Jump to content
Naimisiin.info

Ruoka ja juomat polttareihin


Guest Vieras_Jojo_*

Recommended Posts

Hei kokemuksia kyselisin tuosta ruoka ja juoma puolesta.

- Miten olette itse järkännyt (kuinka suurta syömistä, vai vain pientä naposteltavaa)

- Ja mihin aikaan ja kuinka usein :D

Meillä tarkoitus mennä mökille jossa sitten syödään ja saunotaan. Ja aamusta asti tarkoitus sivistyneesti naukkailla tallinnan tuomisena siiterii ja lonkeroo.

Ajatuksena ruokailu tarjoiluihin olisi :

-Kanamakaroonisalaattia

-Sämpylöitä

-Nakkirullia

-Lihapullia

-Ja koska on kesä niin voisi grillata makkaraa tai jotain grillitassuja

-plus jotain lisuke salaatteja (majoneesipohjasia,levitteitä..jne)

Ja saunan päälle ajattelin jonku makeen kakun

-esim.juustokakku (pippeli muodossa :D )

-Sitten napostelua sipsiä ja nameja kippoon

Onko liikaa vai liian kevyttä? (mitä mieltä itse olisit tarjoilusta?)

Ja onko liian myöhään jos ruokailu on n.klo 15 ja kekkerit alkavat 9-10 aikaan piknik aamupalalla jossa tarjolla mansikoita,kroisantteja,kolmiovoileipiä ja kuoharia

- muille vieraille tietenkin voi sanoa että yrittää aamulla syödä mutta morsiammelle ei oikeen pysty paljastaan.

-Onko sitten noloa kysyä Juhlakalulta siinä 12aikaa onko hänellä nälkä ja hakea sitten vaikka jotain pientä grilli ruokaa tai jotain?

Sitten juoma puoli olisi laskettu suurin piirtein niin että jokaiselle olisi n.6sidua ja 6lonkeroo (varmaan on liikaa :D mutta ei kaikkee tarvi juua)

Ja sitten pari Boolia mökille.

Mitä mieltä olette, kuulostaako hyvältä :D Ja ehdotuksia otetaan vastaan

(esim tarjoiluun liittyviä muutoksia ja idoita mitä muuta voisi tarjoilla tai vaihtaa)

Link to comment
Share on other sites

Vaikka olenkin morsian, niin sanoisin että jos minun polttareista olisi kyse niin jo kuulostaa hyvältä :girl_smile: Välttämättä tuossa välissä ei tarvitse olla mitään varsinaista ruokaa enään, tietenkin morsiammelta tiedustelua välissä jos hän haluaa kurkun kostuketta taikka mahaan täytettä.

Sen huomauttaisin että jos teillä on salaatit,lihapullat sämpylät ym siinä päivällä.. Niin säästäkää vaikka makkarat/juustotassut ym muut grillattavat hiukan myöhemmälle taikka sitten juuri toisin päin että grilliruokaa ja salaatti päivällä ja sämpylät ym myöhemmin illalla. Sitä kuitenkin saattaa tulla yöllä nälkä jos meinaatte myöhäänkin nautiskella :girl_wink: Itsellä ainakin tekee suolasta mieli enemmän kun on juonnut makeita pitkin päivää kuten siiderit.

Jos grillaatte niin ehdotan täytettyjä herkkusieniä tai portobelloja lisäksi. Ne on niin hyviä :girl_wink: Sienestä kanta pois, hyvää tuorejuustoa väliin ja jos tahtoo/tykkää niin pekonisiivu tai kaksi ympärille ja hammastikulla kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Hyvältä kuulostaa! Tosin luulen että jos aamiainen (aika kevytkin vielä) syödään 9-10 maissa niin kyllä siinä klo 15 voi olla jo kiljuva nälkä! Varsinkin jos kävellään paljon tai tehdään muuta fyysistä..ja kyllä morsiamen voi mun mielestä viedä snägärille ihan hyvin! :girl_smile:

Jos "pääruokailu" on ennen saunaa niin minäkin luulen että illemmalla kannattaisi vielä grillata..yhtä syömistä koko päivä! :girl_haha: Mutta kamala se olisi nälkää joutua kärsimään.

