Jump to content
Naimisiin.info

Vieraiden majoitus (yhdistetty ketjuja)


meve

Recommended Posts

Meillä osa vieraista tulee ihan täältä lähiseudulta ja osa taas n.400-500km päästä. Oon koittanut vähän tiedustella, onko heillä majotuksia tiedossa - osalla on sukulaisia tai ystäviä täällä pk-seudulla, osalla ei. Vieraiden majoituksia emme kuitenkaan maksa mutta voimme yrittää auttaa niiden varaamisessa. Sulhasen ystävä, bestman, on töissä hotellissa ja lupasi kysellä sieltä tarjousta. :) Kyseinen hotelli on hyvällä paikalla keskustassa ja helpon kulkumatkan (700m) päässä kauppatorilta, josta mennään Suomenlinnaan missä häitämme vietetään.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Me ei tulla maksamaan vieraiden majotusta, mutta järjestetään yhteiskuljetus juhlapaikalle ja sieltä pois. Lisäksi kysellään hotelleilta tarjouksia ja mainitaan hääkutsussa niistä. Meillä on vieraat melkein kaikki pitkämatkalaisia, joten tulee vähän kalliiksi maksaa noin 40 hotellihuonetta. Tietenkin harmittaa, jos suurin osa lähtee koteihinsa takaisin illalla, mutta täytyy toivoa, että vieraat haluavat olla loppuun asti juhlimassa :)

Link to comment
Share on other sites

Me myös ollaan tehty niin, että pariin juhlapaikan ja kirkon lähellä sijaitsevaan hotelliin ollaan tehty ns. alustavavaraus häävieraita varten. Vieraat siis itse halutessaan varaavat ja maksavat hotellihuoneen sieltä.

Myös meillä tehtiin näin. Juhlapaikkanamme oli hotellin ravintola, joten olimme varanneet hotellista huonekiintiön häävieraitamme varten, josta vieraat sitten tekivät itse lopullisen varauksen ja maksoivat yöpymisensä itse, hinta tosin oli hiukan normaalihintaa edullisempi.

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös tehty pieni varauskiintiö (hieman edullisemmilla hinnoilla) pitkämatkalaisia varten samaan hotelliin, jossa meillä oma hääyöhuone. Vieraita on kutsussa ohjeistettu olemaan itse yhteydessä hotelliin, mikäli haluavat käyttää majoitusoptiota.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on varauskiintiö keskustan hotelliin, ei makseta vieraiden yöpymisiä mutta saadaan huoneet hyvällä alennuksella kuitenkin. Laitetaan infolappuseen tietoa lähistöllä olevista majoituspaikoista ja tosiaan siitä että saavat itse varata huoneet tietyllä koodilla. Samaan aikaan lähistöllä on iso kesätapahtuma joten majoitustilat voivat olla aika kortilla..

Juhlapaikasta keskustan hotelliin on matkaa n. 5km, lähimmälle leirintäalueelle jossa on myös mökkejä vuokrattavana on n. 4km.

Link to comment
Share on other sites

Aina löytyy vieraita, jotka lähtevät aiemmin pois oli majoitus vieressä tai ei.

Ja aina löytyy vieraita, jotka vetoavat majoituksen hankaluuteen oli majoitus vieressä tai ei.

Aina voi ilmoittaa kimppataksijärjestelyistä, eli ottaa paikalliseen taksiyrittään ennalta yhteyttä ja kysellä mahdollisia tilatakseja.

Eli ei kannata vain majoitusta tuijottaa valinnan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ainoa jolle ajattelimme tarjota pari paivaisen majoituksen on bestman, han yopyy kotonamme ja on meidan ja etenkin sulhasen apuna sitten heti haa aamuna.

Muille kaukaa tuleville vieraille ilmoitamme hotellimme, jossa vietamme myos haayomme. Sieltä saavat halutessaan itse varailla huoneita.

Meilla etuna se etta haapaikan ja hotellin valinen matka vain puolisen kilometriä. Ja minun puolen suku on asuu lahella.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meidän häihimme tulee sulhasen oikeastaan melkein koko suku pohjoisesta (Pyhä, Rovaniemi..) ja järjestämme häät täällä etelässä. Ei olla suunniteltu maksaa heidän yöpymisiään täällä suunnalla. Ei vaan yksinkertaisesti riitä budjetti sellaiseen. Hääpaikkamme tulee luultavasti sijaitsemaan Tampereelta noin puolen tunnin ajomatkan päässä, ja mies on miettinyt että pitäisikö sinne järjestää täältä Tampereelta jokin yhteiskyyditys... Mutta itse en oikein lämpene sille. Monet minun sukulaisistani ja meidän yhteisistä kavereistani ovat autollisia ihmisiä. Ja lähes kukaan ei ole edes opiskelija. Joten kaasoni mielipidettä lainaten " Kyllä ne sinne kimppakyydityksin pääsee tulemaan, ja jos ei pääse eivät ole koko juhliin osallistumisen arvoisia". Tiedä sitten vielä mihin ratkasuun päädymme... Huoh.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä kanssa mietitään tätä tällä hetkellä, tai lähinnä kuljetuksia juhlapaikan ja majoitusten välillä. Meillä siis häät (jolleivät suunnitelmat muutu vielä kolmatta kertaa :ph34r:) n. 50 kilometrin päässä Joensuusta, jossa asuu suurin osa häihin tulevista kavereista ja todennäköisesti myös suurin osa pitkänmatkalaisista tulee majoittumaan. Juhlapaikan lähellä ei käsittääkseni ole majoitusmahdollisuuksia.

 

Pitkänmatkalaisista melkein kaikki ovat mun sukulaisia, joille tuollaisen matkan kulkeminen taksilla ei ole varmastikaan mikään iso juttu tai kustannuskysymys. Kavereista taas suurin osa on opiskelijoita, joille edestakainen taksimatka voi hyvinkin olla aika suuri lovi budjettiin. Toki kimppa- ja tilatakseilla pääsee varmasti halvemmalla...

 

Miten teillä muilla, joilla juhlapaikka on ollut syrjässä, onko vierailla ollut hankaluuksia järjestellä kyytiasioita, vai pitäisikö luottaa siihen, että ne jotka tulevat, saavat kyllä kyytinsä hoidettua?

Link to comment
Share on other sites

Kuinka paljon teille assie tulee vieraita? Ja moniko olisi ilman kyytiä?

 

Oletteko miettineet yhteiskuljetusta? Jos esim. 50 henkeä olisi siirtymässä 50 km, niin tilauslinja-auto tullee halvemmaksi kuin taksit. Ja pienemmällä porukallakin  valmiksi tilatut tilataksit ovat helpompi ratkaisu. Jos jokainen maksaa osansa (ettekä te), niin rahankeruu voi tietysti aiheuttaa vähän hankaluuksia.. Itse olen tehnyt tarjouspyyntöjä www.tilausajot.net -sivun kautta töiden puolesta, ja saanut hyvin vastauksia.

Link to comment
Share on other sites

Vieraita olisi tulossa suunnilleen 80-90 ja uskon, että suunnilleen puolet käyttäisi kyytiä. Mietin kyllä linja-autovaihtoehtoakin, mutta toisaalta en myöskään haluaisi kaikkien vieraiden lähtevän samaan aikaan juhlista pois. Ja useampi kyyti taas sitten maksaa enemmän... Juhlapaikalle pitäisi myös sitten hankkia yhteiskyyti ja sitten kyytejä alkaa ollakin liikaa meidän budjetille.

 

Ääh, onpas hankalaa. Yhdessä juhlapaikassa on yksi hyvä puoli, toisessa toinen, mutta yksikään ei ole ihan juuri täydellinen :mellow:. Olisipa keskellä Joensuuta halpa, riittävän suuri juhlapaikka, jonne saa viedä omat juomat ja pitopalvelu olisi edullinen ja jossa saisi juhlia myöhään aamuyöhön asti! Pakko tehdä kompromisseja ja sitten ongelma on se, että joutuu miettimään tällaisia asioita...

Link to comment
Share on other sites

Toki vähän pelätään sitä, että jos paikka on noin korvessa niin vieraat lähtevät ajoissa. Miten ratkaista... Maksetaan pari ennaltajärkättyä taksia Turkuun ja varattuun hotelliin? Voiko hotellimajoituksesta olettaa vieraiden maksavan itse?

 

Meillä tulee pitkänmatkalaisia noin 30 henkeä ja heille on varattu hotelli läheltä juhlapaikkaa, jonka maksavat itse, jos siellä haluavat yöpyä. Kyllä jos täpäkkää löytyis, ni oltas ilomielin kustannettu myös pitkänmatkalaisten hotellihuoneet, mut mun mielestä täs kohtaa se on vieraiden itse omassa harkinnassaan, missä haluavat yöpyä, kun sen itse maksavatkin. Mut et järkättiin mahollisuus heille yöpyä juhlapaikan läheisessä hotellissa + kuljetukset sinne.

 

En tiedä kuinka pitkä matka tein juhlapaikalta on Turkuun, mut noi kuljetukset ei oo kauheen kalliita. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät eri kaupungissa kuin mistä kumpikaan ollaan kotoisin ja jossa ei myöskään asuta, eli tarkoittaa myös sitä että kaikilla vierailla matkaa hääpaikkaan yli tunti. Ollaan varattu läheisestä hotellista kiintiä vieraille, saavat siis itse kylläkin varata huoneensa sekä maksaa. Kaasojen ja bestmanien majoitukset me kustannamme ilman muuta. (5kpl molempia.)

