Guest Vieras_Marjo_*

Iltahäiden tarjoilu

58 viestiä aiheessa

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans pohdittu tätä iltapalatilannetta. Vihkiminen on kuitenkin "vasta" neljältä, joten todennäköisesti syömään päästään kuuden tienoilla ja kakkukahvit varmaan vastaavasti sitten puoli kahdeksan aikoihin. Tarkempia aikatauluja ei vielä tietenkään näin ajoissa tiedä kukaan kun ei palaverissakaan vielä ole käyty. Kuitenkin ongelma on juuri se, että kuinka nälkä ihmisille tulee sitten tuolla 20-00.00 välissä, koska meidän juhlat kuitenkin puoliltaöin loppuvat. Täytyy ehkä kysyä juhlapaikalta voisiko tehdä niin että jos ruuasta jää yli niin jämät vois sitten syödä illalla. Mut katsotaan..

Onhan iltapala tosi jees juttu jos on pitkät juhlat, Ainakin sellaisissa häissä joissa ruoka on jo neljän-viiden aikoihin alkaa on nälkä tullut jo iltasella. Toisaalta taas olen myös ollut häissä joissa juhlapari lähti kymmenen jälkeen hotelliyötään viettämään ja sen jälkeen oli vasta iltapala, eikä sitä porukkaa enää sen jälkeen kauheasti sitten jäänyt paikalle.

Tietysti jos vaan laittaa pöytiin niin paljon karkkia ettei kellekään tule nälkä. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ruokailu n. klo 17 ja kakkukahvit noin 18.30. Iltapala laitetaan tarjolle klo 20 jälkeen. Vieraiden joukossa on 2 keliaakikkoa joten ihan patonkilinjalla ei voida mennä. Ajateltiin iltapalaksi boolin kanssa ainakin sipsejä, ja mulle tuli mieleen myös dippikasvikset. Vieraissa kun on myös ainakin yksi kasvissyöjä, ja minä periaatteesta haluaisin iltapalalle jotain terveellistäkin... jos paikalla on tuohon aikaan vielä lapsia, niin on hyvä jos heillekin on jotain asiallista syötävää. Sitten pöytiin voisi viedä dippikastikekulhot. Onko tuo mielestänne jotenkin yliterveellistä tai liian "halpaa"? Porkkanat ja lantuthan ei maksa paljon mitään, ja on helppo pilkkoa edellisenä iltana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sensuuri kävi :D

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varsin kattava ja juhlava buffetmenu tarjolla päivälliseksi. Minä koen kuitenkin myös iltapalan tarjoamisen välttämättömäksi, koska halua että vieraat jaksavat juhlia kanssamme yömyöhään asti (eikä kenekään tarvitse poistua snäkärin kautta). Ajattelin kuitenkin, että iltapala tulisi tarjolle aika myöhään, ehkä n. klo 22-23. Iltapalamenu onkin sitten jo "rennompi", eli:

grillimakkaraa,

salami-pastasalaattia (tai ehkkä perunasalaattia),

leipää ja yrtti-/valkosipulivoita

Lisäksi boolin ja muiden juomien yhteyteen ajattelin laittaa tarjolle pähkinämixin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä yöpalana tarjolla bruchettoja (liha- ja kasvis), jotka tulevat pitopalvelusta + pientä naposteltavaa: sipsejä, juustonaksuja, suolapähkinöitä jne.. Meillä on sen verran runsas buffee-ruokailu, joten mitään sen suurempaa iltapalaa emme tarvitse. Pientä suolaista, että jaksaa tanssia yömyöhään asti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli:

Ruualta jääneitä ruokaisia ja kevyempiä salaatteja (joita tehtiin siis tuhdisti iltapalaa ajatellen)

sekä lihaa.

Lisänä lohirullia, leipää, taco-lastuja dippeineen sekä leivoksia ja kakkua niille,

joilla vielä teki mieli makeaa.

Itse ruuan valmistaville suosittelisin siis tekemään reilusti ruokia, jääneet sitten vain iltapalapöytään

ja vähän jotain extraa kaveriksi :)

Niin ja meillä ruokiin ja juomiin meni vain 700e, tämä sisältäen ruuat, kakkkukahvit ja iltapalat 70hengelle.

Alkoholit sitten erikseen.

