Jump to content
Naimisiin.info

Iltahäiden tarjoilu


Guest Vieras_Marjo_*

Recommended Posts

Kaipaisin kokemuksia siitä ovatko pitopalvelut jättäneet ylijäämä ruuat tarjottavaksi myöhemmin iltapalalla?

 

Meillä suunnitelmana tarjota ruualla olleita salaatteja ja lisäksi patonkia ja/tai coctailpiirakoita täytteillä iltapalaksi :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä sovittiin pitopalvelun kanssa, että jos jotain pääruoalta jää yli salaanneteja, ne tarjoillaan myös iltapalalla. 

Emme kuitenkaan laskeneet sen varaan, että niitä automaattisesti jää.

Eli jos on hyvä pitopalvelu, heillä pitäisi olla aika hyvin mielikuvaa, että millaisesta salaattimäärästä jää salaatteja yli. Ja tästä kannattaa pitopalvelun kanssa jutella.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meille tulee iltapalalle suolaista piirakkaa (Jauheliha ja välimerellinen kasvispiirakka) sekä ehkä tuulihattuja ja popcornia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä tarjotaan iltapalaksi pizzabuffet ja pääruoan rääppiäiset, eli mahdollisesti salaatteja ja uunilohta, mitä nyt sitten sattuu jäämään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille tulee "pienimuotoiset" häät. Vain molempien perheet ja muutamat ystävät kutsuttu. Niistäkin tosin tulee jo 75 vierasta, joista 40 aikuista. Emme tarjoa lämmintä ruokaa ollenkaan ja siis muutenkin hyvin pienibudjettiset häät. Aluksi tarjoillaan pientä suolaista purtavaa (lihapullia, pikku nakkeja, saunaillan salaatti, lohisalaatti, patonkia ja levitteitä) tämän jäljeen kahvi kattaus missä hääkakku, juustokakkuja, mokkapaloja). Illemmalla on aikuisten kesken "bileet" jolloin tarjolla on ns. Rääpiäiset... Kahvitarjoiluun olen tyytyväinen mutta noita suolaisia mietin että sais vielä jotain olla.. Onko ehdotuksia? (Pystyy valmistmaan etukäteen ja suht. edullisesti suuria määriä, ja pitää pystyä tarjoilemaan kylmänä, maistuu sekä lapsille että aikuisille)

Link to comment
Share on other sites

^ mitenkäs olisi pellillinen piirakkaa? Entä (esim.lohi)rulla? En tiedä mitä tuohon saunaillan salaattiin tulee, mutta minä teen usein tonnikala-suolakurkku-omena-pastasalaatin illanistujaisiin, se vain paranee saadessaan odotella jääkaapissa vieraita, kuten tuo lohirullakin :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olemme järjestämässä hyvin vapaamuotoisia hääjuhlia, jossa samalla juhlitaan morsiamen 30v synttäreitä. Meidät vihitään kirkossa 1,5kk ennen tuota varsinaista juhlaa vain kahden todistajan ja lasten läsnäollessa. Menemme siis salaisesti naimisiin ja tuolloin järjestetään pelkille ystäville hyvin vapaamuotoiset "iltabileet". Vieraita on noin 30 henkeä, ja pelkästään aikuisten juhlat. 

 

Meillä on suunnitelmissa järjestää kylmä noutopöytä menu näihin iltajuhliin. MUTTA, pää lyö tyhjää ja google ei ole paljon auttanut viisaammaksi! Millainen menu ja mitä tarjolle? Ruokaisaa saisi olla, mutta tosiaan juhlapaikan huonot keittiötilat asettavat rajoituksia. Onko ideioita/vinkkejä? 

 

Parista pitopalvelusta olen nyt pyytänyt menuehdotusta/tarjousta, vielä emme ole varmoja teemmekö ruuat tarjolle itse vai otammeko pitopalvelun. 

Link to comment
Share on other sites

Heippa pikkis83! Saman tyylisiä suunnitelmia meilläkin, aikuisten . Meillä on aloitettu myös kylmän buffetin pohtiminen, jossa suurin osa olisi itse tehtyä, osa saatetaan ottaa muualta.

 

Vuohenjuustosalaatti (itse tehty, kasvis)

Salaatti, ruokaisa (kana?)

 

Patongin paloja tai/ja saaristolaisleipää, tuorejuustolevitettä (?)

 

Täytettyjä tuulihattuja

 

Suolainen piiras (texmex? liha)

Suolainen piiras (kasvis)

 

Voileipäkakku (lohi)

Voileipäkakku (muu)

 

Hääkakkua

Kahvit + avec

Karkkibuffet

 

Parannusehdotuksia, mielipiteitä? Taitaa olla vähän liikaa suolainen piirakka, voileipäkakku, leipä ja tuulihatut - mutta tässä onkin vähän mitä ollaan pohdittu vaihtoehtoina. Ollaan avoimesti liikenteessä, aikaa on kokeilla reseptejä ja pohtia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...