Jump to content
Naimisiin.info

Vieraiden majoitus (yhdistetty ketjuja)


meve

Recommended Posts

Meillä on juhlapaikalla vuokrattavana mökkejä, joista yksi on varattu meidän käyttöön. Jokainen joka sinne jää yöksi, maksaa oman osuutensa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä majoitusasiat lähtivät mietintään niin, että osa vieraista itse rupesivat puhumaan hotellihuoneen varaamisesta. Juhlapaikan lähellä olevaan hotelliin teimme alustavan varauksen tietystä määrästä huoneita ja asiasta mainitaan kutsuissa olevassa hääinfossa.

Näinollen jokainen vieras saa itse varata huoneensa jos haluaa.

Häämme jatkot ovat myös kyseisen hotellin yökerhossa, ja meidän hääsviittimme on myös varattu tästä hotellista joten moni vieras on innostunut huoneen varaamisesta, vaikka eivät kaukana asuisikaan.

Ja emme ole maksamassa huoneita vieraiden puolesta, mutta ilta/yöpalaa aiomme vieraillemme tarjota.

Link to comment
Share on other sites

Juuh, nyt kun ollaan sulhasenkin kanssa pistetty asiat ihan kunnolla mietintään, niin todettiin et paras järjestää majoitusmahdollisuus, mutta me ei sitä makseta, köyhiä ku ollaan :) Harmi vaan, et miunki kotikunta on niin käpynen, nii majotusmahdollisuudet on todella olemattomat, mutta eiköhän sitä jotain keksi tässä kahden vuoden sisällä :D Viimestään partiolippukunnalta puolijoukkuetelttoja lainaan ja vieraat hääpaikan pihalle yöks :D

Link to comment
Share on other sites

Minä myös pidän itsestään selvänä, että jokainen maksaa majoituksensa itse ja itse olemme myös maksaneet, jos olemme matkustaneet kauemmas jonkun muun häihin. :)

Omalla kohdalla oli yllätys, kuinka moni vieraista haluaa yöpyä juhlapaikalla (juhlapaikka on hotelli-ravintola kaupungin keskustassa). Järjestämme häät sulhasen kotipaikkakunnalla, josta omalle kotipaikkakunnalleni on matkaa n. 45min autolla. 80% vieraista asuu siis noin tunnin ajomatkan sisällä juhlapaikalta, mutta silti todella moni haluaa jäädä hotelliin yöksi, mikä on mielestämme aivan mahtava juttu - vieraat voivat ottaa rennosti eikä kenenkään tarvitse lähteä heti alkuillasta pois. Varsinkin isovanhempien kohdalla tämä on hyvä juttu, koska voivat käydä välillä lepäämässä huoneessaan. :)

Link to comment
Share on other sites

Itse stressasin myös aluksi tästä majoitusasiasta ja siitä, pitääkö vieraille tarjota ilmainen majoitus. Mutta kaikki muut (niin vieraat, sulhanen kuin vanhemmatkin) pitivät itsestään selvänä sitä, että vieraat maksavat mahdollisen yöpymisensä itse. Joten olenkin kysynyt hotelleista tarjouksia ja saanutkin pari edullista. Kutsun yhteydessä mainitsen majoittumismahdollisuuksista ja neuvon kuinka vieraat voivat varata edullisen majoituksen itselleen.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät ovat minun kotipaikkakunnallani ja jossa tällä hetkellä sulhasen kanssa asumme. Sulhaseni sukulaiset ja kaverit tulevat kaikki 600-700 kilometrin päästä juhliimme ja olemme varanneet yhdestä hotellista ja yhdestä hostellista kiintiön (nämä ovat vihkikirkkomme vieressä ja juhlapaikkamme on 5min ajomatkan päässä näistä) joista laitamme tiedän hääinfon mukana. Ja jos jollain vieraalla on tulo kiinni majoituksen maksusta niin meidän kotiimme ja vanhempien kotiin voi tässä tapauksessa majoittua.

Jotkut hotellit laskevat myös erikoistarjouksen riippuen huoneiden lukumäärästä tuota kiintiötä varattaessa.

Niin ja jos jäi epäselväksi viestistäni niin vieraat maksavat itse majoituksensa :)

Muokattu: , käyttäjä: tättähäärä
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meilläkin suurin osa vieraista maksaa itse majoituksensa. Poikkeuksena tähän ainoastaan se että haluan itse maksaa vanhempieni, mummoni sekä sisarusteni majoittumisen hotelliin. Kaikki heistä joutuvat ajamaan 300-500km meidän häihin, joten en halua että heille tulee hirvittävästi mitään ylimääräisiä kuluja (varsinkin kun tiedän esimerkiksi sisarusteni taloudellisen tilanteen). Heidän läsnäolonsa on minulle erityisen tärkeää hääpäivänäni, joten siksi haluan varmistaa ettei tuo heidän tänne tulemisensa jää ainakaan sitten rahasta kiinni.Mieluummin sitten vaikka pihistän jostain muusta kuin siitä ettei ettei minulle tärkeät ihmiset ole paikalla.

Muut kauempaa tulevat vieraat saavat sitten maksaa majoittumisensa itse. Olemme ottaneet huonekiintiön hotellista ja saimme huoneista erittäin hyvän tarjouksen, joten muut sitten saavat varata majoittumisen tuosta kiintiöstä ja maksaa itse.

Link to comment
Share on other sites

Vieraamme maksavat majoituksen itse,mutta olen paininut seuraavan asian kanssa...

Olemme varanneet vieraillemme mahdollisuuden yöpyä juhlapaikalla koko hääviikonlopun. Kyseessä entinen seurakunnan leirikeskus,jossa vietämme hääjuhlan.

Hääinfoon ajattelimme laittaa,että yöpymispaikan haluavat ilmoittautuvat meille ja varaamme sen heille,mutta....Jos vieraamme maksavat majoituksensa itse,tuntuuko tuo hieman törkeältä?

Eli maksat yöpymisen itse,mutta me määräämme minne mökkiin majoitut??

Onko parempi antaa vieraiden päättää itse minne majoittuvat??

Taka-ajatuksena meillä olisi se,että lapselliset perheet saisivat itselleen majoituspaikan,jossa on kaikki tarvittava,eli sisävessa,keittiö,pesutilat jne....Suurin osa majoituspaikoista kun on hieman askeettisia,kerrossänkyjä huoneissa jne...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä myös sama tilanne; häävieraita on tulossa 200km päästä, joten yöpymispaikkoja tarvitaan. Miten olette hotelleista varanneet noita "kiintiöitä"? LeisKuu (?) taisi sanoakin, että kannattaa kilpailuttaa, mutta sitooko tuon kiintiön varaaminen jotenkin vieraiden majoittamisen tuohon nimenomaiseen hotelliin ja mitä sitten jos vieraita ei majoitukaan alkuperäisen arvion mukainen määrä? Nouseeko hotelliyön hinta, jos vieraita onkin vähemmän?

Meidän pitää varmaan myöhemmin vielä suunnitella yöpymisasioiden lisäksi jotain kimppakyytiä hääpaikalta Tampereen keskustaan, koska hääpaikalta lähimpään hotelliin on varmaan 50km ja jos jokainen soittaa sieltä itselleen oman taksin, niin eihän siinä ole mitään järkeä. Toisaalta taas jos jokaisesta vierasparista toinen osapuoli on selvinpäin ja yrittää suunnistaa vieraalla paikkakunnalla, niin ei siitäkään mitään tule - mun sukulaisilta ainakaan :grin: Pitää pistää harkintamyssyyn tämäkin asia...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meille ensimmäinen kriteeri hääpaikan valinnassa oli se, että pystytään järjestämään kaikille vieraille maksuton majoitus. Suuri osa vieraista tulee about 400 kilometrin matkan, ja olisi mielestäni kerrassaan hävytöntä maksattaa heillä vielä majoituksesta. Toki vaatimattoman kokoiset on meillä häätkin, hankalampaahan tuo olisi jollekin 150 hengen superlössille. Onneksi saimme ihanan paikan jossa kaikille perhekunnille on omat huoneet ja me itse saamme käyttöömme erillisen mökin "morsiussviitiksi" :)

Kyllähän se kai tapana on, että vieraat maksavat majoittumisensa, mutta mielestäni se ei ole mikään kovin hieno tapa, jos tiedossa on että pitkämatkalaisia tulee enemmänkin. Itsekin "pääsin" yksissä häissä maksamaan viitisenkymppiä tosi kuppaisesta kyläkoulumajoituksesta, ja mielestäni tuon tasoinen majoitus olisi kyllä ihan asiallista tarjota ilmaiseksi pitkän matkan vieraille. Eri asia on sitten jotkut hulppeat hotellisviitit - ei tuo meidänkään juhlapaikan majoitus mikään viiden tähden hotelli ole, ja jos joku sellaista haluaa niin on tietenkin ihan vapaa omalla kustannuksellaan järjestämään sen itselleen. Kun vaan hääpari tarjoaisi jonkun vaatimattomankin paikan mihin päänsä kallistaa, niin kukin vieras voisi sitten itse päättää että kelpaako vaiko eikö.