Muokattu: , käyttäjä: Printsessa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Iltapala tulee tarjolle bändin tauon aikana ja sisältää seuraavaa:

 

Salaatti ruoalta

savulohi-pastasalaattia

kinkkupiirakkaa

cocktail piirakoita & munavoi

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin naikkareiden mielipidettä meidän ruokailuaikatauluun ja iltapala yms. kokonaisuuteen.

Eli tälläinen setti:

Vihkiminen: 16:00

Alkumalja n. 17:20->

Ruokailu 17:30 tai 18:00

Kahvi 19:00 tai 19:30

Iltapala 22:00

Juhlat ohi 00:00

Meillä siis ruokana kolmea eri salaattia, possua ja paria lisäkettä yms. buffet tyyliin. Jälkiruokana on hääkakku ja karkkibuffet ja iltapalaksi voisi olla popcornia ja hodareita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elo2013 kuulostaa kyllä hyvälle ja riittävälle, tosin vieraita kannattaa ehkä valistaa, että ruokaa ei heti ole tiedossa! Minulla on suunnittelu vasta alkuvaiheessa, mutta jostain syystä mietin iltapalan ensimmäisenä. Meillä on tarkoitus jatkaa juhlimista saunaillan merkeissä. Sinne olen suunnitellut tekeväni etukäteen jonkinlaista kiusausta sekä vihersalaattia. Kiusaukset voi tehdä etukäteen pakkaseen, joten siinä pääsisi melko helpolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Infoa olen suunnitellut niin näin siihen laitoin:

Koska juhla on iltapainotteinen, emme aloita perinteiseen tapaan ruokailulla vaan tarjolla on hääkakku - kahvit pienen suolaisen syötävän kera. Otattehan tämän huomioon kotona ennen juhliin valmistautumista.

Vieraat pääsevät illemmalla ( n.21.00 - 22.00 ) nauttimaan runsaasta buffet iltapalasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi selkeä info!

Juu ajattelinkin, että jos tuosta ei ymmärrä että ei ole pottuja pöydässä juhlapaikalla niin sitten on ymmärtämättä :girl_haha:

Infoon laitoin myös sen, että lapsille on oma iltapala aikaisemmin tarjolla ( noin. 19.30 ) niin ei tarvitse vanhempien sitäkään sitten miettiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aattelin tehdä iltapalan itse, jo useampi viikkoetukäteen pakkaseen :) Eli iltapalla olisi tarjolla sellasia täytettyjä voitaikinarullia, jotka voi tehdä isoihin muffinivuokiin. Kasvis- ja lihaversiot erikseen (olen itsekin kasvissyöjä ja jään usein paitsi iltapaloista kun tarjolla on vaan makkaraa tms...). Valmistaikinaa ajattelin käyttää, niin tulee tehtyä yhdessä illassa valmiiksi :) Lisäksi vielä juustotarjotin ja mahdolisesti jotain naposteltavaa pöytiin (pähkinöitä tms).

Ja sitten jos ruoasta jää jotain yli niin ne kaikki tarjolle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tuli ongelma! Joten auttakaa... Yksi vieraista on täysin maidoton, joten mitä kuiten me tarjotaan hänelle iltapalalla?? Olen siis ketjun aloittaja. Kaikissa mitä ollaan tarjoamassa on maitoa... paitsi tuossa hiillosmakkarassa, mutta kun se on vielä epävarma tuleeko makkarat menuun. Kiitos vastauksista! :)

Hei! Lapseni on maitoallerginen, joten kokemusta maidottomista herkuista löytyy siltä pohjalta. ;) Elikkäs jos haluaa päästä helpolla niin pakaste altaasta löytyvät sunnuntai piirakkapohjat ovat täysin maidottomia, jos tekisi esim. Kinkkupiirakan. Täytteeseen voi laittaa kasvisrasva pohjaisen " ruokakerman" (Keijun tai Nordic mat 15% ovat omasta mielestäni kaikista lähinnä tavallisen ruokakerman makua). Pakastealtaista löytyy myös croissantteja (muistaakseni rainbow:n oli ainakin maidoton) jotka ovat jo valmiiksi muodossaan eli ei tarvitse kuin paistaa, TOSI helppoa. ;) Tässä muutama idea... Jos makeaa tarjottavaa haluaa (vaikket sitä nyt kysynytkään) niin esim. Kakkupohjan/ pullan voi tehdä kauramaitoon (omasta mielestä sopii paremmin kuin soijamaito) ja kakun päällekin löytyy kermavaahdon tapainen soijatuote. Kakun saa tehtyä todella helposti soija/riisi pikarijäätelöstä, sen sitten vain koristelee hedelmillä, nameilla tms. En tiedä missä asut, mutta Helsingin keskustasta löytyy leipomo josta saa ostettua hyviä mm.maidottomia suolaisia ja makeita leivonnaisia. Myös keksejä löytyy useampia täysin maidottomina esim. Ballerina- ja Carneval -keksit (se perinteinen). Varmista maidottomuus kuitenkin ennenkuin ostat.

