Aune*

Huomenlahjakuvaus Oulussa?

28 viestiä aiheessa

Hei vaan kaikille!

Tämän aiheen alle toivoisin tietoa hyvistä huomenlahjakuvaajista Oulun seudulla. Myös hintapuolesta olisi kiva kuulla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oulussa tekee Janica Karasti www.janica.fi Hänen kauttaan voi kysellä Yansi Sovaa (maskeeraaja) joka halutessasi tekee sinulle meikin ja kampauksen ja huolehtii siitä että näytät hyvältä kuvissa, asettelee hiukset jne. On ihan huippu kyllä, voit pongata monien elokuvien lopputeksteistä.

Ja tuohan on juuri super kiva juttu että on nais kuvaaja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämä juonto vaikuttaa kyllä jotenkin järjestetyltä mainokselta, oman hännän nostolta. Mutta saa kai täällä mielipiteen esittää, en tätä mielipidettäni tosiasiaksi väitäkään. Ja ei kai sellainen kiellettyä olekaan, muutamat muutkin kommentit vaikuttavat hieman "tuttujen kirjoittamilta" on niin ylistäviä lausuntoja.

"On ihan huippu kyllä, voit pongata monien elokuvien lopputeksteistä.

Ja tuohan on juuri super kiva juttu että on nais kuvaaja "

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hah miten vain. Olen varannut itselleni tuon meikkaajan hääpäiväksi ja toki siksi suosittelen. Hän mainitsi tuosta kuvaajasta ja kuvaajaa en sen kummemin osaa suositella kun hän on ainoa naiskuvaaja jonka tiedän Oulun alueella ja ottaa huomenlahja kuvia. Thats it.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...niin ja tosiaan, itse en haluaisi mennä tuollaisiin kuvauksiin miehen kuvattavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedosta!

Itse olen kaasona, ja mietitään morsmaikulle tällaista polttariohjelmaksi. Kävin jo tutustumassa sivuihin ja hyvältä vaikuttaa, hintahan se lopulta ratkaisee (mitä porukka on valmis satsaamaan polttareihin).

Jos jollakulla on tiedossa muita valokuvaajia (miehiä tai naisia), otan tiedot kiitollisena vastaan! En löytänyt googlaamalla tietoja alkuunkaan :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Janica oli häämessuilla pari viikkoa sitten. Tosi mukavan tuntuinen, mutta kuvista en osaa sanoa mitään kun ei ole hänen otoksistaan kokemusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo huomenlahjakuvaus ilmeisesti toimii yleisesti niin, että kuvattava itse hommaa paikan (olipa se sitten omassa kotona, rannalla tai hotellissa) ja itsensä kauniiksi. Sitten tulee kuvaaja ja ottaa hyvejä kuveja? ;)

Kuinka aikaisin olette varanneet kuvauksen? Tarvitseeko tehdä jotain erityisvalmisteluja vai riittääkö puhelinsoitto ja ajanvaraus? Missä hintaluokassa on kuvat olleet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuo huomenlahjakuvaus ilmeisesti toimii yleisesti niin, että kuvattava itse hommaa paikan (olipa se sitten omassa kotona, rannalla tai hotellissa) ja itsensä kauniiksi. Sitten tulee kuvaaja ja ottaa hyvejä kuveja? ;)

Kuinka aikaisin olette varanneet kuvauksen? Tarvitseeko tehdä jotain erityisvalmisteluja vai riittääkö puhelinsoitto ja ajanvaraus? Missä hintaluokassa on kuvat olleet?

Itse en kovin tarkkaan tiedä koska en moisessa kuvauksessa ole ollut mutta ilmeisesti kuvaus voidaan tehdä esim hotelli huoneessa, kai myös studiossa tms. Monien kuvaajien kautta voi myös saada meikkaajan paikanpäälle. On kai sitten jokin pakettitarjous? Ja itse ainakin haluaisin jonkin suunnittelu palaverin jossa katsottaisiin vähän minkälaista tyyliä haetaan.

Mutta nuohan on ihan neuvoteltavissa olevia asioita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Janicalla käsittääkseni kuvauksen hintaan kuuluu se kuvauspaikka, joka voi olla hotelli tai studio tai sitten joku paikka missä kuvattava haluaa tulla kuvatuksi. Olen siis itse kysellyt etukäteen Janicalta huomenlahjakuvauksesta, siksi tästä tiedän.

Hinta sitten riippuu siitä miten pitkät kuvaukset halutaan ja paljonko kuvia itselleen haluaa käsiteltynä jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oooh, mahtavaa. :) Kerro sitten kokemuksia myöhemminkin jos päädyt Janican ottamiin kuviin, jooko? :flirt:

Tai sitten voisi vain ihan itse ottaa ja soittaa... :rollseyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^Oooh, mahtavaa. :) Kerro sitten kokemuksia myöhemminkin jos päädyt Janican ottamiin kuviin, jooko? :flirt:

Tai sitten voisi vain ihan itse ottaa ja soittaa...

Jos ei halua soitella, niin Janica vastaa kyllä maileihinkin :girl_wink: (itse oon vähän puhelinkammoinen niin aina lähestyn netin kautta jos mahdollista...)