Ystäväni häät olivat ihanassa kartanomiljöössä juhlapaikaksi kunnostetun navetan vintillä - kun tanssit yöllä lakkasivat, saivat halukkaat levittää retkipatjansa ja makuupussinsa juhlapaikan lattialle. Ei kovin kummoista, eikähän sinne silloin paljon sukulaisia ja lapsiperheitä jäänytkään, mutta meille opiskelukavereille homma oli juurikin bueno; ilmaista, rattoisaa ja eritoten todella huomaavainen ele hääparilta tarjota tuo mahdollisuus!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uh, onneksi on muitakin jotka painii saman ongekman kanssa.

Ollaan menossa naimisiin kesällä 2012. Tällä hetkellä asutaan Seinäjoen likellä opiskelujen takia ja sulho on täältäpäin kotoisin. Mutta häät vietetään minun kotipaikkakunnallani, noin 350km päässä. Ja mun kotokylä on todella pieni, 900 asukasta. (Kuntaliitoksen jälkeen kuulutaan noin 6 000 asukkaan kuntaan). Voi siis suoraan sanoa, että tuolla meidän omalla kylällä ei ole minkäänlaista majoitusmahdollisuutta, ei edes mökkejä. Tämän kunnan keskustakin sijaistee 20km päässä... Eikä sielläkään mitään hotellia ole.. Tästä tulee erittäin hankalaa. Yhdessä juhlapaikassa olisi majoitus, mikä rataisis ongelman, mutta koska olen kuullut siitä paikasta niin paljon huonoa juttua etten halua siellä häitäni viettää.

Toki sulhon vanhemmille ja muutamille muille löytyy majapaikat mun sukulaisten nurkista, mutta tiedä sitten kuin moni edes haluaa mennä tuntemattmille vaivoiksi.

Sugar 4 taisi ehdottaa sitä joukkuetelttaa :DD Heh, vois olla aika koomista, mutta minkäs teet :D Meillä on maatila siinä, niin peltoa löytyis minne sen asettaa.

Ja majoituksen kyllä jokainen saa ihan itse maksaa. Mutta tietysti jos ryhmälle varais ja sais halvemmalla niin toki niin teen. Mutta samallapa nuo immeiset matkustaa ja reissa, eipä taida olla sulhon suku juuri Oulun seudulla käynyt.

Link to comment
Share on other sites

Meillä juhlat vietetään kunnalla jossa asuu vain äitini. Eli kaikki muut tulevat vähintään 120km ja enintään 400km päästä. Yhdestä paikallisesta hotellista saimme tarjouksen 40€/nassu väh 2heng huoneessa ja 60€ yhden hengenhuoneessa (tuolla hinnalla sai kun mainitsi meidän nimet). Nyt tuo hotelli on buukattu täyteen meidän vieraita, hotelli on kyllä pieni mutta muuten vieraista ei ole majoittumassa kun pari lähistöllä olevaan mökkikylään (jonka yhteystiedot annoimme juhlainfossa) ja loput aikovat ajaa kotiin. Ja siis suurin osa majoittuvista asuvat siinä 120km säteellä. Jokainen maksaa oman yöpymisensä, me maksamme halukkaille bussikyydin hotellilta kirkolle ja sieltä juhlapaikalle ja illalla takaisin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli juhlapaikaksi varattu huvila jossa oli yöpymispaikkoja 20 hengelle. Ne olivat käytännössä kerrossänkyjä isoissa huoneissa ja ilmaiset yöpyjille. Lisäksi laitoimme kutsujen mukaan yhteystiedot läheiseen mökkikylään yksityisempää yösijaa halajaville. Mökkeilijät olisivat saaneet kustantaa yöpymisensä itse. Mitään ennakkovarausta ei mökkikylään tehty eikä sinne kukaan vieraista sitten mennytkään, eli en tiedä olisiko siellä vapaata sitten ollut jos varaus olisi jäänyt viime tippaan. Suurin osa porukasta asui lähellä ja menivät yöllä taksilla kotiin joten 20 paikkaa riitti hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan hoidettu asia niin, että varattiin hääkiintiö hotellista. Kahdenhengen huone on 65 euroa/yö, mikä ei mun mielestä ole paha. Kutsun väliin laitoin lappusen yöpymismahdollisuudesta, ja mainitsin siinä, että vieraiden tulee varata huone itse ja huone on omakustanteinen.

Sukulaisen häissä yöpyminen oli järjestetty niin, että häät pidettiin kivassa leirintäkeskuksessa. Vuokraan kuului koko paikan käyttö, ja siellä me sitten yövyimme kerrossängyissä kuudenhengen huoneissa :D Päästiin saunomaan jne. Oli kivat häät!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän juhlapaikallamme on edullisia hotellihuoneita, joissa vieraat voi yöpyä. Laitamme kutsuun, että he voivat itse soittaa ja varata sieltä majoitusta ja omakustanteisesti. Maksettais kyllä majoitukset jos oltais rikkaita ;)

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee n.50 vierasta ja juhlapaikassa on majoitusmahdollisuus 62 hengelle ja samassa rakennuksessa on myös hääsviittimme. Ja tuo majoitus kuuluu siis vuokraan eli ei maksa kenellekään mitään ylimäärästä. Ja kun kukaan vieraista ei asu kyseisellä paikkakunnalla -osa tosin lähikunnissa -niin majoitus on mainio juttu.

Link to comment
Share on other sites

Jos meille ei löydy mitään paikkaa jossa samaan hintaan yöpyminen niin tuo Vihqun järjestely voisi sopia meillekkin. Niin kaikki voisivat nauttia juhlista ilman että tarvii miettiä vielä hotelliin ajamista.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen ollut parissa kotihäissä joissa on majoitettu kaikki tai lähes kaikki vieraat. Majoitus on ollut just esim. puolijoukkueteltta, vanhan ulkorakennuksen vintti, siskonpeti mökillä tms. ja oikein ilahtuneena olen paikan kuin paikan vastaan ottanut. Toisaalta, jos majoitusta ei olisi ollut ilmaiseksi tarjolla, olisin sen ihan mielelläni itse maksanut sillä harvan budjetti kestää vieraiden majoittamisen.

Meidän häät tulevat olemaan myös kotihäät. Monet vieraista asuvat nykyään useamman sadan kilsan päässä, mutta ovat toisaalta kotoisin tältä suunnalta ja useiden vanhemmat tai suku asuu yhä näillä nurkilla. Näin ollen osan pyrin majoittamaan siskonpeti -tyyppisellä ratkaisulla, osa menee varmaan vanhempiensa/sukulaistensa luo ja kaikki halukkaat saavat iskeä teltan takapihalle ;) Kaaso ainakin tarjoutui majoittumaan telttaan vaikka tarjosin huonettakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me olemme ajatelleet tehdä myös ennakkovarauksen jostain hotellista, ja laittaa tämän tiedot kutsuun. Vieraita kutsutaan 150+ joista puolet saapuu 200+km päästä ja lähes kaikilla lopuilla on kuitenkin se 40km matkaa kotiin. Tuollaista määrää ei kovin monella ole varaa majoittaa. Haluaisin kuitenkin että kaikki juhlisivat kunnolla loppuun saakka. Olen suunnitellut yhteiskuljetusta hotelli-kirkko-juhlapaikka-hotelli, niin että illalla/yöllä kyytejä lähtisi muutama eriaikaan. Hotelli tulee kuitenkin sijaitsemaan lähempänä puolten vieraiden kotoa, joten ajattelin että tästä he voivat sitten jatkaa kotiin hieman halvemmalla taksikyydillä...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä oon aatellu varata leirikeskuksesta yhden rakennuksen, se kun on partiolaisille ilmaista. Siellä on rakennukset kaukana toisistaan, joten sais olla rauhassa. Ja siinä rakennuksessa, jota oon suunnitellu, on parin vuoden sisällä remontoituja 2-6 hengen huoneita, joten ei mitään siskonpetejä lattialle :) Ajattelin, et voitais maksaa majottujille aamupala leirikeskuksen keittiöllä. Harkinnan asteella on vielä. Toi leirikeskus tosiaan on kuuden kilsan päässä, ni ei oo turhan pitkä matka. Aika monet sukulaiset tulee lähistöltä, mutta myös kauempaa on tulossa. Lähinnä kuitenkin majoitusta kaipaa mun ja miehen koulukaverit, jotka tulee kaikki 300 kilsan päästä. Ainiin, hääpaikallakin on mahdollisuus majoittaa saunarakennukseen kymmenen ihmistä, joten jos leirikeskus ei onnistu, muutama voi sentään jäädä sinne. Ja toki telttaillakin saa.

