tirpinen

Kiitoskortit

49 posts in this topic

Oon värkkäilly meidän kiitoskortteja tuossa viime viikolla. Laitan kortin kaikille muistaneille, vaikka tosiaan häissä meillä ei juuri ketään ollutkaan. Valotin kankaanpainoseulan yhdestä siskoni ottamasta kuvasta, jossa leikkaamme kakkua.

No nyt sitten anoppi kortin nähtyään sanoi, että no kai te ihan oikeat kuvatkin laitatte. :hysteric: "Että pitäähän sukulaisten tietää minkä näkösiä me ollaan ja ei tuosta mustavalkoisesta painokuvasta nyt silleen saa selvää. Miksi teidän pitää olla noin taiteellisia..." Helvetti, että leveää pää. :skilletgirl:

Kun kerran sellaset sukulaiset, joita ei koskaan olla tavattu eikä todennäköisesti tulla tapaamaan, muistaa, niin onko se mun asia lähetellä kuvia ympäri suomea, että kiva kiitti meitä muistitte. Minä oon niskalimassa vääntäny ne kiitoskortit, niin eikö sen pitäis riittää, että kaikkia kiitetään samalla tavalla. Ei oo mun ongelma, jos joku kaukainen sukulainen laittaa kohtuuttoman summan rahaa täysin vieraille ihmisille.

Edited by Mai2010

^ Oikein ihana kiitoskortti-idea! Anna anopin murmattaa omiaan..

Meidän kiitoskortit tuli ifolorilta tosi nopeasti. Ne on luonnossakin "ihan kivat". Ei siis mahtavan upeat, mutta oikein kelvolliset.. Ruusu-teemaa on siinäkin..

Maanantaina meinasin viedä kortit postiin (perjantaina tulivat). Pitänee tosin käydä ihan "oikeassa" postissa, että saisi samanlaiset postimerkit kaikkiin.

Olimme kesällä 2008 kolmissä häissä. Yhden kiitoskortin saimme helmikuussa 2009 mutta kahta muuta odotellaan yhä. Mielestäni todella epäkohteliasta jättää kortit kokonaan lähettämättä! Ennemmin myöhään kun ei milloinkaan.

Itse ajattelin toteuttaa kiitoskortit samalla vedolla kun teen kutsutkin, haluan kaiken sopivan täydellisesti yhteen.

Luotan siis häiden-himo-suunnittelu-toteutus-innostukseen ja siinä missä toteutan kutsujen kuoret,

menee aivan hyvin kiitoskorttienkin kuoret ym. Jos askarteluinnotus häiden jälkeen lopahtaa, niin kortit ja kuoret ovat enää kuvia vaille valmiit. Hyvä suunnitelma, voin sitten tulla myöhemmin kertomaan miten hyvin se toteutui!! :girl_haha:

Häät oli tammikuussa, kiitoskortit lähti tilaukseen tänään....Ollaan tosi myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Meidän kiitoskortit lähtivät matkaan 3 viikkoa häiden jälkeen. Korttipohjat olin tehnyt jo etukäteen, niihin vain tilattiin Ifolorilta kuvat :)

Maaliskuun lopussa oli häät ja viime perjantaina saatiin kortit kuvaajalta. Juhannuksen jälkeen postiin. :)

Häistä tulee lauantaina kuluneeksi kolme viikkoa. Eilen tilasin liki 500 kuvaa kiitoskortteja varten. Ei meillä toki niin valtavasti vieraita ollut... mutta kuten kutsu ja juhlat, tulee myös kiitoskortti olemaan sellainen, että vieraat saavat muistoja, eivät meistä niinkään, vaan ko. päivästä ja omasta osallisuudestaan. Kiitoskorttien mukana on tarkoitus jokaiselle vieraalle laittaa kuvia heistä itsestään ja tietenkin se klassinen kuva hääparista, joskin meillä sekin on humoristisväritteinen.

Itse kiitoskortti on pahasti vaiheessa, mutta kunhan se ehtii painoon asti, niin sitten se onkin nopeasti tehty. Veikkaisin, että noin 1,5kk häistä niin saadaan koko komeus matkaan.

Mä olen jotenkin koko ajan miettinyt asiaa vieraiden näkökulmasta. Toki mummoille on tärkeää saada se hääparin kuva ja heille meneekin perinteiset kiitoskortit ja potretit jne. mutta muuten ajattelisin kavereiden haluavan enemmänkin katsella omia kuviaan, kun jotain hääparin kuvaa... ajattelen siis yleisesti, että mun häät on The Juttu vaan mulle. :girl_haha:

Mekin ifolorilta tilattiin kortteja joissa oli 3 eri valokuvaa etupuolella. Niistä tuli ihan kivat kun siinä oli useampi otos. Ja valokuvaamoon olisi joutunut pulittamaan 5e/kpl kun taas ifolorilta 12e/10kpl. Aika paljon edullisemmaksi tuli! Kortit lähtivät matkaan reilun kuukauden päästä häistä.

Me tilattiin myös Ifolorilta kiitoskortit. Ne saapuivat maanantaina ja yritän saada ne tällä viikolla postiin. Kortit lähtevät matkaan siis kaksi kuukautta häiden jälkeen. :) Olisin voinut tehdä ja lähettää ne jo paljon aikaisemmin, mutta pakko tunnustaa että unohdin kokonaan että kiitoskortitkin lähetetään. :D

Meillä häät oli elokuun puolivälissä ja tällä viikolla saatiin vasta kuvat kuvaajalta. Eli aina ei ole kohteliaisuudesta kiinni se että kiitoskortit eivät ilmesty vieraiden postilaatikkoihin samantien häiden jälkeen.

Meillä häät oli elokuun lopussa ja tarkoituksena saada kortit parin viikon sisään postiin.

Tilattiin Ifolorilta valmiit postikortit kuvallamme, muttakun korttien taakse on kirjoitellaan käsin henk.koht. teksti aina kortin saajalle niin se vie oman aikansa :girl_wink:

Meillä oli häät syyskuun puolivälissä ja ensimmäiset kiitoskortit meni perille eilen. Muutamasta kuoresta puuttuu vielä osoite, mut tarkoitus olis saada kaikki postiin tällä viikolla, tai heti kun nyt saadaan niitä osoitteita ihmisiltä.

Nopeimmat ehtivät jo valittaa, kun häistä oli mennyt vähän reilu 2 kk eikä kiitoskorttia ollut kuulunut. Tietysti asialla oli ihminen, joka ei edes ollut häissä paikalla. Ihan kuin tässä ei muuta tekemistä olisi, muuttoa ja esikoisen odotusta ja opintokiireitä... No juu, kohta tulee kolme kuukautta häistä ja viimeiset kortit lähtevät postiin nyt.

Meillä häät oli elokuun puolivälissä ja tällä viikolla saatiin vasta kuvat kuvaajalta. Eli aina ei ole kohteliaisuudesta kiinni se että kiitoskortit eivät ilmesty vieraiden postilaatikkoihin samantien häiden jälkeen.

Meillä oli häät elokuun lopussa, eikä vieläkään olla saatu valokuvaajalta kuvia. Odottaisin että viikon sisään tulee, sen jälkeen laitetaan kiitos-korttitilaus Ifolorille ja kiireen vilkkaa postiin.

Meillä oli häät heinäkuussa ja osa kiitoskorteista on toimitettu, osa toimittamatta :)

Meidän häät oli kesäkuussa ja kiitoskortit saatiin lähetettyä marraskuun alussa. 4,5 kuukautta siis meni. Mielestäni tuo oli ihan hyvä aika, henkinen takaraja mulla oli joulu.

Olishan ne kortit ollut kiva lähettää aikaisemminkin, mutta oli meillä ihan hyviä syitä "viivästykselle". Ensin saatiin odotella kuukausi et saatiin kuvat digitaalisesti nähtäväksi. Sitten pari viikkoa meni kiitoskorttikuvan valitsemiseen ja tilaamiseen. Korttien toimitusta saatiin odotella yli kuukausi (tilattiin perinteiset kiitoskortit valokuvaamosta). Sit kun saatiin kiitoskortit, aloin vasta tilata muita kuvia, joita kiitoskorttien kanssa lähetettiin. Lähetettiin siis vieraille ryhmäpotrettikuvia ja muita mahdollisia kuvia heistä. Teknisten vastoinkäymisten takia näiden kuvien tilaamisessa ja saamisessa kesti melkein kaksi viikkoa. :rolleyes: Postilakko ja kaikki sattuivat kohdalle.

Ei tuo 4,5 kuukautta mikään ihan kamalan pitkä aika ole. Kovasti ovat vieraat kiitelleet hienoja kortteja ja muita kuvia. :girl_smile:

Kuulin kyllä kerran, että jotkut olivat puhuneet että kauan joutuvat meidän kiitoskortteja odottelemaan. Se tuntui vähän pahalta, koska elämässä on ollut aika paljon kiireitä häiden jälkeen ja kaikenlaista odottelua sattui vielä meistä riippumattomista syistä. Toivottavasti nämä tyypit sitten lähettävät heti viikko omien häidensä jälkeen kiitoskorttinsa. :girl_wink:

Edited by MadameMaria

Mua kiinnostais kenelle kaikille olette lähettäneet kiitoskortit? Toki heille, jotka oli häissä vieraana, mutta entäs muut? Joka tapauksessa kaikille kutsutuille,vaikkeivat päässeet häihin vai vaan sellasille, jotka muutenkin muisti - kutsuttu tai ei? Entäs kampaajat, floristit, hääpukuliikkeet, juhlapaikka jne..?

