Turvallisuus Afrikassa??


toukomorsian2010

Recommended Posts

  • 10 months later...

Tämä vastaus tulee nyt vähän myöhään, mutta...

Niin Kapkaupungissa kuin muuallakin on turvallista, jos pitäytyy turisteille suunnatuilla alueilla. Turvallisuudesta hyvä osoitus oli mielestäni se, että jalkapallon MM-kisoista selvittiin ilman suurempia otsikoita. Henkilökohtaisesti jättäisin korut ja muut arvoesineet kotiin turistialueiden ulkopuolella liikuttaessa. Miettisin tarkkaan, mihin suuntaisin pimeän jälkeen. Etelä-Afrikassa on paljon eriarvoisuutta ja raiskaukset ja aseelliset ryöstöt melko tavallisia.

Autolla ajaminen on Afrikassakin suhteellisen turvallista. Auton ovet on syytä lukita ja on parempi välttää tiettyjä alueita. Etelä-Afrikassa "carnapping" ei ole mitenkään epätavallista ja auton lisäksi lähtee kuskin muutkin arvoesineet.

Ryöstetyksi tuleminen on Suomessa sikäli todennäköisempää, että täällä ei ole jatkuvasti valppaana ja luottaa ihmisiin enemmän.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sanoisin, etta parasta olla kavelematta pimean tultua edes turistialueilla. Ota taksi (rekisteroity sellainen). Minulla on useita ystavia Etela-Afrikassa ja tama on heidan suustaan you just don't walk around anywhere in South Africa when it gets dark ja varsinkin romanttinen kuva beach, nuotio, picnic on taysin no no. Olen itse suuntaamassa taas tuonne uskomattoman kauniiseen maahan kolmeksi viikoksi joulun maissa. Ajaminen ok, mutta kuten edella mainittiin carjacking on yleista eli kannattaa tutkia missa ajaa ja valttaa tiettyja alueita.

Tarkoituksena ei ole pelotella ja rakastan Afrikkaa, mutta me olemme okyrikkaita verrattuna suurinta osaa asukkaista tuolla pain muolimoo. Eli have a safe journey and enjoy!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...