Rahojen tienaaminen


KesäKaaso

Recommended Posts

Eli kertokaas kaikki hyviä, kivoja, ei liian noloja leikkejä/muita, millä kerätä rahaa kaupungilla vastaantulijoilta? Pusujen myyminen ehkä vähän tylsä juttu, olis kiva keksiä jotain omaperäsempää! :)

Viime kesänä tuli vastaan miehinen polttariporukka, jossa sulho heitti noppaa, jossa aina eri silmäluku vastas jotain eri tehtävää, se oli ainaki ihan hauska idea, mut muita?

Link to comment
Share on other sites

mielestäni kaikenlainen kaupittelu on morsianta alentavaa ja myös se että puetaan joku apinan puku päälle ja kuljetetaan häkissä ympäri kyliä halventavaa.

mielestäni polttareiden kuuluu olla sellaiset jossa muistutetaan sinkkuuden ihanuudesta ja niistä hyvistä puolista joita voi ehkä avio vuosina jäädä kaipaamaan. ja mikään kortsujen myynti tai pellen puvussa hilluminen ei ole kuulunut erityisemmin sinkku vuoteni perinteisiin.

jokainen tallatkoon tyylillään ja nämä ovat vain minun mielipiteitäni! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Mäkään en laittaisi ketään myymään yhtään mitään. Tuskin kenenkään morsiamen mielestä se on mitenkään superhauskaa tai kivaa, joten en edes suunnittelisi tätä ideaa pidemmälle.

Yhden vähän siedettävämmän myynti-idean olen kyllä joskus nähnyt: morsian myi ruusuja miehille kotiin vietäväksi, siis omille puolisoilleen.. Taisi olla aika hitti, ainakin kova kuhina siinä kävi. Mutta lähtökohtaisesti en mitään myyntiä suunnittelisi, ainakaan jos en olisi satavarma siitä, että morsiamelle se on mieluista.

Link to comment
Share on other sites

Eli kertokaas kaikki hyviä, kivoja, ei liian noloja leikkejä/muita, millä kerätä rahaa kaupungilla vastaantulijoilta? Pusujen myyminen ehkä vähän tylsä juttu, olis kiva keksiä jotain omaperäsempää! :)

Viime kesänä tuli vastaan miehinen polttariporukka, jossa sulho heitti noppaa, jossa aina eri silmäluku vastas jotain eri tehtävää, se oli ainaki ihan hauska idea, mut muita?

No kyllä munkin mielestä toi jonkun jutun myyminen on aika pahasti last season. Tietysti jos voi etukäteen olla sataprosenttisen varma, että morsian tykkää niin silloin voi suunnitella moista. Luulen kuitenkin, että pääosa nykypäivän morsiamista ei moisesta touhusta tykkää ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Mä en todellakaan olisi halunnut omissa polttareissani kaupustella mitään, mutta ehkä just jotkin ylempänä kerrotut ruusut tai pääsiäismunat olisin voinut ottaa huumorilla, koska ne eivät olisi olleet itselle liian henkilökohtaisia (toisin kuin esim. aloittajan mainitsemat pusut :girl_impossible: ) - ja ostajakin olisi saanut jotain oikeaa vastinetta rahalleen.

Link to comment
Share on other sites

Se on hassua että kaikilla on niin negatiivinen asenne tuota myyntihommelia vastaan, mutta silti joka ikinen polttariryhmä mihin minä olen törmännyt on ainakin ollut todella hyväntuulinen ja pitänyt hauskaa, eikä kellään ole ollut suu mutrulla kun on pitänyt jotakin kaupustella. Joo, myönnän, ei se olisi minunkaan ykkösvaihtoehtoni mitenhaluaisin polttareitani juhlia, mutta jos kaasoni ovat minulle tälläistä ohjelmaa järjestäneet sitten kun aika koittaa, ottaisin sen iloisin mielin vastaan.