Link to comment
Share on other sites

Luultavasti noita salaatteja jää silleen että saa sit ottaa myöhemmin jos nälkä yllättää ja jos tekee juuri silleen että säästää ne makkarat sit myöhemmäks jos jollain on nälkä niin grilli päälle ja sit makkaraa ja pääruuan jäänteitä :D

Kiitos vastauksista. Täytyy salaa udella tykkääkö morsian sienistä :D

Link to comment
Share on other sites

Luultavasti noita salaatteja jää silleen että saa sit ottaa myöhemmin jos nälkä yllättää ja jos tekee juuri silleen että säästää ne makkarat sit myöhemmäks jos jollain on nälkä niin grilli päälle ja sit makkaraa ja pääruuan jäänteitä :D

Kiitos vastauksista. Täytyy salaa udella tykkääkö morsian sienistä :D

Mun mielestä sillä ei muuten ole niin väliä tykkääkö morsian sienistä jos porukasta vaan löytyy sellaisia jotka tykkää. :) Tai siis, eihän kaiken tarvitse olla juuri morsiamen lempiruokaa kun on noin montaa sorttia ruokaa muutenkin.

Link to comment
Share on other sites

Jos saa ehdottaa niin joku raikas salaatti tai hedelmiä jälkkäriksi voisi olla hyvä keventämään? Muuten vaikuttaa oikein hyvältä, nälkä tuli... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hyvältä vaikuttaa! Yhden vinkin haluaisin antaa jos vain sopii teidän porukalle tälläinen... Eli puhuit kanamakaronisalaatista. Olisiko paha jos makaronitkin olisivat peniksen muotoisia? :P Sellaisia olen nähnyt ja olisi mielestäni kiva pieni "lisä" ainakin sellaisille, joille tuollainen sopii. Kaikkihan eivät tietysti ole sen luontoisia, että tuollainen sopisi "teemaan".

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Mä syön "perinteisesti" kolme ateriaa päivässä (aamiainen, lounas noin klo 12.30 ja illallinen noin klo 19.30) + välipalan siinä neljän aikaan iltapäivällä. Mulle tulee suomessa aina kiljuva nälkä ja huono olo kun en osaa napostella pitkin päivää vaan mulla on nälkä ruoka-aikaan... Eli tarjoomiset kuulostaa hyvältä, mutta jakaisin ruuat seuraavasti

-kuvaamasi myöhäinen aamiainen klo 9-10 aikoihin

-lounas, joko pastasalaatti + sämpylää tai grillit + lisukesalaatit viimeistään klo 13.30-14 (muuten tulee liian pitkä väli aterioille)

-jotain sipsiä ja karkkia neljän-viiden aikaan, ennen saunomista

-ja sitten vaikka just saunan jälkeen päivällinen ja kakku

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Me ollaan järjestämässä kesällä tulevalle sulhaselle koko viikonlopun kestäviä polttareita. Kaikki muu rupee oleen kondiksessa, mut tää ruokapuoli noussut suureksi ongelmaksi. Ensinnäkin meitä on paljon (20 hlö) ja ruokaa pitäis olla koko viikonlopuks.

Kenelläkään ei oikein ole intoa/taitoa/halua ruveta kokiksi. Ja kyllä se ruoka kaupassakin maksaa tollaselle köörille. Oletteko kukaan tilanneet ruokaa jostain pitopalvelu tyylisestä paikasta? Ruuanhan ei tarvi olla mitään gourmet-ruokaa, vaan ihan perusmättöä, millä miehet sais mahansa täyteen. Eli näitä hääpitopalveluita löytyy kyllä pilvin pimein, mut onko kenelläkään kokemuksia pirkanmaan alueelta jostain tälläisestä halvemmasta vaihtoehdosta. Emme tarvitsisi kuin valmiit ruuat mukaan, itse sitten lämmiteltäisiin niitä.

Onko ehdotuksia miten ratkaisisimme pulmamme? Ja tietysti mahdollisimman edullisesti.. :)

Link to comment
Share on other sites

Milloin teillä on nämä polttarit? Pystyisittekö vaikka tilaamaan jostain ammattikoulusta kokkipuolelta ruokia? Meillä on joskus ollut mukana Lapin reissuilla amiksessa valmistettuja ruokia, joita ollaan ite lämmitetty sitten. On olleet tosi hyviä ja myös halpoja! Kannattaa ainakin harkita, tietysti jos polttarit on kesä-heinäkuussa niin ei onnistu..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...