Link to comment
Share on other sites

Meillä noin sadan vieraan häistä noin 40 (itsemme mukaan lukien) tulevat muualta, kuin hääpaikkakunnalta. Monella on kuitenkin sukulaisiamme/ystäviämme hääpaikkakunnalla, joten heidän osilta majoitus ei ole ongelma. Vietämme hääjuhlaa noin 5km päässä keskustasta, joten taksimatka kaupunkiin/hotelliin ei ole mielestäni turhan pitkä. Hääpaikan ympärillä on myös paljon pieniä lomamökkejä, joista ajattelin ennakkoon tiedustella hintaa. Mökkivuokran voisi siis jakaa 2-6hlön kesken, eikä se siten tulisi kalliiksi :) Minun kaasoni tulevat myös kauempaa. Heille meinaan itse järkätä majoituksen luultavasti niin, että varaan yhden mökin, jossa he yöpyvät ja jossa minä hengailen heidän kanssaan ja yövyn myös häitä edeltävän yön!  :P Bestmanit ovat molemmat luultavasti hääpaikkakunnalta, joten ei ongelmaa heidän kanssaan.   

Link to comment
Share on other sites

Pitäisikö hääparin etiketin  mukaan maksaa vieraiden majoitus?

Meillä on tulossa kaukaakin vieraita monta kymmentä (jos kaikki tulevat) mutta ei millään olisi varaa maksaa kaikkien vieraiden majoitusta :(

Link to comment
Share on other sites

Pitäisikö hääparin etiketin  mukaan maksaa vieraiden majoitus?

Meillä on tulossa kaukaakin vieraita monta kymmentä (jos kaikki tulevat) mutta ei millään olisi varaa maksaa kaikkien vieraiden majoitusta :(

No ei todellakaan!

Kuten jo mainittu, voidaan varata esim. hotellista kiintiö (yleensä vähän halvemmaksi neuvotellut huonehinnat), josta vieraat voivat itse varata huoneen. Tai tarjota esim. kaasolle/bestmanille majoitus mökissä tai hotellissa (morsian/sulhanen voi viettää vaikka häitä edeltävän yön kavereiden kanssa siellä).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä tulee noin puolet vieraista noin sadan kilometrin päästä ja toinen puolisko taas asuu joko juhlapaikkakunnalla tai noin parinkymmenen kilometrin päässä. Suurin osa kauempaa tulevista oletettavasti jää yöksi. Juhlimme aika pienellä paikkakunnalla ja hotellista todettiin, että tuskin alustavaa varausta tarvitsee tehdä, mikäli yöpyjiä ei ole kovin paljoa (ja ilmeisesti tässä tapauksessa ei mitään alennuksia saada).

 

Juhlapaikkamme on leirikeskus, jonka yhteydessä voi siis yöpyä, joten ennakoimme suurimman osan yöpyjistä jäävän paikan päälle. Mietityttää vain, että mitä vieraat ajattelevat siitä, että pyydämme halukkaita yöpyjiä itse maksamaan majoituksensa (n. 30 euroa per henkilö, sisältää liinavaatteet ja pyyhkeen). Olen ymmärtänyt, että useimmiten vieraat maksavat itse mahdolliset hotellikulunsa ja tuleehan tuo juhlapaikan yhteydessä yöpyminen himppusen edullisemmaksi kuin hotelliin meno (maksaahan taksikin, juhlapaikalta on noin 6 km lähimpään hotelliin). Toki tarjoamme aamupalat yms.

 