Ja voin kertoa kokemuksia jos päädyn Janicalla ottamaan kuvat. Sen olen jo päättänyt, että kuvat haluan otattaa. Mutta ajankohta lienee vasta kesällä, kun häätkin on vasta elokuussa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin Janicalla huomenlahjakuvauksissa ja voin todellakin suositella! Hän sai aikaan tosi rennon tunnelman ja kuvatkin tulivat parissa päivässä. Itse kävin samana päivänä koekampauksessa ja -meikissä. Kuvat otettiin studiossa. Suunnittelupalaverikin pidettiin ennen kuvauspäivää. Oli kyllä hyvä kokemus. Suosittelen kaikille, vaikka ei omasta vartalosta aina niin itse pitäisikään...kuvissa sitä kuitenkin näytti aika hyvältä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen menossa heinäkuun lopulla yhden täällä vielä mainitsemattoman naiskuvaajan kuvattavaksi. Ei sivuillaan mainosta boudoir-kuvauksia, mutta on tutun tuttu niin sitä kautta kyselin oisko mahdollista. Mukava, ammattitaitoisen oloinen tyyppi ja helposti on onnistunut järjestelyistä sopiminen. Treffattiin ja näytin minkä tyyppisiä kuvia haluan ja hyvin tuntu ymmärtävän yskän. En kuitenkaan vielä hehkuta kuvia kun en ole omiani nähnyt. Palailen asiaan kunhan saan ne kätösiini joskus elokuulla.

Voin laittaa vaikka yksärillä lisätietoja jos jotain kiinnostaa jo tässä vaiheessa. Muita kuvia olen ko. tyypiltä nähnyt ja niiden perusteella uskalsin itse sopia tuon. Mutta palaan muuten nimen kanssa asiaan kun saan ne kuvat :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin huomenlahjakuvauksen Marjo Väisäseltä (www.marjovaisanen.fi). Ei kyllä mainosta sivuillaan tämäntyyppisiä kuvauksia mutta kuvaa toki niitä. Pidettiin palaveria ja käytiin läpi kuvausta, esimerkkikuvien jne avulla. Marjolla oli tosi paljon hyviä ideoita ja mulla on varma olo odottaa kuvausta. Suosittelen jo tässä vaiheessa lämpimästi. Ja mieluummin kyllä menen naiskuvaajalle kun miehen kuvattavaksi.

Nyt vaan alusvaatteita ostamaan kuvauksia varten :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun piti tulla infoamaan vasta kun on kuvat kädessä kun en tykkää oikeen antaa sinnepäin suosituksia, mutta.. Kävin kanssa Marjo Väisäsellä huomenlahjakuvissa ja voin tässä vaiheessa kehua ainakin itse kuvaustilannetta.

Kuvauksessa oli tosi rento tunnelma eikä mua jännittänyt ollenkaan vaikka luulin etukäteen tarvitsevani vähintään minikuoharipullon rentoutukseen :grin: Sitä ei sitten kuitenkaan ollut, eikä kyllä olisi ollut tarpeenkaan. Kuvat otettiin ajan kanssa ilman kiirettä ja aikarajoja. Marjo oli myös etukäteen vielä katsellut uudestaan mun tuomia kuvia ja niiden pohjalta sitten ehdotteli hyviä asentoja. Oli myös tosi tarkka siitä, että kaikki osaset sormenpäitä myöten on rentoina ja näyttää hyviltä kuvassa.

Kuvauspaikkojakin on Marjolla ehdottaa useampiakin.

Edit. Sain kuvat! Olen tosi tyytyväinen niihin ja siis kaikinpuolin koko kokemukseen.

Täydet suosittelut siis täältä! :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Lulla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... kumpaakohan sitä sitten ottaisi yhteyttä, Marjoon vai Janicaan, kumpaakin kehutaan tässä ketjussa.

Janican sivuilla on hinnasto, mutta Marjon ei. Voiko joku Marjolla käynyt vinkata hinnasta vaikka ykstärinä?

Tosin häämeikkaajaksi minulle tulee juurikin tämä ketjussa mainittu Yanski, niin jos ovat "yhteistyössä" jo ennestään niin käännyn varmaan Janican suuntaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on varattu heinäkuuksi aika Janicalle, ehtii vähän kiinteyttämään kroppaa sitä ennen. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin Janicalla kuvauksissa ja voin kyllä suositella todella lämpimästi! Kuvaustilanne oli helppo ja mukava vaikka toisinkin voisi ehkä olla.:) Kuvat otettiin studiolla, taustan väriä vaihdettiin välillä ja muutamilla kalusteilla pystyttiin saamaan kuviin erilaista ilmettä. Itselläni oli viisi eri asukokonaisuutta ja taustan tyyliä muunneltiin aina sopivaksi. Janica myös ohjeisti asennot erittäin tarkasti ja taitavasti, niin että amatöörikin pystyy näyttämään kuvissa todella hyvältä.;)

Kuvat ovat todella hienoja, en malta odottaa että saan antaa ne tulevalle miehelleni! :) Nyt vain pitäisi malttaa pitää yllätys salassa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin kävin huomenlahjakuvauksissa. Ihastuin erään vähän kauempaa olevan kuvaajan kuviin. Lopulta kuvat otettiin Oulussa hotellissa, minne kuvaaja tuli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kysyä teiltä, jotka Janicalla olette kuvauksissa käyneet, että minkälaisen paketin olette ottaneet? Riittääkö 30min mihinkään vai kannattaako suoraan ottaa se isompi setti? Polttelisi ihan älyttömästi käydä otattamassa kuvat, mutta kun en ole _yhtään_ valokuvauksellinen, niin epäilyttää. Kummallinen tunne, kun puoliksi haluaisi ja puoliksi ahdistaa pelkkä ajatuskin. Toisaalta, jos kävisi nyt ottamassa kuvat niin sittenpähän voi virallisesti olevansa ei-niin-kaunis jos ammattilainenkaan ei saisi kunnollisia kuvia aikaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en ole käynyt, mutta suosittelen kyllä ehdottomasti varamaan pidemmän kuin 30min. setin varsinkin jos ei ole heti kuin kotonaan kameran edessä. Siinä menee yleensä kuitenkin hetki ennen kuin rentoutuu kameran edessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään