ja siten ylitöitä)

- parhaan ystäväni häät ovat parin viikon päästä siitä, kun palaamme häämatkalta ja olen häissä kaasona

Täytyy toivoa, ettei ystäväpiirissämme pidetä kuukautta kohteliaisuuden rajana.

- Aallotar

Kyllä sitä häiden jälkeen tuntuu olevan kaikennäköistä tekemistä, etenkin töitä. Minä askastelin kiitoskortit itse, ei niitä ihan hetkessä väsää. Häistä on nyt melkein 3kk kuukautta ja ensi viikolla pitäisi saada kiitoskortit postiin.

Edited by -Julianna-

Meillä juhlat 23.1. Kuvaajan kanssa tavataan helmikuun eka viikonloppuna (olisi sopinut jo tammikuun lopulla, mutta me toisaalla) ja sitten päätetään teetetäänkö kuvaajalta vai tilataanko itse esim. Ifolorilta. Joka tapauksessa helmikuussa lähetetään kiitoskortit.

Me itse lähettiin kiitoskortit, tai tässä tapauksessa vain kiitoskuva, parisen kuukautta häiden jälkeen.

Serkun kiitoskorttia ei vieläkään ole kukaan saanut, vaikka häistä kaksi vuotta..

Via: osa ei kiitä millään tavalla, se on epäkohteliasta.

Meillä oli häät 25.7 ja kiitoskortit lähtee nyt ensiviikolla jouluntoivotusten siivittämänä. Eli .....miltei 5 kk häistä, kääk.

Meillä oli häät 5.9.2009 ja ensi viikon aikana on tarkoitus laittaa kiitoskortit postiin. Samalla tulee laitettua sukulaisille menemään myös joulutervehdys :) Mielestäni 3 kk viive häistä ei kovin paha ole. Varsinkin, kun saimme hääkuvammekin vasta lokakuun puolivälissä.

Meillä on häistä 4kk ja olemme nyt kuukauden aikana ripotellen antaneet kiitoskortteja vieraille, kun olemme heitä nähneet. Viimeiset kolme lähtevät nyt jouluksi postiin. Kiitoskorttiimme sisältyy cd ja sen takia emme halunneet niitä postittaa.

Kortit - jotka sisälsivät hieman askartelua - postitettiin n 2,5kk hääpäivästä. Olisi voinut aiemminkin, mutta valokuvien teettämisessä oli ongelmia. Netin kautta tilatuissa kuvissa oli selkeät värivääristymät (kehityslitkut väärin?) joten piti teettää uudet (ja kalliimmat) valokuvausliikkeessä. Laadussa ja väreissä näki kyllä selkeän eron. Jatkossa taidan suosia kalliimpaa mutta parempaa muissakin kuvissa...

Meillä oli häät helmikuussa, kortteihin tulevat kuvat saimme vasta nyt valittua.

Ensimmäisen kuukausi meni kuin siivillä, häämatka Australiassa ja Hong Kongissa.

Toinen kuukausi hupeni johonkin, en tiedä mihin. o.o

joten..

Kortteihin menee nyt ainakin noin 3 kk hääpäivästä..

ei voi mitään.

Tilasimme postista postimerkkejä, joihin tulee hääkuvamme. :-X

Oon aivan innostunut tuosta ideasta.

Mistä olette niitä kiitoskortteja tilanneet? Onko muilla noudatettu kutsun tyyliä kiitoskortissa vai onko se ollut ihan omanlaisensa?

meillä oli häät elokuussa ja nyt vasta ollaan saatu osa kiitoskorteista jakoon. eli siis aikaa kulunut n 9 kk :D parempi myöhään ku ei milloinkaan! kukaan ei oo viel antanu takasikkaa ku tuli kert nii myöhäs.... ;)

Me tilattiin kiitoskortit Ifolorista. Olivat edulliset ja hyvälaatuiset ja kuoret tuli samaan hintaan. 10 korttia oli minimi.

Etiketin mukaan kiitoskortit pitäisi lähettää kuukauden sisällä häistä...

Ja etiketin mukaan hääkutsut lähetetään kuukautta ennen häitä...

Etiketti metiketti, meidän kiitoskortit lähtee postiin tällä viikolla ja häistä aikaa kaksi kuukautta :)

Me lähetettiin kiitoskortit noin kuukausi häiden jälkeen.

Ifolorilta löysin jo pari vaihtoehtoista pohjaa, eli sieltä varmaan tilailen minä(kin) kiitoskortit.. Enää vain odottelen niitä virallisia kuvia, että voisin kiitoskortit tilailla. :girl_haha: