Jump to content
Naimisiin.info

Häämatkalle Jordaniaan


Windylady

Recommended Posts

Ollaan puhuttu häämatkasta Jordaniaan, ja reppumatkameiningillä, eli ei tahdota luksusta. Onko kukaan käynyt Jordaniassa ja olisko antaa vinkkejä siihen liittyen? Suoria lentoja ei ole sen tiedän, mutta kannattaako varata hotellihuoneita etukäteen vai onko helppo löytää paikan päällä? Onko kuolleen meren alueella muita majoitusvaihtoehtoja kuin kylpylät?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minun tiedoista ei hirveästi ole hyötyä. Olin Jordaniassa (Akabassa) viikon verran 20 vuotta sitten. Vieläkin muistan Petran reissun ja mahtavat maisemat. Ihmiset olivat silloin ystävällisiä. Olimme isomman porukan matkalla ja yksi oli unohtanut passinsa ja rahat rannalle. Seuraavana aamuna passi ja rahat olivat toimitettu hotellille.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jordania ei ehkä ole reppumatkailuun se otollisin kohde... kukin tietysti tyylillään ja ehkäpä matka onnistuu säästöbudjetillakin, tosin hankalahkoa saattaa olla paikoin. Lentäen pääsee Ammaniin yhdellä välilaskulla vaikka minkä Euroopan kaupungin kautta, Royal Jordanian lentää aika kivasti kaikkialle ja on Finnairin allianssipartneri. Lisäksi ainakin AF lentää Pariista ja LH Frankista (tosin FRAn kautta aikataulu oli aika brutaali). Muistaakseni (laho pää kun on niin en voi satavarmasti sanoa) jo maahantulokaavakkeeseen piti täyttää joku osoite, jossa yöpyy, joten ainakin ensimmäiseksi yöksi saattaisi olla hyvä varata joku hotelli. Niin, ja jotta hotelliin pääsi, oli esitettävä varauspaperit ja mentävä läpi turvatarkastuksesta - varsinkin Kuolleen meren rannan hotelleihin ei päässyt edes alueelle ellei ollut varausta.

Ammanista ajoi Kuolleen meren rannalle jotain vähän yli tunnin (olin tilannut kuljetuksenkin etukäteen jostain, vielä kun muistaisi että mistä... vai jätinköhän hotellin hoidettavaksi). Siellä rantsulla on vain spa-komplekseja, jotka ei ole halpoja. Ulkopuolella on ei mitään, hiekkaa ja lisää hiekkaa. Plussana kylpylöissä on ihana rauha ja luksus, miinuksena se että on pakko syödä hotellin ravintoloissa ja kovin montaa päivää ei jaksaisi olla suljettuna muurien sisään. Niin ja ne spa-hoidot maksoi dimangeja. Mutta oli i-ha-naa.

Amman on ihan mielenkiintoinen kaupunki, muttei juurikaan käveltävä. Parhaiten sitä kiertää autolla, jonka vuokraaminen (kuljettajineen) on suht edullista. Ostosmahdollisuuksiin olin vähän pettynyt, olin kuvitellut tuhannen ja yhden yön tyylistä kamaa, mutta eipä sitä juuri ollut. Tosin ei ollut aikaa ihan kaikkia basaareita tonkia. Usko tai älä, parhaimman näköiset matkamuistot oli highwayn varrella matkalla Kuolleelle merelle ja Petraan.

Ja Petra... se on nähtävä, ei sitä voi kuvailla. I'm in love.

Akabaan olisin jatkanut jos aika olisi riittänyt, mutta jäi ensi kertaan. Varmasti kiva paikka, ja siellä on talvella paljon lämpimämpää kuin Ammanissa ja Petrassa. Me oltiin helmikuussa ja oli ihan sairaan kylmä, toppatakit päällä. Sweimehissa Kuolleen meren rannalla kyllä oltiin bikineissä, joten tiukkaan saa reppuunsa pakata joka sään vaatteet. Suosittelen kuitenkin suurempaa budjettia ja matkalaukkua :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...