HUOM! HUOM! HUOM! Jos päätät tehdä itse maidottomat tarjottavat niin muista tarkistaa KAIKKI käyttämäsi tuotteet, sillä välillä ainakin maitoproteiinia on kummallisisssa tuotteissa, mm. joissain lihaliemikuutioissa ja mehujäissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja vielä lisään, että tuorejuustoista löytyy maidotonkin, melko iso purkki tosin Samoin myös juustoraasteista löytyy tofu-juustoraaste. Eli lähes kaikkea löytyy myös maidottomana

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli iltapalalla:

-itsetehtyä pizzaa, kinkku-salami ja kasvis

-itsetehdyt broileri- ja lihapyörykät

-cocktailkurkkuja

-suolakeksejä

-cream crackerssejä

-erilaisia tuorejuustoja

-tuoreita mansikoita

-viinirypäleitä

Vieraita meillä oli reilu 50 henkeä ja iltapala laitettiin pöytään bändin ekalla tauolla ja vaikka itse oli siinä kohtaa vielä ihan täynnä alkoivan vieraat kyllä napostelemaan iltapalaa. Lautasina meillä oli isoja kertakäyttölautasia ja ruoka oli sellaista että haarukoita ja veitsiä ei ollut, vaan cocktailtikuilla syötiin. Pizzoja tehtiin 2 pellillistä molempia ja lähes kaikki menivät, pyöryköitä tehtiin 1 kg + 1 kg jauhelihasta, pyöryköistä tehtiin aika pieniä ja vaikka niitä meni paljon, niitä myös jäi meille kotiin viemiseksi. Pizzat ja pyörykät tehtiin hyvissä ajoin pakkaseen ja otettiin edellisenä päivänä sulamaan, kaikki laitettiin valmiiksi tarjoiluastioille josta ne oli helppo illalla nostaa vain pöytään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Maksaako yleensä hääpari myös iltapalan? Ollaan yritetty järjestää juhlat mahd. pienellä budjetilla, mutta ei vieraita kehtaisi nälässäkään pitää. Tarjoamme jo kuitenkin yhden ruuan, niin onko töykeää jos hääohjeeseen laittaa vieraille, että on mahdollista ottaa myös iltapala, jos jää juhlimaan iltaan/yöhön asti (nämä vieraat varaavat luultavasti myös mökit ja aamupalan samaisesta paikasta)? En tiedä kirjoitinko tarpeeksi ymmärrettävästi mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytäntö varmaan vaihtelee. Mun mielestä toi iltapala ylipäänsä on aika uusi juttu häissä. Me tarjotaan kaikki, yöpala kuuluu siihen. Mutta ei tarjotakaan mitään ihmeellistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku mainitsi noista hot dogeista & niiden tarjoiluvaunusta. Onko jollain tietoa, mistä Pirkanmaan alueella voisi sillaisen kärrymyyjän tavoittaa? Meillä ei ole hääpaikalla varsinaista keittiötä (pitopalvelu tuo ruoat) joten hodarien itse tekeminen voi olla vähän haastavaa. Eli mielellään otettas kärry ja yksi ihminen samassa paketissa :) Tai sitten jos pelkkää kärryä vuokrataan, niin duunihan on melko simppeli et ehkä siihen voisi jonkun tuttavan palkata nakkeja höyryttämään tai miten se sitten toimiikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi hyvältä kuulostaa aloittajan iltapala.

Meillä tarjoillaan iltapalaksi karjalanpiirakoita ja munavoita. Uskon, että noilla pärjätään, kun ruokatarjoilu on niin runsas. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän järjestetä rääppiäiset päivällisestä ja lisäksi sitten juusto+pikkuleipä tarjoilu hedelmien kera.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillakin iltapalaa laitetaan tarjolle :)

Salaatit ruokailusta, mini kroisantteja, suolaisia tuulihattuja, juustotarjotin ja kekseja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään