LeisKuu

Osa tarjoiluista itsetehden, osa pitopalvelusta (yhdistetty ketjuja)

36 viestiä aiheessa

Noin 80-100 hengen häät siis kyseessä. Pitopalvelulta suunniteltiin tilaavamme ruoat ja hääkakku. Tiedän että muita kahvipöydän tarjoiluja mielellään muutama sukulainen tekisi, mutta onko kukaan tehnyt laskelmia miten se vaikuttaisi hintaan jos tilaa osan pitopalvelulta ja osan tekee itse? Tuleeko se loppujen lopuksi kalliimmaksi ja miten pitopalvelu tähän suhtautuisi?

En ole vielä ehtinyt pyytää tarjouksia, pitäisi ensin päättää tarkka hääpäivä, varata kirkko ja hääpaikka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin tänään katsomassa tulevaa juhlapaikkaamme ja esiin nousi seuraavanlainenkin vaihtoehto:

Juhlapaikka on siis seuratalo jonka toiminnasta vastaa Martat. Martat siis hoitavat loppusiivouksen juhlapaikassa ja lisäksi tilavuokraan sisältyy astiat. Martat kuulemma voi tilata lisämaksusta myös tarjoilemaan häihin, ruokia eivät tosin valmista alusta asti mutta vaikkapa salaatit ym. voivat tehdä sekä lämmittää ruokia ja keittää perunoita.

Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ratkaisua, eli ruoista olisi osa tilattu pitopalvelulta, osa tehty itse ja tarjoilu Martoilta tms. Mitä on tullut maksamaan teille? onko tullut halvemmaksi kuin maksaa könttäsumma kaikesta pitopalvelulle?

En hoksannut kysyä paikan esittelijältä hintaa tuolle Marttojen palvelulle kun sivulauseessa mainitsi ja vasta jälkikäteen aloin ajatella asiaa varteenotettavana vaihtoehtona.

Etuna siinä siis olisi se, että ainakin Martat tietävät paikat ja osaavat siivota keittiön siihen kuntoon kuin vaaditaan.

Miinuspuolena tällä hetkellä näkisin sen, että kustannuksia menisi kolmeen eri asiaan (ruoat pitopalvelulta, itsetehdyt ruoat sekä tarjoilupalkkio Martoille) kun taas pitopalvelulla kaikki sisältyisi samaan hintaan. Mutta olisikohan se silti kalliimpi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pyysimme tarjouksen eräältä ravintolalta ensin koko menyystä, jolloin hinnaksi tuli 28,90 per pää. Päädyimme sitten ottamaan ravintolasta vain bataattikermaperunat, kasvislisäkkeen, leivät ja jälkiruuat. Nämä vain siksi, että vaikka juhlapaikalla onkin kunnon keittiö, uuni on olemattoan pieni. Lisäksi iltapala tulee pitopalvelulta, kelmu pois ja pöytään- periaatteella. Teemme siis itse liharuuan ja salaatit(joita teemme useampaa sorttia mitä tarjouspyynnöstä löytyi), jolloin hinnaksi tulee noin 17e per pää. Tämä siis sisältää myös pitopalvelun osuudet. Kakku tilataan paikalliselta ammattikoululta, joten sen hintaa ei vielä tiedetä. Anopit lupasivat kunnostautua kahvipöydän kattamisessa. Joten meidän tapauksessa itse tekeminen kannattaa. Toisaalta, pitäisin outona että kahden kokin häissä ei olisi mitään itsetehtyä ruokapöydässä B)

Tarjoilemaan saamme luultavasti tuttuja, joille palkkaa voisi tuoda myös tuolta Viron puolelta.

Muokattu: , käyttäjä: Decline

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuokin riippuu niin pitopalvelusta. Kirjoittelin tarjouspyyntöjä 6 firmaan josta 3 vastasi. Kahden tarjous oli saman hintanen tehtiin me osa itse tai ei. Yksi taas selvästi halvempi muutenkin ja alensivat vielä euron kaksi kun teemme osan itse. Eli me otamme pitopalvelulta tarjoilun,astiat (vaikka juhlapaikassamme on valmiiksi jo) ja aikuisille ruoan. Lastenruoan teemme itse ja pitopalvelu lämmittää esille sen. Samoin teen itse hääkakkumme ja pitopalvelun pitää tuo kasata tarjolle. Näin ainakin alustavasti, tietysti kun vihdoin pidämme tapaamisen pitopalvelun kanssa niin voin vielä tiedustella tarkemmin osaisivatko he tehdä sellaisen kakun jonka tahdon (kyseessä ei ole kermakku vaan jenkkiversiollinen vaahtokarkkimassalla kuorutettu kerroskakku).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä itsellä tulee tarjoilut pitopalvelun kautta ja ainut mikä tehään ite on karjalanpiirakat kun karjalaissii ollaan.. piirakat oli suhteettoman kalliita siihen laatuun. itse tehtynä piirakat tulee maksamaan 200 kpl. n. 5 euroa jos työstä ei veloiteta. mutta pitopalvelussa 40 cent. kpl. en never maksas niistä valmiista pakaste kakkaroista sellasta hintaa.

muuten otetaan kaikki muu valmiina. kilpailutettiin firmat läpi ja ruokien hinnaksi tuli 14 euroa per naama sisältäen tarjoilijat 6 tunniksi. tarjoilijoita siis kaksi.

laitettankoon vielä tähän että meillä ruokana.

*4 erilaista kylmää kalaa, joista kolme on kastikkeilla

*4 erilaista kylmää salaattia kaikki kastikkeineen

*ne piirakat ja munavoi

*3 kipaletta kymiä lihaleikkeleitä(mm.paahtopaisti)

*kaksi lämmintä ruokaa,kala ja liha

*2 lämmintä lisuketta

*leivät,voit,kotikalja,mehu,vesi,maito

*viinit

*kakut,pikkuleivät,konvehdit

*kahvijuomat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^^lisäys vielä edelliseen että nuo viinit mitä tuossa on ovat alkoholittomia..alkoholilliset ostetaan itse..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo suhtautuminen riippuu aivan pitopalvelusta. Jotkut eivät anna/halua että pöytään tuodaan muualta ruokia, tavallaan ymmärrettävää, sillä vieraat olettavat tarjottavien olevan pitopalvelun valmistamia ja jos ne ovat pilalla tai pahan makuisia, pitopalvelu saa huonoa mainetta. Osa myös ei laita näitä tarjolle, vaan ne pitää itse hoitaa esille. Kannattaa kysellä jokaiselta pitopalvelulta tuota suoraan. :)

Hyvin todennäköisesti säästätte siinä, että teette osan ruuasta itse. Tosin kannattaa miettiä onko säästö sen arvoista. En tiedä teidän häistänne mitään, mutta jos ajattelen tuota omalle kohdalleni, niin varmasti pimahtaisin stressistä tuona päivänä! Hääpäivänä 1001 asiaa tapahtuu samaan aikaan ja jännittää varmasti, eikä ylimääräistä stressiä varmasti kaivata. Jos ruoan laitto on hajotettu kolmeen osaan (pitopalvelu, martat, te itse) niin on hyvin todennäköistä ettei kaikki pelaa aikataulullisesti yhteen tai kommunikaatio-ongelmat aiheuttavat kaaosta. Onko sitten tuloksena kylmät perunat, kalvottunut kastike vai jotain isompaa, sitä ei voi tietää.

Jos raha on se mikä ratkaisee, niin kannattaa lähettää sähköposteja niin paljon että saat selville kaikki mitä tarvitset. Kysy pitopalvelulta tuota tarjousta ja jos juhlapaikka ei ole ihan ehdoton, suosittelen laittamaan tarjouksia myös mieleisiin ravintoloihin. ;)

Itse kuvittelin, että tuollaiset häät (paikan vuokra, omat viinat, pitopalvelu, itse tehty ruoka ym) olisi tulleet halvemmaksi kuin ravintolahäät, mutta ainakin meidän tapauksessa se ei ollut niin. Meillä tulee paljon halvemmaksi viettää ravintolahäät. Tuon suunnitellun hääpaikan vuokraan ja pitopalvelun (sis. liinat, tarjoilu, ruoat) hintaan (ei sis. omia alkoholijuomia) verrattuna saimme paremman hääpaikan, paremman menun ja lisäksi tarjottua 2 kaatoa viiniä ruoalla ja vielä olemme plussalla tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon nähden, josssa viinojen hintaa ei ollut edes mukana. Kun ruoka, tarjoilu, astiat ja kaikki muut tulevat samasta paikasta, niin voin luottaa siihen, että kaikki hoituu eikä ruoka lopu kesken ja voin itse olla stressaamatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hyvin todennäköisesti säästätte siinä, että teette osan ruuasta itse. Tosin kannattaa miettiä onko säästö sen arvoista. En tiedä teidän häistänne mitään, mutta jos ajattelen tuota omalle kohdalleni, niin varmasti pimahtaisin stressistä tuona päivänä! Hääpäivänä 1001 asiaa tapahtuu samaan aikaan ja jännittää varmasti, eikä ylimääräistä stressiä varmasti kaivata. Jos ruoan laitto on hajotettu kolmeen osaan (pitopalvelu, martat, te itse) niin on hyvin todennäköistä ettei kaikki pelaa aikataulullisesti yhteen tai kommunikaatio-ongelmat aiheuttavat kaaosta. Onko sitten tuloksena kylmät perunat, kalvottunut kastike vai jotain isompaa, sitä ei voi tietää.

Hehe jännä etten stressaaajana tullut ajatelleeksi tuota aikataulutusta :) Kiitos tästä näkökulmasta, eiköhän pitopalvelu saa hoitaa koko homman itse :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edellinen viesti on multa, en ihan näköjään hallitse tätä viestittelyä...

Piti siis kysyä sinulta, Camotar, viitsitkö paljastaa, mikä tuo teidän pitopalvelunne on? :) Noin halpaan tarjoukseen en kyllä vielä ole törmännyt... Me järjestetään juhlamme Tampereella, mutta tuo pitopalvelu on varmaan jossain ihan muualla? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pitopalvelu on pohjois-karjalassa ja en tiedä uskallanko laittaa firman nimen tänne ennen kuin kysyn heiltä itseltään.(luulisi että saisi..mainostahan se heille tuo) joo firma älyttömän edullinen ja hiton pätevää porukkaa. olin lentää pyllylleni kun kuulin muiden tarjouksia..hinta pahimmillaan 39,90 ja silleen. mennään parin viikon päästä kaukun maistelu kekkereihin sinne niin kysyn samalla siitä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

paljonko maksaa 50hlö 2voileipäkakkua ja täytekakku???

mitä olette tarjoilleet lapsille häissänne??sipsejä..karkkeja???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan vastauksia tähän topikkiin. Pitopalvelun kautta tulee kuitenkin melko arvokkaaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä olette tehneet, jos olette tehneet ruuat itse/porukalla, ja mitä voi tehdä etukäteen, voiko mitään pakastaa?

Meille tulee porukalla tehden ja sitten emännät häihin töihin laittelee niitä, mutta vielä tartteisi vinkkiä mitä/millaista, kun mieli vaihtuu koko ajan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vähän sama juttu, omalla porukalla tehdää. Meillä pakastetaan kylmäsavulohirulla, joka on täytetty tuorejuustolla. Otetaan sulamaan vasta n. pari tuntia ennen tarjoilua ja siivutetaan ohueksi vielä melko jäisenä. Voi tehdä jo vaikka viikon etukäteen pakkaseen rullat. Tehdään yksi perussalaatti/raaste, johon ei tule mitään valuvaa (vain porkkanaa, salaatteja, paprikaa jne.), voi tehdä edellisenä päivänä. Samana päivänä sitten muutama salaatti, jotka ei kestä yön yli freeseinä (tomaattia, juustoja, melonia tms.) Sitten ajateltiin ihan jotain täytettyjä oliiveja ja paahtopaistia tai leikkelettä tukusta, helppo vaan nostaa tarjoiluvadille ja koristella. Kaikkea kun ei ehdi tehdä itse. Ei niin, että meillä eläisi mitään paahtopaistitarvikettakaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kakut voi paistaa ja täyttää etukäteen ja pakastaa, mutta kuorruttaminen täytyy jättää hääpäivän aamuun tai edelliseen iltaan. Myös monet laatikkoruoat voi tehdä etukäteen pakastimeen. Minä aion myös keitellä tarvittavat pavut (meille tulee siis kasvismenu) etukäteen ja pakastaa. Monet salaatit voi tehdä edellisenä päivänä, esim. perunasalaatti, sienisalaatti. Olen myös miettinyt että voisi tarjoilla jotain marinoituja oliiveja, herkkusieniä, valkosipulinkynsiä tms, jonka voisi tehdä jo muutaman päivän etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miusta kakut pakastamisen jälkeen ei ole hyviä.. Mutta onneksi mun hyvä ystäväni tekee kakut :girl_smile: Noi marinoidut olivit sun muut voisi olla aika hyviä.. Itsellä kun oma ruokavalio niin rajoittunu(ei lihaa, ei sieniä, kanaa tms ei oikeastaan mitään pippuria kummempaa mausteita..) niin on vaikea miettiä mikä olisi hyvää tarjottavaa.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erilaiset kakut kestää pakastamista eri tavoi. En usko, että esim. moussekakusta syöjä edes tietää syövänsä pakastettua kakkua. Jotkut pullamaisemmat on vähän eriasia, niihin saattaa jäädä "pakastimen" makua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lokakuun lopussa häät. Olisi haussa joustava, hyvä, edullinen pitopalvelu pääkaupunkiseudulta.

