Jump to content
Naimisiin.info

Voiko tuttavilla/sukulaisilla olla samassa hääpaikassa juhlat? (yhdistetty)


Meirami

Recommended Posts

Meillä on hääjuhla samassa paikassa kuin kaasona toimivalla siskollani neljä vuotta sitten. Meille tulee kuitenkin enemmän vieraita, joten ruokailu tapahtuu eri tilassa kuin heillä; heidän ruokasalinsa on meillä käytössä vihkitilana. Juttelimme asiasta etukäteen, eikä järjestely aiheuta ahdistusta kenellekään. Juhlapaikkamme nyt vaan on seudun upein kaikkien osallisten mielestä.

Link to comment
Share on other sites

Moikka

Mun täytyy rehellisesti sanoa, että minua häiritsisi.. Tai minua ei oikeastaan häiritse jos häät pidetään omiemme jälkeen, toki harmillista vertailua kyllä saattaisi tulla. Mutta jos joku sukulainen järjestäisi häät ennen meitä siinä paikassa, minkä me olemme varannut niin se häiritsisi. Tai varsinkin jos paikassa ei ole yhteisille tutuille tai sukulaisille aikaisemmin pidetty juhlia. Minusta tuntuisi todella kiusalliselle ja pahalle jos joku tavallaan korkkaisi "meidän paikan" sukulaisillemme. Tekisi mielestäni meidän häät vähäpätöisemmiksi kun heti perään me pidettäisiin samassa paikassa juhlat samoille vieraille. Vieraat on jo kerran siellä juhlinut ja ihan vasta niin tuntuu, että se paikka olisi jo kulunut meidän häissä. Etenkin jos paikka on erityisen hieno tai erikoinen.

Toki jos tilanne on molemmille osapuolille ok niin sitten ei mitään. Mutta mun mielestä olisi edes kohteliasta kysyä paikan ensin varanneilta, että haittaako heitä. Ja jos ei niin hyvä niin, mutta kunnioittaisin myös sitä jos se ei heille sopisi. En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa? :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Miksi se haittaisi? Pienillä paikkakunnilla ei useinkaan ole montaa paikkavaihtoehtoa, varsinkin jos tulee vähänkään isommat häät. Eikä häitä vietätä jonkin tietyn paikan takia vaan hääparia juhlistaakseen. Eikä teidän juhlat ole samana kesänä. Jos ette valitse samanväristä somistusta ja muuten matki ensin juhlia viettäviä, ei mielestäni mitään ongelmaa ole!

Link to comment
Share on other sites

Minä en ainakaan näe tuossa mitään ongelmaa. Pienillä paikkakunnillahan kaikki juhlivat samoissa paikoissa, joten en nyt näkisi tuota minään matkimisena. Teidän häänne tulevat varmasti olemaan muuten erilaiset, joten tuskinpa kukaan häitänne lähtee vertaamaan tai ajattelisi että olette matkineet sukulaisia.

Link to comment
Share on other sites

Joo siis toki ymmärrän, että pienillä paikkakunnilla juhlat on oikeastaan pakko pitääkin samoissa paikoissa. Ei ollut tarkoitus niin kärkkäästi sanoa ja toivottavasti kukaan ei loukkaantunut :-X Mutta tarkoitin kun itse asun pk-seudulla ja juhlapaikkoja on vaikka kuinka ja paljon, mistä valita. Niin silloin harmittaisi jos juhlat pidettäisiin samassa paikassa. Mutta siis pienellä paikkakunnalla asia on munkin mielestä ihan ok kun juhlapaikkojakaan ei paljoa ole. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

minäkin oon pohtinut tätä samaa asiaa. miehen veljen häitä juhlittiin v. 2006 ja juhlapaikkana oli se "tavanomaisin" vaihtoehto pienellä paikkakunnalla kun häitä vietetään. no itse olen poistanut käytännössä kokonaan tuon vaihtoehdon, koska en halua, että vieraat vertailisivat häitä keskenään (meillä reilusti yli puolet häävieraista on samoja). toivottavasti löydetään jokin toinen sopiva paikka.

Link to comment
Share on other sites

Me oltiin jo päätetty (syksyllä 2007) ja alustavasti muistaakseni varattukin hääpaikka seuraavaksi kesäksi kun kuultiin että miehen sisko ja ukkonsa ovat varanneet saman paikan 11/2007 häihinsä. Täytyy sanoa ettei käynyt mielessäkään että jotakin voisi häiritä sama paikka vaikka meilläkin vieraat oli aika pitkälle samoja.

Kuitenkin 2 eri paria ja ihan erilaiset koristelut yms. Ja heillä talvihäät ja meillä kesähäät..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...