Parhaiten mieleen on jäänyt eräs herraporukka jotka olivat muutama kesä takaperin juhlimassa polttareita. Sulho oli puettu perusopiskelijahaalariin johon oli piirretty useita erimuotoisia kaistaleita joihin oli kaikkiin merkitty hinta. Hintalapun suuruus riippui siitä kuinka lähellä kriittisiä alueita kaistale sijaitsi. Haaroväli oli tietysti kallein, taisi olla parinkympin paikkeilla. Eräs rouva sen sitten osti ja sai kunnian leikata kaistaleen pois. Alla miehellä oli norsunkärsäkalsarit jotka jäivät sitten "tyylikkäästi" roikkumaan aukosta. Jos kyseistä sulhoa jotenkin nolotti, onnistui hän sen kyllä peittämään, koska näytti siltä ettei hänellä ole koskaan ollut hauskempaa :)

Mutta joo, kannattaa kuitenkin hieman tunnustella mitä mieltä morsian on tälläisistä myyntihommeleista, kun kaikki eivät selvästikkään sellaisista pidä :)

Link to comment
Share on other sites

Se on hassua että kaikilla on niin negatiivinen asenne tuota myyntihommelia vastaan, mutta silti joka ikinen polttariryhmä mihin minä olen törmännyt on ainakin ollut todella hyväntuulinen ja pitänyt hauskaa, eikä kellään ole ollut suu mutrulla kun on pitänyt jotakin kaupustella. Joo, myönnän, ei se olisi minunkaan ykkösvaihtoehtoni mitenhaluaisin polttareitani juhlia, mutta jos kaasoni ovat minulle tälläistä ohjelmaa järjestäneet sitten kun aika koittaa, ottaisin sen iloisin mielin vastaan.

Parhaiten mieleen on jäänyt eräs herraporukka jotka olivat muutama kesä takaperin juhlimassa polttareita. Sulho oli puettu perusopiskelijahaalariin johon oli piirretty useita erimuotoisia kaistaleita joihin oli kaikkiin merkitty hinta. Hintalapun suuruus riippui siitä kuinka lähellä kriittisiä alueita kaistale sijaitsi. Haaroväli oli tietysti kallein, taisi olla parinkympin paikkeilla. Eräs rouva sen sitten osti ja sai kunnian leikata kaistaleen pois. Alla miehellä oli norsunkärsäkalsarit jotka jäivät sitten "tyylikkäästi" roikkumaan aukosta. Jos kyseistä sulhoa jotenkin nolotti, onnistui hän sen kyllä peittämään, koska näytti siltä ettei hänellä ole koskaan ollut hauskempaa :)

Mutta joo, kannattaa kuitenkin hieman tunnustella mitä mieltä morsian on tälläisistä myyntihommeleista, kun kaikki eivät selvästikkään sellaisista pidä :)

Ei pidä juu. Mun täytyy sanoa, että musta se on yksinkertaisesti uskomattoman mautonta että kaupitellaan kadulla (useimmiten kännissä) tuntemattomille ihmisille jotain turhanpäiväistä. Enkä todellakaan ole muuten vailla huumorintajua tai uskallusta, musta toi vaan on jotenkin ihan ala-arvoista. Sen takia suhtaudun siihen negatiivisesti.

Link to comment
Share on other sites

Se on hassua että kaikilla on niin negatiivinen asenne tuota myyntihommelia vastaan, mutta silti joka ikinen polttariryhmä mihin minä olen törmännyt on ainakin ollut todella hyväntuulinen ja pitänyt hauskaa, eikä kellään ole ollut suu mutrulla kun on pitänyt jotakin kaupustella. Joo, myönnän, ei se olisi minunkaan ykkösvaihtoehtoni mitenhaluaisin polttareitani juhlia, mutta jos kaasoni ovat minulle tälläistä ohjelmaa järjestäneet sitten kun aika koittaa, ottaisin sen iloisin mielin vastaan.

Parhaiten mieleen on jäänyt eräs herraporukka jotka olivat muutama kesä takaperin juhlimassa polttareita. Sulho oli puettu perusopiskelijahaalariin johon oli piirretty useita erimuotoisia kaistaleita joihin oli kaikkiin merkitty hinta. Hintalapun suuruus riippui siitä kuinka lähellä kriittisiä alueita kaistale sijaitsi. Haaroväli oli tietysti kallein, taisi olla parinkympin paikkeilla. Eräs rouva sen sitten osti ja sai kunnian leikata kaistaleen pois. Alla miehellä oli norsunkärsäkalsarit jotka jäivät sitten "tyylikkäästi" roikkumaan aukosta. Jos kyseistä sulhoa jotenkin nolotti, onnistui hän sen kyllä peittämään, koska näytti siltä ettei hänellä ole koskaan ollut hauskempaa :)

Mutta joo, kannattaa kuitenkin hieman tunnustella mitä mieltä morsian on tälläisistä myyntihommeleista, kun kaikki eivät selvästikkään sellaisista pidä :)

Ei pidä juu. Mun täytyy sanoa, että musta se on yksinkertaisesti uskomattoman mautonta että kaupitellaan kadulla (useimmiten kännissä) tuntemattomille ihmisille jotain turhanpäiväistä. Enkä todellakaan ole muuten vailla huumorintajua tai uskallusta, musta toi vaan on jotenkin ihan ala-arvoista. Sen takia suhtaudun siihen negatiivisesti.

Ups, nyt täytyy kyllä melkein etukäteen pyytää anteeksi kun tuli niin suoraa tekstiä. En vaan voi sille mitään että noi myyntihommelit polttareissa herättää mussa suurta ällötystä... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Ups, nyt täytyy kyllä melkein etukäteen pyytää anteeksi kun tuli niin suoraa tekstiä. En vaan voi sille mitään että noi myyntihommelit polttareissa herättää mussa suurta ällötystä... :girl_haha:

Ei tarvitse pahoitella :) maailmassa on niin paljon ihmisiä että kaikki ei millään voi tykätä samoista asioista.

Link to comment
Share on other sites

Ups, nyt täytyy kyllä melkein etukäteen pyytää anteeksi kun tuli niin suoraa tekstiä. En vaan voi sille mitään että noi myyntihommelit polttareissa herättää mussa suurta ällötystä... :girl_haha:

Ei tarvitse pahoitella :) maailmassa on niin paljon ihmisiä että kaikki ei millään voi tykätä samoista asioista.

Kiva, että jotkut osaa suhtautua noin. :) Kun tuntuu vaan, että täällä aina välillä ihmiset ottaa nokkiinsa jos joku sanoo negatiivisen mielipiteen sellaisesta asiasta, mistä he itse sattuvat tykkäämään. Musta taas on mielenkiintoista lueskella juuri erilaisia mielipiteitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

melkein luulis, että ketjunaloittaja olisi kysynyt, että mitä mieltä olet myymisestä polttareissa. Sitten puhuttais melkein jopa aiheesta, eikä vaan tuputettais omia aiheeseen kuulumattomia mielipiteitä. :girl_haha:

Musta oli kiva, kun yks sulhanen myi "miesten ajatuksia" Eli hältä sai kysyä jonkun itseä askarruttavan kysymyksen eurolla ja vastaukseksi sai miehisen vastauksen. Vastaukset olivat ihan "kunnollisia" eikä mitään pieruja ja röyhtäisyjä rätkätyksen kanssa.

Lisänä taisi myydä pieniä ilmapallosta tehtyjä eläinhahmoja lapsille, 2e. Muu polttariporukka osallistui puhaltamalla palloja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mä myin kelluvia sydänkynttilöitä ja puntin ruusuja.

Kynttilät meni käsistä, joka mies osti vaimolleen kotiinviemisiksi hummailureissultaan :)

Ja..kun rahat laskettiin seuraavana aamuna korista, oli summa uskomaton: sadoissa euroissa :)

Sillä me tytöt sitten pidettiin luksus saunailta häätohinoiden jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

hei, hyviä myynti-idiksiä noi kynttilät ja ruusut! =) Olen polttareita järkkäämässä.

Itse en morsiammena pistäisi pahakseni jotain "apinapukua" ja kortsujen myyntiä, oikeestaan petyn, jos mun polttarit tulee olemaan asialliset. Taidan ite olla siis aivoton apina, mut mä kyl nauraisin ite muun porukan mukana itelleni=)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest peikkotyttö1

Mun omissa polttareissa jouduin myymään ruusuja 1€ kappale.Sekä ajoin ilmaisia ilmapalloja,jossa luki avioliittoon liittyviä sanoja!

Olen nyt itse järkkäämässä siskon polttareita,ja kiva idea olisi myöskin suklaasydämien myynti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Omat polttarini olivat eilen ja toiveestani huolimatta jouduin myymään. En voinut ymmärtää, miksi polttariväki ei ottanut toivettani huomioon, tietäen etten ole ihminen, joka haluaa tyrkyttää kenellekään yhtään mitään. Lisäksi olen melko ujo, joten minun oli hieman vaikea lähestyä tuntemattomia ihmisiä kello 9 aamulla ilman tippaakaan alkoholia suonissa.. Ja siis myymäni asia oli tanssiesitys, voin kertoa ettei ollut kovin suosittu! Esim. ruusuja olisin juuri ja juuri voinut myydä, koska miehet olisivat voineet viedä ne kotiin vaimolle/tyttöystävälle.

Eli vinkkini on, että kuunnelkaa sitä morsianta edes tässä asiassa, koska pääasiahan on että hänelle jäisi mukavat muistot!

Link to comment
Share on other sites

Viikonloppuna Tallinnan-laivalla oli useita polttariseurueita, joista suurin osa myi jotakin. Kaksi ihan hauskaa (näin "ostajan näkökulmasta") olivat piparit ja ex-miehet. Pipari-morsiammella oli teemana Alice in Wonderland ja piparit olivat teemaan sopivasti koristeltuja. Maksaa sai omantunnon mukaan. Ex-mies -morsiammella oli piirrokset ex-poikaystävistään. Piirroksissa oli kokovartalokuva ja kuvaan oli merkitty "hyvät puolet" esim. kiva tukka, hyvännäköinen, hyvinpukeutuvat yms. Tarkoitus oli, että morsian myisi vanhat poikaystävät pois.

Kumpikaan ei mielestäni ollut mitenkään erityisen nolo myöskään ostajalle. Ja minulla oli näiden molempien seurueiden kanssa hauska 5-minuuttinen :girl_wink:

Niin ja vielä lisäyksenä, kuten Maybeme jo mainitsikin, tässä myyntiasiassa morsiamen toivetta kannattaa kunnioittaa niin kaikilla on mukavampaa :grin:

Muokattu: , käyttäjä: mehukannu
Link to comment
Share on other sites

Mä myin mun uunituoreita juuri studiolla äänitettyjä sinkkuja :D Muun turhan myymisestä nyt en olis niin tykännyt, mutta noi oli ihan ok, vaikka en asiasta niin paljon innostunutkaan. Mun piti myydä noita vaan 10 ja loppuivat kesken ja kun hinta oli 2e/kpl nii tuli 3 e ylimääräistäkin kassaan ku halusivat tukea mua pyrkimyksissäni :D

Link to comment
Share on other sites

hei, hyviä myynti-idiksiä noi kynttilät ja ruusut! =) Olen polttareita järkkäämässä.