Me oltiin tänä kesänä mun koulukaverin häissä kanssa usean sadan kilsan päässä ja oli kyllä ihanaa, kun sai jäädä juhlapaikalle yöksi hotellihuoneisiin ja vielä veloituksetta! Morsiamen isä kun omistaa kyseisen paikan. Seuraavana aamuna tarjoiltiin vielä herkkuaamupala ja saatiin hääkakkuakin vielä. Lounastamaanki olis saanu jäädä. Olis vähän pilannu tunnelman ku ois pitäny keskellä yötä lähtee ajaa.

Muokattu: , käyttäjä: saisai
Link to comment
Share on other sites

Me teemme vain niin, että kutsun mukana hääinfossa mainitsemme paikallisista hotelleista yms hintatietoja sekä välimatkoja kirkkoon ja juhlapaikalle. Niistä saa vieraat sitten valita itsellensä sopivat jos meinaavat yöksi jäädä hääpaikkakunnalle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vieraille voi kertoa majoitusvaihtoehdoista. Ketään ei mielestäni tarvitse majoittaa ilmaiseksi.

Meillä pari kaveria yöpyy meidän asunnossa koska olemme itse hotellissa ja he asuvat kaukana ja auttavat järjestelyissä, sukulaiset samaisessa hotellissa kuin me omalla kustannuksellaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meidän häidenvietto paikassa on osalle vieraista myös yöpymismahdollisuus. Huoneet ovat n.4-6 hengelle ja ovat edullisia n.20€/yö.

Todennäköisesti yöksi jäävät vieraat saavat maksaa yöpymisestään itse, mutta me hoidamme esim. aamupalan jokaiselle vieraalle.

Kaasoille ja bestmanille sekä molempien vanhemmille voimme maksaa huoneet itse. Tuskimpa kukaan vieraista pitää 20€ liian kovana hintana

yöpymisestä, ja jos pitää - taxilla pääsee vaikka kotiin nukkumaan:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meidänkin häihin kaikki vieraat tulevat aika kaukaa. Lähimmät 60 km päästä ja sitten yli puolet noin 300 km päästä. Alusta asti olemme olleet sitä mieltä, että jokainen maksaa itse majoituksensa. Meillä ei itseasiassa olla edes asiasta keskusteltu, koska kummallakaan ei ole käynyt mielessä, että hääparin tulisi maksaa vieraiden majoitus.

Meidän vieraillakin on näköjään tiedossa, että majoitus on omakustanteinen, koska äitini puolen sukulaiset jo kyselivät olisiko hääpaikkakunnalla jotain mökkiä minkä voisi vuokrata isolla porukalla. Eli ei pitäisi tulla ongelmaa siitä, että kaikki kustantaa itse yöpymisensä. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Koska lähes kaikki meidän vieraat tulevat häihin muista kaupungeista niin ajattelin varata heille tietyn määrän huoneita hotellista X. Vielä senkin takia että onnistuttiin nyt sitten kuitenkin päättämään hääpäivä päällekkäin Jyväskylän kesän takia. Sen takia ajattelin että tuskin saan hyviä tarjouksia mistään koska hotellit nyt täyttyvät ilman meidänkin vieraita (plus että huoneita tarvitaan vain n. 10-12 kpl eli ei mikään lottovoitto hotellille). No niinhän siinä kävi että se ainoa hotelli jossa mekin olisimme voineet kuvitella viettävämme hääyömme vastasi kertomalla listahintansa (alustavasti ollaan ajateltu mennä kotiin yöksi mutta tuo hotelli voisi olla kiva kokea).

Pöh...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...