Jump to content
Naimisiin.info

Kuka siivoaa?


LeisKuu

Recommended Posts

Juhlapaikkamme on käytettävissä perjantaista sunnuntaihin. Klo 9 aamulla mennessä pitää juhlatila olla siivottuna omista tavaroista ja keittiötilat klo 11 mennessä (mikä minusta on hölmöä koska pitopalvelu siivoaa keittiön kuitenkin ennen lähtöään juhlista lauantaina). Pihan onneksi voi siivota myöhemminkin.

Miten olette vastaavassa tilanteessa ratkaisseet siivousongelman? Itselle ei tule mieleen kuin me itse tai sitten kaasot tms.

Juhlat jatkunevat pikkutunneille asti ja olisi julmaa ketään vieraista hälyttää aamu7ltä siivoamaan tiloja tai käskeä jäämään siivoamaan kun juhlat ovat ohi. Eikä itsekään oikein jaksaisi :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on vähän sama ongelma... Juhlimme lauantaina pikkutunneille asti, ja omat tavarat pitää olla poissa, sekä pöydät ja tuolit pinottu sunnuntaina heti aamusta. Ratkaisemme luultavasti asian niin, että siivoamme yöllä. Varataan noin 30 min kasaamiseen ja pinoamiseen, veljeni ovat vastuussa siitä että kaikki tulee tehtyä. Myös kaasot, sisarukset ja vanhemmat auttavat; mitä enemmän porukkaa mukana sen nopeammin siivoaminen menee. Meilä on valmiiksi laatikoita paikanpäällä johon omat kamat laitetaan, ja täytetyt laatikot videään auton takakonttiin. Autoa voi hakea sitten kun siltä tuntuu, vaikka maanantaina jos ei aikaisemmin pysty ;)

Olen kuullut että muut ovat tehneet samoin tässä juhlatilassa, ja on se siivoaminen pienessä hiprakassa niin paljon helpompaa kuin isossa krapulassa... ;)

Link to comment
Share on other sites

:( Älkää nyt ainakaan pakottako kaasoja siivoamaan keskenään, eivät he orjatyövoimaa kuitenkaan ole.

Jos teidän siivoamiset on yhtä kuin omien tavaroiden pois vienti ja tuolien kasaaminen, niin isolla porukalla tuohon ei mene kuin pieni hetki. :) Mikäli taas joudutte alkaa moppaamaan ja imuroimaan, kannattaa harkita, voisiko siivoamisen hoitaa juhlapaikan väki (maksua vastaan tietenkin).

Meidän ensimmäisessä juhlapaikkavaihtoehdossa olisi ollut tuo siivoaminen edessä. Se olisi hoidettu isommalla porukalla, ilman että parille hengelle nakitettaisi koko sotku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voisiko siivouksen tilata joltain siivousfirmalta? Nyt kotitalousvähennyksen tulon jälkeenhän sellaisia on käsitteekseni perustettu paljon, mikä voi hillitä hintoja. Tosin en tiedä ollenkaan mitä tuollainen voisi mahdollisesti kustantaa, mutta kannattaahan sitä kysyä muutamalta alan yrittäjältä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me siivottiin itse. Oltiin juhlapaikalla yötä, mä nousin aamulla yhdeksän maissa laittamaan aamiaisen muille yöpyjille ja aloitin sen jälkeen siivoamisen. Muut auttoivat minkä kykenivät - toiset enemmän ja toiset vähemmän :girl_haha: - mutta pääosin siis ihan omin voimin. Tavaraa oli niin hirveästi, ettei ne kaikki mahtuneet edes yhteen autoon, onneksi oli innokkaita "muuttomiehiä" muitakin. Ja meillä oli siis tila käytössä su klo 14 asti, tosin päästiin jo puolenpäivän jälkeen lähtemään kotiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meijän ei tarvitse huolehtia siivouksesta kun vietämme juhlia ravintolassa. Ne lupas toimittaa jopa maljakot kukkakauppaan ilman erillistä hintaa. Hyvä palvelu, sanoisin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

LeisKuu, sanottiinko syytä miksi juhlapaikan pitää olla siivottuna jo klo 9 mennessä, miksei se sunnuntaipäivä vaan käy, että sen aikana siivoaisi? Itse ollaan mietitty samaa juhlatilaa kuin teillä, mietityttää nyt vaan tuo siivous, tuli nimittäin täysin yllätyksenä. Paikkahan on kuitenkin syrjässä, miks ihmeessä pitää olla niin aikaisin siivottuna.. onkohan tuo paikan yleinen käytäntö vai onko sitten teidän perään jotain tapahtumaa siellä? Omituista..

Link to comment
Share on other sites

Siivousfirmojen lisäksi esim. koululuokat, ainejärjestöt ja muut opiskelijoiden yhdistykset ja partiolaiset yms. saattavat tarvita rahaa ja voisivat ottaa tuollaisen keikan vastaan. Silloin kannattaa tietty olla joku teidän puolelta valvomassa hommaa, että kaikki tulee varmasti hoidetuksi.

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa sopia asia sitten etukäteen ja valita vastuuhenkilöt, eikä vaan luottaa siihen että "yhdessä sitten vieraiden kanssa siivotaan". Siinä voi olla sitten lopulta sellainen tilanne, että aamuyöstä kaikki on iloisesti humalassa eikä kukaan ole siivouskunnossa & paikalla.

Itselle on osunut kerran kohdalle sellainen tilanne, että vartija tuli lukitsemaan paikkoja ja juhlatila olisi pitänyt olla siivottu ja omat tavarat ulkona. Ketään ei ollut juhlien järjestäjistä enää paikalla (hääpari oli jo mennyt hääyötä viettämään ja sukulaiset koteihinsa).

Oli pikkasen erikoista alkaa siivoamaan ainoana selvänä tyyppinä paikkaa ja pakkaamaan häälahjoja yms. rekvisiittaa omaan autoon samalla kun vartija helisytti avaimia. Pikkasen otti päähän.

Juhlapaikassa oli seuraavana aamuna joku toinen tilaisuus, joten mitään ei voinut jättää sinne aamuun asti. Ajelin sitten kotiin jatkojen sijasta auto täynnä kamaa ja aamulla sitten yritin soitella morsiusparin vanhemmille, että milloinkas nämä tavarat sopii tulla hakemaan :-)

Tässä tilanteessa hääpari oli luullut, että kaasot & sukulaiset hoitaa ja sukulaiset luulivat että hääpari on sopinut homman jonkun kanssa...

Muokattu: , käyttäjä: Filippa
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä luultavasti täti ja kaaso jää järjestelemään. Oikein siivota ei tarvitse. Roskat täytyy viedä, astiat tiskata sekä pöytäliinat viedä samaan paikkaan mistä otettiinkin. Luultavasti keittiöhenkilökunta tiskaa, joten hommaa ei luultavasti kovin paljoa jää. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän juhlapaikan siivoaa meidän perheet eli molempien vanhemmat ja sisarukset. Me emme itse osallistu siivoamiseen, koska lähdemme häämatkalle jo sunnuntaina. Sama käytäntö oli sulhasen veljenkin häissä joten tuskin tuottaa nurinaa. :grin:

Kaasoja ei siivoamisasialla vaivata, koska he asuvat sadan kilsan päässä ja molemmilla on pieniä lapsia, joten tekemistä on varmasti muutenkin krapulapäiväksi. :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Meidän juhlapaikkamme tulee olla sunnuntaina tyhjänä ja siivottuna klo.12.00. Sinänsä kurja tilanne, että meillä jää osa vieraista yöpymään juhlatilan yhteydessä oleviin huoneisiin, ja heidäthän tulee herätellä hyvinkin ennen puolta päivää, jotta myös huoneet saadaan siivottua.

Päätimme tilata siivoufirman avuksemme siivoamaan paikkoja. Nyt tarjouspyynnöt lähteneet, ja täytyy sanoa, tämä on meille paras ratkaisu. Siivomista ja paikkojen laittamista riittää aivan varmasti, mutta on sentää paikalla joku "reippaana" siivoamassa paikkaa kuntoon:D

Link to comment
Share on other sites

Mimosa, järjestelynä tuo ammattiavun pyytäminen siivoukseen kuulostaa tuikijärkevältä. En minä ainakaan lähtisi tai päästäisi miestäni siivoushommiin häiden jälkeisenä aamuna. En haluaisi vaivata sillä myöskään vanhempiamme, sisaruksiamme tai muita sukulaisia. Kaasot ja bestmanit tai muut ystävät ottaisin hommiin vain, jos itse tarjoutuisivat, ja silloinkin maksaisin heille siitä. Jos nyt oletettavasti kerran elämässään häitä viettää, niin siitä helppoudesta voisi vaikka maksaa. Ja sitten joku vain tarkistamaan, että homma on hoidettu niin kuin pitää. Hyvä vaihtoehto olisi myös järjestää juhlat sellaisessa paikassa, jossa siivous kuuluu hintaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meillä ei siivous kuulu juhlapaikan hintaan ja olisi ikävää jäädä itse siivoamaan/ laittaa vieraat siivoamaan, joten siivousapu tulee todennäköisesti ulkopuolelta. 

 

Onko kellään tietoa suostuuko pitopalvelun väki siivoamaan korvausta vastaan esim. jos kyseessä on moppaus, pöytien siirtäminen ja vessan siivous? Emme ole vielä laittaneet pitopalveluille tarjouspyyntöjä, mutta siivous tulee olemaan varmaankin yksi mitä tulemme kaipaamaan päätöstä tehdessä. Ainakin Espoossa yksi pitopalvelu ilmoittaa ihan sivuillaan, että loppusiivous on mahdollista järjestää sopimuksesta.

Link to comment
Share on other sites

Minä tiedustelin juuri pitopalvelulta siivouksesta. Eli meillä pitopalvelu hoitaa siivouksen ja mikäli otamme heiltä "blokkarin" (eli jonkun juomatarjoiluun) niin tämä henkilö voi kuulemma hoitaa koristeiden siivouksen. Itse emme halua ketään pyytää siivoamaan, vaikka tiedän että äitini sen varmasti tekisikin..

Link to comment
Share on other sites

Me siivoamme itse kaason ja bestmanin avustuksella. Ja luultavasti tulevat vanhemmatkin apuun.

Omien tavaroiden raivaus pois ja perus siivous riittää... Pitopalvelu vie omat tavaransa.

Aikaa on onneksi koko sunnuntai joten saamme rauhassa nauttia aamusta puolison viekossa ;)

Leikkimielisesti olemme suunnitelleet järjestää sunnuntaina vielä pienen

picnikin talkooporukalle (jos ruokaa jää ja ilma suosii) hääpaikan puutarhassa ;) nautitaan niistä viime hetkistäkin :)

Link to comment
Share on other sites

Mä muistelisin, että meillä siivous sisältyy hintaan kunhan vaan omat tavarat viedään alta pois.

Pitääkin muuten tarkistaa... :D

Link to comment
Share on other sites

Pitopalvelu hoiti omat tavaransa  samana+seuraavana päivänä

me omamme seuraavana päivänä + pahimpien roskien poissiivoaminen (eli lattian kevyt lakaisu) (aikaa tähän olisi ollut ma aamuun asti)

juhlapaikan puolesta oli sitten lattioiden kunnon puhdistus.

 

edit. "me" sisälsi siis lähes 20hengen porukan, jossa oli minä+mies, vanhempamme, kaasoja+bestmaneja + lähisukulaisia.

Muokattu: , käyttäjä: iialiia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

meiän juhlapaikassa koko sunnuntai aikaa siivota, heillä myös oma siivouspalvelu miltä pystyy ostamaan siivouksen, mutta luultavasti omalla porukalla siivotaan kerta ei hoppu ole heti aamulla mennä siivoamaan...

Muokattu: , käyttäjä: nnipsu
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Minuu kans kiinnostaa tää, miten on muilla järjestelty tää siivouspuoli. Meile suurin osa vieraista kun tulee toisilta paikkakunnilta, ja meillä kun on jo lapsi ennestään, nii olis kiva saada nauttia aamusta miehen kanssa ilman lasta, sekä kamalaa kiirettä kipittää siivoamaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä saa maksusta siivouksen juhlapaikalta ja aiotaan se hyödyntää ettei me tai muut sukulaiset tartte ite alkaa hommiin. Kunhan nyt suurin piirtein katotaan että paikat on ok ja viedään omat kamat pois.

Link to comment
Share on other sites

Meillä asia ratkesi lopulta niin, että valitsimme pitopalvelun joka hoitaa siivouksen sunnuntaiaamuna. Näin ei kenenkään tarvitse selviytyä paikalle aikaisin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mä luulen vahvasti, että meillä palkataan ulkopuolinen apu sekä tavaroiden roudaukseen että siivoukseen,

joku harrastusseura tms siis.

Toinen vaihtis on, että jos jostain löytyis joku vanha lato tai aukio, jonne vois pykätä ison teltan, joka ois tosi halpa ja jonka vois varata esim viikoks... :D
dream on ;)

Muokattu: , käyttäjä: GinnyG
Link to comment
Share on other sites

Me ollaan menossa ihan itse siivoamaan seuraavana päivänä. Kuuraamaan ei tarvitse alkaa, vaan viedä vain isommat roskat pois ja vähän järjestellä, joten emme kokeneet tätä meille mitenkään ylitsepääsemättömäksi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...