Itse en morsiammena pistäisi pahakseni jotain "apinapukua" ja kortsujen myyntiä, oikeestaan petyn, jos mun polttarit tulee olemaan asialliset. Taidan ite olla siis aivoton apina, mut mä kyl nauraisin ite muun porukan mukana itelleni=)

Täältä ilmoittautuu sitten toinen aivoton apina :)

Itsellä tulisi mieleen hyviksi myynti ideoiksi - suklaasuukot (esim. niitä isoja laatikoita jossa on tyyliin 25kpl:tta ja siitä myy), rakkauden nuolet (pahviset), sydän tikkarit, kortsut (se perinteinen) jne..

Mielestäni tämä rahankeruu on helppo tapa kerätä kiva rahakassa koko porukalle esim. illaksi baariin tms :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Yhden vähän siedettävämmän myynti-idean olen kyllä joskus nähnyt: morsian myi ruusuja miehille kotiin vietäväksi, siis omille puolisoilleen.. Taisi olla aika hitti, ainakin kova kuhina siinä kävi. Mutta lähtökohtaisesti en mitään myyntiä suunnittelisi, ainakaan jos en olisi satavarma siitä, että morsiamelle se on mieluista.

Tämä on tosiaan ainoa vähän siedettävämpi myynti-idea mihin olen törmännyt polttariketjuja lueskellessani. Itse en silti ryhtyisi mielelläni tähänkään :huh:

Link to comment
Share on other sites

Vähän ihmettelen, että en päässyt omissa polttareissani pari vuotta sitten myymään mitään. Olen myyntihenkinen ihminen, joten olisin vain tykännyt jonkun hauskan tavaran kaupustelusta. Tiedän myös, että osa seurueesta oli pienellä budjetilla matkassa, joten olisin ihan hyvin voinut tienata vähän ylimääräistä seurueen iloksi. Joissain polttareissa myimme karkkeja, joissa oli asiaankuuluvia mietelauseita. Seuraaviin polttareihin pitää taas keksiä jotain hauskaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mielestäni hauska myyntiartikkeli oli yksissä polttareissa sukkanauhat. Ne myytiin suoraan jalasta, morsiamella oli pitkä rivi sukkanauhoja jalassa ja sieltä sitten ostaja sai valkata omansa. Mitä ylempää sukkanauhan otti, sitä enemmän siitä piti maksaa.

Ja ennen kuin kukaan kauhistelee nolaamisesta ja mauttomuudesta niin pari pointtia; morsian sai itse valita kuinka ylös sukkanauhat laittoi, olisi voinut halutessaan myydä ne vaikka tuosta polven alapuolelta. Ja tällä räväkällä morsiamella oli oikeasti hauskaa :).

Link to comment
Share on other sites

Kaverin polttareissa oli sikahauska myynti-idea (kukahan lie idean äiti, kröhöm :girl_haha: )

Koko polttarit toteutettiin siis teemalla Johanna Tukiainen, sankari itse tietysti pääroolissa. Koska Tuksun häät olivat juuri peruuntuneet, eikä Arto suostunut maksamaan häämatkaa, päätti Johanna rahoittaa matkan myymällä käyttämättömät hääkarkkinsa.

Allekirjoittanut sekä kaksi muuta osallistujaa askartelivat sormet verillä korillisen mahdollisimman Tuksumaisia karkkeja (tylliä, pinkkiä, timanttitarroja), joiden mietelauseina oli, mitäpä muutakaan kuin, Tuksun omia hajatelmia (wikipediasta)

Alkukankeuden jälkeen namut menivät kuin kuumille kiville, ja morsian ansaitsi (vaikka iso osa karkeista jaettiin pois myös "kiitoslahjoina" esim. tanssinopettajalle ja taksikuskeille yms.) melkein 80 euroa!!!

Ulkopuolisten kommentteja sen verran, että ideasta tykättiin koska siinä oli ajatusta ja toteutuksessa selvästi nähty vaivaa. Polttariporukka taas havaitsi, että jos ei vitsiä tajunnut, oli joko aukko sivistyksessä tai erittäin puutteellinen huumorintaju :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...