Mielenkiinnosta tällaista kyselen täältä, että kuinka on TOIMITTU eikä kuinka TOIMITAAN...

:-X Anerina

Anerina: Me lähetettiin kiitoskortit vain häihin tulleille vieraille ja niille, jotka lähettivät lahjan/kortin. Ei todellakaan sellaisille kavereille, jotka kutsuttiin mutta jotka eivät mitenkään muistaneet (en olis uskonut et sellaisiakin on, mutta oli kuitenkin). Toisaalta saatiin kyllä lahjoja ja kortteja myös monilta sellaisilta, joita ei edes häihin kutsuttu, heitä toki kiitettiin. :girl_smile:

Kauanko on mennyt häistä aikaa että saitte kiitoskortit postiin?

Eräällä ystäväpariskunnalla oli kulunut häistä jo noin 3 kuukautta ennen kuin havahtuivat kiitoskorteista. Totesivat, että he eivät "kehtaa" enää lähettää niitä niin myöhään häistä, joten he lähettivät ne niin, että kortit olivat perillä vieraiden luona vuoden päästä häistä :) Olivat laittanenet kiitoskorttiin runon tyyliin: "On häistämme jo vuosi aikaa, on elomme edelleen kuin onnentaikaa..." Minun mielestä ihan hauska idea jos nyt syystä tai toisesta kiitoskorttien lähetys viivästyy. :) Mutta usein miten olen itse saanut kiitoskortit n. 3 viikkoa häiden jälkeen.

SUUREN SUURI, LÄMPÖINEN KIITOS TÄSTÄ VIESTISTÄSI!!! Meillä tulee häistä pian kuluneeksi vuosi ja tuskailen edelleen sen suhteen, etteivät kortit ole lähteneet meiltä mihinkään. Kortit ovat kyllä olleet valmiina, mutta olemme suunnitelleet useamman hengen porukalla kokoelma-kiitos-dvd:tä ja vasta nyt(!) alamme olla valmiita. Jos olisimme olleet fiksuja, emme olisi jääneet odottelemaan dvd:n valmistumista. Mutta nyt kävi näin ja taidankin lainata ystäväpariskuntasi ideaa! Ei olisi itsellä tullut mieleenkään. :blush:

Kauanko on mennyt häistä aikaa että saitte kiitoskortit postiin?

Eräällä ystäväpariskunnalla oli kulunut häistä jo noin 3 kuukautta ennen kuin havahtuivat kiitoskorteista. Totesivat, että he eivät "kehtaa" enää lähettää niitä niin myöhään häistä, joten he lähettivät ne niin, että kortit olivat perillä vieraiden luona vuoden päästä häistä :) Olivat laittanenet kiitoskorttiin runon tyyliin: "On häistämme jo vuosi aikaa, on elomme edelleen kuin onnentaikaa..." Minun mielestä ihan hauska idea jos nyt syystä tai toisesta kiitoskorttien lähetys viivästyy. :) Mutta usein miten olen itse saanut kiitoskortit n. 3 viikkoa häiden jälkeen.

SUUREN SUURI, LÄMPÖINEN KIITOS TÄSTÄ VIESTISTÄSI!!! Meillä tulee häistä pian kuluneeksi vuosi ja tuskailen edelleen sen suhteen, etteivät kortit ole lähteneet meiltä mihinkään. Kortit ovat kyllä olleet valmiina, mutta olemme suunnitelleet useamman hengen porukalla kokoelma-kiitos-dvd:tä ja vasta nyt(!) alamme olla valmiita. Jos olisimme olleet fiksuja, emme olisi jääneet odottelemaan dvd:n valmistumista. Mutta nyt kävi näin ja taidankin lainata ystäväpariskuntasi ideaa! Ei olisi itsellä tullut mieleenkään. :blush:

Yhden ystävän häät olivat kohta vuosi sitten ja korttia ei ole vieläkään näkynyt... juu ja olin kaasona, jos joku ajattelee, että en ollut juhlissa mukana. ;)

Toisella pariskunnalla kesti noin 9 kuukautta hääpäivästä saada kortit postiin.

Tärkeintä on mielestäni, että vieraita muistetaan, vaikka muistamisessa saattaisi tovi vierähtääkin.

Me lähetettiin kiitoskortit vajaa 2kk häiden jälkeen, myös niille jotka eivät päässeet paikalle, mutta muistivat meitä muuten.

Meillä hieman venähti muuttokiireiden takia, olisko joku 2,5kk mennyt häistä kun saatiin kiitoskortit postiin.