Jos yöpyjien määrän tietäisi, voisi harkitakin yöpymisen maksamista itse. Mutta aika kova lasku siitä tulee, jos yöpyjiä on vähänkään enemmän. Kaason ja bestmanin yöpymiset puolisoineen kustannamme.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee noin puolet pk-seudulta (juhlat sitten nurmijärvellä) ja loput puolet pitkin Suomea. Meillä on juhlapaikalla 39 henkilölle mahdollisuus yöpyä. Normaali majoitus maksaisi noin 35€/hlö, mutta meidän hääpakettiin kuuluu paikka, tarjoilijat, siivoukset (ym) ja nukkumapaikat 20 hlö:lle. Olemme ajatelleet pyytää yöpyjiltä 20€, koska kun yöpyjiä tulee kuitenkin se yli 20, me joudumme maksamaan sen ylimenevän summan eli 10€:a/hlö. En tiedä saiko tästä kukaan selvää. Meille tulee kutsuihin myös maininta että nopeat syövät hitaat. Jos jollekulle ei huonetta enää löyyd, hänen on mahdollista omatoimisesti varata läheiseltä hotelilta yöpyminen. Häävieraita tulee noin 70 aikuista ja 15 lasta.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät mökillä, yli 200 kilometrin päässä. Majoitamme kaikki vieraat sinne. Hieman järjestelyjä se kyllä aiheuttaa, mutta onneksi mökki on iso (yli 125 neliötä) ja lisäksi on saunarakennus sekä aittoja. Lisäksi varmaankin vuokraamme puolijoukkueteltan, jossa nuorempi väki voi yöpyä. Häät ovat vapaamuotoiset ja jo kutsuissa kerroimme että väki tulisi mökkivaatteissa sekä myös majoituksesta.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee joitakin pitkämatkalaisia,kuten äitini perheineen ja ovat itse jo varanneet mökin ja kustantavat itse.Juhlapaikka on syrjässä joten jalkaisin sieltä ei kukaan lähde (toivottavasti..),oletan että kukin järjestää itse kyytinsä sinne ja sieltä kotiin.Ei ole taloudellisesti mahdollista kustantaa kyytejä vieraille kotiin vaikka kivahan se olisi.Olemme myös varautuneet majoittamaan yösijaa vailla olevia vieraita meille kotiin kun tilaa ja petipaikkoja kerran löytyy :) Onneksi valtaosa vieraista asuu kuitenkin lähellä,joten suurempia majoitusongelmia ei pitäisi olla.

Link to comment
Share on other sites

Tulemme varaamaan hotellikiintiön juhlapaikan läheiseen hotelliin, josta saavat huoneet itse maksaa vähän halvemmalla hinnalla, jos haluavat sinne majoittua. Jos rikkaita oltaisiin niin varmasti maksettaisiin vieraille majoitukset ja kyyditykset, mutta häihin menee jo muutenkin niin paljon rahaa, joten tätä mahdollisuutta ei ole.

Link to comment
Share on other sites

Itse ainakin sitä mieltä, että kun minä ja mies tarjotaan (toivottavasti) kivat ja mieluisat juhlat, ovat vieraat ite oikeutettuja poistumaan tai majoittumaan missä/minne haluavat juhlien päätteeksi. En koe edes mitenkään tarpeelliseksi loksauttaa leukaani minkään majoitustilan suuntaan, sillä häävastaanottomme on kaupungin keskustassa, joten jos ei hotelliin raaski jäädä (vieraat kuitenkin suurin osa samalta paikkakunnalta), voi sitten hommata taksin tai muun kyydin kotio :tender:

Link to comment
Share on other sites

suurinosa minun puolen suvusta tulee kauempaa joten varmasti ainakin isovanhemmille pyritään järjestämään yöpymispaikka tästä läheltä (luultavasti vanhemmiltani) sekä ainakin neuvotaan ja avustetaan muita jos he tarvitsevat vinkkejä tai neuvoja hyvän yöpymispaikan löytymiseksi! mahdollista myös että majoitamme tarvittaessa jonkun meidän vierashuoneeseen kun itse vietämme hääyön hotellissa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät vietetään majalla/mökillä ja porukkaa on ohjeistettu, että siellä mahtuu yöpymään niin halutessaan, joko majassa tai sitten teltassa. Ja toivomus oli meillä että mahdollisimman moni juhlisi läpi yön kanssamme, sillä tämä ratkaisu. Ja otimme paikan vuokralle silleen et se on meidän käytössä perjantaista maanantaihin, joten ei tartte heti seuraavana päivänä kenenkään hoppuilla pois lähdön kanssa. Eli käytännössä me maksamme kaikkien majoituksen, jotka haluu juhlia kanssamme. Meille sopivin vaihtoehto oli tämä.

Muokattu: , käyttäjä: iitu1113
Link to comment
Share on other sites

Meillä on tultu siihen tulokseen, että emme varaa kenellekään mitään, mutta kutsun mukana lähtee info, josta jokainen näkee alueen lukuisat majoitusmahdollisuudet ja varaa majoituksen, jos kokee sen tarpeelliseksi. ^_^  Oma talomme, sen vierashuone on myös käytettävissä häävieraiden yöpymistä varten, koska mehän vietämme hääyömme hotellissa. Lisäksi uskon, että vanhempani majoittavat mm. toisen siskoni ja tämän miehen sekä mahdollisesti toisen kaasoni ja hänen poikansa, koska kaaso on äitini sisko. Miehen puolen suvusta lähes kaikki ovat hääpaikkakunnalta, joten heillähän majoitus on jo omasta takaa.  :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...