Kalat ja kakku tulisivat toisaalta. Olisikohan pitopalvelua, joka tällaiseen suostuisi?

Olen kyselyitä lähettänyt meilitse ja nyt odottelen vastauksia.

Olisiko jollakulla vinkata sopivaa pitopalvelua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos kala on ite ongittu ni sitten ehkä on hankalampaa tarkistaa että säilytys on tapahtunu asianmukaisesti mutta jos halua käyttää jotain tuttua tavarantoimittajaa niin ei kai se ole mikään ongelma. Käsittääkseni ei ole mitenkään tavatonta että esim. just hääkakku tilataan ite tai tehään jotain pikkuleipiä tai muuta.

Pitopalveluhan pesee kätensä sillon jos se on ite toiminu hygiemiasäädösten mukaisesti ja asiakas voi sitte syyttää itteensä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pitopalvelusta tulee kaikki suolaiset ruoat ja kakku, saatiin kyllä sovittua että makeaan pöytään voidaan tuoda itse pientä makeaa. Tehdään siis itse pikkuleivät, marengit ja varmaan jotain karkkia ja konvehteja tarjoillaan myös.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ollut pitopalvelu(i)ssa töissä ja kieltämättä siellä oli vähän sellainen yleinen fiilis, että on hieman tökeröäkin pyytää saada tuoda omia tarjoiluja; eikö pitopalvelut tarjottavat muka kelpaa jne.. Joskus joku toki toi esim. jotain kummipojan tekemiä keksejä. Riippuu siis varmaan ihan pitopalvelusta, mutta varmaan aika hankalaksi voi mennä, jos haluaa tehdä itse jotain "isompaa". (juttua voi verrata kärjistäen muuten vaikka siihen, että menisi kampaajalle ja pyytäisi vain takahiuksien leikkausta ja leikkaisi otsatukan sen jälkeen itse ;D)

Minä ymmärrän kyllä kuitenkin hyvin että haluaa omia tarjoiluja pöytään. Mekin päädyimme tekemään kaikki tarjoilut itse, koska en suostuisi mihinkään muuhun kuin leipuri-kondiittorisiskoni tekemään hääkakkuun<3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös hygieniasäädösten mukaan pitopalveluidenkin tulisi pakastaa jokaisesta tekemästään ruokaerästä näyte sitä varten, jos jotain tapahtuu, tulee ruokamyrkytyksiä tms. Jos jotain tällaista ilmenisi, eikä näytteissä ole häikkää, eikö ole ilmiselvää, ettei syy ole pitopalvelun?

Meidän pitopalvelumme erikseen mainitsi, että voimme tuoda kahvitarjottavat itse, mikäli haluamme jotain erikoisempaa, sillä ne eivät kuulu heidän vahvuuksiinsa. En pidä pitopalvelua vastuuttomana, itsepä tiedostan riskin, kun tuon omia tarjottavia häihini.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ainakin saamme vieda kakun itse. Pitopalvelu kun tarjoaa vain yhdenlaista kakkua (mansikka-kerma), jota emme halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät ravintolassa, jonne saamme tuoda kakun muualta, koska heillä on tarjolla vaan peruskermakakkua. Mutta kakun pitää olla oikeasta konditoriasta ja säädösten mukaan tehty ja säilytetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään